De bevalling kan nu elke dag beginnen! Wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nele87, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hoi dames,

    Wie wilt er meekletsen om de laatste dagen /weken door te komen?

    Mijn uitgerekende dag is 5 februari.
    Ik ben zwanger van onze 2de dochter. Omwille van PE is mijn eerste meisje bij 35 weken al gehaald met een keizersnede. Ze woog toen 1780 gram. Zij wordt over een maand 4 jaar.
    Nu gaan we voor een natuurlijke bevalling!

    Ik heb een probleemloze zwangerschap gehad. Heb nog tot enkele weken geleden gesport, nooit geen pijntjes gehad.
    Vrijdag was mijn laatste werkdag. Dat ging ook nog prima. ( ik woon in BE, en als je hier het max aantal weken (14) na de bevalling wilt thuis zijn, dan moet je tot 39 weken werken. Als je vroeger stopt, gaat dat van die 14 weken af)
    Ik heb ook dus nu pas tijd om lekker te forummen ;)

    Ik heb 1,5 week geleden een groeiecho gehad, daar kwam een gewicht van 2877 gr uit. Volgens mijn VK is dat net op de p75 lijn (=gemiddeld?). Ik zou dan bij 40 weken een kindje van 3400-3500 gram hebben. Dat vind ik dus erg groot, mijn eerste kindje was 3 maanden voor ze dat gewicht had! De kleertjes maat 44 heb ik dus al maar terug uit de kast gehaald!

    Nu heb ik deze nacht voor het eerst wakker gelegen omdat ik 'iets' voelde... ik had menstuatiepijn in mijn onderrug. Zou dat een teken zijn dat er toch al iets aan het gebeuren is?

    Omdat ik eerder een KS had, is dit alles nieuw voor me! Weeen heb ik vorige keer natuurlijk ook niet gehad, dus dit voelt echt als een eerste bevalling voor me ;)

    Ik ben benieuwd naar wie van jullie er ook in spanning zit te wachten!
     
  2. Apenijn

    Apenijn Bekend lid

    17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hier ook in spanning! Meeste gesprekjes met dames die er bijna zijn vind je in 'zwangerschap ' laatste 10 weken afteltopic! Veel plezier en geniet van je verlof.
     
  3. MoodyL

    MoodyL Bekend lid

    6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Hier ook! Ben ook van Belgiƫ en ga bevallen in MM in Gent.

    Loop al dagen met pijnlijke voorweeen en weken met harde buiken wat niet abnormaal blijkt te zijn bij een derde kindje. Ben het nu stilaan enorm beu aan het geraken. Elke keer denk ik "zou het nu??" En dan blijkt het gewoon niks te zijn 😩

    Wat spannend dat het voor jou de eerste natuurlijke bevalling is. Menstruatiekrampen in de onderrug zijn wel een goed teken. Kan al voor verweking en ontsluiting zorgen...

    Ik hier eerste keer volledig natuurlijk bevallen en 2de ingeleid wegens bekkeninstabiliteit. Nu heb ik tijd tot 9/2 om het van zelf op gang te laten komen anders word ik weer ingeleid.
     
  4. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hoi moodyL!

    Wauw dus je derde natuurlijke bevalling al, dan weet jij toch al een beetje wat je te wachten staat!

    Voorweeen komt bij een 2de en 3de zw veel vaker voor dan bij een eerste inderdaad.
    Wat vervelend, kan me voorstellen dat je het beu bent.

    Ik heb echt zo een zin in een natuurlijke bevalling, heb er boeken over gelezen, voel me ook helemaal voorbereid.
    Maartegelijk denk ik dat ik er niet te hard op mag hopen, misschien loopt het toch uit op een ks, en dan mag ik natuurlijk niet te erg teleurgesteld zijn...

    Nu ook al heel de voormiddag lage rugpijn. Ik hoop toch dat ze nog een paar dagen wilt blijven zitten, het is nog maar mijn eerste vrije dag :D ik zou graag nog een paar rustige dagen hebben!

    Ik weet niet hoelang mijn gyn overtijd laat lopen. Dat ga ik zeker vragen donderdag.
     
  5. Lenas

    Lenas Lid

    29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Spannend dames! Hier ook aan het afwachten, ik was gisteren uitgerekend maar ze heeft er nog geen zin in.
    Bij haar broer ben ik met 41 weken ingeleid ( op eigen verzoek, was het wachten zat ) maar hoop nu echt dat het een keer helemaal zelf begint. Morgen gaan ze sowieso proberen te strippen dus hopelijk helpt dat al :)
     
  6. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Erg spannend Lenas!

    Voel je al wel wat voorwerk? Of echt nog niets?
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Spannend dames.. hier ook aan het afwachten / aftellen.. voelt eigenlijk nog een beetje onwerkelijk dat het nu gewoon ieder moment kan beginnen.
    Maar zie echt uit naar het moment dat ik m'n kleine mannetje in m'n armen heb :)
     
  8. Lenas

    Lenas Lid

    29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Ja zeker spannend! Maar ik voel echt nog helemaal niks... dus ik hoop dat ze kunnen strippen vanmiddag en dat het niet nog potdicht zit haha! We gaan het mee maken. :) En bij jou Nele87? Zetten de krampen al een beetje door?
     
  9. demie

    demie Bekend lid

    17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik zit ook met smart te wachten!!
    ik ben 2 februari uitgerekend.

    Ik hou vrij veel vocht vast en krijg er elke dag een pijntje bij geloof ik.

    Bij mijn dochter lag ik de laatste 3 maanden af en aan in het ziekenhuis met bloedverlies en gebroken vliezen vanaf 34 weken. Uiteindelijk is de bevalling zelf op gang gekomen en is ze geboren met 36.5 weken.
    Misschien dat dit het ongeduld dan ook nog groter maakt!!
    Had nooit verwacht nog over tijd te zullen gaan.

    Gister controle gehad bij de vk. Mijn kleine jongen ligt nog erg hoog waardoor ze ook nog niet kon (of wilde) strippen. Hier had ik wel een beetje op gehoopt.

    Verder zelfs nog geen voorweeen!!

    Dochter is vandaag bij de opvang dus ga zo maar weer terug naar bed.
    Hopelijk begint er snel wat te rommelen en bij jullie ook!!
     
  10. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Nee hoor, vannacht lekker geslapen, en nu ook weer volledig pijnloos!

    Demie,
    Jij had dus net als ik een te vroege bevalling. Dat maakt voor mij wel dat ik het nu heel erg fijn vind dat ik nu tot het einde kan lopen! Ik vind dit echt zo bijzonder, een kindje in je buik wat gewoon al volledig af is!
    Maar als je veel last hebt, geloof ik dat je toch aftelt.
    Ik heb nog geen last, dus dat is wel wat anders...

    Gisteren heel onze benedenverdieping gepoetst, nu ben ik met de slaapkamers bezig. Tja wat doe ik anders een hele dag? :D

    Waar houden jullie je nog mee bezig?
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Haha herkenbaar Nele.. hier ook lichtelijk last van nesteldrang 😅 ik blijf poetsen.. maar zo blijf ik ook een beetje bezig, ik kan moeilijk stil zitten de hele dag :D
    Heb alleen wel meer rust pauzes nodig tijdens het schoonmaken.
     
  12. demie

    demie Bekend lid

    17 mei 2014
    931
    0
    16
    Nele
    Ja klopt ook iets te vroeg de vorige keer. Maar dochter deed het eigenlijk best wel goed. Wel wat rand prematuur dingetjes.

    Ik ben vooral blij dat deze zwangerschap zonder complicaties is!
    Wel wat pijntjes en vind het inmiddels ook best pittig. Maar dat komt denk ik vooral doordat mijn dochter nog behoorlijk wat aandacht nodig heeft.

    Vandaag is ze naar de opvang en dan gaat het prima.
    Ik doe wat kleine huishoudelijke klusjes. Al het "grote" werk heb ik met 36 weken gedaan. Nu alleen beetje bij houden.
    Boekje lezen, zoon flut romannetje niks wat veel concentratie kost.

    Zo even langs de bakker en de etos en dan weer ff op de bank.

    Verder ga ik veel koffie drinken bij vriendinnen met kids zodat mijn dochter zich ook een beetje vermaakt.
     
  13. MoodyL

    MoodyL Bekend lid

    6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Vandaag dacht ik echt dat het zou gaan beginnen. Zeurende pijn in onderbuik en zeer pijnlijke weeen al. Alleen helaas nog onregelmatig, geen lijn in te trekken.

    Nu vanavond alles weer stil. Dit is echt hels 😩
     
  14. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Oh nee toch wat jammer! Ik hoop dat je nog goed kunt slapen nu.

    Hier weer zeurende pijn in onderrug. Is precies altijd snachts, overdag heb ik nergens last van.
     
  15. Lenas

    Lenas Lid

    29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Vervelend zeg die pijntjes en krampjes 's nachts die niet doorzetten! :(

    Hier nog steeds niets van dat alles. Gisteren konden ze helaas ook niet strippen dus daar baal ik wel een beetje van. Morgen gaan ze het als het goed is nog een keer proberen en anders vrijdag de 41 weken controle in het ziekenhuis en de inleiding inplannen.

    Hoop nog steeds op een natuurlijke start van deze bevalling maar begin te denken dat dat mijn lichaam dat niet kan ofzo :p
     
  16. MoodyL

    MoodyL Bekend lid

    6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent

    Misschien begint jouw lichaam gewoon opeens voor echt. Zonder al dat ellendig voorwerk... Bij mijn eerste was het alvast zo... overdag beetje krampen, savonds om de 6 min en tegen de ochtend was het vertrokken.

    Nele87 (verwijst naar geboortedatum? Ik ben ook van 87) die pijn in de onderrug kunnen ook wat voorwerk zijn. Spannend wanneer het ook gaat doorzetten...

    Ik word echt gek van de weeen die uiteindelijk stoppen. Ik vind het wel gek dat iedereen altijd vanalles voelt rommelen snachts terwijl ik vooral last heb overdag en in tegen dat ik ga slapen valt alles stil. Vannacht wel eens wakker geworden en toen werd ik gewaar dat ik menstruatiepijn had, maar niet om te zeggen superpijnlijk. Zou er niet van wakker geworden zijn.
     
  17. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Lenas, ik hoop inderdaad ook dat het gewoon vanzelf begint, is toch veel fijner dan een inleiding!
    Wel fijn dat je nu weet wat er gaat gebeuren. Ten laatste vrijdag weet je hoelang het nog zal duren. Zal ten vroegste voor maandag zijn misschien? Of zouden er in het weekend ook inleidingen gebeuren?

    Ja ik ben inderdaad ook van 1987 ;)
    Jouw oudste meisje is ook net even oud als mijn dochtertje! Maar jij hebt intussentijd nog een kindje gekregen haha!

    Ik heb bewust 4 jaar verschil willen hebben, vond het nog steeds erg pittig met mijn dochtertje. De laatste tijd wordt ze gelukkig wel wat meegaander! Ik hoop dat haar gedrag niet weer omdraait zodra haar zusje er is....
     
  18. MoodyL

    MoodyL Bekend lid

    6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Daarstraks in tranen naar de gynaecoloog gebeld wegens hevige pijn sinusitis en de niet-doorzettende weeen en aangezien het een derde is gaan ze morgen inleiden.

    Beetje dubbel gevoel nu. Ben wel blij dat het gaat gebeuren, maar jammer dat de romantiek weer weg is. Hoewel er maar weinig romantiek meer aan is met die ellendige pijn :(
     
  19. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mag ik meekletsen?

    Ben vandaag 41+4 weken zwanger van de 3e.
    1e geboren met 41+6 en wat hulp in het ziekenhuis. 2e met 39+4 super vlotte thuis bevalling.

    Ging nu weer voor thuis en in bad!al weken gerommel en voorweeen en ik wist zeker dat ik de 40 weken niet ging halen....

    Maar goed, hier zit ik dan. Nog steeds zwanger.
    Zaterdag gestript, zondag veel gerommel en slijm en vlied verloren. Maandag alles weer rustig....

    Gisteren weer gestript en in het ziekenhuis geweest. Heb afspraak voor inleiden as zaterdag met precies 42 weken.
    Heb nu alweer de hele dag af en aan harde buiken die af en toe op weeen lijken maar nog geen regelmaat....

    Vind het erg vermoeiend al dat gerommel.... gedoe..:. En ik wil mijn baby zo graag zien en vasthouden!

    Heel veel sterkte met wachten allemaal!
     
  20. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dat dubbel gevoel is nergens voor nodig hoor. Als je het niet meer trekt, is dit de beste oplossing.
    Morgen heb je je kindje in je armen!
    Succes meid!

    Hoi Lilly!
    Gewoon 2 weken overtijd... wat lang zeg!
    Heb je nog wat energie over voor de bevalling? Dit is zo wel erg vermoeiend geloof ik...
    Ik duim alvast voor je mee dat de bevalling zelf wel vlot verloopt ;)
     

Deel Deze Pagina