Dagje uit en middagslaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoIn, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hoe doen jullie dat nou?

    Stel ik wil naar de dierentuin die van 10 Tot 17 uur geopend is. Mijn dochter is meestal rond 6 uur in de ochtend wel wakker en echt moe rond 12.30 uur.
    Ze is Nog nooit later dan 13 uur naar bed gegaan omdat ze dat gewoon niet red.
    Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?

    Tips zijn welkom!
     
  2. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Gewoon in de wandelwagen of in de buggy laten slapen.Ze vallen vanzelf in slaap, soms een uur later soms 2 uur later of soms juist
    Maar een uur korter, maar dat is hier dan vanwege het dagje uit en zo weinig mogelijk willen missen ;)
     
  3. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Ik lees graag even mee
    Het klinkt heel gek maar mijn vriend en ik durven dat niet.. dagje uit en dan proberen te laten slapen in de wagen. Als ze moe is gaat ze altijd heeeeel hard huilen en in de wagen wil ze nooit slapen, denken wij dan.
    Eigenlijk zouden we het eens moeten doorzetten of niet?

    Slaapt jouw kleintje wel in de wagen makkelijk Roin?
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee totaal niet, ze geeft niet makkelijk aan haar slaap toe. Voor het laatst in de reiswieg (de ligbak zeg maar)geslapen. Maar wie weet lukt het dan wel hoor. Misschien toch maar eens proberen inderdaad..
     
  5. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Onze slaapt heel makkelijk in de wagen! Veel makkelijker dan zelf inslapen in zijn eigen bedje bijvoorbeeld. Voor ons is het dus geen probleem (mits hij al een tijd in de wagen heeft gezeten-dan wordt ie soms een beetje driftig van het lange zitten haha). Ik zou het gewoon proberen! Of anders eerst een keer proberen wanneer je dicht bij huis bent?
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    In de wagen! Maar ze slapen hier alle drie geweldig in de kinderwagen.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier was het dan gewoon een korter dagje weg. No way dat mijn dochter op een plek waar veel te zien is in slaap viel. Gelukkig sliep ze wel makkelijk in de auto, dus dat was dan het uitje wat rekken, en dan extra lang rondrijden om haar te laten slapen.
     
  8. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Meestal sliep dochter in de auto wel even en als ze echt moe werd dan sliep ze ook in de kinderwagen. Het heeft ons nooit belemmerd om weg te gaan.
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Mijn jongste slaapt niet in de wagen. Lange tijd hebben we ons ook strikt aan zijn schema gehouden, omdat hij erg slecht sliep, en het dan beter ging.
    Maar tegenwoordig ben ik makkelijker. in de wagen valt hij niet in slaap, maar op de terugweg wel, dus dan heeft hij toch nog even slaap. Of helemaal niet, dan ligt hij er 's avonds weer vroeg in, en is het ook prima.
     
  10. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.000
    89
    48
    Hier sliepen ze / slaapt ze nooit in de wagen, maar inderdaad wel in de auto op de terugweg. Echt een groter uitstapje met de auto kan dus wel een keertje, maar op de fiets ergens wat langer naar toe kan eigenlijk nog niet.
     
  11. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Prompt valt ze net bij het boodschappen doen in slaap in een totaal niet comfortabel zitje :D

    Ik deel dat we het dit weekend maar gaan proberen.
     
  12. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    gewoon gaan om 10.00uur. en is ze dan moe en lukt het niet in de buggy, ga je dan weer naar huis.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Zo ging dat hier ook. No way dat ze in de buggy in slaap vielen, veel te veel te zien.
     
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Als hij echt moe is slaapt hij wel in de buggy. Op die leeftijd een slaapje van ongeveer 3 kwartier en dan kon hij er weer ff tegenaan.
    Inmiddels blijft hij eigenlijk altijd wakker en slaapt dan op de terugweg in de auto.
    Ik maak me er nooit zo druk om, volgende dag een rustig dagje inplannen zodat ze bij kunnen slapen.
     
  15. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.406
    4.729
    113
    Ik zou het gewoon eens proberen. Hier slapen ze prima in de kinderwagen.
     
  16. Clau83

    Clau83 Niet meer actief

    Met de oudste gingen we altijd voor of na het slaapje weg.Hij sliep nooit in de kinderwagen dus wij wouden het risico nooit lopen om met een jengelend,vermoeid kind te zitten.Dus dat waren dan altijd kortere uitstapjes.
    Tegenwoordig slaapt hij overdag niet meer dus dat maakt het een stuk makkelijker. Met onze jongste zorgen we ervoor dat hij of de ochtend of de middag in z'n bedje kan slapen.
     
  17. Alex1982

    Alex1982 Bekend lid

    18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    ach gossie, gewoon doen. Neem aan het de eerste is want bij meerdere moet de jongste gewoon mee. In het ergste geval slaapt hij/zij niet. Maar kan me niet voorstellen dat ze niet slapen in een wandelwagen. Uiteindelijk winnen ze het niet. Echt gewoon doen. Wat is het allerergste wat kan gebeuren? Niet slapen en misschien huilen. Nou dat overleven ze wel hoor!
     
  18. Alex1982

    Alex1982 Bekend lid

    18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    En dan bedoel ik gewoon een dagje uit. Niet dagelijks ofzo, maar een keer moet toch kunnen.
     
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    ^dit. Of in de draagdoek. Of gewoon helemaal niet en dan in de auto op de terugweg.

    Probeer het gewoon, dan weet je het :)
     
  20. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Mijn dochter slaapt ook nergens anders. Ik heb altijd rekening gehouden met het slapen en ben dus veel thuis. Maar nu ze ruim 1.5 jaar is neem ik weleens het risico om de hele dag weg te gaan. Slaapt ze wel is het mooi en anders dus maar niet.

    Ow ja..in een draagdoek wil ze weleens heel even in slaap vallen
     

Deel Deze Pagina