De bedrijfsarts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Carmen, 28 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik moet naar de bedrijfsarts. Zoals sommige wel weten ben ik erg erg moe. Eigenlijk is mijn energie ongeveer op. Nachtje slaap doet niet meer genoeg. Zowel de huisarts als vk adviseert dringend om het rustig aan te doen. Maximaal op halve kracht werken, veel rust nemen etc. Het kan dat ik zo energieloos ben omdat ik vlak voor deze zwangerschap een miskraam heb gehad. Hierbij had ik veel lichamelijke klachten etc. Een extra belasting voor mijn lichaam dus. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Aan de ene kant vind ik het wel prettig om rustig aan te doen, ik voel wel dat ik ook wel moet. Aan de andere kant voel ik me zo laf.. Nu al minder werken. Nog geen 20 weekjess zwanger en nu geef ik al op (schuldgevoel dus) Vermoeidheid is ook zo vaag iets. Ik wil niet onderdoen! Aan de andere kant wil ik het allerbest voor mijn kindje en dus zal ik zeker naar mijn lichaam luisteren.

    Goh, wat zie ik op tegen de bedrijfsarts. (denkt toch in het belang van bedrijf, al is het eigenlijk onpartijdig) Ik heb geen goede ervaringen met een bedrijfsarts en heb echt het gevoel dat ik me moet verantwoorden en hij/zij me niet zal begrijpen. Nou ja, ik zie het ook wel.

    Met het kindje en met mij gaat verder alles helemaal goed en ik prijs me dan ook nog steeds enorm gelukkig!!
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik had dat bij de zwangerschap van onze dochter ook.
    En toch begreep die arts dat het het beste was voor de ongeboren baby, en hij zei dat ik niet thuis hoefde te blijven, en beweging was ook goed voor me.
    Dus toen viel dat bij mij reuze mee.

    Ik hoop dat je net zo'n fijne bedrijfsarts krijgt als ik toen had, dan hoef je je geen zorgen te maken.

    Liefs
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Zie het ook zeker niet als opgeven. Het bedrijf gaat heus niet failliet als je het rustiger aan gaan doen. Het gaat nu toch om jou en je kindje. Is de arts een man of een vrouw of weet je dat niet? Succes ermee.
     
  4. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Hai Carmen!

    Ik werk veel met bedrijfsartsen en ook zij weten hoe slecht het kan zijn voor het ongeboren kind om mensen door te laten lopen. Hoewel hij/zij zal proberen een tussenoplossing te vinden zowel voor jou als de werkgever maar zal wel jouw gezondheid en dat van de kleine absoluut voorop stellen! (Zo niet, kun je een second opinion aanvragen!!!)

    Zwanger zijn vereist veel van je lichaam, dus voel je niet schuldig als je niet de energie op kan brengen die je voor je zwangerschap wel kon opbrengen... zoals je zelf al zegt: denk eerst aan de kleine en aan jezelf!

    Heel veel succes!

    Liefs,
    Jade
     
  5. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Bedankt allemaal voor de lieve antwoorden en reacties! Morgen heb ik een afspraak met de bedrijfsarts en dan zie ik wel weer verder. Ik zal laten weten hoe het af is gelopen!
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,
    ja nou ik voel helemaal me je mee hoor! ik zelf ben ook de hele dag door moe, en als ik dan druk aan het werk ga dan komt alles er weer uit. Ook is mijn bloeddruk te laag dus ik ben ook regelmatig duizelig.... Ik ben nog aldoor ziek thuis. Heb ook geen werk meer en ben dus ziek uit dienst gegaan... ik krijg eerdaags wel van het UWV een oproep voor een arts. Ik ben de hele dag thuis maar er komt niets uit mijn handen, erg he... vind het echt mega vervelend allemaal. :rolleyes:
     
  7. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Mouschy, vervelend voor je zeg. Ik weet precies hoe je je voelt. Aan de ene kant fijn om een medegenoot te hebben! ;)

    De bedrijfsarts is een man. Ik had hem net aan de telefoon omdat hij de afspraak naar een later tijdstip op de dag (16.00) wilde verzetten. Op zich klonk hij best aardig! Een goed idee dat ik morgen om deze tijd meer weet.

    Groetjes Car
     
  8. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Carmen,
    Ik wil je heel veel suc6 wensen morgen.
    komt allemaal wel goed meid. ;)
    Groetjes Nancy
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Carmen,
    Vervelend hoor! Ik was ook vrij snel uit de running ivm bekkeninstabiliteit en allerlei andere klachten, ik ben eerst halve dagen gaan werken, maar toen al vrij snel in de ziektewet beland.
    Het is natuurlijk erg vervelend, maar de bedrijfsarts ziet echt wel of je klachten gegrond zijn, en hij zal niet iets doen wat slecht is voor jou of je babytje, en wat betreft de gevolgen voor het bedrijf deze zijn nihil, ok ze moeten iemand anders hebben om jouw werkzaamheden over te nemen, maar de ziektewet uitkering krijgen ze 100% vergoed van het UWV omdat het ziekte ivm zwangerschap betreft maak je daar dus maar helemaal niet druk om ;) !!
    Geniet van je zwangerschap en doe op tijd een stapje terug.
    Succes bij de bedrijfsarts.
     
  10. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Gister naar de bedrijfarts geweest. Hij kon zich goed voorstellen dat ik zo energieloos ben. Maar gaf wel aan dat ik met mijn manager moet overleggen hoe we mijn werk dan invullen. Die is er de rest van de week niet meer. Maar haar vervanger zou vandaag bellen hoe of wat nu verder. De bedrijfsarts wees me er nog even fijntjes op dat ik in mijn proeftijd zit en dat het bedrijf niet zoveel zwangere vrouwen kunnen gebruiken. Dus hij weet niet hoe het afloopt... Nou ja!! Heb hem er fijntjes op gewezen dat hij niet over (beoordelen van ) mijn proeftijd gaat, maar over het oordelen van mijn afwezigheid ivm zwangerschap. Hij beaamde wel dat ik minder moet werken. Maar bleef herhalen dat ik dat maar met mij manager moet bespreken, dat hij niets kan doen. Was geen fijne man eigenlijk. Ik had ook niet het gevoel dat ik uit kon leggen wat ik bedoelde. Zo wie zo kwam het niet echt tot een gesprek. Nou ja. Afwachten dus!

    Verder heb ik even de dokter gebeld ivm bloedonderzoeken. Volgens de assistent is er wel wat afwijkends gevonden, maar mag zij dat niet vertellen. De dokter neemt vandaag contact met me op. Kortom: ik wacht me wat af op al die telefoontjes!!
     
  11. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    tjee, lijkt mij geen fijn gesprek geweest.
    en dat je met je manager moet bespreken over minder werken?
    mij lijkt het dat de Bedrijfsarts nav een gesprek met jou adviezen gaat geven aan je manager hoe je verder omgaat met je arbeidstijd.
    en dan gaat je magager in gesprek met jou daarover. beetje vreemd komt dat over zeg.
    TOP dat je op het juiste moment reageerde met de woorden

    * Heb hem er fijntjes op gewezen dat hij niet over (beoordelen van ) mijn proeftijd gaat, maar over het oordelen van mijn afwezigheid ivm zwangerschap. *

    Echt perfect gevonden.

    ben benieuwd naar je bloeduitslagen. succes.
     
  12. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Helemaal mee eens! kan het niet anders zeggen.

    Ben ook heel erg benieuwd naar je bloed uitslagen.....
     
  13. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    En weet je de uitslagen al?
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nouja zeg, goed gedaan hoor! je niet onder laten sneeuwen en lekker echt aan jezelf en je kleine wondertje denken..
    Ben benieuwd naar je uitslagen.
     
  15. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Nou meiden, de assistent van mijn huisarts zaait onrust zeg! Laat in de middag belde de huisarts, mijn bloed is gewoon goed! Ik vragen, waarom de assistent dat dan niet kon vertellen en me in een lastig pakket brengt door te zeggen dat er afwijkingen in mijn bloed zijn gevonden. De huisarts begrijpt dat ik me zorgen maakte en de assistent krijgt een standje. Er was alleen een afwijking in mijn creatinegehalte, maar dat is absoluut geen probleem. Heerlijk dus!!

    Verder weer goed nieuws. Mijn werk kijkt hetzelfde tegen de visie van de bedrijfsarts aan, als ik. Kortom, zij begrijpen ook niet hoe of wat hij nou eigenlijk zegt. Een secons opinion vinden ze niet nodig, een telefoontje met mijn VK was genoeg om hun te doen besluiten om mij 50 procent te laten werken (2 dagen ipv 4). Fijn zeg!! Een pak van mijn hart.

    Voor mij dus geen fijne bedrijfsarts, maar wel een super werkgever!

    Allemaal bedankt voor de lieve (ant)woorden hoor, dat scheelt een slok op een borrel.

    Liefs Carmen
     
  16. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Carmen,

    Goed dat alles op deze manier toch nog op z'n pootjes terecht komt.

    Geniet van de extra rust!

    Groetjes,
    Tamara
     

Deel Deze Pagina