darmkrampen en erg huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moesje78, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Onze zoon is nu 4 maanden geweest en hij heeft veel gehuild ( oa door koemelkallergie).
    Hij had toendertijd echt ontzettende krampen en als hij maar goed kon poepen was er niks aan de hand.
    Nu gaat het echt een stuk beter, maar af en toe heeft hij nog van die periodes, alleen beperken deze zich nu tot een á twee keer per twee weken ongeveer.
    Gisteravond was ook weer zo'n "krampaanval".....huilen huilen en ontzettend gillen tussendoor. Paar hazeslaapjes tussendoor, maar al met al zijn we er wel de hele nacht mee zoetgeweest.
    (oudste dochter wordt wakker van zijn gegil dus om half 5 waren we allemaal wakker).

    Dit duurt dan tot vanmorgen totdat hij poept. Dan is het over en hebben we weer een heel blij kind. We zijn blij dat dit steeds minder gebeurt van deze slopende nachten, maar eerlijk gezegd hebben we het er allebei ook wel een keer een beetje mee gehad en hopen we op een beetje rust in huis. Hij heeft gewoon al teveel gehuild en we hebben het te vaak gehoord.
    (oh ja, we hebben ook echt alles al geprobeerd, van inbakeren tot cinababy, sab simblex...olijfolie....)

    Mijn vraag....wie herkent dit? En vooral hoe en wanneer ging het over?
     
  2. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    ons ventje is dan een stuk jonger, maar we zijn er sinds kort ook achter dat hij KME heeft. Ook veel krampen en huilen en verstopt. Hij kon zelf echt niet poepen. Nu heeft hij van de HA lactulose gekregen, elke dag 5 ml. Hier ging het eerst niet beter mee, maar nu hij andere voeding heeft gaat het met de combinatie lactulose heel goed. Hij poept meerdere malen per dag, geen krampen en veel vrolijker. Mss dat je dit ook bij de HA kunt vragen? Heel veel kindjes krijgen dit, het kan verder geen kwaad. Sommige kindjes krijgen het zelfs hun hele 1e levensjaar. Vond het eerst ook niets dat hij dit kreeg, maar tis nu een heel ander kind, dus dan is de keuze niet moeilijk.....

    Mss het proberen waard om te vragen bij je HA? Dit is zo anders niet te doen, voor hem niet maar ook niet voor jullie!
     
  3. Niet meer actief

    Hier ook een lactulose-klant... Ik was er eigenlijk een beetje op tegen, vond dat de darmpjes zelf 'aan de slag' moesten, maar ons dochtertje (7 weken) had zoveel last van keiharde ontlasting dat ik het ben gebruiken. Inderdaad 5 ml per dag, door de voedingen en je hebt een heel ander kind. Geen krampen meer, niet meer gillen tijdens het poepen. Heerlijk!
     
  4. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi

    Ik herken je verhaal....toevallig heeft mijn zoontje vandaag ook weer 'zo'n dag'......
    Het gekke is dat hij vandaag wel al 2 keer gepoept heeft :rolleyes: Lactulose....nog zoiets: mijn zoontje heeft geen last van harde ontlasting dus lijkt me voor hem niet handig....Hij krijgt wel al pepti voeding op advies van kinderarts omdat dat lichter verteerbaar is. Kinderarts vermoedde geen koemelkallergie...
     
  5. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Bedankt voor je tip, maar hij heeft dus geen keiharde ontlasting.
    Zou het dan wel goed zijn om een soort laxerend middel te gaan gebruiken?
     
  6. christina

    christina Niet meer actief

    ga eens naar een osteopaat, misschien kan die uitkomst bieden
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    zoals ik al zei, we hebben al heeeel veeeel geprobeerd.. ;) dus ook dat al. maar bedankt voor het meedenken

    ik ben vanmorgen naar de ha geweest en heb ook lactulose gekregen
     
  8. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb toen Aimar er echt superveel last van had, van de dokter glycerinezetpillen gekregen. Juist ook omdat zijn ontlasting niet hard was. Werkte hier echt heel goed, en vond ik minder drastisch dan medicijnen toedienen. Misschien ook eens vragen aan je huisarts?
     
  9. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    dus je hebt lactulose meegekregen van je HA? Tis niet zo dat door de lactulose de poep veel dunner wordt. Het geeft gewoon een klein zetje waardoor ze het er makkelijker en sneller uitkrijgen.

    Ik begin vanaf nu toch met het afbouwen van de lactulose. Door de nieuwe voeding voor zijn koemelkallergie gaat het alweer en stuk beter. Hij poept meerdere malen per dag en het is mooi van structuur en het gaat het makkelijk af.... hopelijk blijft dat zo.
     
  10. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ja Makkie, inderdaad Lactulose gekregen.
    HA vertelde idd ook dat ontlasting er niet dunner door wordt, maar dat het hem helpt om makkelijker te poepen...ben benieuwd, hoe snel helpt het?
     
  11. Niet meer actief

    Wat vreemd, hier wordt de ontlasting juist een stuk dunner door de lactulose. Eerst had ze ontlasting wat leek op kiezels en nu is het bijna diarree zo dun. Het is dus voor ons ook nog even aftasten welke hoeveelheid het beste is voor onze kleine. De HA zei dat we dat zelf konden bepalen aan de hand van de structuur van de ontlasting.
     

Deel Deze Pagina