De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Vind het raar dat je zolang moet wachten. Toen ik mijn biopsie heb laten uitvoeren mocht ik onmiddellijk voeden nadien. Was ook met plaatselijke verdoving.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    @Raggy81 als je weet wat de stofnaam is van de verdoving die gebruikt is dan kan je op lareb opzoeken of het wel of niet mag in combinatie met de borstvoeding. Vaak zet de fabrikant namelijk in de bijsluiter dat het niet mag, maar zij doen hier vrijwel nooit echt onderzoek naar, het is meer om zichzelf in te dekken. Bij lareb krijg je echt informatie die wel klopt. Of je kan het op Facebook op een borstvoedings groep vragen, vaak zitten daar lactatiekundige die je verder kunnen helpen. Het zou zonde zijn als je melk moet weggooien terwijl je het gewoon aan je kindje zou kunnen geven.

    @Lotion je vertelde toch dat je geen toeschietreflex had met kolven? Was je ook degene die ziek was geweest? (Sorry, ik onthoud niet alles dus misschien haal ik dingen door elkaar.) Want volgens mij kan dat heel goed samen gaan. Door de buikgriep een productiedip en moeite met het krijgen van een toeschietreflex. Hopelijk gaat het met de neusspray beter.

    hier is T al de hele dag onrustig. Slecht slapen, veel willen drinken. Ik denk iets van een regeldagje ofzo. Ach we geven ons er maar gewoon aan over. Gelukkig waren de jongens vandaag naar school en opvang waardoor ik alle tijd voor dr had en nu liggen we alweer vanaf 8 uur samen in bed. Ze slaapt wel in de co-sleeper, maar heel onrustig, veel draaien, geluid maken enz. Dus ik lig er lekker naast met een boek en ik ga zo maar proberen te slapen.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Lekker gewerkt vamavond.
    Nu nog met mn man op de bank.

    Morgen gaan we zwemmen met de kinderen. Lucas gaat voor het eerst zwemmen Dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Even een ego..
    Kleine V hoest héél erg, en 39.5 graden koorts.. arm kind :(
    Normaal slaapt hij van 8 - 6, maar nu de hele avond al erg kreunen in zn slaap. Dus nu maar even een paracetemolletje en een troost flesje. Vind het zo zielig..
     
    Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ocharme. Beterschap aan kleine V. Ik had al op spoed gestaan denk ik. Maar hier eerste kind en dan doe je dat ook sneller?

    Al sinds 1u op hier met baby met scheten. Mag hem niet neerleggen dus dan gaat slapen ook niet. Hoor nu nog zijn buikje rommelen.
     
    ButterflyPassion en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Oh zo sneu, beterschap!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  7. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Hier om 20.30 begonnen met laatste voeding (wel tot 21.30 bezig beide borsten) en nu pas weer aan het voeden:eek:
     
    Kolibrie2, Kirzy, ButterflyPassion en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hier ook weer een voeding. Wel zielig om te zien dat ze toch wel weer veel last van krampjes heeft. Ik geef haar elke ochtend Orthiflor start, maar ze heeft toch nog last.

    Wel echt super dat het slapen in der grote bed goed gaat! Eigenlijk net zoals in de co sleeper. Al blijf ik wel iets langer bij haar als ik haar weg leg, speentje, zeker weten dat ze speentje niet gelijk weer uit doet, over haar hoofdje kriebelen.. Ben benieuwd of ze nu ook weer gaat slapen!
     
    ButterflyPassion en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook een voeding. 5 uren er tussen dus tevreden. Sinds 4 dagen weer langer dan elke keer 3.5 uur. Dat is wel heel fijn. Dan besef je weer wat een luxe het is om 4.5 uur achter elkaar te slapem
     
    wolkje1994, Mya en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Ze haalt hier echt de 'schade' van overdag in.
    21.30, 23.45, 02.15, 05.30. En ik sliep zelf om 23.00 dus het voelt als 3 nachtvoedingen. Jongste zoon slaapt bij mij omdat hij oorontsteking heeft en slaapt erg onrustig.Nog 1 nacht, dan is mijn man weer thuis. Hij heeft 1 week door kunnen slapen, ik vind dat ik wel recht heb op een nachtje doorgaan, dus mag hij mooi een keer alle nachtvoedingen doen :D
     
    Imona, Magnolia29 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier prima nacht maar om 5.30 al 2 wakkere kindjes :o:
     
    ButterflyPassion en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Gisteravond toch maar een kunstvoeding fles gegeven van 150 ml (schoon leeg!). Toen kwam hij vannacht om 2 uur en daarna pas om 6.45 uur. Voel me fantastisch met zoveel slaap :roflmao: Nu beide kindjes wakker, ontbijt zit er in, straks N douchen en V in bad doen. Ze genieten daar beiden zo van en ik automatisch ook ;). Houden die van jullie ook zo van badderen?
     
    Poolvos en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
  14. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik lees een aantal betere nachten, wat fijn!
    @riean ik zou ook even een nachtje door gaan slapen. 3x... jeetje, niet te doen! En dan overdag ook nog alleen alles regelen en doen met de kinderen o_O respect echt...


    @S2909 ik denk inderdaad dat ik met P ook al bij de SEH gestaan had als dit had gebeurd. Ik ben wel extra bezorgd om V, veel meer dan toendertijd om P. Maar dit is omdat V zó klein geboren is, en P had eigenlijk nooit iets. Ik merk dat dat kleine mij een gevoel geeft dat hij extra kwetsbaar is. Maar, wat het verschil is merk ik, is dat ik bij een tweede kindje meer durf te vertrouwen op mijn buik gevoel. En mijn buik gevoel zegt niet directe spoed, dus durf ik het aan. Mn telefoon lag boven, dus als mn buikgevoel anders was had ik zo de huisartsenpost of in een nog naarder gevoel 112 gebeld hoor. V heb ik wel in de cosleeper naast me laten slapen zodat ik hem goed kon horen en in de gate houden.


    Hier heeft V na het paracetemolletje en de fles redelijk rustig geslapen. Nog wel een beetje kreunen maar een stuk minder dan daarvoor. Om 05.30 begon het weer en werd hij weer onrustig. Toen gemeten, nu nog 38 graden. Dus toch maar weer even een paracetamol zodat hij nog even kon slapen, en een flesje. Na zn flesje inderdaad lekker in een rustige slaap gevallen, en ik verwacht hem straks tussen 9 en 10. Hij hoest wel af en toe in zn slaap. Straks als hij wakker is maar even aankijken hoe hij is, of hij alert is, hoe hij ademt, en hoe mijn onderbuikgevoel is. Bij enige twijfel bel ik de huisarts. Maar het is zó zielig... :(
     
    Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ahhh, beterschap voor kleine V!
     
  16. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @ButterflyPassion beterschap voor kleine V. Hou m maar goed in de gaten hoor. Met deze kleintjes lekker laagdrempelig naar de huisarts.

    Ooo heerlijk. Goed gedaan. Slaap is ook belangrijk!

    Daar gaat je alleen wakker tijd :)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Poolvos echt he.. en het erge is: mijn man legde ze dus allebei bij ons in bed en de oudste ging natuurlijk enorm liggen klieren..

    Maargoed. Net ontbeten en zometeen even zuigen hier en de was. De glazenwasser komt hier vanochtend ook de ramen van binnen doen dus daarna even dweilen ook en dan is het weer mooi schoon.

    Ik hoop echt dat het vanmiddag mooi weer is en we even naar buiten kunnen. Mijn man is gelukkig thuis vandaag!
     
    Magnolia29, Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hebben jullie plannen vandaag dames?
    Hier beide kindjes thuis vandaag en ik ga lekker met ze rondhangen thuis. We gaan niet op pad, want ik ga vanmiddag naar de tandarts. Wel lekker even buiten straks, natuurlijk.
    Het is hier soort van lente al de hele week. +10gr en zonnig.
     
    Magnolia29, Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  19. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders typisch mannen ;) maar stiekem ook heel fijn met zn allen in bed.
     
  20. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    USAbaby, wolkje1994, Magnolia29 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina