De deur uit getrapt...

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Safraantje, 2 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safraantje

    Safraantje Actief lid

    26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bijna 37 weken zwanger en de deur uit getrapt,
    Lig ik dan in een vreemd bed te huilen.
    De reden? Ik wilde alles op orde maken voor de bevalling en dat meneer even hielp, dat deed hij niet en daarom werd ik boos, hij zegt ok rot maar op en heeft me de deur uit gezet.
    De baby kamer staat daar, de kleertjes liggen nog klaar in een wasmand om gewassen te worden... En nu lig ik dus in een vreemd bed, met een tas met een tandenborstel en een setje kleding voor alleen mezelf.
    En meneer wil evengoed graag bij de bevalling zijn en wil bezoek recht want het is zijn kind... Zijn achternaam was al geregeld.
    En nu? Kan ik de achternaam nog laten veranderen? Wat nu?
     
  2. Novy4

    Novy4 Actief lid

    21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    serieus ???? :$:$
     
  3. Safraantje

    Safraantje Actief lid

    26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja... Ik kan het nog moeilijk bevatten, het enige wat in me opkomt is huilen
     
  4. Novy4

    Novy4 Actief lid

    21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    jeetje .... ja wat n zak eigenlijk , ben je heeel erg boos geworden dat hij dit zo gedaan heeft?

    Was het alleen zijn huis of van jullie beiden ? dan kan je toch gewoon terug en je plek opeisen ... dan aat hij maar lekker weg je heb toch al die spullen voor je kindje nodig lijkt mij
     
  5. Safraantje

    Safraantje Actief lid

    26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het is alleen zijn huis, ik had gezegd dat ik vond dat alles klaar moest zijn en ik vond dat hij te weinig deed (ik heb alles voor de baby al alleen geregeld) en dat hij best wat meer zn best kon doen. De reactie was je verwacht meer dan ik ga doen dus dan rot je maar op, hier zijn je spullen
     
    MissMolly vindt dit leuk.
  6. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Wat klote!

    Bij de bevalling zijn kan hij je in ieder geval volgens mij niet verplichten. Aangezien je verbaast bent, is dit out of caracter voor hem? Misschien even een nachtje slapen en daarna contact zoeken?
     
  7. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Meen je dit serieus? Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie al bij elkaar? 😳😳😳

    Die vent spoort sowieso niet, maar wat heb je je afhankelijk van hem opgesteld meid. Heb je zelf werk en inkomen?
     
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #8 RoIn, 3 aug 2015
    Laatst bewerkt: 3 aug 2015
    Wat erg! Stoere kerel! Zijn hoogzwangere vriendin het huis uit zetten. Ik mag hopen dat ie zich kapot schaamt en met een mega bos bloemen en 1000 excuses jullie terug haalt.
    En dat jij hem dan even laat zweten of je dat nog wel wil.

    Wat zijn je opties als dit niet goed komt?
     
  9. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je krijgt bij de bevalling van de verloskundige of het zkh een papiertje waarmee je aangifte bij de gemeente kan doen bij geboorte. Dit moet iemand zijn die bij de bevalling aanwezig was (maar wordt niet gecontroleerd). Zorg dat hij dat papiertje iig niet in handen krijgt! Wellicht zou je je moeder/een vriendin kunnen vragen aangifte te doen (neem je eigen paspoort mee). Dan kan je volgens mij ook de achternaam nog kiezen

    Heel veel sterkte!!!
     
  10. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wij moesten vanaf 24 weken oid aangeven welke achternaam ze kreeg een dit is vastgelegd. Verder heeft hij dan alleen maar erkend en moet dus aan zijn plichten voldoen. Jij daarentegen hebt Veel meer rechten.

    Ik denk niet dat je je kind zijn/haar vader wil ontnemen maar zo'n onverantwoordelijke lul ook niet volledig gezag geeft.
     
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben getrouwd en hoefde dus vantevoren niets vast te leggen ivm erkenning, maar wij kunnen bij de aangifte zelfs nog kiezen voor welke achternaam het wordt.

    Bel de gemeente even vanmorgen?
     
  12. Safraantje

    Safraantje Actief lid

    26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga vandaag even langs de gemeente,
    Ik heb geen eigen huisje en geen werk, dat ik hem aan de telefoon had zij hij dat het hem niet interesseerde en hij het wel lekker rustig vond zo. Hij zat gelijk met een vriend in huis en die is blijven slapen...
     
  13. Bambino15

    Bambino15 Fanatiek lid

    10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Jeej wat een verhaal zeg! Is er niks voorgevallen en is je 'nesteldrang' het enigste wat hem laat besluiten je eruit te zetten?
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bizar. Zelfs als er meer is voorgevallen dan dit, snap ik niet hoe hij dit kan doen. Maar als wat 'gedram' vanwege 'nesteldrang' (niet heel vreemd, met 37 weken) het enige is waardoor hij besluit jou eruit te schoppen, dan mag je denk ik blij zijn dat je van hem af bent. Al snap ik dat dat voor een buitenstaander makkelijk gezegd is.

    Ga inderdaad langs bij de gemeente om je verhaal uit te leggen. Zij kunnen informatie geven over aangifte doen en zelf hulp geven of verwijzen naar instanties. Ga ook even bij de huisarts langs, die weten vaak ook wel instanties. Sowieso is het goed als de huisarts weet wat er speelt. Vertel ook de kraamzorg dat je adres is veranderd.

    Sta je ingeschreven bij een woningbouw vereniging? zo niet: meteen doen en zelfs als de relatie weer goedkomt, altijd ingeschreven blijven. Als hij dit nu doet, kan hij het in de toekomst weer doen!

    Sterkte in ieder geval.
     
  15. Safraantje

    Safraantje Actief lid

    26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de lieve berichtjes, ik denk niet dat dit nog goed komt,
    Als er gelijk al iemand anders slaapt en ik 'van de baan ben'
     
  16. Bouwjaar1979

    Bouwjaar1979 VIP lid

    20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jeetje ik heb het met je te doen. Wat een figuur!
    Zat het wel helemaal snot met jullie relatie zover je wist? Lijkt wel alsof hij geen moer om je geeft.

    Volgens mij ligt door de erkenning wel de achternaam vast, maar hopelijk kun je dat nog aanpassen.
    Echter als je niet getrouwd bent heeft de vader niet automatisch ouderlijk gezag over het kind en dat zou ik (voorlopig) zou laten. Dat moet je samen aanvragen en zolang jij dara niet aan meewerkt gebeurt dat niet.

    Kun je wel bij je ouders terecht? En ik weet hoe diep nesteldrang kan zitten maar bedank aub dat in t begin een baby'tje niet veel nodig heeft

    Sterkte!
     
  17. Fefe

    Fefe Actief lid

    8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat hij je er tegen het einde van de zwangerschap uitschopt is gewoonweg verschrikkelijk.

    Desondanks kan me moeilijk voorstellen dat dit "zomaar" en onverwacht gebeurd is. Dit moet toch al langer spelen (mét of zonder jouw medeweten).

    Mag ik je eens vragen waarom je niet wilt dat het kind zijn achternaam draagt en hij bezoekrecht krijgt? Alhoewel volgens hoe jij het beschrijft het een rotzak is blijft het toch zijn kind? (dit is een oprechte vraag geen verwijt)
     
  18. moon81

    moon81 Actief lid

    22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Het is niet correct dat een vader die erkent heeft, maar geen gezag heeft, geen rechten zou hebben. Een vader die het kind erkent wordt daarmee juridisch ouder en heeft wel degelijk rechten. De moeder heeft o.a informatieplicht naar de juridische vader toe bij belangrijke gebeurtenissen en de juridisch vader heeft recht op bepaalde info als hij daar zelf om verzoekt. Krijgt de vader ook gezag, dan wordt hij gezaghebbende ouder en zijn beide gezaghebbende ouders samen beslissingsbevoegd bij alles wat het kind betreft.

    Partnerschap en ouderschap zijn 2 verschillende zaken. Zoals in dit geval waar sprake is van een waardeloze partner (afgaand op puur verhaal van Safraantje, wat dus 1 kant van het verhaal is), maar hoeft niet meteen te betekenen dat het een waardeloze ouder is. Het gaat niet om de rechten van de ouder, maar om de rechten van het kind. Kind heeft recht om beide oudere te hebben als dat mogelijk is (en veilig). Vader kind ontzeggen in dit geval is dus kind de vader ontzeggen.
    Beter met elkaar en evt. Maatschappelijk werk om de tafel en gesprek aangaan hoe je als ex partners het nu goed voor kind wil gaan regelen, incl de zwangerschap dus.

    Deze info komt van een andere casus hier op zwangerschapspagina en komt van Maya82. Ik vond het interessant genoeg om te delen, misschien heb je er wat aan..

    Heb je nog wel een sleutel, zodat je de babyschoentje eventueel een keer kan halen als hij er niet is? Of in overleg met hem?

    Sterkte!
     
  19. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Duidelijke info.
    Er wordt ook negens gezegd dat hij geen rechten heeft hè? Maar wel minder dan ts.

    En al een vriend in huis? De heren hebben beiden hun relatie verbroken en vinden dit wel lekker zo... Klinkt als een soap ;)
     
  20. Bodien

    Bodien Fanatiek lid

    15 mrt 2013
    1.483
    0
    36
    Misschien er met iemand heen gaan waar die wel respect voor heeft en naar luisterd. Want dit kan toch niet zo. Dat moet toch wel tot hem doordringen? :eek:
     

Deel Deze Pagina