Renske drinkt nog niet van harte uit de fles. En gisteren rook ik eens aan de ontdooide 30cc die mijn man haar ging aanbieden, en dacht ik opeens, vind je het vreemd? Dat meurt zeg!!? Ik weet dat het 'anders' ruikt, maar ik vind het goor zeg, bah. De voeding is 2 maanden oud, en is meteen na het kolven ingevroren in een diepvries. Hoe weet ik nou of het echt nog goed is?? Ze heeft van de zelfde partij eerder al kleine beetjes gehad om mee te oefenen, en heeft er voor zover ik weet niks van gekregen, maar toch
Hoi! Dat de melk niet lekker ruikt zegt helemaal niets hoor. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Wanneer het nog maar twee maanden oud is, zal het zeker nog goed zijn. Nu zijn er wel kindjes die niet graag melk uit de vriezer drinken. Daar kan je ook iets aan doen, maar misschien weten anderen dat.(iets van verhitten ofzo) Maar er zijn er ook die melk drinken die echt stinkt (je kan er zelf wel vanalles vies bij bedenken toch ). Ik zou me er in ieder geval niet veel zorgen over maken. Veel succes met het oefenen van de fles. Groetjes Mariska
Apart? Naar kots zul je bedoelen! Hier stinkt het ook zo, maar als je het proeft is het niet zuur ofzo. Er zijn wel mama's waarvan de melk gelijk na het ontdooien bederft, dan is het ook echt zuur. Je kunt het dan verhitten voor je het invriest, zo snel mogelijk na het kolven dus.
Tsja, het ruikt inderdaad niet al te fris als het ontdooit is maar m'n meisje drinkt het al maanden zo nu en dan als ik aan het werk ben zonder morren dus het zal wel okee smaken verder.
Hier ruikt het ook naar kots hoor, maar mijn meisje drinkt het gelukkig zonder problemen. Dat het zo ruikt zeg niets over dat het misschien niet meer goed is hoor.
Haha zo zie je maar dat je zelfs na meer dan een jaar bv geven nog bijleert. Ik heb regelmatig melk door de gootsteen gespoeld omdat het zo stonk. Al mijn kostbare moeizaam gekolfde cc's. Ik kolf nu niet meer, maar ik zal voortaan proeven als het ooit nog eens voorkomt.
Oooh wat zonde!!! Nee, ik wist wel dat het 'anders' mocht ruiken... maar ik leer hier nu dat het gerust mag meuren
ohhhhhhhh hier hetzelfde, nooit geweten. Ik heb dus ook flink wat weggegooid, dacht dat ik het niet goed had ingevroren of ontdooid had....Inderdaad een erg vreemde zure lucht......
weggegooid! Das zeker zonde! Okee, dan vertel ik ook nog even, voor degene die dat niet wisten, dat ontdooide moedermelk een soort van klontjes MAG bevatten, die verdwijnen als je het opwarmt. Die hoef je dus niet weg te gooien
Ik vond de geur ook altijd was aan de smerige kant... Idd kots... Maar ben ik een hele ontaarde moeder als ik het dan toch gewoon gaf? Mijn redenatie was altijd, als het niet goed meer is, drinkt ze het niet op... En ze heeft het altijd opgedronken en er nooit last van gehad, dus dan zal het wel goed zijn...
Hmm waarschijnlijk ben ik nog erger, haha, ik moet namelijk zeggen dat de keren dat wij 'vriezermelk' gehad/gegeven hebben ik er eigenlijk niks aan geroken heb. Komt er dus op neer dat ik idd gewoon helemaal niet aan de melk geroken heb...oeps!
De enzymen uit de moedermelk werken in de vriezer een beetje door, vandaar de 'verteerde' lucht. Ik vind het ook vaak zepig ruiken / smaken.
Nou, mijn zeep ruikt wel lekkerder Maar goed ze heeft er nog nooit wat van gekregen... en uit de fles maakt het niet uit: of ik het nou vers tap of ontdooi, ze haat die fles hoe dan ook