Darmenbuik - ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SydneyGirl, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Op dit moment ben ik 15 weken zwanger en heb al sinds week 7 enorm last van opgezette darmen. Richting het einde van de dag voelt het alsof ze door m’n buik heen naar buiten komen knallen. Vervelend gevoel en maakt de misselijkheid ook erger.

    Ik herken dit niet uit mijn eerste zwangerschap. Trekt dit weg - net als misselijkheid - op het moment dat je hormonen wat tot rust komen of moet ik er rekening mee houden dat dit hele zwangerschap zo blijft?
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Bij mij trok het opgrblazen gevoel weer weg
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier ook, maar anders zou ik acupunctuur of omeprazol proberen.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  4. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    @Stokstaartje86 en @Nina Sanders, dank voor jullie reactie en fijn dat het bij jullie wegtrok. Dat geeft een burger moed!

    Rond welke periode merkten jullie verbetering?
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wel wat eerder. Rond 11 weken maakte m’n darmenbuik plaats voor babybuik. Bij de eerste kon ik het nog een hele tijd goed verbergen. Je snapt dat bij nummer 3 de boel al veel meer uitgerekt was en ik echt rond 10 weken al best een buikje had, vooral in de avond.

    Maar het verschilt echt per persoon en ook per zwangerschap. De eerste 2 zwangerschappen zijn mbv trajecten tot stand gekomen waarna ik tot 12 weken nog aanvullende medicatie (vaginale progesteron tabletten) heb genomen. Dat zorgde ook voor opgezette darmen bij mij. En dat verklaart ook het wegtrekken van mijn darmen buikje in die periode ervan.

    Nummer 3 was niet gepland en ik werd spontaan 3 maanden na verwijderen Kyleena zwanger. Omdat ik toen niet aan de hormonen zat en ook niet aanvullend iets nam, had ik voor mijn gevoel helemaal niet zo’n last van opgeblazen darmen oid.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  6. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Oef ik denk dat ik rond 8 a 9 weken ineens weer het gevoel had dat mijn buik weer ietsje platter werd. Ik heb normaal heel snel een baby buik ook al heb ik overgewicht maar deze keer pad ineens vanaf 12/13 weken dat ik ineens dacht hallo buik. Ik droeg al wel positiekleding omdat gewone kleding zorgde voor steken in buik.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ik en progesteron zijn geen vriendjes, dus hier was t zeker tot 13-14 weken alsof ik 20+ zwanger was. Dat was nog tot daar aan toe ware t niet dat die misselijkheid strontirritant was.

    Dat zakte gelukkig ook, maar dit is de 5e zwangerschap dus zodra er HCG in t spel komt lijkt t net alsof er een verhuisbedrijf voorbij komt zetten. Oh dit weer wacht ff...hoppaaaaaa zooo vast ruimte.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  8. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    Oh, ik weet over welk gevoel je het hebt. Heel naar en vervelend. Het kon bij mij de hele dag aanwezig zijn met als hoogtepunt de avonden. Brrrr…. Kon niks op of aan mijn buik verdragen.
    Ik ben nu 15 weken en eindelijk lijkt alles in snel tempo af te nemen. De extreme misselijkheid is bijna weg en ook dat nare gevoel in de buik.

    Het wordt dus echt beter.
     

Deel Deze Pagina