Dancing with the stars 2019

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Athina, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Leuk stukje en filmpje!

    https://www.rtlboulevard.nl/video/tv-fragmenten/video/4780266/deelnemers-van-dancing-stars-trainen-er-op-los

    Ik heb 'vroeger' een paar seizoenen gezien. En als danseres vond ik toen Julie Fryer zo geweldig... in die laatste show met haar eigen danspartner:
    - wauw...

    maar ik ben heel benieuwd naar dit seizoen en hoewel we niet zo veel tv meer kijken (meer netflix) wil ik dit toch wel gaan volgen. Ik denk dat Barry Stevens heel ver gaat komen.
    In Gijs Staverman geloof ik niet zo ;) . Naar Tooske, Bibian en Bergit ben ik benieuwd. Ook het verschil en jurering naar Bibian in de rolstoel. Dat lijkt me best lastig als jury zijnde.

    Die is trouwens ook wel leuk: Dan Karaty, Euvgenia Parakhina, Irene Moors en Louis van Amstel.
    Hoewel je Dan Karaty overal blijft terugzien, blijf ik 'm leuk vinden ;) . Alleen Irene Moors snap ik niet zo?? Maar leuke mensen in elk geval denk ik.

    Wie gaat er nog meer kijken?
     
  2. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ja, ik! Vond het vroeger ook altijd erg leuk. Hij staat al geprogrammeerd om op te nemen. Ben ook erg benieuwd naar dit seizoen.

    Begrijp ik dat er ook iemand in een rolstoel mee doet(heb me nog niet zo verdiept)? Ben ook erg benieuwd hoe ze dat gaan jureren. Lijkt me erg moeilijk vergelijken.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bibian Mentel - een paralympische snowboardster . Sowieso mist ze een (onder)been maar ze is pas geleden weer geopereerd aan uitzaaiingen van kanker in haar rug. Vandaar dat de rolstoel onmisbaar is helaas.
     
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Wat een geweldig mens is dat toch!
    Ze zou eigenlijk gewoon dansend meedoen zover ik weet, maar gedurende de trainingsperiode is ze inmiddels 2x geopereerd waarbij ze bij de 1e een gedeeltelijke dwarslaesie opgelopen heeft en bij de 2e is haar nek grotendeels vastgezet. Ik vind het echt top dat ze dus toch mee doet ondanks alle ellende.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Uiteraard gaan wij kijken, als (inter)nationale wedstrijddansers. Wel heel jammer dat de (helaas veel betere) Engelse versie op bbc1 precies dezelfde tijd wordt uitgezonden.... o_O
     
    Athina vindt dit leuk.
  6. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    In shock hoe laag het niveau is... Mijn hemel :confused:
    De dansen zijn dusdanig verbasterd dat er hooguit 5% aan originele passen in zit.
    Als ik de wedstrijd die choreografie dans, ben ik na 5 seconden al gedisqualificeerd :rolleyes:. Gemiste kans van RTL. Volgende week maar gelijk overschakelen naar de BBC :|
     
  7. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik kan dus absolúut niet dansen. Ook niet een beetje. Maar ik vind Dancing with the stars echt superleuk om naar te kijken. En ik vind sommige het goed doen. Anoek vond ik goed, maar zij kreeg lage cijfers. Terwijl ik de pasjes (voeten) van Tooske niet zo mooi vond. En zij heeft hoge punten gekregen. Hoop wel dat het niveau snel toeneemt. De laatste afleveringen zijn het leukst om te kijken.

    @Petra82 Leuk dat je zelfs aan wedstrijden mee doet. Lijkt me heerlijk om zo goed te kunnen dansen.
     
  8. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    @Mooiezomer de punten van Anouk vielen mij inderdaad best tegen!
    Tooske deed het ook goed.

    Ik snap dat het erg leuk is om te zien. Wij krijgen alleen in de Nederlandse versie echt het idee dat "onze" dansen worden "verkracht".

    Als ze in Engeland in bepaalde dansen los van elkaar dansen of andere dingen doen die niet in de originele dans horen, krijgen ze gewoon dikke puntenaftrek. Had dat in Nederland ook graag gezien.

    T is nu net of je als voetballer, naar een wedstrijd zit te kijken die "voetbalwedstrijd" heet, maar waarin ook wordt gehandbalt en gebasketbalt en dat mag dan gewoon... :rolleyes:
     
    DQueen en NiVa0230 vinden dit leuk.
  9. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    @Petra82
    Bedoel je dat het te los (modern / hip) wordt gedanst?

    O, en Bibian! Wat mooi gedanst. Unieke vrouw...
     
  10. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    @Mooiezomer .
    Er zijn een aantal boeken geschreven wat je per dans wel en niet mag en moet dansen. Er zit veel te veel in wat er niet in hoort. Wat ik al zei, wij zouden er direct voor gedisqualificeerd worden.

    Bijvoorbeeld een heel willekeurig filmpje van hoe de tango zou moeten zijn:
    Vergelijk dat voor de gein met wat keizer en kast deden....
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Vond het een leuke eerste uitzending. Ik ben benieuwd naar de groei van de kandidaten.
     
  12. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Ik sla stijl achterover van de puntentelling... :confused:

    Wat was er nou zo gigafantastisch aan het optreden van Bibian? Los van de gunfactor, was ik van de dans op zich echt niet bijzonder ondersteboven. Ik begrijp ook niet hoe een rolstoeldans te vergelijken valt met de andere dansen.. :o:
     
  13. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Ze deed het erg netjes, en echt respect voor haar doorzettingsvermogen, maar het is inderdaad appels met peren vergelijken...
    T is niet voor niets dat de disciplines bij danswedstrijden ook niet bij elkaar worden gezet...
     
  14. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Is het ook (nou ja, zo goed zijn we ook weer niet), het is fijn omdat ik het samen met mijn man doe, dus we hebben altijd wat samen te doen in de week (we zijn het tegenovergestelde van klef hoor :roflmao:). Ook de wedstrijden zijn fijn, samen een dagje weg, ook even bijkletsen met vrienden en doen waar je plezier in hebt...
     
  15. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wat vonden jullie dan van de keuze van Irene Moors als jurylid voor een danscompetitie?
     
  16. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    'Ze konden niemand anders vinden.'
    Dat spat er echt van het scherm af, en een slechte zet van rtl4, want hiermee zetten ze zichzelf weer een punt achter.
    Haar 'commentaar' is dan ook om te janken elke keer.
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  17. imp

    imp Bekend lid

    16 nov 2012
    712
    22
    18
    NULL
    NULL
    Zei Tijn nou expres aan het begin van het programma dat hij het heel goed vindt dat Bibian er "staat" ?

    Ik vind het wel leuk dat Irene Moors er zit. Er zijn 3 deskundigen voor de dans, ook een andere kijk erbij...is met andere programma's en jury's ook wel zo dat niet altijd iedereen uit het betreffende vakgebied komt.

    Ik vind het programma lekker tijdverdrijf, maar ik zie ook wel dat het steeds minder met echt stijldansen te maken heeft...Wel respect ook hoe ze die opening deden met zijn allen.
     
  18. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Of hij het expres zei, weet ik niet, maar hij zei het inderdaad wel.

    Ik snap de keuze van Irene Moors niet.
    Maar ik snap ook de keuze van Dan Karaty niet. Die zit bij andere dansprogramma's stijldansers alleen maar zwart te maken. Hij heeft echt geen reet met stijldansen te maken, net zo min als Irene Moors.
     
  19. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind Irene Moors echt verschrikkelijk.... Dan Karaty is een leuke vent ;) trekt vast ook kijkers. Maar stijldansen? Tja... voor dat improviseren etc wat ze er in gooien is hij wel een goed jurylid.
    De verschillen in punten her en der vind ik ook wel apart en vooral dan tussen Evgenia en Louis. Dat gezicht van Louis ook af en toe als hij de punten van zijn voorgangers hoort haha... dat spreekt boekdelen!

    Ik vind het ook heel lastig wat Bibian betreft. Ik zou écht graag een commentaar horen van iemand die jureert bij rolstoeldansen. Het is inderdaad niet te vergelijken met de anderen. Maar dat vind ik ook lastig met Barry Stevens. Een man van 75 in een fysieke sport, vergelijken met zoveel jongere mannen...
    Ik vond het bijna eng om naar te kijken; hij leek zo bleek (de lampen?) en een smal gezicht te krijgen... alsof hij zo kon neervallen van de te grote inspanning voor hem!

    Ik ben benieuwd naar volgende week! Ik vind de show in zijn geheel wat te lang duren- dus het eerste deel kijk ik wat geconcentreerder dan de tweede helft ;) . Keizer vond ik het trouwens wel erg leuk doen! (voor een rapper ;) )
     
  20. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Kijkt er iemand met mij mee?
     

Deel Deze Pagina