De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Dat wilde ik ook zeggen haha :roflmao:
     
  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Baby E heeft vannacht doorgeslapen en werd vrolijk wakker. Heerlijk. Vandaag naar kdv. Hopelijk slaapt ze daar wel goed. Meestal slaapt ze op kdv beter dan thuis.
     
    Nina Sanders en RoseMurphy vinden dit leuk.
  3. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Dames hebben jullie tips wat betreft een slaapzak? L ligt nu in de puckababy mini, maar ik wil zachtjes aan gaan afbouwen met het ‘inbakeren’. Merk dat ze echt 0.0 in slaap komt zonder. Maar wil wel een zak die lekker behaaglijk nog voelt voor haar. Dus niet waar ze echt alle ruimte in heeft. Wat dikkere mouwen ook... Tips ?
     
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Even een ego post :cry:
    Kom net bij het cb weg voor de 1e vaccinatie en meten/wegen. V groeit niet goed, de curve buigt (alweer) heel erg af. Ik ben zo verdrietig en emotioneel :( Had zo gehoopt dat bij de 2e bv wel goed zou gaan, maar blijkbaar lukt er iets niet :cry:? Advies is nu om na iedere voeding extra fles te maken van 60 ml. @Poolvos @Siepie85 hebben jullie nog advies?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ben niet echt moe. Sowieso douchen. Zweet me kapot op mn werk. T loopt in straaltjes van mn rug momenteel.
    En gewoon lekker bankhangen denk ik
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh wat een ellende zeg. Snap dat je je zorgen maakt.
    Helaas geen tips voor je.

    Ben je al begonnen met hapjes geven? Misschien dat dat helpt?
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ach nee toch :(
    Hij buigt inderdaad behoorlijk af.
    Is vaker voeden geen optie? Ik weet niet om de hoeveel uur die drinkt maar je zou evt weer om de 3 uur kunnen voeden en een nachtvoeding kunnen inplannen als die die niet meer krijgt.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    @Magnolia29 wat ontzettend rot zeg :( Ik heb ook echt geen tips, volgens mij voed je vaak zat, dus kan je daar geen winst halen

    L wilde vannacht weer 2 nachtvoedingen :( 00.15 en 05.30 uur. Het is niet anders. Ik krijg er overdag niet meer in. Om 00.15 dronk ze 200 cc, om 05.30 100 cc, en dan geef ik haar om 10.00 maar weer een fles, omdat ik denk: je móet toch een keer honger krijgen? En dan krijg ik er met hangen en wurgen 100 cc in. Nu wacht ik maar af wanneer ze echt honger heeft, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, en of ze dan meer drinkt in 1 keer. En bijhouden hoeveel ze op een dag drinkt.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  9. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    :D
    toevallig gister nadat ik deze vraag stelde van speen 2 naar 3 gegaan! Toen dronk ze inderdaad ietsjes beter en wat minder onrustig, dus ga daar weer mee door vandaag ! Bedankt!
    Ze weegt nu 7,5 kilo bij 4 maand. Het is niet zo dat ze 200cc wegtikt als ze er 4 uur tussenlaat. Max 150
    Gisteravond om 22u 130cc gedronken en om 7u ook zoiets... dus ze lijkt echt inderdaad ineens minder behoefte te hebben want tot voor kort stond ik elke nacht rond 4 uur nog in een flesje te roeren:)
     
    Mya, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Jeetje dat ziet er idd niet goed uit. Qua bv aanleggen aanleggen. En als je echt wil weten wat erin gaat dan even kolven en met de fles geven?
    @Poolvos heeft misschien nog meer ideeën aangezien dit haar expertise is.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wat vervelend! Hopelijk lukt het om dit weer om te buigen.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  12. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik moet nog 3.5 kilo kwijt van de zwangerschapskilo's. :( En dan nog tien kilo ofzo van de stress kilo's. Ik ben wel weer begonnen met sporten, dus voel me weer wat strakker worden.

    K. Slaapt weer minder. Weer twee of drie nachtvoedingen. Dat was ik niet meer gewend, dus dat is weer even omschakelen. :$

    Verder gisteren oppas gehad en lekker met mijn vriend uit eten geweest en naar het theater. Het was weer de eerste keer samen iets leuks doen sinds we K. hebben. Zitten we samen filmpjes van haar te kijken:roflmao: Het was trouwens heerlijk om even samen weg te zijn.
     
    Mell0408, Imona en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nu op de trein aan het wachten. Wat ik vanochtend zei, heb met een vriendin afgesproken in een stad in between, dus allebei stukje met de trein. Heerlijk wandelend naar het station.

    Ik ging dus weg van huis net, baby brullen, O jengelen want moe en wilde nog een broodje, de bel ging, en man kreeg telefoon. Hahaha. Succes lief, maar ik moet mijn trein halen :roflmao:
     
    Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  14. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 kan je de hand schudden hier net zo.
    Dus bel ik 11 uur huisarts voor verwijzing kinderarts niet meer bereikbaar hier is woensdag middag vrij. Dus moet wachten tot morgen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Siepie85 vindt dit leuk.
  15. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    puckababy heeft ook lekkere dikke slaapzakken. Die van de Hema zijn ook prima en hebben wat stuggere mouwen zodat de beweeglijkheid wat minder is heb ik het idee.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Bedankt lieverds ❤

    @Lotion @Siepie85 Hij heeft 10-12 voedingen per dag, hij haalt vooral 's nachts de schade in en komt dan iedere 2 uur. Overdag voed ik om de 3 a 3,5 uur. Ik kolf rond de 100/110 ml per keer, dus daar zou het in principe niet aan moeten liggen. Hij is verder heel alert, wakker, beweegt veel en is actief. Heel eerlijk; ik zie het niet zitten om fulltime te kolven en dit dan in de fles te geven.. Nu na dik 3 maanden gedoe met de bv ben ik er inmiddels ook wel een beetje klaar mee.. :(

    @Angelmom1 He gatver, die van jou ziet er idd ook niet best uit :(. Wat goed dat je om een verwijzing gaat vragen, hopelijk morgen wel een afspraak :thumup:
     
  17. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier zomer slaapzak Hema en action omdat hij ook nog onder dekentje ligt
     
  18. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja ben wel klaar met aanmodderen ze moeten nu maar eens gaan kijken of er niks is voeding zou goed moeten zijn 7 voedingen waarvan 4x 150-160 in de fles 3x live
    Hapjes 2 keer per dag.
    Hij doet het verder wel goed helder actief net als bij jou
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  19. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 wat een tegenvaller zeg. Balen! Heeft er ooit iemand naar zijn tongriempje enzo gekeken? Een beetje zo’n typische curve waar lengte en gewicht tegelijk afbuigen. Dat pleit echt voor wat te weinig intake en niet passend met koemelkeiwit-allergie ofzo. Je aantal voedingsmomenten is ook vrij veel op deze leeftijd, wat ook past bij te weinig intake: er is relatief snel weer honger.
    Helaas denk ik dat bijvoeden nu de beste optie is. In ieder geval de snelste om resultaat te zien. Maar wil je niet kolven; tja dan gaat je productie snel achteruit.
    Dus is een lactatiekundige absoluut een aanrader als je eigenlijk het liefst met bv door wilt. Tongriem&lipriem kijken, kijken of hij echt adequaat drinkt en mooi aanhapt.
    Niet meteen teveel paniek: ja hij buigt af; maar het is nog maar één meting. Met wat extra gaat hij vast weer snel omhoog schieten :)

    @Angelmom1 even lekker direct: waarom heb je in hemelsnaam nog niet eerder de huisarts gebeld? Bij jou is het niet nu pas een eerste afbuigende meting; je hebt dit nu al máánden en herhaaldelijk gezien.
    Je zei dat het na een extra voeding op een dag weer fe goede kant op ging, maar dat is dus niet zo.
    Het kan niks ergs zijn; maar dat is wél aan een professional om te beslissen.
    Jouw lijntje past trouwens 100% bij een koemelkeiwitallergie. Zijn er andere symtomen die dit doen vermoeden? Verkoudheid? Spugen? Verstopping/diarree? Eczeem?
    Als je nog steeds volledig borstvoeding geeft zou ik echt zelf eens stoppen met melkproducten eten. Wat mijns inziens geen vrijbrief is om af te wachten met de huisarts. Dat is de hoogste tijd.
     
  20. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Poolvos Lipband en tongriem waren idd te strak, is op dag 10 al gelaserd. Daarna consult met lactatiekundige gehad, aanhap en drinktechniek waren toen goed. Vanochtend wilde hij wel een fles van 60 na de bv. Net geprobeerd voor de 2e keer, maar hij moet kokhalzen en spuugde een mondje bv terug. Denk dus dat hij vol zit.

    Edit: ga idd de lactatiekundige nog eens bellen, wie weet heeft zij nog tips. Maar moet even op een geschikt moment, N heeft oren op stokjes en staat me vaak af te luisteren als ik in de gang bel :roflmao:
     
    Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina