De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    @Raggy81 was jij niu naar de tandarts geweest?
     
  2. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    dochter is vlak voor kerst 7 jaar geworden, zoontje wordt eind april 5 jaar, en baby zoontje is bijna 6 maanden alweer.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier baby O gister onrustig de hele tijd. Hij kon gisteravond niet boeren, liet hele tijd natte scheten en had ook in bed gespuugd heel sneu. Hele tijd last van zn buik denk ik. Wel geslapen van 20.30 tot 7u dus geweldig!

    Hier nu lekker met zn vieren kneuterig op de bank met bril nog haha. Even koffie en dan zo lekker douchen. Mijn haar moet echt gewassen worden haha.

    Gisteren een geweldige okergele bank gezien in velours. Maar gaat 'm niet worden met kleine kinderen. Echt zo mooi was ie wel. :eek:

    Wat zijn jullie plannen?
    Hier moet ik nog even wat bedenken voor het eten vanavond. Man en ik eten samen, dus lekker biefstukje it is. Wat zal ik ermee doen?
     
    ButterflyPassion en Poolvos vinden dit leuk.
  4. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    Jaloezie lijkt t niet op, ze wilt zelfs der zakgeld geven, om kleine knuffeltjes te kopen voor hem, en ze is gek op dikkie dik, heeft daar echt veel van, (al vanaf geboorte)en daar mag hij ook mee, geeft m veel knuffels en regelmatig een fles. Hij is ook echt gek op haar, kiert en gilt van blijdschap als hij haar weer ziet in de ochtend en uit school bv.

    dat stukje van aandacht voor haar, ze is vaak al vervelend, nog voor ik positief de dag kan starten. En dan heb ik er al geen zin meer in, ik moet t patroon doorbreken, Hopenlijk lukt t in centerparks daar gaan we woensdag uit school gelijk heen.
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Herken dit een beetje bij broer O. Hij is regelmatig echt vervelend. Zeker als ik alleen ben met 2 kinderen. Maar soms mag ik niks van hem. Wordt ie al woest als ik enkel naar hem kijk.
    Toch probeer ik kalm te blijven (wat lang niet altijd lukt) en me te realiseren dat hij qua karakter echt precies mij is. Dat botst momenteel enorm vaak. Maargoed, hij is ook mijn lieve zoontje dus ik probeer hem gewoon het vertrouwen te geven dat het allemaal wel goed komt, wat hem ook dwars zit. Heb nl het idee dat hij zich vaak ook verveelt. Hij kan zich niet lang concentreren en hij vindt bijv. de piano op de opvang enorm leuk. Ook voert hij hele gesprekken met zichzelf en met zijn speelgoed. Dat is wel schattig. Toch heeft een broertje enorme indruk op hem gemaakt. Zo'n radicale verandering. Denk dat hij zich vaak ook machteloos voelt en dat afreageert op mij en via woede aanvallen. Dat patroon moeten we doorbreken, dus breng ik wat vaker 1 op 1 tijd met m door. Beetje warrig verhaal geworden maar ik bedoelde gewoon dat ik dat 'vervelende' herken maar dat de emoties van een kind heel puur zijn. Ik probeer dus ook bij mezelf na te gaan wat ikzelf kan doen om het te doorbreken.
     
    Mya vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wáár heeft mijn man last van?
    Gister begon bij over misschien ooit een derde..
    Nu heeft hij het over een andere auto en een uitbouw.
    Nooooooooooo.. help! Ga een hobby zoeken :o:.
     
    Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    USAbaby, Poolvos en Mya vinden dit leuk.
  8. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Slapen gaat hier best redelijk. Een tot twee nachtvoedingen Ze heeft nu een slaapzakje aan en ik heb het idee dat ze zichzelf dan niet meer per ongeluk op haar hoofd slaat.
    Ik heb van de week een spiraal laten plaatsen. Even een jaar mijn lichaam de kans geven te herstellen en dan weer beginnen voor de volgende zwangerschap.
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  9. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Even een ego post. Zoveel bij gelezen... ben de helft alweer kwijt.
    @Poolvos @Siepie85 misschien hebben jullie ervaringen of tips? Uiteraard ook graag de andere dames tips eventueel :roflmao:

    Je hoort mij absoluut niet klagen over L haar slapen. Ze doet het meer dan prima in de nachten. Alleen is het overdag helemaal ruk sinds 1,5 week. Ze is hier zelf ook heel moe van. Maar nu sinds 4 ochtenden komt ze veel eerder en slaapt daarna niet meer door. Mijn vriend en ik zeiden net, dit is sinds wij nog een fles omhoog zijn gegaan. Sindsdien is ze meer gaan spugen (echt golven), maar ze heeft duidelijk trek. Zal ze minder verzadigd zijn en daardoor slechter slapen? Of eerder in de ochtenden komen?

    Dit was het schema met voeden

    05.30- 150 cc
    Slapen tot 08.30
    09.00- 150 cc
    12.30- 150 cc
    Middag slapen
    16.00- 180 cc
    19.30- 180 cc
    Slapen tot 05.30

    Sinds vier dagen is de fles van 12.30 ook naar 180 cc gegaan. Dit omdat ze de middag niet meer sliep en duidelijk na 2,5 uur honger had.

    Nogmaals je hoort mij absoluut niet klagen, maar vind het rot om te zien. En eerlijk is eerlijk, ik ga weer beginnen met mijn slaappillen afbouwen en dat is nogal veel gevraagd van mij psychisch en lichamelijk. Ik doe dus wat in kan om het met mijn dochter in rustige banen te kunnen leiden. Nogmaals snap dat je niet alles kan plannen met een dochter van bijna vier maanden :p
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mogge. Kom net mn bed uit rollen. Heerlijk een keer! En ben gewoon uitgerust!

    Maar echt. Hoe lekker os het om wakker te worden en niks te hoeven doen!
    Man heeft de was gedraaid en gevouwen. Kinderen aangekleed en eten gegeven. Heerlijk zeg! Dat maakt zijn ongelofelijke gechagrijn van vanmorgen weer goed haha
     
    Mya, RoseMurphy, wolkje1994 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Gister was L de hele avond onrustig, wilde niet slapen, om 19.30, 21.30 en 23.00 een fles (wel steeds kleine). Toen sliep ik net, werd ze 24.00 weer wakker voor een fles! Grr!
    Maar daarna ging het perfect, 6 uur pas weer wakker, heerlijk.
    En daarna sliep ze weer tot half 11.
    Ze moet wel echt wennen aan mijn man, zo sneu voor hem. Hij weet ook niet zo goed wat ze wil. Dat is ook lastig, ze drinkt onregelmatig qua tijden en hoeveelheid. Maar ik doe ook gewoon maar wat, en volg haar ritme. Daar moet hij ook nog aan wennen :D

    Het is prachtig weer hier. Jongste zoon kon nog steeds niet fietsen, we hadden nooit geoefend. Op de weg kan hier niet, een stoep is er niet, en ons eigen terrein is best hobbelig. Maar nu hij bijna 5 is hebben we toch maar een passende fiets gekocht. Paar weken geleden geprobeerd, met hulp stapte hij op en fietste zo weg.
    Dus vandaag het opstappen aangeleerd en hij is al een uur rondjes aan het fietsen, net als de andere 2. Zo heerlijk. Dan krijg ik zin in de zomer :thumup:
     
    Mya, Kolibrie2, ButterflyPassion en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Na t is heerlijk weer. Onze zoon ook lekker buiten aan t spelen op zijn loopfiets
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    veel terug geven is vaak toch teveel eten. Zou anders even weer wat verlagen kijken hoe dat gaat?
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier wel koud maar het terug uit Artis. We hebben zo’n jaarkaart dus voor madam is het inmiddels een veredelde kinderboerderij en ze kent de weg uit haar hoofd.
     
  15. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik ben Virgin River aan het kijken, heerlijk. Kom er net achter dat het op boeken is gebaseerd en dat er echt 20 boeken zijn in de serie ofzo :eek:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier een goede nacht. 2 nachtvoedingen maar was eten en direct weer dodo. Heeft net een half worteltje op. Is echt een goede eter. Mijn man heeft haar voor het eerst eten gegeven. Was echt super om te zien. Na het eten heeft ze weer 30cc water gedronken. Ze kan het dus echt maar op haar voorwaarden als in ik wil zelf drinken en nee mama jij houdt de fles niet vast. Met melk is het wel nog geen succes. Had gisteren geprobeerd met een flesje van 60cc maar dit is helemaal in de vuilbak beland. Ze had nogthans honger want na een half uur proberen haar de borst aangeboden en daar ging ze als een uitgehongerde aan drinken.
     
    Mya, Kolibrie2, ButterflyPassion en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja klopt:confused:
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Love deze serie
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Willen jullie lachen?
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij liepen met zijn vieren naar de winkel. Kwam er een dikke mevrouw op scootmobiel voorbij met roze jas.
    Roept O: 'papa, mama! :eek: Kijk uit voor het varken!' :|
    Wij allemaal lachen stiekem. Was echt eigenlijk grappig.
    Lopen we alledrie door de stront. :o: En gaat de winkel ook nog eens een uur later open dan we dachten. o_O
     
    Kirzy, Mya, wolkje1994 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina