De bevalling

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door leen1982, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hallo,

    heb een vraagje aan mijn lotgenoten in deze forum!
    Wie gaat er met jullie mee naar het ziekenhuis of wie gaat er jullie bijstaan tijdens de bevalling?

    Ik heb mijn moeder en mijn zus (die meter wordt) die allebei zouden willen me bijstaan maar ik wil het alleen doen! Het klinkt raar en zij begrijpen dit ook niet, maar ik wil het voor mezelf!
    Ze mogen in ziekenhuis aanwezig zijn en bij me blijven maar de moment van het persen zelf wil ik dit kindje alleen ter wereld brengen en daarna kunnen ze het wel bewonderen!

    Begrijpen jullie dit of niet? Het is niet omdat ik mijn moeder en zus niet erbij wil (tuurlijk niet, ben dolblij dat ze mij helpen) maar ik heb zoiets van; als ik dit kind alleen ter wereld breng ga ik voor mezelf pas goed beseffen dat ik dit kindje alleen ga opvoeden! Kan me voorstellen dat dit voor sommigen raar klinkt maar dit is hoe ik erover denk en hoe ik het wil!

    Groetjes Leen
     
  2. Ik vind het helemaal niet raar klinken. Ik begrijp het juist hartstikke goed!
    Maar bij mij zal het ook wel komen doordat ik het waarschijnlijk ook in mijn eentje moet gaan doen (weet niet of mn moeder en een vriendin erbij kunnen zijn).
    Het geeft mij het idee veel sterker te zijn als ik het alleen doe, en een soort van "persoonlijker" tegenover mijn kind...
    Ik vind het lastig uit te leggen...
    Maar ik begrijp je iig wel :D!
     
  3. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Dat heb je daar mooi verwoord ja: 'persoonlijker tegenover het kindje'!
    Zoiets bedoelde ik dus ook! Het geeft je het gevoel dat je er sterker door wordt of zoiets.
    Ik wens u veel sterkte met de bevalling en je weet dus dat je in gedachten niet alleen zult zijn ;) !
    Ik hou hier zeker op de hoogte als ik binnen moet en/of als ik bevallen ben! Ik hoop dat jij en de rest dit ook doen?
    Zou wel leuk zijn hé en zo kan je mentale steun geven aan je lotgenoten!

    Groetjes Leen
     
  4. Heel erg bedankt Leen, en ik wens jou ook alle sterkte toe!

    Ik hoop dat ik hier iedereen op de hoogte kan houden, ik heb namelijk (nog) geen internet aansluiting in dat huis waar ik ga wonen, en ik moet maar zien of dat er ooit nog gaat komen (moet ik toch ook weer betalen, en ik moet dan nog aan een pc zien te komen).
    Dus als het kan doe ik dat zeer zeker!

    *Ik ben trouwens wel erg blij dat dit onderdeel nu op het forum is, ik kan hier toch een heel stuk herkenning vinden, ik hoop dat dat ook voor de anderen geld*
     
  5. Ik denk ook dat alleen bevallen een soort bevestiging is van het feit dat jij het moederschap in je eentje wel aankan. Gewoon een soort van jezelf bewijzen tegenover jezelf en de mensen om je heen (en natuurlijk de lompe aap die je heeft laten vallen met je kindje).
     
  6. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Je begrijpt me volkomen goddes tear en ik moet zeggen dat je al een heel volwassen meid bent voor je jonge leeftijd!
    Doe zo verder en ik weet zeker dat je het alleen aankunt en dat je de allerbeste mama voor je kindje zal zijn!

    En ik ben ook blij dat dit forum er gekomen is, het geeft wat steun!

    Groetjes Leen
     
  7. :oops: Heel erg bedankt :D .

    Ik ga er ook vanuit dat ik een goede moeder zal zijn voor mijn zoontje, vooral omdat ik weet dat ik alles zal doen wat in mijn macht ligt om hem een zo fijn mogelijk leven te geven.

    Nogmaals, heel erg bedankt :D
     
  8. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    In het begin had ik iets van 'o-oh, ik moet dit alleen doen, wil er mijn moeder bij', maar nu...
    Ben volledig gedraaid, wil dit echt wel alleen doen, ik denk dat het de band tss mama en kind nog sterker maakt.

    Enneh, in de oertijd (en in afrika nu nog trouwens) gingen de vrouwen een eindje van hun 'thuisbasis' weg om alleen te gaan bevallen.
    Respect voor die dames!

    Ik doe het lekker alleen (buiten de gynae, vroedvrouw, verpleegsters en hoogstwaarschijnlijk stagaires gerekend dan).




    Trouwens ff nog een leuke anekdote ivm stagaires:
    toen ik deze week in het ziekenhuis lag, waren er ook stagaires, de vroedvrouw voelde naar ontsluiting en zei dat ik 1.5 cm had.
    Vraagt er een stagaire of ze ook ff mocht voelen, ze had nog nooit minder dan 6 cm gevoeld.
    Zeg ik erop 'voel maar, enneh, zijn er nog die ff in m'n lijf willen zitten?' (er waren maar liefst 4 stagaires meegekomen in m'n kamer).
    Dat meisje met een rood hoofd, en er was een jongen bij die gewoon de kamer uitstormde :p
    Heb dan wel duidelijk gemaakt dat ik er niet mee in zat, dat ik het goed vond omdat het hun studies alleen maar ten goede kwam.
    Toen verdween het rode hoofd weer, maar die jongen heb ik niet meer terug gezien :)
     
  9. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hahaha :D

    Ocharme die jongen, maar als hij vroedman (of hoe je dat dan noemt) wilt worden zal hij wel moeten veranderen en minder verlegen worden!
    Ik heb ook stagiaires gehad bij de eerste, had er ook geen probleem mee dat ze voelden. Maar het deed wel veel meer pijn, was alsof je echt voelde dat ze niet wisten wat ze deden!

    Ik heb ondertussen jullie meningen aan mijn ma en zus getoond en hun gezegd: zie je wel, dat ik niet abnormaal ben ! ;)
    Ze begrijpen nu wat meer waarom ik het alleen wil doen!

    Groetjes Leen
     
  10. Hahaha, arm mannetje! Hihihi, ik zou spontaan in de lach schieten als ik daar zou hebben gelegen, haha!

    Leentje: Mooi zo! Heb ik me tenminste niet helemaal voor niets het apenlazerus getypt ;)
     
  11. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ja hé goddess tear! Ik ben ook heel blij dat ze mijn standpunt nu wat meer begrijpen!

    En ik ben ook blij dat ik niet alleen ben die er zo over denkt!
     
  12. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht hoe ik wil bevallen, wel weet ik dat ik niet thuis wil. Gewoon lekker in het ziekenhuis klein beetje vertroeteld worden :)
     
  13. Haha, bubbelbad ernaast, coctail erbij ;) :) .

    Ik wil denk ik het liefst thuis bevallen...Het maakt mij niet zo heel veel uit, ik zie het allemaal wel.
     
  14. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Tja als dat kan schrijf ik me nu gelijk in :)
     
  15. Hahaha, en als je zoiets hebt gevonden, laat het mij dan even weten ;)
    Of bel me maar als je gaat bevallen, dan hou ik je bubbelbad wel voor je warm :)
     
  16. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Bij mijn bevalling zijn, mijn moeder + een vriendin.
    Een goede kennis van mij, zei al: als het warm is dep ik je wel even koud met een washandje :)

    Maar voornamelijk die 2 zijn bij me.
     
  17. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    heee dag dames

    ik las ff mee op jullie forum.

    Lijkt me wel lastig hoor een bevalling helemaal in je eentje! Ikzelf ben ook in het ziekenhuis bevallen en had me moeder en me vriend erbij. Aan me vriend had ik echt weinig, maar me moeder hielp me steeds met washandjes op me hoofd en water geven. En gewoon het idee van het moment delen dat je kindje geboren wordt.

    Verder wil ik wel zeggen dat ik respect heb voor jullie keuze ;)

    Xxxjes Marijke
     
  18. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Zat dus gister bij een vriendin die gezellig haar bevalling in geur en kleur aan het vertellen was en denk dat ik nu toch maar iemand erbij ga zetten voor wat afleiding hihi. De papa mag als hij wil gewoon op de gang wachten, want daar zit ik niet op te wachten naast mijn kraambed.
     
  19. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ik weet nu niet echt zeker of de nieuwe antwoorden wel gepost zijn door ALLEENSTAANDE zwangere mama's? :oops:

    Alvast bedankt voor de reacties als het wel zo is! ;)

    Leen
     

Deel Deze Pagina