De Boekenclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Delacour, 25 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Hoi!

    Sinds 2 maanden heb ik eindelijk (na jaaaaren) weer een oude hobby opgepakt: lezen! Wie vindt het leuk om hier te vermelden welk boek je hebt gelezen en daarbij een korte review te schrijven (zonder spoilers)?

    Misschien kunnen we elkaar inspireren met nieuwe titels.
     
  2. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Ik begin wel :D

    Dochter van het moeras - Karen Dionne
    Meisje wordt ontvoerd naar het moeras en krijgt daar een kind van haar ontvoerder. Na 12 jaar ontsnappen zij en belandt de ontvoerder in de gevangenis. Als dochter volwassen is, ontsnapt haar vader uit de gevangenis. Dochter probeert haar vader -met alle survival tools die ze in haar kindertijd van hem heeft geleerd- te pakken.

    Ik vond het een goed boek! Soms ook echt wel spannend, maar ik vond het vooral een origineel verhaal qua locatie en alle info die je krijgt over het afgezonderd leven en overleven in de wildernis. Het is eens iets anders.

    Nu aan het lezen: De wreker - Sebastian Fitzek
     
    xTamx vindt dit leuk.
  3. xTamx

    xTamx Fanatiek lid

    12 dec 2020
    1.137
    1.343
    113
    Vrouw
    Momenteel bezig in Alleen: De Pacific Crest Trail te voet van Mexico naar Canada van Tim Voors.

    Ik lees graag boeken over mensen die hele lange wandeltochten hebben gemaakt, een droom/doel voor de toekomst die ik nog heb met manlief :roflmao:
     
    Delacour vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ik ga beetje meelezen, sltijd op zoek naar mooie titels. Die van jou ts klinkt al goed.
    Ik lees momenteel niets, maar wil het ook weer oppakken dus misschien goede motivatie.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  5. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.700
    3.957
    113
    Vrouw
    Trigger - Wulf Dorn
    Psycholoog wordt ingeroepen om een vrouw te onderzoeken. De volgende dag is de vrouw verdwenen en niemand op de afdeling weet van haar bestaan.

    Het boek kwam echt retetraag op gang en was niet helemaal fan van de schrijfstijl maar wilde toch weten hoe het zit, het werd gaandeweg beter en was ook wel verrast door het einde :).
    -----
    Momenteel bezig: Verdronken Land - Rudy Morren en met Het rad des tijds deel 9 - Robert Jordan.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  6. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.700
    3.957
    113
    Vrouw
    Verdronken land - Rudy Morren

    Geen klassieke thriller. Bijna vanaf het begin weet je wat er is gebeurd en wie het heeft gedaan. In stappen van 20 jaar wordt je mee terug in de tijd genomen om te ontdekken door welke gebeurtenissen het zo ver is gekomen.

    Moest even wennen aan de schrijfstijl maar daarna ging het als een trein. Enige minpuntje is dat ik nog wat vragen had aan het einde.
     
  7. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Als ik jou was zou ik een Hebban-account aanmaken. Ik kan niet meer zonder (maar ik ben dan ook een grote lezer, ik moet het echt ergens bijhouden).
     
    Delacour vindt dit leuk.
  8. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.700
    3.957
    113
    Vrouw
    Of Goodreads :)
     
    Delacour vindt dit leuk.
  9. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.700
    3.957
    113
    Vrouw
    De gouden kooi - Camilla Läckberg
    Psychologische thriller ontmoet familiedrama.

    Faye lijkt het perfecte leven te leven totdat haar man haar dumpt. Ze voelt zich vernederd en wil wraak, ondertussen kom je ook meer te weten over haar verleden.

    Kon hem niet wegleggen en had hem in 1.5 dag uit:rolleyes:.

    Iemand nog andere tips, ik heb de smaak helemaal te pakken.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  10. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.367
    5.637
    113
    De Puzzelman - Nadine Matheson,

    Er wordt een serie moorden gepleegd waarbij de slachtoffers in stukken worden gesneden. Dit lijkt op een serie moorden waarvoor al iemand veroordeeld voor is geweest. Wie is de copycat?

    Ik vind het een doorsnee thriller. Dat betekent met tijden spannend en luguber (sommige passages voor mij té), maar niet heel speciaal of zo. Het leest makkelijk weg en je wilt toch weten hoe de vork in de steel zit. Het verhaal is soms complex. De clue zit hem in het deel van de gang van zaken bij de rechtszaak, maar de schrijfster is strafrechtadvocate en gaat voor mijn gevoel wel heel snel door het technische deel. Daardoor bleef bij mij dit deel niet goed hangen en laat juist dit deel cruciaal zijn geweest.

    Het heeft een enigszins open einde. Er komt vast een vervolg. Ik weet nog niet of ik die zal gaan lezen.
     
    Delacour en Fruity90 vinden dit leuk.
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.168
    113
    Ik heb de afgelopen weken een aantal boeken van Sarah Lark gelezen. Allemaal over mensen in de 18e/19e eeuw die uit Europa naar Australië, Nieuw Zeeland of de Caraïben emigreren. Ik hou wel van dat soort verhalen, het is allemaal erg gedetailleerd geschreven en ik probeer me dan voor te stellen hoe het zou zijn geweest. Het zijn dikke pillen, maar het is echt alsof je een film in je hoofd ziet.

    Ik was begonnen met een boek dat min of meer het verhaal van een liedje beschrijft: The fields of Athenry, wat ik een erg mooi liedje vind. Het verhaal uit dat liedje wordt verder uitgewerkt in het boek.
    En omdat ik de schrijfstijl erg fijn vond heb ik daarna nog meer boeken van dezelfde schrijfster gelezen. Aanrader als je van geschiedenis en uitgebreide beeldende verhalen houdt.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  12. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Ik ben ook een fanatiek lezer. Sinds 2 jaar heb ik een ereader waarop ik dagelijks lees :)
    Toen de kinderen klein waren, bleef het lezen erbij maar inmiddels zijn de kinderen groter en heb ik mijn hobby weer opgepakt.

    Van Sarah Lark heb ik ook een aantal historische boeken gelezen, dit waren boeken die ik ook moeilijk kon wegleggen.

    Momenteel ben ik bezig in de reiziger serie. Dit is een lange reeks met dikke boeken. Daarom lees ik er nog een ander boek bij.

    De boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen zijn:
    Ontvoerd: geschreven door Sandra Brown.
    Emory gaat hardlopen in de bergen. Ze heeft een black out en komt bij met hoofdletsel in een blokhut. Een man heeft haar hier naartoe gebracht. Maar hij wil zijn naam niet zeggen. Hoe komt ze hier? Is ze ontvoerd? Waarom is ze hier? En lukt het haar om weg te komen? Wil ze eigenlijk wel weg......?
    Ondertussen gaat het thuisfront zoeken naar haar. Maar door het winterse weer wordt het zoeken niet makkelijk gemaakt.

    Stillwater trilogie: geschreven door Brenda Novak
    In een dorp is een dominee vermoord. Wat is er met de dominee gebeurd?
    Grace komt na 13 jaar terug in het dorp. Naar het dorp waar zij jeugdtrauma's heeft opgelopen. Alleen zij en een aantal familieleden weten wat er is gebeurd met de dominee.
    De dorpelingen hebben zo hun eigen gedachten over Grace en haar familie.
    1 van deze dorpelingen, Jeffrey Archer, gaat op onderzoek uit.
    Maar tijdens zijn onderzoek krijgt hij gevoelens voor Grace.....

    De Crèche: geschreven door Elle van Rijn. Een waargebeurd verhaal!
    Het is oorlog. In de schouwburg in Amsterdam worden veel Joodse mensen opgeroepen om op transport gezet te worden naar een concentratiekamp.
    Ondertussen mogen de ouders hun jonge kinderen even onderbrengen in de crèche tegenover de schouwburg. Op het moment van vertrek, worden de kinderen opgehaald om met het transport mee te gaan.
    De directrice en de medewerkers van de crèche zetten alles in het werk om zoveel mogelijk van deze joodse kinderen te redden.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  13. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.700
    3.957
    113
    Vrouw
    Zilveren vleugels - Camilla Läckberg
    Vervolg op "Gouden kooi"

    Faye heeft een succesvol bedrijf maar dat wordt bedreigd, ze gaat terug naar Stockholm om het te redden.

    Leest nog steeds lekker weg maar is veel voorspelbaarder en daarmee ook saaier dan deel 1. Lijkt ook nog minder op een thriller. Vond het leuk om meer over de achtergrond van Faye te weten te komen en 1 van de vragen die ik nog had na boek 1 wordt ook beantwoord :).


    Momenteel bezig met Paniek van Jeff Abbott maar nog niet echt onder de indruk, geef het nog een paar hoofdstukken de kans.
     
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.367
    5.637
    113
    Giphart - Nachtangst

    Een auteur heeft een bijbaantje in de nacht. Daar heeft hij ook tijd om te schrijven. In een nacht wordt er ingebroken in het pand. De inbrekers vinden hem niet. Intussen is hij bang en schrijft hij e-mails aan zijn geliefde, eerst om haar te proberen te waarschuwen, later vertelt hij belangrijke gebeurtenissen uit zijn leven.

    Ik vond het een zeer intrigerend boek. De angst kon je voelen, en daarnaast vond ik de persoonlijke verhalen ook indrukwekkend. Ik vond het niet een typisch Giphart boek.

    5 sterren.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    De Ballade van slangen en zangvogels van Suzanne Collins.
    Net uitgelezen.
    Prequel van de hongerspelen boeken. Leest heerlijk weg. En ook eens leuk dat nu het verhaal de kant van het 'slechte' personage belicht. In het begin heb je nog medelijden en begrip voor de jonge Snow. Tegen het einde zie je de klootzak die hij in de andere boeken is.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  16. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.700
    3.957
    113
    Vrouw
    Oeeeh ik wist niet dat die al uit was, even kijken of de bieb hem al heeft!
     
  17. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.700
    3.957
    113
    Vrouw
    Moord in de Oriënt-express - Agatha Christie
    Een trein strand midden in de nacht in de sneeuw, de ochtend erna wordt 1 van de passagiers dood gevonden. De dader moet zich onder de overige passagiers bevinden.

    Had de film al gezien , maar kwam het boek tegen in de minibieb. Vond zelf de film leuker, komt vooral omdat ik Herculet Poiroit maar een irritant ventje vind in de boeken.

    Paniek - Jeff Abbott

    Een jongen worden opgebeld door zijn moeder dat hij zo snel mogelijk naar haar toe moet, eenmaal aangekomen treft hij haar dood aan.

    Niet verder gekomen dan hoofstuk 11, kon mij niet boeien , te Amerikaans met CIA en FBI.

    Momenteel bezig met non fictie: De aandacht verloren van Johann Hari
     
  18. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Volgende week ga ik op vakantie en ik ben van plan om Nachtangst mee te nemen. Bedankt voor de tip @Vogelinnetje
     

Deel Deze Pagina