De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier ook eentje dat vrij veel aan de borst hangt. Had er nog niet bij stilgestaan dat 10 voedingen teveel was. Had ook in een baby boek gelezen dat tot 12 voedingen aanvaardbaar is.
     
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Geen enkel probleem: als ze goed groeien zeker niet. Ik verbind ook geen conclusie aan alleen de frequentie: het is het hele plaatje waar je naar kijkt.
     
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    hier ook hoor nog 10 tot 12 voedingen maar geoeit ook goed. Dus zal het wel nodig hebben.
     
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Lactatiekundige gebeld, ze kan morgen middag al langs komen. Geeft me een goed gevoel, weet ik morgen in elk geval iets meer.
     
  5. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Magnolia29 wat balen meid! Je gaat er iig goed mee aan de slag, komt vast goed !
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Echt super fijn!! Goed gedaan!
     
    Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  7. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Spugen doet hij wel de rest niet en heb week melk producten gemeden maar ook zonder resultaat krijg steeds andere tips om te proberen en ze zeiden steeds dat niet erg was en ik me geen zorgen hoefde te maken
    Dit keer zelf aan de bel getrokken en gezegt zo niet verder wil aanmodderen
    Had gehoopt vandaag nog naar de huisarts te kunnen ga morgen om 8 uur bellen hopen dat ik snel terecht kan
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  8. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Tussen de 10 en 13 weken volgde hij netjes het lijntje even maar daarna weer een dip
     
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Angelmom1 als hij een koemelkallergie heeft gaat een week lang niet genoeg zijn. Hoewel veel kindjes na een week wel wat verbetering laten zien; is het zo dat hoe minder symptomen hoe langer het duurt. Wij rekenen met 4-6 weken.

    Is er iets dat je anders deed rond de 10-13 weken? Of is t gewoon toeval?
     
  10. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Toen ben ik van 5a6 voedingen naar 6 a 7 gegaan
     
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    En dat krijgt hij nu ook nog toch?
    Ik zou echt een paar weken koemelkvrij proberen. Vooral dus omdat bij jou de lengte niet echt afwijkt. Doet vermoeden dat niet de hoeveelheid voeding maar de opname het probleem is.
     
  12. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Kent iemand een goede maar goedkope draagzak? Heb ooit eens aan het begin verteld er geen gebruik van te maken. Nu heb ik hem ongeveer eens per maand nodig en de kleine is alweer 4,5 maand. Vandaar dat ik er niet tevee aan wil uitgeven voor de paar keer dat ik het moet gebruiken.
     
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Wat een lekker dagje vandaag :) Vanmorgen met L in de maxi cosi even naar de markt geweest, stofjes gehaald voor rokjes en shirts voor oudste dochter. En een grotere maat luiers voor de nacht, zal vast nattigheid schelen :)
    De kinderen hebben de hele middag cupcakes gebakken en versierd. Soms vind ik dat zo fijn, een woensdagmiddag met alleen mijn eigen kinderen :oops:

    @draagzak, ik gebruikte de Marsupi heel erg veel. Die is niet heel duur. Maar misschien al niet meer zo handig voor je kindje. Ik heb van mijn zus een Isara gekregen, die is veel steviger maar ook een stuk duurder zag ik. Maar heel erg fijn. Ik gebruik hem nu amper meer. L vindt de maxi cosi ook steeds vaker goed dus voor even snel naar de markt gebruik ik die. En met wegbrengen en ophalen van de kinderen til ik haar gewoon zo,gaat eigenlijk ook prima. Als ze zwaarder is ga ik de Isara vast meer gebruiken, en sowieso voor boswandelingen en echt een middagje de stad in
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ben er uit hoe ik het met de voedingen ga doen.

    S ochtends gewoon om 7.30 een fles. Ergens tussen 10 en 11 fruit.
    Dan zie ik wel wanneer hij weer flessen wil.
    Dan ergens tussen 5 en 7 groente. Dan ergens tussen jalf 8 en half 9 fles en 11 uur nog een fles en snachts gewoon geven tot hij zelf in slaap valt. En dan half 8 gewoon weer. Ongeacht formaat hij snachts komt.

    Dat hij vannacht zo panisch deed ook nog even over nagedacht. Hij werd namelijk wel stil met wiegen en een speen en met een fles ging hij zo over de zeik. Niet echt bij nagedacht. Maar ik vermoed dat hij niet echt fles honger had, maar meer mama honger. Misschien had speen en wiegen wel genoeg geweest.
    Vannacht maar even aankijken wat er gebeurd. Als dat weer zo is ga ik dat proberen. Morgen ben ik toch vrij tot 5 uur en de kindjes zijn tot 3 uur bij de gastouder dus mocht het helemaal in de soep lopen, kan ik morgen gewoon bijslapen.
    Aangezien hij nu 2 nachten naar 100 drinkt (met moeite) en s ochtends nog niet eens..

    Vanaf maandag ga ik 2 ijsblokjes aan fruit en groenten geven. Nu krijgt hij er 1. Dus dan verschuift alles weer :rolleyes:

    Hij heeft het vandaag hartstikke goed gedaan bij de gastouder. Dus een blije mama
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou even op marktplaats gaan speuren als ik jou was.
    Soms staan er nette (ergonomische) draagzakken op voor een klein prijsje.
    Zeker als je niet van plan ben de draagzak vaak te gebruiken zou ik die niet nieuw kopen.
     
  16. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Poolvos L is het tegenovergestelde van hard groeien. Wat vind jij hier van? Gaat al minder hard en zoekt toch meer haar lijn op ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Vandaag gewoon 1x 150ml en 1x 120ml gekolft!
    Oké ik doe er wel ff over (20min) maar het gaat blijkbaar wel al een stuk beter.
    Komende dagen ga ik elke dag even clusterkolven in de hoop net wat meer opbrengst te hebben.
     
    Kolibrie2, RoseMurphy, wolkje1994 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dit doet me denken aan C..
    Die woog met 4maanden ook al 7,8 kilo :oops:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ahhh top! Gaat de goede kant op dus! :thumup:
     
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    wat ontzettend fijn dat is gewoon super goed!!!
     

Deel Deze Pagina