Darmen van streek, teken van bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door geneeke, 20 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hi dames,

    misschien een hele gekke vraag..
    Al een dag of 2/3 zijn mijn darmen van streek, daarbij ook al aardig wat “oefen-weeen”.. kan dit ook betekenen dat de bevalling eraan komt?

    Dit wordt mijn eerste spontane bevalling (hopelijk) dus vind het heel gek wat ik kan verwachten haha..
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn jongste was dat wel echt een voorbode :) Ik heb een hele nacht iedere twee uur op de wc gezeten, daarna warm douchen vanwege de kramperige buik - dat zakte dan weer weg. Dag erna is ze geboren :)

    Bij de oudste had ik rond 36wkn wat last van mijn darmen, maar niet enorm. Daarna een week totaal geen klachten en toen braken ineens mijn vliezen en begonnen meteen de weeën, dus wie weet was dat gerommel met 36wkn ook toen wel een voorbode!
     
  3. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Oow Ja inderdaad, dan kan het goed zijn dat het daadwerkelijk voortekenen geweest zijn bij jou!

    Nou, ik moet ineens meerdere malen per dag naar de wc voor kleine beetjes ; heel apart.. en daarintegen kan ik het plassen ineens wat beter ophouden weer :confused:

    Net ook echt paar keer flinke krampen binnen korte tijd, ik dacht zou het…. Maar is weer afgezakt hahaha
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.854
    15.290
    113
    Bij mijn niet perse een voorbode geweest. Alle drie de zwangerschappen last van gehad vanaf zo’n 37 weken.
    Ben wegens medische redenen ingeleid (tussen 37+5 en 38+0) en door het randprematuurgedrag van de jongste twee vermoed ik dat zij anders nog wel even waren blijven zitten :)
     
    geneeke vindt dit leuk.
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Bij eerste was het een voorbode, in die zin dat ik darmkrampen en diarree kreeg, paar uur later begon te spugen en toen opeens weeën kreeg en een paar uur later bevallen ben.

    Bij de tweede heb ik 'gewoon' een buikgriep gehad, die gepaard ging met onregelmatige weeën, die niet tot bevalling hebben geleid (zelfs geen ontsluiting...). De echte bevalling kwam weken later pas.

    Bij de derde was het een teken van verkeerde ligging van baby (dwars). Mijn darmen kwamen letterlijk in de knel omdat baby er tegenaan lag en de boel dus niet lekker 'doorstroomde'. Dat verdween toen baby weer goed ging liggen.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  6. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Bij mijn oudste was ik op zaterdagavond echt niet lekker, diarree misselijk. Zondagavond weer diarree en misselijk en daarna begonnen gelijk de weeen
     
    geneeke vindt dit leuk.
  7. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie ervaringen! Heel verschillend zie ik..

    nou update ik heb de hele nacht wakker gelegen, dacht echt dat het begonnen was.. flinke krampen (weeen) die terug bleven komen, maar uiteindelijk toch niet doorgezet.. vandaag overdag ging het wel en sinds 30minuten is het weer bezig… hoop zo dat het doorzet, maar kunnen net zo goed oefenweeen zijn en dat het nog 2 weken duurt….
     
    Isabella2020 en Spectre vinden dit leuk.
  8. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG

    Hoe gaat het nu?
    Heb ook sinds zondag last van mijn darmen. Moet ook ineens vaker plassen en mijn buik is een stuk lager. Ben benieuwd.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  9. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Het is weer afgezakt haha… vanmorgen ook weer flinke krampen maar niks zet door ; darmen zijn nog steeds van streek trouwens.

    mijn buik lijkt ook nog lager te hangen, wist niet dat dat nog kon :roflmao: lijkt nu echt zo’n half leeggelopen ballon.. merk ook echt dat alles nu lastiger is om te doen, alles doet pijn daaronder.
     
    jongmam vindt dit leuk.
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook bij alle 3 de zwangerschappen vanaf week 37. Bij de 2e 4 weken elke avond voorweeën gehad, ze kwam met 40.3 dus ook dat zei niks, helaas.

    Alvast heel veel succes!
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Op de fiets stappen is ook eeb eh bijzondere ervaring vond ik haha, alsof ik op zn hoofd zat.

    De jongste daalde helaas pas in na t breken van de vliezen..mijn kruis vond dat wel fijner :p

    Bij de oudste kreeg ik mega buikloop vlak voordat alles begon (ironisch paar uur voordat ik ballon zou krijgen en.de ballon zorgde voor mooie weeen en dag later ballon eruit, vliezen prikken en heb geen weeen opwekkers nodig gehad), goede nieuws was dat ik niet heb gepoept tijdens die bevalling daardoor :p
    (Helaas bij de tweede....)
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.130
    113
    Hier in de vroege ochtend ineens alles wat er uit kwam dat ik zelf verbaasd stond. Daarna begon t onbestemde drentelen, niet echt bijzondere weeën ofzo voelde t nauwelijks maar vooral dat ijsberen viel op.

    Was ook niet de mobielste zeg maar, maar hop ging ik weer heen en weer ijsberen, rommelen. Iets klopte er niet dus toch maar vk bellen.

    Zat ineens aan 5cm zonder echt iets gemerkt te hebben aan weeën, menstruatie krampen waren wel heel wat heftiger dan dat. Qua mobiliteit ging t toen wel een heel stuk beter raar genoeg, ben in t ziekenhuis heel wat rondjes en trappen gaan lopen rondom de afdeling. Daarvoor was dat nagenoeg onmogelijk en zat ik bij wat langere stukken lopen toch echt in een rolstoel.

    Die luxe van die weeën verging me uiteindelijk wel van 5-10 maar goed, we hebben over t begin.
     

Deel Deze Pagina