Woensdag dus op controle geweest en de gyn wilde niet inleiden omdat Jayden er echt al zo voor lag dat hij ieder moment geboren kon worden. Daar heeft hij dus ook gelijk ingekregen! Woensdag nacht werd ik om 3.00 wakker, had weeen. Ze waren vrij onregelmatig maar kwamen wel steeds binnen de 10 minuten. Vanaf 3.00 dus wakker geweest en rond 6.00 zakte ze weer af. Even getwijfeld of Jasper moest gaan werken maar goed dit konden ook voorweeen zijn en het kon nog wel dagen gaan duren dus is hij toch maar gaan werken. Rond 9.00 kwamen ze weer terug en heb de hele dag weeen gehad. Wel vrij onregelmatig en wist ook niet of het wel of niet zou gaan doorzetten. S'avonds gingen we bij Joey eten maar was heel snel weer thuis, was moe en de weeen werden pijnlijker. Lekker een paar uur in bad gezeten. Toch Lindsey maar naar bed gebracht en Jasper heeft naar Suzanne en Pascal gebeld of we haar eventueel s'nachts konden brengen mocht het doorzetten... dit mocht dus dat was ook erg fijn. Rond 21.00 werden de weeen heftiger en kwamen ze om de 3-4 minuten maar kon ze nog steeds goed opvangen en dus is Jasper nog maar gaan slapen. Om 00.30 waren ze echt al heftig en hebben we het ziekenhuis gebeld en mochten die kant op komen. Wij Pascal uit z,n bed gebeld (Suzanne was niet wakker te krijgen ) en Lindsey gebracht. Die is daar meteen na wat gedronken te hebben heerlijk gaan slapen tot 8.00 gelukkig. We waren rond 01.15 in het ziekenhuis en kreeg te horen dat de gyn dienst had waar we zo,n hekel aan hadden. Fijn...Jasper zei al kan je haar mooi verrot schelden als het niet meer gaat Maar goed eerst aan de CTG en inderdaad de weeen waren heftig en regelmatig maar kon het nog steeds wel goed opvangen. Alleen kwamen er ook rug weeen bij, iets nieuws voor mij dus Jasper kon steeds mijn rug masseren...had hij ook iets te doen zei hij nog. Verder gebeurde er niets... de weeen bleven komen en ik mocht van de CTG af zodat ik wat kon lopen en douchen. De gynecoloog was gebeld maar wilde nog niet komen zei de verpleger Om 6.00 was ik dood en doodmoe en wilde ook wel eens weten waar ik aan toe was qua ontsluiting etc. Hij weer gebeld maar mevrouw wilde weer niet komen, ze kwam wel als de dagdienst begon rond 08.00! Hij kwam met pijnstilling aan want dat mocht hij me dan wel geven van d,r. Dezelfde prik als die bij Lindsey totaal niet werkte en waar ik erg van moest overgeven. Ik zei nog tegen hem dat ik daar van ging spugen maar misschien liep het nu wel anders... Prik gekregen en inderdaad het hielp wel wat tegen de pijn gelukkig. Na 5 min moest ik spugen en toen heb ik weer precies zoals bij Lindsey alles onder gespuugt. Maar goed niets aan te doen. Rond 7.00 had m,n lichaam zoiets van er gebeurd toch niets dus zakte de weeen af en werden ze heel onregelmatig. En uiteraard nog steeds geen gynecoloog. Ik was echt helemaal kapot en zowel Jasper als ik werden behoorlijk boos dat er niemand kwam. Kreeg om 8 uur te halen dat de gyn er was, maar ook de verloskundige had dienst die ook de bevalling bij Lindsey had gedaan. Of we anders haar wilde...JAAAAAA! Die gyn mag nou ook wegblijven. Om 8.30 kwam ze toucheren (eindelijk!) en ik had 5 cm ontsluiting en de weeen waren weg. Ze zei ook dat dit inderdaad kwam omdat de vliezen niet gebroken waren en m,n lichaam er wel weer genoeg van had. Zij besloot toen rond 8.45 de vliezen te breken en hopen dat de weeen terug kwamen. Ik was aardig wanhopig want een hele nacht weeen had maar 5cm opgeleverd en zag me er nog wel de hele dag in de hitte liggen. Nadat de vliezen gebroken waren kwamen de weeen gelukkig weer terug en behoorlijk heftig. We besloten maar weer om te gaan douchen zodat het misschien iets hielp. Zat nog geen 5 minuten eronder of wilde er weer uit en kreeg het benauwd en kon ze niet goed meer opvangen mede door de rugween. Wij weer naar de kamer toe. Om 9.15 kwam ze weer terug en ik vroeg of ik niet iets anders qua pijnstilling kon krijgen omdat ze echt heel erg heftig waren en achter elkaar kwamen nu en ik nog wilde proberen te slapen (zag mezelf er nog steeds wel een uur of 12 liggen die dag) Zij rond 9.30 gekeken en had toen 7 cm en kon dus niets krijgen. Maar toen ging het ineens te snel. De weeen bleven aanhouden en er zat geen pauze meer tussen, ik kon helemaal niets meer en dacht echt dat ik erin bleef van de pijn. Na 10 minuten zei ze dat ik bijna volledige ontsluiting had en wel zachtjes mee mocht persen en na 10 minuten persen was Jayden er al! Om 10.03 dus dat laatste stukje is echt super snel gegaan. 5 cm erbij in een uur! Het persen was ook erg heftig en pijnlijker als bij Lindsey maar ging gelukkig wel snel want had het niet veel langer meer volgehouden. De placenta was er ook binnen 7 minuten dus dat was ook prima. Hij huilde meteen en was mooi van kleur en kreeg meteen als score 10/10. Ze zei al het is een flinke (op controle zeiden ze nog dat het een gemiddelt mannetje was van misschien net aan 7 pond aangezien Lindsey ook zoiets was) Maar meneer was dus ruim 8 pond! en 55 cm lang. Echt een flinke beer hoor. Ook heeft hij grote handjes in verhouding. Hij deed het allemaal meteen super goed. Ik had helemaal geen scheuren of knip dus hoefde geen hechtingen, wat een opluchting. Maar wat voelde ik me beroerd zeg en wat had ik nog steeds een pijn. Heb 2 dagen naweeen gehad vreselijk. Nadat Jayden was aangekleed mocht ik even bijkomen en eindelijk wat eten. We hebben even lekker genoten. Ondertussen voelde ik me wel erg slap worden en bleek dus ook aardig wat bloed verloren te hebben. Dit werd nog even in de gaten gehouden voor ik mocht douchen. Gelukkig werd het minder en rond 13.30 waren we thuis. Bij Lindsey was ik heel fit erna maar nu was ik echt helemaal kapot en heb veel pijn gehad. Nu nog steeds een beetje maar kan wel weer veel gelukkig. Als we terug kijken vind ik dit echt een vreselijk zware bevalling geweest. Ben blij dat het niet bij Lindsey zo was anders weet ik niet of ik een 2e had aangedurft. Gelukkig waren we er al over eens dat ons gezinnetje zo compleet was dus dat scheelt een hoop. Voor zover de bevalling en wat ik me er nog van herinder...
wow wat een heftig verhaal ! jeetje zeg ! nou mijn bevalling was ook heftig aan het einde :S had een flinke knip gekregen die ze daarna nog een keer groter hadden gemaakt ook ! ik had er niksvan gemerkt dat ze 2 keer geknipt hadden maar mevriend en me moeder zeiden dat daarna 6 hechtingen binnen en 7 buiten ! maar gelukkig na 4 dagen voelde ik er bijna niets meer van ! het is een lang verhaal maar erg goed opgeschreven ! jij had 7 cm ontsluiting he toen je wat pijnstilling vroeg he... ik had 6 cm ontsluiting en heftige weeen niet normaal achterelkaar steeds geen stukje rust ruimte en rug weeen erbij niet normaal. kreeggelukkig een half spuitje met pijnstilling in me been om de topjes ervanaf te halen zeg maar die scherpe weeen. eigenlijk zouden ze dat niet meer doen bij 6 cm. en die kruik hielp ook wel tegen me rug! wil zeker weten ondanks de pijn die ik heb gehad toch nog een kindje.. maar misschien over 2 jaar beginnen dan als ik net zo snel zwanger word als vorige keer is Emy 3 jaar als de 2e geboren is. begint nu al te kriebelen hahahaha
Ik ergerde me soms al aan sommige gynaecologen, maar deze spant de kroon hoor. Wat een draak! Gelukkig gaat het met jou en je kindje goed gaat ondanks dat het wel erg zwaar was. En wat een beer zeg! @ Denice: Eerst wil je een platte buik en nu heb ja alweer de kriebels haha, je lijkt mij wel! Ik had dat namelijk ook na Thomas! Die is nu net 2 en de volgende komt eraan!
hahaha marleen ja ik wil wel een platte buik hebben ja nou ja plat is tie al maar geen spiertje in te vinden ... hahahah maar ja ik wil wel graag een tweede dus ik denk dat als ik EINDELIJK een platte strakke buik heb dat ik dan weer zwanger ben hahahhahahha schiet lekker op dan he maar voor een tweede kleine heb ik dat wel over hoor ! heb echt gewoon de kriebels en ben gewoon STIK JALOERS echt bij GROEN van jaloezie als ik iemand zie met zo prachtig mooie rondje buik !
Ik wil ook een platte buik! Heb nu een striemen flubber buik en hoop maar dat het ooit nog goed komt Hier geen kindjes meer...met deze 2 is ons gezinnetje compleet! (maar goed ook want ben echt bang nu geworden voor een bevalling brrr) Zit erover te denken een klacht in te dienen in het ziekenhuis tegen die gyn, wat vinden jullie?
Rachel, ik kan me voorstellen dat je daar aan denkt. Ik vind het echt schandalig. Maar ik denk dat je heel sterk in je schoenen moet staan om een klacht in te dienen en er ook wat mee te bereiken. Ik neem aan dat je op na controle moet in het ziekenhuis en dan zou ik het zeker even melden. Al is het maar voor jezelf.... Denice, ik heb nooit een platte buik gehad, maar ik weet wat je bedoelt... Ik wilde namelijk zelf heel graag weer slank worden en ben flink aan het sonja bakkeren geweest om daarna gewoon weer zwanger te worden haha! Deze zwangerschap ben ik 10 a 11 kg aangekomen en bij de eerste 18 kg, dus heb nu meer kans om m'n streefgewicht weer te gaan halen. En nog een zwanger worden...nee, voorlopig ben ik straks wel even uitgezwangerd en wil ik graag m'n eigen lijf weer terug!
rachel zeker weten melden bij de na controle misschien ook aan de huisarts misschien kan hij je ook een beetje helpen daarmee misschien kan hij actie onder nemen ... heb gelukkig geen enkele streep op me buik heb er eentje een kleintje alleen op me kont gelukkig... ik heb me kapot gesmeert eerst met buik en striae creme van de kruidvat en toen van zwitsal mama buik creme en tussen door met zwitsal baby olie gemassert... ik liep nog net niet hele dag met die fles in me handen .... hihi ze zeggen dat smeren nie helpt maar ik heb het idee dat het mij wel geholpen heeft.. alleen ja me buik agh ja vandaag mooir strakke onderbroek gehaald voor me buik en nieuw kleding ik zie er leuk uit in me broek maat 42 hih nooit gedacht heb altijd maat 32/34 gehad ag ja ik heb er wel iets voor over hahaha