De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Pff ik denk dat ik maar weer eens een psycholoog op moet gaan zoeken. Maar daar heb ik totaal geen zin in. Maar ik denk dat ik weinig andere keus heb.

    Heb momenteel zo veel last van mijn tics van mijn conversiestoornis. ik wordt er helemaal horendol van..

    En met mijn verstand weet ik alles en kan ik het best relativeren. Maar mijn emotionele zelf krijg ik niet onder controle .
     
    Nina Sanders en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Neeeeee ik laat mijn kindjes echt niet alleen in de auto :roflmao:
    Man zat in de auto en die heb ik dus even naar binnen gestuurd :roflmao:
     
    Mya, Boordevol en RoseMurphy vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef balen. Ook ik heb wel eens het gevoel dat ik met iemand moet praten omdat ik op sommige momenten merk dat mijn fobie weer flink aanwezig is. Daar ben ik eerder voor in therapie geweest (slechts 4 gesprekken) en dat heeft mij zo geholpen. Tijdje terug wilde ik dat ook maar toen zag eerste lijns zorg niet in het pakket verzekering. Of dat nu zo is moet ik checken. Vind het namelijk niets om me voor te schamen. Maarja, irritant is het wel. Als jij denkt dat het jou helpt zeg ik absoluut doen!
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Poolvos Ik heb mijn tas dus nog niet terug gevonden he. Ohhh er zaten zulke geweldige items bij. Uit narigheid maar nog een nieuwe werkoutfit besteld.

    Screenshot_20200118-222337_H&M.jpg Screenshot_20200118-222512_H&M.jpg
     
    ButterflyPassion, Poolvos en Boordevol vinden dit leuk.
  5. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hier een goede dag! We hebben vandaag weer een hele tevreden baby na een paar wat moeilijkere dagen ivm krampjes. We hebben geprobeerd over te stappen op hero comfort ipv hero standaard. Omdat daar de jbpm al door zit. Week bezig geweest om op te bouwen, maar ons meisje reageerde er echt niet goed op. Telkens huilend, krampjes, niet poepen. En nu sinds 2 dagen weer afgebouwd en sinds gisteren terug op standaard met 1 schepje losse jbpm en ze is zo blij weer! Spuugt iets meer, maar zo is het prima te doen. We hebben het geprobeerd, maar dit werkt voor haar het beste.

    Wat ik zo bijzonder vind is dat ze zich echt zomaar 2 uur zelf kan vermaken terwijl ze wakker is. Voor zich uit staren, heen en weer met der handjes, sabbelen op der vingertjes. En al die tijd niet slapen.

    Vandaag is ze gewoon alweer een maand oud! :rolleyes::oops:
     
    Nina Sanders, Poolvos, Raggy81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier doet de jbpm ook zo goed zijn werk. Mijn oudste had hier zo veel meer last van (die had het sowieso lastiger. Dronk minder, slechter en spuugde meer) maar baby O reageert er goed op. Wel vieze poep. Een hele penetrante geur. Die op je keel slaat. Maargoed I dont care. Zolang hij happy is ben ik het ook.
    Ik doe 1 afgestreken schepje door de fles
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  7. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Ooh, komt die geur daar van? Als ze gepoept heeft en ik kom in de ruimte binnen lopen, dan ruik ik het al voor ik überhaupt een dekentje of laken omhoog gedaan heb :roflmao: Maar ze is blij, vrolijk en heeft amper krampjes meer. Jammer van de poeplucht dan.

    Het werkt echt goed. Moet nog wel gemiddeld 1 keer per dag een schoon shirtje aan doen. Spuug stinkt anders echt te zuur. En komt er echt 2 a 3 uur na de voeding nog uit. Verder ligt ze overal met der hoofdje iets omhoog en houden we der minimaal 20min omhoog na een voeding. Ik weet niet wat we nog meer kunnen doen. En ze lijkt geen last te hebben van het spugen.
     
    Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Klinkt Exact zoals hier. Mijn oudste had veel krampjes door de jbpm dus ook snel weer afgebouwd. En meer spugen enz. Deze baby doet het er erg goed op. Hij is 10 wk en heeft nog nooit krampjes gehad. Ja, als hij 1 dag niet gepoept heeft. Wat bijna nooit voor komt.
    Spugen doet baby O alleen wanneer je hem te snel neerlegt. Vaak wel mondjes enzo. Maar daar heeft hij absoluut geen last van. Ik dus ook niet;). Ja af en toe een extra was. Die ik met alle liefde midden in de nacht aan zet en weg werk. Zolang die gekke aapjes maar oké zijn. Dan ben ik ook blij haha. Moe, maar blij.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oké ik ben er klaar mee voor vandaag.
    De kleuter en peuter waren zeer vervelend vandaag.
    Liggen ze eindelijk op bed, staat na een uur C ineens bovenaan de trap te gillen MAAMAAAAAAA N HEEFT IN MIJN BED GESPUUGD!
    Ze lagen samen in 1 bed dat mag alleen in het weekend.
    Nou en inderdaad hoor meneer had echt het hele bed ondergekotst.
    Dus alles af gehaald, N onder de douche, schoon gemaakt, gedweild en bed opnieuw opgemaakt.
    20 minuten later lag die te huilen dus mijn vriend naar boven.... weer gespuugd, weer zijn bed er onder en hijzelf ook.
    Weer onder de douche.
    Bed verschoond en gedweild en weer naar bed.
    We zitten net beneden... MAM IK BEN ER KLAAR MEE! HIJ HEEFT WEER GEKOTST!
    En ja hoor weer alles er onder..

    3 hoeslakens, 3 dekbedden, 3 dekbedovertrekken, 2 moltonnen, 6 handdoeken, 3 pyjama’s, 3 kussenslopen en 1 molton kussensloop, 1 kussen + de matrasbeschermer liggen in de was.
    Nu hopen dat ie niet weer gaat want mijn dekbedden en kussens zijn op en hij heeft ook geen pyjama’s meer nu.

    ondertussen besloot ook L zichzelf helemaal onder te poepen dus die moest ook nog schoon gemaakt en omgekleed worden :rolleyes:

    Ik.ben.er.klaar.mee!
     
    Kolibrie2, Kirzy, Poolvos en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ach jeetje wat sneu. Voor iedereen haha.
    Dat is dus echt mijn nachtmerrie gezien mijn fobie. Hoe oud zijn ze?
    Ik hoop voor je dat je een droger hebt ;)
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    4 en bijna 3.
    N snapt er zelf vrij weinig van en is vooral van slag.
    Hij is eigenlijk ook nooit ziek. grote kans dat wij nu allemaal buikgriep krijgen en 2 dagen uit de running zijn en meneer loopt morgen waarschijnlijk weer rond alsof er niks gebeurd is.
    Ik heb gelukkig een droger ja :roflmao:
    Moet ook wel met 3 kleine kinderen :p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Och jee. Hier word ik zo bang van. Heb giga emetofobie. Ook voor in therapie geweest enzo. Maargoed. Mijn gebrek haha. Als mn kindjes me nodig hebben dan is dat zo en dan komt dat goed. Man ander verhaal, die zet ik gerust uit huis. Is 1x voorgekomen in 15 jaar en denk ik nu nog bijna elke dag aan. Bah. Rot fobie
     
  13. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier gister eerste wortel hapjes gehad hij vond het heerlijk
    Mondje gelijk open als lepel weer kwam alleen nog ff leren hoe hij moet happen
    Kwam nog wel eens wat terug
     
    Poolvos en Boordevol vinden dit leuk.
  14. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    :eek::eek:
    Jeetje dat klinkt wel écht rot en ik snap dat je er klaar mee bent. Dat doet me bedenken dat mijn rotdag(avond) eigenlijk wel mee viel. Beterschap iig!

    Hier had baby vanaf 11 uur in de ochtend al niet meer fatsoenlijk geslapen. Zoontje lag om 07.00 te slapen dus ik dacht, leg ik haar ook in bed. Not!! Tot 00.00 onrustig geweest: in slaap vallen en 5 min later weer wakker..... zoontje ziek wakker... die ligt nu bij vriend boven, ik beneden op bank.... flesje er nu in en dan leg ik haar weer terug in bedje. Benieuwd wat de dag gaat brengen :eek: ik was al helemaal kapot, even overleven op mijn reserve battery (vriend heeft werkweekend)
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  15. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    #2995 Yaisa, 19 jan 2020
    Laatst bewerkt: 19 jan 2020
    Daar zit ik dan te kolven... kleine meid besluit opeens van half 9 tot 4 te slapen en dan ook maar 1 borst te drinken.
    En gister ook al zo’n goede nacht. Man en ik waren lekker naar de vrienden van Amstel geweest. Oudste 2 uit logeren en oppas voor de jongste. Lagen om 1 uur in bed. Had ze tot half 5 geslapen en daarna tot 9 uur. Heerlijk een paar van zulke nachten.

    edit: beetje jammer alleen dat ze ook vindt dat als je zolang doorslaapt je niet gelijk weer hoeft te slapen en je best even wakker mag zijn. Ze ligt me met grote ogen aan te kijken vanuit de co sleeper.
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  16. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Lotion Omg wat erg. Moest stiekem wel lachen om je post. Je hebt het zo grappig verwoord. Maar wat een hel. Hopelijk heeft hij niet nog een keer overgegeven?! :eek:
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  17. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    @Lotion wat ellendig zeg. Beterschap voor je kindje en hopelijk slaat het niet over

    Hier een vreugdedansje, ze heeft van half 11 tot half 5 geslapen. En na de fles waarvan ze 140 dronk weer in slaap gevallen. Ik denk dat de kleine flesjes van overdag toch goed zijn voor haar. Ze liet net een boer en er kwam een flinke golf melk mee. Terwijl ze echt nooit spuugde met bv. Ze drinkt overdag heel onregelmatig, meestal 50 tot 100 cc per fles. Prima dus blijkbaar. Al was gisteravond wel erg onregelmatig. 17.30 50 cc,18.15 50 cc, 20.00 100 cc, 22.00 100 cc. Maar goed, daarna sliep ze.
    Nog maar even proberen te slapen voor ze alle vier weer wakker worden
     
    USAbaby en Boordevol vinden dit leuk.
  18. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gister ging het zogoed snachts..
    5.5 uur en 4 uur er tussen. En maar half uurtje bezig totaal.

    Nu is t ineens weer elke 3.5 uur en ben weer een uur bezig.

    Gisteren vrienden over de vloer. En hun kind lag op onze slaapkmer. Helemaal prima. Maar ik had om half 12 aan graag naar bed te willen. Flikken ze het gewoon om zo lang tijd te rekken etc etc.. T was pas half 1 eer ze hun dochter gingen halen.
    Eer ik sliep was het 1 uur.. en dan Lucas weer elke 3.5 uur.. heb weer maar krap 4 uurtjes geslapen.

    Is al de 2e keer dat ze dat flikken om zo te rekken. Prima. Maar volgende keer komt er dus geen kind meer op onze slaapkamer. Dan kan ik naar bed wanneer ik wil...
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  19. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wij hadden gister een terror peuter in de ikea. Alleen maar dreinen (aandacht trekken)

    Daarnaast flink balen. Kleine uk was net niet meer ziek, 2 dagen eens helemaal ok... En nu WEER verkouden. Niezen traanoog, 1x snotneus en je hoort m weer knorren. Doe ik nou wat fout? Ik kleed m goed aan, hij krijgt vita D en C... En eigenlijk issie vanaf geboorte non stop verkouden.
    Mn dochter van 2 was ook weer aan hoesten.. Zucht :(
    Ze gaan niet naar kdv alleen 1 dag gastouder waar ze voorlopig samen zijn.

    Ohja..en op zijn 19 wk oud....komt hij elk uur momenteel....snachts
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier bezig aan de 3de nachtvoeding. Dat dit sprongetje snel over is. Ze sliep eindelijk goed en dan nu weer zulke nachten. Wij gaan vandaag met een hapje wortel beginnen. Heb het echt gehad dat ze mij al kwijlen aankijkt terwijl ik eet. Precies mijn hond. Als ik water drinkt begint ze te roepen precies van hé mam krijg ik ook een beetje dus denk wel dat ze er klaar voor is.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina