Vanmiddag ging in naar de vk voor een controle. Mijn baarmoeder ligt al behoorlijk hoog, dus ik dacht dat het hartje makkelijk te vinden zou zijn. Ik had mijn kids meegenomen dus die zaten vol verwachting te wachten totdat ze het voor het eerst zouden horen. En de vk maar zoeken en zoeken...... het zweet brak me uit!! Ik moest even van dat bed af om naar het toilet te gaan, misschien dat het dan zou lukken, maar nee hoor.... Gelukkig stuurde de vk me niet naar huis toe en ging gewoon verder zoeken. Ze duwde behoorlijk hard op m'n buik en voelde de kleine toen onder haar handen bewegen. Wat een opluchting! Wat bleek nou, elke keer als ze met de doptone op m'n baarmoeder duwde sprong de baby gewoon de andere kant op. Uiteindelijk heeft ze hem/haar in een hoekje gedreven, haar hand er stevig opgelegd en gelijk de doptone er op gezet. Toen was er geen 'ontkomen' meer aan en hoorden we EINDELIJK een prachtig bonkend hartje! Maar, ik heb wel een paar angstige minuten doorstaan!
Hahaha die van mij deed dat bij de vk en bij de echo. En de vk maar zeggen het is niet erg hoor als we het hartje niet horen, dat kan gebeuren zo vroeg, en zoeken en zoeken en ik lag in een deuk, voelde het zelf al in mijn buik gebeuren en heb uiteindelijk ook gezegd van joh als je wat wilt horen moet je even nu naar rechts glijden bij wijze van met dat ding. Vond ze erg raar, maar ze had wel gelijk een hartje te pakken haha. Wat vonden je kinderen er van?
ons kleintje was in het begin ook ene kei in verstoppertje spelen!! Ook een paar keer dat het zweet bij me uit brak als ik eerst niks hoorde en toch met nog wat extra gel, flink zoeken was het er opeens en dan soms ook zo maar wwer weg. Nu ook als mijn man wil voelen dan schopt hij fanatiek bij mij en zodra mijn man zijn hand neerlegt is het stil!