Hallo, Mijn vriend en ik zijn 1 augustus gestopt met de pil. Gezellig erop los geklust en nu heb ik al een week een ander gevoel. Mijn onderbuik voelt heel anders, krampen die lichtjes aanhouden, niet zo naar als ongi worden, heel erg gevoelige tepels. Als ik moet lachen trekken er wat spieren samen en dat doet best pijn! Niet zo lang geleden ben ik eerder met de pil gestopt en toen voelde ik me helemaal niet zo "raar" Wie herkend dit? Groet Helma
Je kan nog niet zwanger zijn, maar neem aan dat je dat wel weet? Ik zou zeggen, klus er nog even een paar dagen vrolijk op los Het klinkt als je ei namelijk
Dat is niet geheel waar, maar ben wel erg nieuwsgierig waarom je dat zo brengt. Ik kan het mis hebben hoor, dat voorop gesteld. Alleen was mijn zus ook direct zwanger na haar laatste pilronde
Misschien ben je wel zwanger! (ik zal duimen dat je 't wel bent ) Maar misschien is het ook wel dat je lichaam aan het ontpillen is... Je lichaam kan je goed voor de gek houden, geloof me, haha Het is erg moeilijk te zeggen, denk ik. De 1 wordt gelijk zwanger, de ander doet er maanden / jaren over. Afwachten is denk ik het enige dat je kunt doen. Maar ik hoop wel voor je dat je zwanger bent!
Als je 1 augustus met de pil bent gestopt heb je op z'n vroegst 14 augustus een eisprong (gerekend bij een normale cyclus van 28 dagen). Dat is dus nu ongeveer! Succes! Liefs, Marijn
Jeetje, ontpillen klinkt wel heftig hoor! Hoop dat het allemaal meevalt. Ergens in mijn achterhoofd blijft alsnog wel dat stemmetje dat zegt: het hoeft niet. En ja een lichaam is een raar ding! Maar toch......
Als je 1 augustus pas gestopt bent met de pil, dan gok ik erop dat je nog ongesteld bent geworden van de pil vlak daarna? Klopt dat? En dan nog .. binnen 2 weken zwanger zijn? Je snapt wel dat je meestal rond 2 weken na je ongi je ei pas krijgt? En dat je pas ongeveer een week na je ei een innesteling kan hebben en vanaf dan pas zwanger bent? Ik bedoel dus niet dat je deze ronde niet zwanger kan raken, maar ik kan wel zeggen dat je nu nog niet zwanger bent. Snap je?
Hey Helma, Ik ben gestopt op 10 juli en voel me ook steeds anders enzo. Na 28 dagen kreeg ik lichthelder bloed en daarna 1 dag bruin en weg.... nu weer na 3 dagen wat bruine afscheiding. Ik denk dat ik ook aan het ontpillen ben, net als jij. En inderdaad, je herkent je eigen lichaam even niet meer, das vervelend. Maar... misschien voel je je eisprong wel dus lekker doorklussen! En wie weet.. ben je net als je zus direct zwanger. Veel succes! x
Laat ik het anders stellen: ik had 1 augustus weer moeten beginnen met de pil, alleen hebben we besloten hem te laten liggen. Ik was dus al ongi geweest! Snap je het nu nog? Hahaha, sorry ik kan soms wat warrig uit de hoek komen!
Laat ik het dan anders vragen: op welke dag van je cyclus zit je nu? Dag 1 is de dag dat je onttrekkingsbloeding is begonnen. Gok dat je rond dag 20 zit nu dan. Dan kan het heel goed kloppen dat je nu zo'n beetje je ei hebt! Is zeker niet raar voor een eerste ronde na de pil. Ik zou er toch zeker nog een klus aan wagen
Nou dan zou het heel goed kunnen dat je je eisprong al gehad hebt. Ik had namelijk ook meteen een cyclus van 26 dagen. En meteen na eisprong (bevruchting) kwaaltjes. Had ik bij mijn dochter ook meteen toen ik zwanger was van haar.....dus het zou kunnen. Wat ik alleen niet zou doen is uitgaan van je zus, dat zij in 1x zwanger werd. Dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo gaat. Als ik jou was zou ik over 2 weken een testje wagen als je nog niet ongesteld geworden bent! Suc6!
Hey meid, ik wil je geen hoop geven en je niet ontmoedigen, alleen maar zeggen dat heeel veel meiden zich 'anders' voelen zodra ze bezig gaan met 'zwanger worden' en de pil de deur uitmikken. Ontpillen moet iedereen, duurt bij de één lang en bij de ander kort. De één merkt er niks van, de ander van alles. En die kwaaltjes kúnnen erg lijken op zwangerschapskwaaltjes. Ontpillen betekend dat je lichaam de cyclus weer zelf moet gaan regelen en daaraan moet wennen. Het betekend niet dat je nog niet zwanger kan worden, dus het kán wel, maar erg waarschijnlijk is het niet. Het gebeurt niet veel vrouwen dat ze direct de 1e ronde zwanger zijn, maar goed, je zou één van de gelukkigen kunnen zijn hè... Meid, ik wens je veel succes en hoop dat 't voor jou niet zolang gaat duren als voor mij of één van de andere meiden die al heel lang bezig zijn. Succes!
Ik neem aan dat je dus de laatste week van juli ongesteld ben geworden? Gerekend vanaf je eerste dag na je menstruatie zou je theoretische al een eisprong gehad kunnen hebben (14 dagen). Dat is de eerste week van augustus, dus al zwanger zijn is zeker niet onmogelijk. Het kan ontpillen zijn, maar het kan ook zwanger zijn. Ik hoop het laatste voor je!
Je kan inderdaad zwanger zijn maar ook niet helaas. Niemand kan dat voor je zeggen op dit moment. De een heeft een hele tijd nodig haar cyclus terug te vinden en de ander wordt meteen regelmatig ongesteld. Maar ook dan...is de kans op een zwangerschap (bij regelmatige cyclus) niet zeker. Er zijn een hele hoop factoren die meespelen bij het zwanger worden. Zelfs als je zeker weet wanneer je je ei hebt en je ook daadwerkelijk op die dag sex hebt hoef je niet zwanger te worden. Ook heeft jouw zus een ander lichaam als dat jij hebt en is het niet gezegd dat je ook meteen zwanger zult worden al hoop ik dat natuurlijk voo rjou van harte! Ik had meteen na het stoppen met de pil ook dit keer een regelmatige cyclus maar nog was het "pas" de 6e ronde raak. Terwijl ik bij mijn vorige kindjes na 3 maanden en meteen zwanger raakte. Zo zie je maar elke lichaam en elke zwangerschap is het weer anders. Succes