dagje uit

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MaMa WeN, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    binnenkort heb ik een bedrijfuitje en zijn dan een hele dag weg,ik zal dan 3 of 4 voedingen af moeten kolven.hoe kan ik dit het beste koel bij me houden.en hoelang moet ik dan kolven?ik heb een handkolf

    groetjes
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb net mijn vrijgezellenfeestje gehad. Ik had een koeltas met koelellement mee. Ik heb gekolfd als het mij uitkwam, en totdat er weinig meer uit mijn borsten kwam. We hebben de melk thuis maar 1 dag bewaard omdat ik het niet aandurfde om nog langer te bewaren.

    Heb je thuis al eens gekolfd ? Lijkt mij handig om thuis eerst eens te oefenen. En mischien kun je eerst even naar de locatie bellen waar je heen gaat ? Dan weet je zeker dat er ergens een prive plekje voor je is.

    Alvast veel plezier !
     
  3. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    ja dat word een probleem denk ik.het is van de zaak van me vriend,een werknemer heeft het geregeld maar word eerst een fietstocht over de wallen ofzo en daarna op een boot rondvaart met bbq.dus denk dat ik ergens op de wc moet gaan zitten niet zo hygienisch,want de auto zal wel niet in de buurt zijn.ja kolf thuis ook af en toe ben nu weer even voorraadje aan hett maken.maar heb jij een speciaal koeltasje?

    groetjes
     
  4. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Hoi,

    Ik ga over drie weken een heel weekend weg zonder mijn dochter. Ik heb nu de vriezer vol genoeg dat mijn dochter genoeg te drinken heeft. Uiteraard ga ik het weekend wel kolven, maar die melk gooi ik weg. Vind het wel erg zonde natuurlijk, maar ja zie ook geen andere oplossing...
    En het kolven doe ik in principe overal...

    Veel plezier in ieder geval..

    Firella
     
  5. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    dat is idd zonde ja om weg te gooien maar denk dat het niet anders is nee.een dagje is nog te doen ik ga zo een elektrische kolf halen en daar zit ook een tas bij om te vervoeren enzo,bent dat handkolf ding ook zat doe het niet vaak maar is niet echt handig!

    fijn weekend!
     
  6. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Waarom gooi je het weg? Heb je geen mogelijkheid om het te koelen in een koelkast? Dan kun je het toch gewoon na het weekend aan je dochter geven en de melk die je dan kolft direct invriezen?
    Weggooien vind ik ook zo zonde.... heb het ook al eens gedaan, 400 ml gewoon door het putje weggespoeld..... was wel ingevroren geweest, had het uit de diepvries gehaald s avonds omdat ik de volgende dag moest werken.... krijg ik prompt die nacht een borstontsteking....
     
  7. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ja misschien moet ik het toch maar proberen te bewaren. Ik ben er zelf alleen nooit zo voor om de melk langer dan twee dagen te bewaren en dan ook nog eens een tijd uit de koelkast bij het vervoeren.
    En maandag is de melk dan minstens 6 uur uit de koelkast, dus ben bang dat het dan niet meer goed is.

    Groetjes Firella
     
  8. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    haha balen he die melk waar je zoveel moeite voor doet. Mijn man had gister een flesje opgewarmd, maar toen bleef mijn dochter slapen. Hupsa 180 cc weggegooid :(
     
  9. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    heb binnenkort ook een dag 'op pad'. wat denken jullie: ik ben 's middags en 's avonds onderweg. ik kan vanaf 13.00 tot 19.00 melk niet in de koelkast doen, neem wel een koeltas met extra koelelement mee. 19.00-23.00 kan het dan in een koelkast en daarna moet het er weer uit als ik naar huis ga (duurt dan ca 1 uur). overleeft de melk die ik om 11.00/ 13.00 kolf dit?
    misschien kan het wel als ik het gelijk de dag erna geef?
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @MaMa WeN: ik heb gewoon een koeltasje van de HEMA. Er zijn wel speciale tassen voor kolven en koelen (ik dacht dat liefzonnetje er ook 1 had ?) Maar ik weet niet precies wat daar anders aan is.
     
  11. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik heb er idd ook 1, die zat standaard bij de kolf (heb de medela pump in style )
    als je koelelementen de dag ervoor in de vriezer doet, blijft het echt een hele dag goed koud!
    tussendoor op mijn werk zet ik wel voor de zekerheid het hele tasje (met koelelementen en nog lege flesjes) in de koelkast.

    6 uur buiten de koelkast is wel lang, maar als je koelelementen goed koud zijn.... moet het wel goed gaan.
     
  12. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    heb net een elkektrische gehaald en daar zit ook een tasje bij.met twee van die koelzakjes maar ik denk dat ik er zelf dan nog ook zo`n koelelement ij doe.want ik weet niet of ik het die dag ergens in koelkast kwijt kan overdag zeker niet maar sàvonds misschien wel.wat een gedoe zeg met die borstvoedind!;) haha
    maar zou het zeker nog niet op willen geven!
     
  13. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb vorig jaar bij de halfords een koeltasje gehaald, passen ca 4 blikjes drinken in en 2 koelelementjes. Maar met een beetje puzzelen past er een handkolf in (Avent), een fles voor de melk en een koelelement.
    't is een hip tasje in het groen met een soort muisjes erop, vrolijk dingetje en dat bij een fietswinkel :D

    Groet van Kiki
     
  14. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    en heb jij je melk ook wel eens een dag buiten de koelkast gehad en dan de hele dag in die koeltas met een paar elementen?

    groetjes
     
  15. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ja en dan nog wel hartje zomer (juli '06 hittegolf) ik had de koelelementen uit de vriezer. Vertrek 10:00 uur, eerste kolfbeurt ca 13:00 uur, 2e kolfbeurt ca 17:00 en weer thuis m 21:00. Ik heb toen meteen de melk in de koelkast gezet en de volgende dag gegeven. Overdag heb ik wel een oude krant om het koeltasje heen gewikkeld en zo in een rugzak bewaard. Ging prima.

    Groet van Kiki
     
  16. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    oke nou ga het gewoon proberen dan!nou nog een plekje vinden om te kolven.
     
  17. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een kolftas van Medela daar zit een apart koeltasje in en genoeg ruimte voor je kolf, ben erg tevreden. Er zit een gegolfd koelelement in wat in het midden van het tasje moet waardoor alle 4 de flesjes er goed tegenaan zitten en dus goed gekoeld worden. Als je het element de dag ervoor al in de vriezer legt moet het volgens mij ook wel een paar uur koel blijven hoor.
     

Deel Deze Pagina