Ik ben morgen 6 weken zwanger en heb nu al 2 weken last van darmkrampen. Dit heb ik ook als ik ongi moet worden, maar dan is na een paar dagen over. heeft iemand hier een verklaring voor en ook hoe lang het kan duren voordat deze krampen overgaan. De ene keer moet ik wel echt naar de wc en de andere keer zit ik er voor niets. Het irritante is dat het soms net lijkt of het buikkrampen zijn en dan zit ik in de stress. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen. Het is niet echt een smakelijk onderwerp, maarja,....
Hoi Janan, Ik kan je een hand schudden, ik heb/had er ook regelmatig last van. Ik ben aankomende zondag 7 weekjes zwanger. Vooral 's avonds wanneer ik op de bank zit gaat het gigantisch te keer, en borrelt/rommelt enz. Ook met ong. 5 weken dat ik weleens gauw naar de wc moest rennen, vul jij de rest maar in... Heel gek en soms irritant maar ook dit zal er wel bij horen, vooral rommelende darmen. Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet er lekker van! Groetjes ik
Hier nog een. Alsof ik mijn eigen verhaal lees Ik ben nu 5wkn en 5dgn zwanger. De ene keer kost het moeite om mn ontlasting kwijt te raken en daarna is het weer dunnig. Vooral afgelopen dinsdag had ik veel krampen, was er helemaal naar van.
hoi meiden, ik kan me helemaal aansluiten bij jullie, de ene dag kan ik wel naar de wc de andere dag lukt he helemaal niet, daarbij heb ik ook nog enorm last van misselijkheid, maar ja, het is voor een goed doel, gisteren met 8 wk en 2 dagen een mooi kloppend hartje gezien en gehoord, heel speciaal hoor! maar ok daar ging dit topic niet over, maar wilde het ff kwijt groetjes maris.
Hoi meiden Ik heb er ook heel veel last van gehad, vooral 's nachts nu ben ik 8 weken en is het over heb er dus zo'n 4 weken last van gehad...sterkte ik weet hoe vervelend het is!!
Hier ook tot ongeveer de 13e week erg veel last van gehad en nu met vlagen. Door je zwangerschap gaan je darmen anders (trager) werken en dat kan heftige krampen geven. Veel water drinken en vezelrijk eten kan helpen (helaas had dat bij mij geen resultaat). Ook opletten met vet en gekruid voedsel. Ik hoop voor jullie dat het snel overgaat want prettig is het niet!!!
Thanx voor de reacties en allemaal ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Inderdaad het is voor een goed doel. Maar ik zag op internet alleen maar staan dat je darmkrampen kan hebben en dan juist verstopt was. Dat heb ik dus geen last van. Maar hopelijk gaat het snel over. Ik had de HA al ff gebeld en die gaf ook idd aan om op te passen met gekruid eten en geen koffie. NOu dat laaste heb ik echt smorgens nodig, want anders wordt ik niet wakker. 1 kopje per dag dan maar