De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dames.... Helaas helaas... Donderdag wordt het tandarts. Lang uit gesteld maar er is een vulling uit gevallen. Dat wordt dus een verdoving.
    Ik wil kolven ervoor zodat ik leeg ben. Maar zal ik dan de avond voeding (kolfbeurt) beter weg kunnen gooien ? (Verdovingsvloeistof schijnt in de bv te kunnen komen vertelde de tandarts)
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  2. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @wolkje1994 zelf heb ik wel op een kdv gewerkt en weet dat de werkdruk soms hoog is. Het is nu sinds een week of 3 dat het ze niet snel genoeg gaat. Kan idd wel aangeven dat ze speen 1 moeten pakken. Vind t gewoon zo frustrerend dat t nu niet lekker gaat en hij dus veels te weinig voeding binnen krijgt.

    @Siepie85 we gebruiken dezelfde fles dus daar zal het niet aan liggen. J gaat al bijna 3 mnd naar het kdv en heeft 1 vast gezicht die hem de voeding geeft. Zijn mentor zeg maar. Dus dat is wel fijn.

    Ohw nee zo zonde je melk weg te moeten gooien. Niet handig van ze..

    Thnx iig voor jullie reactie dames. Ben gewoon snel bezorgd denk ik :oops::rolleyes:
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    welke gaat ze gebruiken? Ik kan namelijk wel even voor je uitzoeken of dat ook echt zo is en nodig is om dan niet te voeden.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Durf t niet te zeggen helaas. Kan t nog wel vragen maar wil wel dat t goed verdoofd is (ben echt panisch)
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Ik was alweer vergeten dat hij natuurlijk al een tijdje gaat. Niet soms een virusje of een verkoudheid dat het wat minder gaat?
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    vraag het idd anders even na! Pb me maar.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  7. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 ach wat sneu, maar als je het had geweten had je eerder actie ondernomen en je heb het toch maar goed opgelost zo. Gelukkig zijn die kleintjes nog zo lekker flexibel!

    Hier geen aparte kleding voor kdv. Uiteraard geef ik niet de mooister jurken of kleding aan. Vaak komen ze van het kdv nog schoner thuis dan dat ik ze thuis kan houden. Met uitzondering van de mutsen en wanten, die zitten altijd vol zand. Dat ligt alleen niet aan het kdv, maar aan onze 'jongens' dochter haha.

    Ik ben zowaar echt positief verrast door het kdv. Onze kleine meid blijft niet veel drinken, maar ik heb uitgevonden dat als ik haar buik leg, ze het beste drinkt. Heel apart, ziet er niet maar ze heeft daardoor vandaag 2 keer 100cc gedronken daar. Dat is echt best ok. Daarbij mag ze dus absoluut niet op haar buik in slaap vallen, maar heeft de leidster vandaag (die was vorige week uitgevallen want een ontstoken vinger) heel slim haar 2 keer op haar buik in de box laten spelen en toen was ze 'opeens' in slaap gevallen en konden ze haar slapen omdraaien en op haar rug wegleggen. Beetje tussen de regels door zeg maar. Vorige week waren ze nog heel spastisch en wilden ze haar alleen op de arm houden waardoor ze helemaal niet sliep. Nog 2 nachtjes tot de kinderarts. Ben benieuwd, al verwacht ik er (misschien wel uit zelfbescherming) niet teveel van. Ons meisje blijft blij, ontwikkelt zich prima qua motoriek en geluidjes maken en lijkt geen pijn te hebben oid, alleen drinkt ze weinig en groeit ze langzaam.
     
    Magnolia29, jvsd92, Raggy81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Raggy81 Ai! Mega balen. Hopelijk valt het mee kwa pijn enz. Ik hoop al helemaal voor je dat je niet je voedingen hoeft weg te gooien na het kolven. Zonde! Ik ben ook echt geen held bij de tandarts dus leef zeer met je mee.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  9. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik lig alweer lekker in bed. Ben benieuwd hoe Q het vannacht gaat doen. Hij krijgt straks weer dezelfde hoeveelheid als gisteren dus hopelijk doet hij het weer goed hierop en slaapt lekker door!

    Morgenmiddag is mijn man lekker thuis. Ik duim echt voor een beetje fatsoenlijk weer. Ik heb zoveel zin om even lekker een stuk te lopen met zijn allen. Vooral ook voor ons hondje. Die heeft het al wat zwaar met de komst van de baby. Nu zijn we ookal een tijd niet naar het bos oid geweest. Kan zij ook weer even goed uitrazen.
     
    Imona vindt dit leuk.
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook net in bed. Man doet de laatste fles weer. Duimen dat het net zo goed gaat als gisteren.

    Morgen weer werken tot 1 uur. Maar is wel de zwaarste dag.
    Eerst 3 kwartier aquabootcamp geven. Ik sta op de kant met 30 graden me uit de naad te zweten want doe de hele les alles voor. Hebben geen headset dus moet wel aangezien ze me niet kunnen horen.
    Daarna het hele platform rondom t grote bad schuren. Dat is dus 25 meter lang en 11 meter breed. En het platform zelf is aan alle kanten ook 4 meter breed. Dus is 72+4 meter is ongeveer 288 meter schuren met de hand. En de schuurpad is zo groot als een dweil. Dus ben ik een goed uur mee bezig.
    En daarna mag ik alle putjes uitbaggeren. Echt t meest gore werk dat er is in het zwembad.
    En dan is het bijna tijd. En ben ik versleten. Haha.

    Welterusten dames. Duimen voor een hoop goede nachten.
     
    S2909 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Bleghh. Hier woorden met man. Geen ruzie hoor. Maar ik begrijp hem totaal niet en begrijp ook totaal niet waarom hij mijn punt niet begrijpt. Dit is dus niet bevorderlijk voor mijn nachtrust he.
    Help. Zeg alsjeblieft dat ik niet de enige ben met dit soort dingen en dat het morgen weer goed is o_O
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  12. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Zo voorbeeldig als hij vandaag was, zo tegenovergesteld is hij nu. Weet wat het is. Over zijn slaap heen gegaan en dan niet toegeven en zichzelf wakker houden. Nu is hij nog aan het na snikken. Ik hoop dat dit geen voorbode is van de 4de sprong.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook 1 vreselijk an het vechten.
    Mm heeft de laatste fles gedaan. Is al een uur bezig hem in slaap te krijgen. Lukt niet. Du nu of ik weer. Kijken of het mij lukt.

    Al-tijd als je moet werken de volgende dag.

    Naja. Ik heb er al 2 uur slaap opzitten. Laten we hopen dat hij de rest van de nacht gewoon slaapt. Dan valt het allemaal wel mee.
     
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Hier de eerste nachtvoeding er al weer op zitten. Ze sliep wel om 21.45 al, en ik een half uurtje later. Dus ik heb al wel wat uurtjes gemaakt. Nu duimen dat de volgende pas in de ochtend is, na 7 uur, dan ben ik tevreden
     
  15. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Vandaag weer cb
    En ga voor eerst baby zwemmen dochter zit nu op school ff tijd samen
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Woehoe! Nu pas weer een fles.
    Mijn man heeft echt magische handjes!
    Hij was om 12 uur beginnen met die fles. Zit dus 5 uur en 45 minuten tussen!

    Is ook de 2e nacht dat hij het niet op een krijsen zet, maar gewoon langzaam wakker wordt. En ik ook tijd krijg om die fles te maken
     
    active82, Nina Sanders en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  17. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Hier begon de nacht ook slecht, A was onrustig maar we zagen gewoon dat hij juist heel moe was maar niet kon slapen. Uiteindelijk na de voeding van 00.30 viel hij in slaap en om 06.30 pas weer voeding :eek: tussendoor was ik een paar keer wakker en dacht hem te horen maar als ik dan t lampje van m’n telefoon aandeed was hij rustig/sliep weer dus deed ik m weer uit. Alleen jammer dat man slecht sliep vannacht, dat heeft hij soms zelf maar we sneu dat het dan weer gebeurt op een relatief goede nacht van de kleine..

    Nu voeding bijna klaar (met verschoonpauze incl kleding want de luier zat te laag.. poep overal:rolleyes:) en dan kijken of hij even weer wil slapen.

    Ik krijg last van mijn keel, hopelijk zet het niet door..
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  18. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Is pampers trouwens echt zo duur ? Heb nooit prijzen vergeleken en kocht bij de andere twee altijd pampers dus nu weer. Koop altijd maandbox. Dacht dat dat wel goedkoop was. Heb me dus nooit jn de prijzen verdiept.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hier nu nog pampers Premium protection maat 2 overdag. Voor de nacht Kruidvat droog&vertrouwd maat 3. Als de maat 2 luiers op zijn, ga ik helemaal over naar Kruidvat! Top luiers vind ik dat.
     
  20. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goedemorgen Dames!

    Jeetje, wat een drukte nu ik weer aan het werk ben, hou bijna geen tijd meer over :eek:. Nu moet ik ook wel zeggen, dat ik mezelf de regel opleg om wanneer de kinderen wakker zijn, of wanneer ik eindelijk even tijd kan vrij maken voor mijn man, ik mijn telefoon zo veel mogelijk laat liggen.

    Het gaat goed hier, V is wel érg verkouden. Vanacht veel geluidjes lopen maken en kreunen, maar had geen honger.. niet echt lekker in de co sleeper. Zijn ledikant staat al in zn eigen kamer, dus vandaag en vrijdag overdag nog even oefenen, en vanaf vrijdag avond denk zn ledikantje in.

    Af en toe maak ik me wel druk om zn ontwikkeling. Hij is nu ruim 3 maanden, maar als ik hem op zn buik leg dan doet hij... niks :|. Hij laat zn hoofd recht naar beneden liggen met zn neus op de ondergrond, doet zn armen naar achter, en na een half minuutje is het huilen. Ik doe wel ook op zn buik op mijn borst, op mijn benen, op mn hoofd kussen zodat hij schuin omhoog ligt. Maar hij legt gewoon zn hoofd neer haha:roflmao: Echt zo een verschil met P!!! Die steunde met 10 weken op dr armpjes, hield zichzelf 45 graden omhoog en keek wijs om zich heen. Toen helemaal niet beseft dat dit allemaal razendsnel bij dr ging.

    Verder is V zó vrolijk, echt altijd lachen. Hij chillt ook makkelijk een hele tijd in zn box, lekker naar zijn handjes kijken. Héérlijk.
     
    Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina