De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Het is hier steeds juist andersom, ik voel me bij elk kind weer schuldig naar de oudere kinderen toe. Bij de tweede ben ik om die reden met bv gestopt, ik vond het zo rot, mijn oudste was extreem makkelijk, dochter lag de hele dag aan de borst. Zoon was geen stilzitter dus lekker samen boekjes lezen tijdens het voeden zat er niet in, dus speelde hij hele dagen alleen. Dat vond ik zo erg, daar was de bv niet belangrijk genoeg voor dus ben ik gestopt.
    Bij de derde was het helemaal erg, dat schuldgevoel, omdat hij veel huilde, hele dagen bij mij moest zijn, anders was het echt niet te doen. Ik vond dat ik de andere 2 echt tekort heb gedaan.
    En dat gevoel is er nu soms weer, al gaat het nu weer heel goed gelukkig sinds L zo veel slaapt overdag. Maar die eerste weken, pff, wat een schuldgevoel naar de andere kinderen :oops:
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @riean nou daar kan ik me ook echt wel wat bij voorstellen. Ik laat R ook best vaak even mopperen als ik met L bezig ben hoor. Of ik zet m in de wipstoel en dan kan ’ie een beetje kijken. Jammer dan. :D
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    @Mell0408 Niet persé schuldig tegenover de baby, meer tegenover de oudste. Zeker in het begin; Moet hij nu alweer borstvoeding mama? Leg je hem even in de box mam, dan kunnen we samen spelen? :cry: Nu zit er een duidelijker ritme in en weet ze dat ik tijd voor haar heb na de voeding of wanneer hij in bed ligt. Maar ze 'spelen' ook heerlijk samen, N kan V echt entertainen met speelgoed, dansjes, liedjes, kiekeboe spelen enz. In die tijd ga ik meestal het huishouden even doen ;) En ik vind de babyset van Stokke tripp Trapp echt fantastisch, zo kan hij toch bij ons aan tafel zitten wanneer ik met N ga kleien/knutselen/verven/eten enz.
     
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    @Poolvos Thanks! Ging me ook niet zo zeer om V, maar N vindt zwemmen echt fantastisch en ze mist het zo. Toch maar eens kijken of het dit weekend of volgend weekend lukt :thumup:
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  5. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @ButterflyPassion agh wat sneu! Veel succes !

    Wat fijn dat er veel betere nachten zijn!

    Hier moest ik echt even schakelen vannacht, L slaapt al 7 weken standaard van 21.00 tot 05.30 uur. Sinds 2 weken al vanaf 20.00 uur. Vannacht werd ze opeens wakker om 02.45uur, speen erin en slapen. Dit dus ook om 04.00 uur en 04.45 uur. Om 05.15 heeft mijn vriend haar een fles gegeven. Vaak slaapt ze dan door tot 09.00 uur. Was nu dus 06.45uur. Ik mag niet klagen met L, maar mennn hé, hallo vrachtwagen! Hallo wallen!
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Succes bij de huisarts @ButterflyPassion

    Hier de ramen van binnen en buiten weer prachtig! Baby O net fles gehad en vanmiddag gaat hij in bad.

    @Poolvos prachtige vloer. Aan een mooie vloer ben je al gauw 10k kwijt he.. gekke bedragen ook.

    Hier is het met de hypotheek bijna rond. We hebben die met 10k verhoogd en steken er zelf nog het nodige in dan hebben we weer een bouwrekening die zo leeg is :roflmao:
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh ja baby O kan zich ook gedragen als mopperkont haha! Dat lipje er dan ook bij!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oo wat erg, ik moet de ramen ook nodig eens doen. Geen zin in. :| Misschien ook onze schoonmaak eens vragen daarvoor :roflmao:

    Verder echt mega relaxt ochtendje. R slaap t al super lang. Ik heb de was gedaan én met L gepuzzeld, met de klei gespeeld en buiten geweest. Nu lunch voorbereiden (we eten warm smiddags) en dan is t slaaptijd voor L :)
     
    Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

  10. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    OK mijn loon is erdoor. Heb allemaal nieuwe meubels gekocht voor eetplaats en salon. Tafel, buffetkast, dressoir, tv meubel, salontafel en een kastje voor de hall.
     
    Magnolia29 en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    En hier smelt ik dus helemaal van.
     
    Imona, Mya, ButterflyPassion en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    @Poolvos T die vind bad ook heerlijk maar het verwende nest vindt denk het water te koud. Ik ga echt met hem zwemmen na de zomervakantie als E naar school gaat.
    E is nog niet oud genoeg maar qua wat ze kan mag ze ook al naar het zelfstandig zwemmen dus zonder ouders erbij. Stiekem heeeeel erg trots haha.
     
    wolkje1994 en Poolvos vinden dit leuk.
  13. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    #Zwemmen prikjes is richtlijn omdat ze vroeger met 3 maand eerste prikjes krijgen en bij ons zwembad zeggen ze beter niet beneden de 12 weken omdat ze temperatuur dan beter kunnen regelen en niet snel afkoelen in het water

    Heb woensdag eerste les baby zwemmen gedaan daarvoor al 2 keer mee geweest toe zus peuterzwemmen had me partner was tot de kerst woensdag ochtend thuis dus konden we met zijn 4e

    Hier vanavond personeelsfeest op werk bij utrecht dus moet 15.30 al weg

    Mag vriend avondje op de kids letten eerste keer alleen met 2 merkt hij ook dat soms hard werken is eten maken op 2 kids letten 2 kids op bed brengen ;)

    Wordt voor mij lange dag meneertje was afgelopen nacht spoken en dochter was 5.15 wakker dus weinig slaap gehad en vanacht pas tegen uur of 2 thuis kleine man komt standaard om 3.30 dus nog kort nachtje voor de boeg
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Even snel ego berichtje met hulpvraag:

    ik heb net gekolfd vor het eerst sinds de kraamweek en flesje gegeven. Ging goed. Maar ik snap niks van flesjes. Staat ook geen nummer op de speen. Tis gewoon een aventfles die ik dus ook in de kraamweek gebruikte. Daarna niet meer.

    oke nu de vraag:

    welke fles moet ik kopen met welke speen als ik er een papfles (rijstebloem en straks echte pap) mee wil geven? En voor gewoon melk nu? Hij is 4 maanden.
     
  15. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Nou ik krijg hier dus net een ontzettend leuk cadeau binnen. Dr Martens voor Quin. Love it! Ik heb alleen geen idee van wie we ze gekregen hebben, zit geen kaartje niets bij.
    Bekijk bijlage 640229
     
    Muisje458, Siepie85 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  16. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ik heb difrax maat s nog maar ga morgen maat m ff proberen voor pap zou ik grotere doen en als heel dik is heeft difrax ook speciale pap fles
    Maar je kan pap ook op lepel geven
     
  17. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Bv uit fles met kleinste speenmaat, voor pap e.d. maat 2 of 3. Qua fles, er zijn zoveel soorten! Hier gebruiken we Dr Brown.
     
  18. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    wolkje1994, Nina Sanders, jvsd92 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    oke dus fles die ik nu heb van de kraamweek nog is prima voor bv. En voor pap een grotere maat.. hm oke.

    alle dames bedankt. Ga zo ff richting drogist
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  20. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Haha wat leuk! Dochter heeft het er ook alleen maar over, incl het liedje :roflmao:
     

Deel Deze Pagina