Dagje uit voorjaarsvakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sillies, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik zit alvast te kijken voor een dagje weg in de voorjaarsvakantie. Dochter is erg geïnteresseerd in de het menselijk lichaam, ziekenhuis, doktoren, ambulance ed. Body worlds lijkt haar geweldig, maar Amsterdam is voor ons ver weg voor een dag. Corpus is iets beter te doen, maar vraag me af wat dat precies inhoudt (is op de website niet zo duidelijk). Het moet niet te soft zijn, ze wil zoveel mogelijk van het lichaam zien. Kan iemand me vertellen of Corpus leuk genoeg is voor haar en eventueel andere tips! Ze is 7 jaar.
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.586
    3.969
    113
    ik kwam nog iets van het anatomisch museum in Nijmegen tegen. geen idee of dat iets is hoor. https://www.dagjeweg.nl/tip/6379/Anatomisch-Museum-Nijmegen

    verder misschien het universiteits museum in Utrecht.

    Ik denk dat Corpus juist erg leuk is, de minimum leeftijd is 6 jaar. en ze is al 7 en als haar intresse in het menselijk lichaam is, dan is het waarschijnlijk een top uitje toch!?
     
    Salentein vindt dit leuk.
  3. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.685
    3.467
    113
    Corpus is echt leuk, je wandelt letterlijk door een menselijk lichaam heen, je gaat naar binnen via de tong en komt dan in de hersenen, achter de ogen, oren, neus, langs het gebit en dan is het een reis naar beneden. Onderweg zijn kleine 'showtjes', tentoonstellingen, activiteiten, enzv.
     
  4. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Het anatomisch museum lijkt me vrij heftig voor een 7-jarige. Het is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik er was, maar alles wat je daar ziet is echt. Echte embryo's op sterk water etc. Ik was heel erg onder de indruk en moest af en toe best even slikken. Maar misschien dat kinderen daar juist weer helemaal niet zo'n 'last' van hebben. Interessant is het wel!

    De link die je post geeft wel aan dat het een uitje voor het hele gezin is, maar ik vond het daar dus veel te wetenschappelijk voor.
    Dit is de site van het museum zelf:
    https://www.radboudumc.nl/afdelingen/anatomie/museum-voor-anatomie-en-pathologie?utm_source=DagjeWeg.NL&utm_medium=pagina&utm_campaign=DagjeWeg.NL&utm_content=uitstapje
    Hier staat dan wel ook dat ze een speurtocht hebben voor kinderen.
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.657
    113
    Corpus is echt heel leuk om te doen
     
  6. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik zou Corpus doen. Vond ik Superleuk!
     

Deel Deze Pagina