Daith piercing

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 4 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Owwww... ik ben zo zenuwachtig!
    Na maanden op de wachtlijst staan is het morgen zover. Ik ga een daith piercing laten zetten. Niet omdat ik hem zo mooi vindt, maar omdat ik al jaren elke dag hoofdpijn heb. Ik heb clusterhoofdpijn, vreselijk!

    Maar ik vind het zoooo spannend! Ben zo bang voor de pijn. En hopelijk geneest hij goed, kan ik een beetje normaal slapen én doet hij zijn werk.

    Iemand die hem hier heeft tegen de clusterhoofdpijn?
     
  2. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ga je hem laten zetten bij de nvs kliniek?
    Daar heb ik hem 3 weken geleden laten zetten. Niet voor clusterhoofdpijn maar voor andere klachten. Pijn viel me erg mee. Het genezen duurt zo’n 6 tot 9 maanden. Maar ik moet zeggen dat ik er nu al veel minder last van heb als de eerste week. Toen was aanraking echt behoorlijk gevoelig. Nu niet meer. Er komt wel nog best wat wondvocht uit. Dat droogt dan op en gaat rond de piercing zitten. Het schoonmaken daarvan is dan niet fijn.

    Qua klachten kan ik nog weinig zeggen. Duurt zo’n 3 maanden voordat de zenuwbaan weer in balans zou zijn. En voor mij zijn we nu net het slechte seizoen in gegaan. Dus of ik zonder piercing meer pijn zou hebben nu weet ik niet.

    Succes morgen! Komt echt wel goed.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  3. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ja, daar ga ik hem idd laten zetten. Dus het zetten viel jou mee? Daar zie ik het meeste tegenop!
    Al vind ik de genezing idd ook wel een ding. Hopelijk gaat hij bij jou snel zijn werk doen!! Ik duim!
     
  4. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Het daadwerkelijk zetten is met een paar seconden gebeurd. Natuurlijk doet het even pijn maar onthoud dat het nog altijd minder pijn doet dan de klachten waarvoor je er bent.

    Dankjewel! Ik hoop ook dat ik er snel baat van ga hebben. Dat hoop ik voor jou ook. Weet je al welke piercing je wilt? Staafje of ringetje?
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  5. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar toch vind ik het mega spannend. Ben niet zo'n held met zulke dingen.
    Ik wil een ringetje. Ik vind die met steentjes heel mooi, maar als dat geen gladde is, hoef ik die niet. Een collega had die en bij haar irriteerde dat alleen maar. Dan neem ik gewoon de simpele. Morgen even kijken.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Student van mn man had er een en was na jaren verlost van ellendige cluster hoofdpijn. Wij kende t niet maar zij was er in elk geval enorm mee geholpen!

    Succes en ik hoop op mooie resultaten voor je!
     
  7. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb me er laatst op ingelezen en het is niet wetenschappelijk bewezen dat er resultaat mee wordt bereikt. Er was geen significant verschil waargenomen.

    Dit zou mij doen twijfelen aangezien zo’n piercing ook best wat risico’s met zich mee brengt. Al snap ik ook wel dat als je zoveel hoofdpijn hebt, dat je alles aangrijpt. ik hoop dat je er gemak van hebt en dat je er heel blij mee gaat zijn. Succes!
     
    Neuzeke en bosi333 vinden dit leuk.
  8. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    liefkleintje vindt dit leuk.
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.753
    6.565
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook 1, maar niet speciaal laten zetten, gewoon bij een piercer. Ik had heel vaak hoofdpijn en migraine, dat is echt wel verminderd. Niet over. Maar wel een verschil.
    Genezen duurde langer dan mn andere oorbellen/piercing in kraakbeen maar viel me alles mee. Helaas 1x ontstoken geweest nadat mn zoontje er een kopstoot tegenaan gaf een week na zetten...
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  10. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je het vraagt! Ik vond het meten met die accupunctuurnaalden als best gevoelig. Toen moest die piercing er nog in, hahaha
    Toen ik op dat bed lag, wilde ik eigenlijk gewoon weggaan. Ik was zo zenuwachtig.
    Vond het ook even goed zeer doen. Vannacht redelijk geslapen, hij zit in mijn linkeroor en slaap op mijn linkerzij
    Wat dis nu even niet gaat.

    Nu afwachten of hij iets gaat doen!
     
  11. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het jou helpt, ondanks dat je hem niet met die reden hebt laten zetten.
    Auw, ik snap dat dat zeer doet. Zeker als hij er nog maar net in zit.

    Ik hoop dat hij bij mij ook netjes gaat genezen.
     
    Lill vindt dit leuk.
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.753
    6.565
    113
    Vrouw
    Ik duim voor je
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.355
    113
    Ik heb na het plaatsen van een helix piercing dit kussen gekocht:
    https://www.amazon.nl/OrtoPrime-chondrodermatitis-kussen-drukplekken-orthopedisch-therapeutisch/dp/B0845WFV6B/ref=sxts_rp_s_1_0?content-id=amzn1.sym.c615c55b-91f9-4e91-b63d-8134b4c749e3%3Aamzn1.sym.c615c55b-91f9-4e91-b63d-8134b4c749e3&crid=297RVOQZCNT80&cv_ct_cx=kussen+orthopedisch&keywords=kussen+orthopedisch&pd_rd_i=B0845WFV6B&pd_rd_r=80af9686-2e9b-46d8-8ac4-c2b5e8c5aa1d&pd_rd_w=t3pQN&pd_rd_wg=4oHNc&pf_rd_p=c615c55b-91f9-4e91-b63d-8134b4c749e3&pf_rd_r=GHP4MQE2FJE0YWR2ZJBD&psc=1&qid=1665081545&qu=eyJxc2MiOiIyLjc2IiwicXNhIjoiMS45MiIsInFzcCI6IjAuMDAifQ%3D%3D&sprefix=kussen+orthope%2Caps%2C77&sr=1-1-1890b328-3a40-4864-baa0-a8eddba1bf6a
    Ik ging toch steeds op het verkeerde oor liggen in mijn slaap en werd dan wakker van de pijn. Dit heeft me heel erg geholpen om toch nog lekker te kunnen slapen.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  14. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik wilde je al niet nog zenuwachtiger maken maar je oor is inderdaad door de acupunctuur al flink gevoelig en dan moet er nog gepierced gaan worden. Maar fijn dat het is gelukt.
    Mocht het slapen echt niet lukken dan zou je een nekkussen kunnen proberen. Zo’n soort rookworst. Dan kun je je oor in dat gat in het midden doen en kun je gewoon op je zij liggen.

    Ik duim voor je dat je geen hoofdpijn meer krijgt!
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  15. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je tip! Ga hem even onthouden! Heb nu een reiskussen (nekkussen) die ik gebruik. 1e nacht was dat geen succes, afgelopen nacht ging het ietsje beter. Dus ik probeer het nog even.

    Zit het gat niet vrij hoog? Of lijkt dat?
     
  16. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ja, ik was gewoon zo bang voor de pijn! Stom hè, want het is maar heel kort.
    Ik had mijn reiskussentje al gewassen en klaarliggen voordat hij erin ging. Maar echt top slapen doe ik er nog niet mee. Maar zal ook wel wennen zijn. Hoop vooral dat de genezing goed gaat!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.355
    113
    Het gat zat voor mij perfect. Ik vond zo’n reiskussen echt niet fijn liggen. Bleef ook niet goed op zijn plek. Maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.
     
  18. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.355
    113
    @liefkleintje Hoe gaat het nu?

    Ik heb 8 november mijn afspraak staan. Niet bij nvs maar bij vns, want daar zijn niet van die absurde wachttijden. Heb van nvs überhaupt nog geen reactie op mijn afspraak-aanvraag gekregen. Terwijl ik in principe as. dinsdag al bij vns terecht had gekund, alleen moet ik dan naar de gynaecoloog voor dezelfde klachten als dat ik de daith wil laten zetten, dus dat laat ik natuurlijk gewoon doorlopen allemaal.
    Ik hoop zelf van (hormonale) migraine en (te) veel gewone hoofdpijn af te komen. Ben nu bv alweer een week triptanen aan het innemen :rolleyes:

    Merk je al iets? En slaap je inmiddels beter?
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  20. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.112
    2.002
    113
    Zijn er ook mensen die hem voor andere klachten hebben genomen :)?
    Ik heb zelf veel hoofdpijn sinds mijn tiener jaren maar een paracetamol helpt dan wel dus geen echte migraines/clusterhoofdpijnen maar in slechte tijden slik ik dus meerdere keren per week paracetamol en dat is natuurlijk niet heel gezond.

    Na bericht van @Adje ging ik even naar de VNS website en zag dat het ook voor andere klachten wat kan doen. Nu heb ik chronische vermoeidheid en menstruatieklachten door endometriose. En aangezien ik van piercings hou vind ik dit wel de moeite waard eigenlijk. Nu kan je hem natuurlijk ook zetten bij een gewone piercer dus ik ben ook benieuwd naar het verschil daarin.
     

Deel Deze Pagina