Dagritme kaarten

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Waxinelichtjes, 8 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Zijn er dames die hier gebruik van maken/maakten?
    Heeft het bij jullie geholpen om structuur aan te brengen in de dag in jullie gezin?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja absoluut! De dag ritme kaarten gebruik ik alleen voor de oppaskinderen. Maar voor mijn eigen kinderen heb ik een planbord met magneten.
     
  3. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Wij hebben ook een planbord met magneten. Aanvullend gebruiken wij de pictos van sclera. Die gebruiken ze op school ook. Voornamelijk om een nieuwe structuur/ activiteit aan te leren. Daar is sclera net iets uitgebreider in dan onze magneten.
    Als de pictos of kaarten niet toereiken zijn tekenen we het en dan eventueel lamineren.
     
  4. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hier ook een planbord met magneten van olifantastisch. Niet te groot en niet te klein, werkt prima hier :)
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ik had zelf dagritmekaarten voor mijn jongste dochter gemaakt (toen ze daar nog behoefte aan had). Ik heb afbeeldingen van frokkie en lola gekopieerd en in word gezet. Uitgeprint en gelamineerd. Die plakten we met buddies op de deur.
    En ik maakte een aftekenkalender voor haar.

    Het bracht vooral mijn dochter duidelijkheid over de structuur van de dagen en de week.
     
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij hebben een planbord van kinderplanbord
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Deze hebben we ook. Wij hebben een weekbord, waarin globaal staat per dag wat er gaat gebeuren (school, middag thuis/bso/oma, wie hem naar bed brengt, verjaardagen, logeren, etc).
    Oudste heeft er inmiddels iets minder behoefte aan, maar hij checkt het nog wel eens (wie brengt me naar bed vanavond, over hoeveel dagen heb ik zwemles, etc.).
     
  8. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties, ik heb vandaag kaartjes geprint en ga morgen beginnen. Ben benieuwd of het hier werkt.
     
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    961
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen planbord oid maar een checkpad. Voor de 2 lastigste momenten hier in huis; ochtendspits en naar bed gaan. Op de checkpad kun je magneten plakken die plaatjes bevatten. Op die manier kan ze zelf afvinken wat ze moet doen voordat ze bijv smorgens tv mag kijken. Of savonds voordat we gaan
    Lezen.
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb een whiteboard waar ik zelf per dag teken met picto’s wat we gaan doen.
    Mijn kinderen willen vooral weten wanneer ze naar de Bso moeten, wanneer papa of mama thuis zijn, wanneer we feestjes hebben, sporten etc..
     
  11. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier sinds kort zo’n houten kaartenhouder op de kast met gleuf, zet ik kaarten in (geprint zelf). Wel handig zo! Nu nog een timetimer.. :)
     
  12. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier ook een planbord omdat zoon soms bij mama is, soms bij papa, school, opvang ed staan erop.
    Niet wat we de hele dag gaan doen maar waar hij welke dag is.
    Ik gebruik gewoon foto’s van iedereen.
    En van school en opvang ook een foto vh gebouw gemaakt.
     
  13. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben er ook. Van mijndagritmepictogrammen. Veel plezier van gehad maar inmiddels is hij niet meer nodig.

    Mocht iemand interesse hebben in overname, pb maar. Inclusief een etui vol met picto’s.
     
  14. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Die grote zijn aardig aan de prijs. Dezelfde maar dan in klein formaat is te koop bij de Hema. Als kookwekker :D maar is precies hetzelfde. Ook met een rood vlak om af te tellen.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  15. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zag ze al idd! Nog even halen... idd eh stukje goedkoper ;)
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, deze hebben wij ook! Scheelt een hoop geld ja.
    Hier ook een planbord met picto's. Is toch erg fijn.
     

Deel Deze Pagina