De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier beginnen we sowieso pas vanaf 6 maanden en dan zal er nog weinig echt gegeten worden en eerder ontdekt.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoeveel drinken jullie kindjes?

    Lucas is woensdag 16 weken (3.5 maand)

    Weegt ruim 6.5 kilo en krijgt 6x 150+5 aangeboden (inclusief late fles en nacht)
    Maar ze gaan niet allemaal leeg. Hij vraagt zelf niet altijd on een late fles maar dan komt hij snachts 2x.

    Ik denk dat 3 van de 6 keer of bijna leeg gaan. De andere 3 laat hij meestal rond de 50 cc staan. Hij groeit wel perfect.
     
  3. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Dankje dames! Lieve reacties! Uiteraard ben ik niet alleen met L geweest. We hebben gezellig bij mij ouders geslapen ! Ondanks de omstandigheden bij mij, was het nog leuk ook!

    @Imona onze kindjes zijn ongeveer net zo oud. Wegen ook net zoveel. L krijgt drie flessen van 150+5 en de laatste twee 180+6. In de middag nu vaak kort slapen en huilen. Ga de derde fles nu ook ophogen, hoop dat ze dan beter slaapt. Ze laat namelijk tijdens de ochtend flessen veel staan. Snap dat ze in de middag trek heeft.
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier laat hij de late fles vaak een hoop over. Nu heeft hij maar 85 op. Snachts drinkt hij gaan 100 tot 120 en s ocbtens 120 tot 150. De rest gaat vaak wel leeg of bijna leeg. Of hij moet echt moe zijn.

    Die van 11 uur gaat vaak leeg. Die van 3 uur vaak, maar zekee niet altijd en die van 7 uur ook meestal wel leeg.
     
  5. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 dat klinkt heel erg naar. Goed dat je hulp inschakelt, succes!

    Ik laat mijn baby ook zelden huilen. Mits ik bijvoorbeeld net even met mijn zoon bezig ben en ik niet weg kan. Ik heb dit bij mijn zoon ook nooit gedaan en is me prima bevallen. Naar mijn mening huilen ze niet voor niks. Huilen kan ik overigens wel paar min laten doen als ze moet slapen savonds maar bij krijsen ga ik echt direct.

    Vraagje hoor. L is nu 6 weken en mijn collega’s hebben nog steeds geen afspraak gemaakt voor kraamvisite. Er zijn twee collega’s die wel een appje gestuurd hebben dat ze willen komen maar nog niks gehoord. Ik weet dat het druk is op het werk maar voor mijn gevoel ben ik wel een beetje klaar met kraamvisite (ook al hebben we echt niet veel gehad). Zo laat hoeft het van mij niet meer.. Meer dames die dat gevoel op gegeven moment hadden?
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik laat L vrijwel nooit huilen.. kan ook niet want ze huilt bijna nooit:p
    Ze kan alleen flink gillen na het douchen maar dat gebeurd de laatste paar keer ook niet meer.
    weet niet eens wanneer ze voor het laatst gehuild heeft :roflmao:
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wauw. Topfilm. Heb filmwetenschap gestudeerd dus dit was een interessante film voor me. Verder mis ik mijn kindjes enorm maar geniet ik ook van de tijd samen. Waren hier zo aan toe.
    Welterusten
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Voor de nachtvoeding kan ij de klok er echt op gelijk zetten..

    23.00 laatste fles. En echt standaard om 2.30 wil hij weer...
    En let op straks, wederom 3.5 uur later, om 6 uur wil hij weer.

    Blijf het apart vinden.. overdag makkelijk 4 uur er tussen en snachts altijd 3.5..

    Ik ben zo enorm toe aan een nacht gewoon 8 uren onafgebroken slapen..
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Baby ga nou slapen... En graag langer dan 3.5 uur.. mama is zo zo zo moe :cry:
     
    Raggy81 en USAbaby vinden dit leuk.
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    En alsof hij kan klokkijken... 3.5 uur later....

    Echt he.. overdag 4 uren. Makkelijk.. en snachts 3.5...
    Waarom nou.. 4 weken geleden zat er verdorie 10 uur tussen... ga nou eens doorslapen man.

    Ik ben elke keer 45 minuten tot een uur bezig.. dus slaap zelf steeds blokjes van 2.5 uur..
    Op mijn man kan ik nu geen beroep doen. Die heeft nog steeds pijn in zijn keel en ligt snachts plat van de oxycodon.

    Man man man wat wordt ik hier bloed chagrijnig van...

    Zit gewoon te janken van de vermoeidheid...

    Klote zooi allemaal...

    Sorry voor mijn klaagzang hoor. Maar ben echt helemaal klaar met die kutnachten...
     
    Raggy81 en USAbaby vinden dit leuk.
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Imona die nachten zijn ook verdomde zwaar. Maar je zult het écht 1-2x per week uit handen moeten geven. Baby doet wat helaas veel baby’s doen. Maar jij doet wat gelukkig niet veel mamas doen: alles altijd alleen. Regel dat nou eens beter voor jezelf!
    Ik weet nog dat wij dachten: met 6mnd zal ze wel doorslapen. Maar nee. 9-10 mnd en toen was ze nog steeds regelmatis rond 3u wakker en sliep daarna niet meer.
    Hoe ga je dat dan nog een half jaar doen??
     
  12. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oooo jaloersss!
    Heerlijk hoor zo’n avond. Moeten wij ook snel eens doen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Oh imona wat rot. Nu L een paar nachten langer ertussen laat merk ik hoe zwaar die nachten waren. Maar Ja, met bv moest ik het wel alleen doen. Het mooie van fv is dat een ander het kan doen.
    Ik vind dat wel een verademing hoor. Al moet ik het nu alleen doen omdat man er niet is. Maar gistermiddag bood mijn moeder aan om op te passen zodat ik naar de kerk kon. Met bv deed ik dacht echt niet, veel te bang dat ze dan niet te troosten was door een ander. Maar nu kon het, en dat was zo fijn. Ze is eigenlijk 24/7 Bij mij, en dat vind ik die eerste weken heel belangrijk, maar nu ik het voor het eerst echt uit handen heb gegeven merk ik wel dat dat ook goed is, en dat ik zelf weer op kan laden.

    Weer een fantastische nacht, ze sliep van 22.15 tot 05.15, en na de fles meteen weer. Ik ben zo opgelucht dat het overstappen op de fles werkt. Ik ben nog steeds moe, maar het ergste is er af. Ik heb weer veel zin in van alles, dus vandaag ga ik de schuifdeuren er af halen en de muur opnieuw behangen :D
     
    Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    @Imona helemaal eens met @Poolvos en @riean.
    Verder moet je man misschien even langs de huisarts want nu nog oxycodon gebruiken is niet goed. Met de grote kans met name op verslaving, dit zou hij namelijk allang niet meer moeten gebruiken. Echt nu over op pcm en ibuprofen of naproxen. Dan kan hij trouwens jou ook weer helpen in de nacht!!!
     
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Nou T lag dus om 2100 te pitten paar keer wakker met hoesten maar viel zelf weer inslaap meldt zich om 0500. Alleen toen een spuitluier en flink opgeven door een hoestbui dus helemaal om moeten kleden. Maar we gaan zo wel weer in een schema zitten dat hij rond 2100 weer in bed ligt!!
     
    USAbaby en Poolvos vinden dit leuk.
  16. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Gister erg leuke maar drukke dag gehad ga niet alles terug lezen meer 6 pagina beetje veel
    Hebben gister jildou haar 4de verjaardag gevierd ze is weer dik verwend
    Kleine man wel onrustig door de drukte s avonds 19.30 voeding 20.30 voeding 22.00 voeding 2.40 voeding

    De eerste hapjes gaan prima gister 2 ijsklontje blokjes na 1 nog happen om meer dus nog ff 1 gepakt vind het heerlijk
     
    Mya, Kolibrie2, USAbaby en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik weet dat ik hulp nodig heb. Maar de pest is dat mijn man nu gewoon niet kan helpen.

    Ja hij blijft maar pijn houden in die keel. Al 3x gebeld naar de arts en die vinden het normaal...

    De kleine een nacht weg brengen gaat nu ook niet. Mijn moeder heeft haar eigen dingen te doen en mijn man zijn ouders willen hem niet tot hij doorslaapt. En uitgerekend nu is de gastouder afwezig..

    Ik weet het. Het gaat over. Hoewel dat hij onze oudste ook tot 7 maanden heeft geduurd.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Het is gewoon een K situatie @Imona. Maar het is gewoon niet eerlijk dat je het alleen moet doen. Ja je man heeft keelpijn, maar hij heeft geen 40 graden koorts of infectie. Dus hij kan gewoon helpen. Pijn is niet fijn, maar als jij er vandaag of morgen bij neervalt komt er heel wat meer op zijn dak dan een nachtje of twee de baby een fles geven.
    Ik snap dat ‘t niet ideaal is, maar het is zoals het is en jullie moeten roeien met die riemen die je hebt. Ook hij.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Makkelijker gezegd dan gedaan maar accepteer die nachtvoeding.
    Ik heb me er destijds gewoon bij neergelegd en er niet zo negatief naar gekeken.
    Ik merkte daardoor direct dat ik veel minder moeite had met die nachtvoeding en ook minder vermoeid was.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  20. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier lag ze om 22u30 in bed. Tot 00.30 dan 3u30 5u30 7u15 en om 8u30 zijn we maar opgestaan. Snap niet dat ze soms doorslaapt en dan vaak dit doet.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina