De complete kerstmutsen deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tuttebella, 29 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ah wat vervelend :(
    Ik snap je onzekerheid maar er zijn veel vrouwen die meerdere keizersnedes hebben gehad.
    Koop een lekkere bak ijs en geniet er lekker van!

    Hier net de 20weken echo gehad.
    De placenta ligt achter, vorige keren voor dus dit vind ik wel heel leuk:D
    De baby bewoog ontzettend veel, van hoofdligging naar stuit naar ondersteboven was hilarisch!
    Baby is helemaal goed gekeurd :thumup::D
     
  2. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ah fijn! ❤️
     
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Jaa maar toch voel me er echt onzeker door bah:(

    Maaar wat super fijn dat alles goed is met de baby! En wat lijkt me dat een grappig gezicht zo’n druk frummeltje:) geniet er van hoor en heb je nog een mooie foto mee gekregen?:)
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Snap het hoor :) als je het wilt dan het liefste ook meteen.

    Doen we zeker!
    Was heel leuk, hij of zij draaide constant dus als de echoscopiste iets in beeld was moest ze het beeld gelijk stil zetten anders was de baby alweer gedraaid :p
    Uiteraard: :D IMG_20190523_123939_972.jpg
     
  5. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ja vooral omdat het de vorige keren zo snel is gelukt voelt het nu zo anders!

    Aah gossie wat een mooie foto!! Echt super schattig:D *zwijmel zwijmel*
     
  6. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Goed nieuws @Lotion ! Fijn!

    Hier ook goed nieuws; m'n pols zit goed, dat de beweging zo beperkt is, heeft met stijfheid te maken. Nu een verwijzing naar de fysio en over 4 weken terug om te kijken hoe het gaat.
    Heel blij dat er niet alsnog een operatie aan te pas hoeft te komen. Lucht echt op :)
     
    Magnolia29, Rosy90 en Langmuts vinden dit leuk.
  7. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Oh goed nieuws!
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg! En een hele zorg minder:)
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  9. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Vanmorgen intake gehad en een inwendige echo.

    Vruchtzakje was te vinden en heel in de verte leek er ook een vruchtje te zitten, maar nog te onduidelijk om er iets over te zeggen ;) ook geen hartje gezien dus.

    Anders dan ik had gehoopt, maar eigenlijk wel zo als ik had verwacht.

    Bloeddruk was prima, maar ik ga op verzoek van de gyn toch beginnen met het slikken van aspirine. Dit uit voorzorg ivm met mijn hellp ervaring laatste zwangerschap.

    Zij was tevreden dus ben ik het ook ;) (oké, ietwat teleurgesteld, dat wel ;))

    Over 3 week nieuw een echo.
     
    Tuttebelleke, Magnolia29 en Rosy90 vinden dit leuk.
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Tuttebelleke wat fijn dat alles goed is met je pols!

    @Langmuts snap je teleurstelling wel, en wat zijn 3 weken dan opeens lang he. Maar gelukkig was er wel iets te zien. Hopelijk ontwikkeld zich het goed:)

    @Lotion wat super dat de 20 weken echo goed was en wat een schatje:D

    Ik vlieg zondagochtend plotseling voor een weekje naar Spanje met me ouders. Aangezien me vriend dit jaar al 2 keer naar Curaçao is geweest vond ik het ook wel even tijd voor mezelf:rolleyes:. Nu willen we in juli ook nog een weekje samen maar nu eerst even een weekje gezellig met me ouders.
     
    Orchid24, Tuttebelleke, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Joehoe, leven we allemaal nog lieve meiden? ;)
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  12. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Uhm ja.. Soort van.. :roflmao:

    Ik reageer niet zoveel meer, voel me zo slecht:$


    Ontzettend misselijk en moe, opgeblazen gevoel met veel luchten boeren..
    Heb moeite om de dagen door te komen:(

    Dus wat mij betreft mogen we nu wel een paar week overslaan:p

    En hoe gaat het met jou?
     
    Magnolia29 en Rosy90 vinden dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik leef ook nog.

    Voel me de laatste paar dagen niet zo goed.
    Mijn bloedsuikerspiegel is waarschijnlijk laag dus ik word elke keer niet lekker.

    Gisteren de kamer van de kinderen geverfd. Want ja N vind roze niet zo mooi :p.
    A.s zaterdag komt hun stapelbed en dan is die kamer helemaal klaar :D
     
    Magnolia29, Rosy90 en Langmuts vinden dit leuk.
  14. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Oh wat vervelend van je bloedsuikerspiegel zeg :( hopelijk krijg je dat wat onder controle ..
     
  15. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier ook nog levendig!
    Druk weekend gehad met uitstapjes naar Blijdorp en barbecueën bij vrienden. Prima dagen gehad :)

    Vervelend te lezen dat jullie je zo slecht voelen dames! @Langmuts had je daar de vorige zwangerschappen ook last van? Hopelijk is het snel weer over.
    @Lotion doe je rustig aan? Volgens mij zou jij met 35 weken nog een marathon lopen zolang je geen blaren op je voeten krijgt ;)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Klinkt als een heerlijk weekend inderdaad! :D

    Bij de andere twee ben ik negen maand misselijk geweest, maar lang niet zo heftig als nu (ik werkte toen nog gewoon, en heb me nooit ziek hoeven melden. Dat zou ik nu niet redden in elk geval)

    Even doorbijten vrees ik ;)
     
  17. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Langmuts Wat ontzettend vervelend die misselijkheid! Helaas ook heel herkenbaar, zeker in die eerste weken... Hoop voor je dat 't snel wat afzakt!

    @Lotion Heerlijk om zo bezig te zijn met de kamers, maar ruk natuurlijk van je suiker... Kun je er iets aan doen zodat het wat stabieler wordt? Moet je dan meteen iets eten bijv.?

    @Tuttebelleke Wat een gezellig weekend! :D Heerlijk, ik hou er van!

    Hier gaat 't goed! Helaas moet m'n man de komende weken ook alle weekenden werken, dus die is voorlopig niet thuis. Maakt de dagen soms wel lang met een peuterpuber in huis, maar 't is niet anders. En heb ons zoontje gisteren voor het eerst aan de buitenkant van m'n buik gevoeld (placenta voor en heb een zwembandje van mezelf :roflmao:) Was weer heel bijzonder! ❤
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  18. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Langmuts 9 maanden misselijk :| Allemachtig... Hopelijk is het nu maar een tijdelijk iets. Zeker als het zo veel heftiger is dan toen.

    @Magnolia29 Balen dat je man zo veel moet werken in de weekenden zeg :( Zeker ook nu de lange weekenden voor de deur staan.
    En aan de buitenkant al gevoeld! Leuk! Ik vond dat altijd zo grappig als je je buik kon zien bewegen.

    Voor de dames met 2 kinders: vonden jullie de overgang van 1 naar 2 allemaal groter dan de overgang van 0 naar 1?
    Ik lees dat veel terug in andere topics, maar ik vind het me moeilijk voor te stellen. Ik vond de overgang van 0 naar 1 namelijk al ZO groot, dat de volgende stap in mijn ogen haast niet nog groter kàn zijn ;)
    En je hebt het ook allemaal al een keer meegemaakt natuurlijk, dus het lijkt me dat het een minder grote omschakeling is.
    Heel persoonlijk natuurlijk en het ligt ook aan de kinderen, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen :)
     
    Magnolia29 en Rosy90 vinden dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Tuttebelleke dat klopt wel ja:p
    Ik blijf altijd doorgaan hoe ik me ook voel.
    Mijn vriend zet me altijd wel even op mijn plek en zorgt ervoor dat ik dan rustig aan doe.
    Wb je vraag.. ik heb beide niet als zwaar ervaren. Voor mijn gevoel was het alsof het altijd al zo was.
    Ik ben wel vrij nuchter en maak me niet zo snel druk om iets.
    C was een makkelijke baby en toen N kwam was ze een hele makkelijke dreumes die graag mee hielp en rustig ging spelen als ik met hem bezig was.

    @Magnolia29 ja als ik dan even iets zoets eet gaat het na een tijdje weer beter.
    Vervelend dat je man zoveel weg is in de weekenden.
    Bijzonder weer! Ik kan niet wachten om het ook aan de buitenkant te voelen.
    De baby is wel enorm druk:p

    @Langmuts Oei hopelijk blijft het je dit keer bespaard en beperkt het zich alleen tot die eerste weken.

    Ik heb al vanaf het begin het idee dat deze zwangerschap anders gaat zijn dan de vorige keren en dat is ook zo.
    Vorige keren nergens last van behalve de hele tijd wagenziek en op het einde een hoge bloeddruk.
    Nu :rolleyes: wagenziek, laag suiker, hoge bloeddruk en ben veel sneller buiten adem/vermoeid.
    Hopelijk blijft het hierbij:p
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  20. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke ik vond de overgang van 0-1 veeel makkelijker! Lekker alleen met de baby heel veel tutten en gewoon je eigen tijd hebben als de baby slaapt. De overgang van 1-2 vond ik zeeer pittig de eerste 4 maanden. Maar ze schelen net 2 jaar dus misschien was dat het ook? Vond het moeilijk om de aandacht te verdelen omdat dochter ook nog zo hulp behoevend was. En als mijn zoontje sliep wilde ik haar graag veel aandacht geven waardoor ik mezelf en de wond van de keizersnee voorbij liep:oops:
    Zoontje had wel reflux en was het liefste aan mij vast geplakt misschien was dat ook 1 van de redenen dat ik het veel zwaarder vond dan van 0 naar 1.
    1 kind doe je gewoon nog alles mee als daarvoor en met 2 kindjes vond ik het echt wel aanpassen.
     

Deel Deze Pagina