De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier is er eentje wakker geworden. Heel de dag enkel willen slapen door de koorts. Nu heeft ze voor de 3de keer paracetamol gekregen en blijkbaar werkt het. Ze ligt gewoon te ravotten in bed... Ga afwachten tot morgen als ze nog 39graden heeft bel ik de dokter. Lijkt me toch een beetje hoog voor gewoon tandjes.
     
    Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    Hallo iedereen, hier weer eens een update over mijn mannetje. Nu net 8 maanden alweer! En hij ontwikkelt zich ineens in een razend tempo, hij kan een beetje kruipen, maar hij is vooral lui, want hij doet 1 hupsje naar voren en dan heeft hij wat hij wilt, of 2 en dan vind ie t prima. Iig de blauwe en rode plekken tijd is begonnen, stoot regelmatig zijn hoofd tegen ledikant, of box of elk ander object of speelgoed.

    Verder gaat het heel goed, trekt zich ook aan alles op, vandaag kon en kan ik m amperverzorgen want t schoot ineens in mijn rug, en daardoor kan ik m nu amper verzorgen helaas, gelukkig is mijn vriend ook thuis, werkt alleen nog maar thuis. Maar hij kwam me dus opzoeken, tijgerde/ kroop zo naar me benen, en ging er aan staan, zo lief.

    Het dagelijks ritme is hier zo ongeveer:
    Tussen 8.00 en 8.30 wakker worden, dan een pap fles met vanille smaak van Bambix/Olvarit. Van 160 cc, meer wilt hij niet. Dan spelen, knuffelen en aankleden of douchen en zo. Ongeveer 2 uur na opstaan terug naar bed, dat eist hij, anders alleen maar piepen en hij kan dan niks meer dan ogen wrijven en hoofd laten hangen op grond of box.... dan slaapt hij 2 tot 3 uur. Dan fruithap, met soms brood of anders cracotte, en wat drinken. Dan even spelen, knuffelen en zo, en dan ongeveer 2 uur nadat hij wakker werd weer naar bed, voor hij naar bed gaat krijgt hij dan flesje van 160cc. En dan slaapt hij weer voor 2 uur ongeveer, dan is t alweer avond eten tijd, en krijgt hij een potje of hij eet mee met de pot, net wat kan, en wat drinken erbij, en een toetje.

    Zo goed als elke avond dan douchen, want hij smeert graag met zijn eten, de hele dag, en hij spuugt nog steeds veel op een dag, dus hij wordt ook echt vies. Dan gaat hij rond 19.30 de nacht in, maken hem dan wakker voor flesje ergens tussen 22.00 en 23.00 want anders krijgt hij te kort voeding, en dan drinkt hij wel 200cc zonder moeite en spuugt deze fles nooit. En dan komt hij smorgens weer tussen 8.09 en 8.30.

    Hier komt wel bij, dat als we gaan wandelen hij een tukje mist, maar hij slaapt dan max een uur in de wagen, vaker maar half uurtje, maar dan doet hij t ook prima, hij is erg makkelijk. Wel wordt hij echt vervelend met afdrogen/ aankleden, en luier verschonen, rustig liggen is er niet meer bij, daar heeft hij geen tijd voor. En boos praten helpt niet, hij vind alles en iedereen grappig. Oja en als ie t dan eens snapt dat iets echt niet mag, dan is hij heel verdrietig. Maar ook snel weer over als ik m troost. Heel verhaal geworden, maar ook tijdje te druk gehad om wat te sturen.

    @BlauwBeertje, wat de meesten hier zeggen wil ik je ook aanraden. Probeer hem gewoon langer te laten slapen smorgens, wie weet gaat de rest dan vanzelf beter. En bij langdurig verdriet, gewoon klein flesje geven. Heb weer leuke, lieve fotos voorbij zien komen, allemaal knapperds hier!!!
     
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113

    Nee. Rolt nog steeds niet. Wel 2 tandjes door.en de laatste dagen maakt hij een zooitje can zijn slaapjes en flessen..
    Zit geen ritme meer in zijn slaapjes. Geen peil op te trekken. Fles van 12 uur smiddags wil hij niet meer. Fles van 19.00 maar voor de helft. Resultaat: zit al 3 avonden weer met een fles tussen 22.00 en 24.00.. En weer gebroken nachten met 1 tot 3x wakker worden.

    Hopelijk gaat het snel over want was zo gehecht en gewend aan mijn goede nachtrust..

    Verder gaat het allemaal prima. Hij zit in sprong 5 dus daar zal het wel mee te maken hebben vermoed ik zo.

    Nou. Papfles zit er in. Hopelijk trekt hij dr nacht nu door. Maar ik houd er maar rekening mee van niet..
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier gister 3 slaapje
    7.15-10
    12-13.30
    14.50-16.45
    Best wel slaap kopje
    19-21.15 toen laatste voeding 22 weer slapen
    Slaapt gemiddeld 15 uur per 24 uur
     
  5. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook 3 dagen 39 koorts gehad en niet in orde. Tandje door en t was over.
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Geven jullie laatste fles als papfles? En wat geven jullie dan?
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Ik voel me weer eens uitgeslapen kwam pas 6:40. Was daarna helaas ook klaar wakker hehe.
    Hier echt nog geen tand te bekennen. Echter wel al pogingen tot soort van kruipen trekt echt z’n benen onder z’n billen en schuift vooruit als hij wat wil hebben. Verder trekt hij tegenwoordig z’n speelkleed helemaal onderste boven, je moet hem dus echt in de gaten houden.
     
  8. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Aangezien het gister niet uitmaakte of A wel/geen laatste voeding had gehad, hebben we hem weer zelf laten komen. Was ineens om 23.30 alweer:eek: en vervolgens 03.15 weer en wilde ook echt drinken.. zo gek dat ie eerst gewoon rustig tot 3/4/5 sliep. Zou het komen omdat hij overdag beter slaapt? Maar overdag korter is ook niet echt een optie, hij is gewoon echt nog moe.

    Oh hij drinkt trouwens ook ineens met moeite 20 minuten aan de borst, soms zelfs nog korter. Terwijl hij er eerst minstens een half uur tot 40 minuten over deed. Ik snap op zich dat ze sneller gaan drinken en vind dat ook zeker wel fijn.. maar als dat betekent dat ie dan snachts honger krijgt omdat ie niet genoeg had.. Hm.

    Is het bij jullie ook zo mistig? Hier echt enorm!

    Vandaag komt ledikant matras binnen. Ik ga schoonmaken op A’s kamer en man gaat het ledikant in elkaar zetten. Ben heel benieuwd :) oeh en mijn Zalando bestelling met kleding voor mij komt ook :D verder relaxed dagje denk ik:)
     
    jvsd92 en Siepie85 vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja. 180+6 + 3 theelepels rijstebloem.
    Wij doen nu 4 flessen van 180+6 en dan de laatste pap.

    Om 7, 11, 15 en 7u.
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hij krijgt s ochtends als ontbijt ook al pap.
    Maar hij weigert nu dus zijn laatste fles. Denk misschien als ik pap ga geve heeft hij toch wat meer voeding binnen ook al drinkt hij maar de helft..

    Na die fles rijstebloem van half 11 heeft hij doorgeslapen tot half 8. Maar heb er geen zin in dat hij weer gaat wennen aan een late avond fles..
     
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Morning ladies!!

    Hier inmiddels alweer op t werk. Het is rustig! Ik ben momenteel op de poli gynaecologie en we doen alleen hoognodige zorg. Vooralsnog is het in ons ziekenhuis rustig qua corona. Maar in Stockholm is het losgebarsten.
    @Siepie85 hoe is t bij jou? Een vriendinnetje van me moet nu zorgafdeling doen als aios psych :’) in Zaandam.

    Hier is het ook heerlijk weer. Gisteren was ik al om 16u thuis (incl uur rijden) en trof man en kindjes in de tuin in t zonnetje. We hebben lekker worstjes gegrild en mais en pofaardappel in t vuur geknald. Het was fijn!
    Nu een half dagje en dan even winkelen. Gek idee he? Terwijl overal alles dicht is. Wij houden ons (ondanks dat dat hier niet hoeft) ook thuis hoor. Maar L had gisteren gewoon een gat in haar regenlaars (nieuwe!!) dus ik moet er mee terug en nieuwe fixen. En ze past haar regenpak van vorig voorjaar natuurlijk ook niet meer... achja... Steun de locale ondernemer, zullen we maar zeggen. En de handalcohol gaat met me mee winkelen :roflmao:
     
    Magnolia29 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    @Poolvos vooral vermoeiend thuiswerken met kinderen erbij. M’n psychotherapie patiënten ga ik deze week ook weer mee beginnen via beeldbellen ben benieuwd. Wij hebben nu een soort Coronakliniek naast het BovenIJ zkh in Adamnoord en daar zou je voor opgeroepen kunnen worden. Als die vriendin in Zaandam zit zou ik die ook nog kunnen kennen haha. Wereldje is te klein.
    Maar werk gaat dus wel door maar qua drukte valt het nog mee, heb af en toe soort crisisdienst voor de mensen die in crisis komen en echt een hb nodig hebben.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja ze krijgt een fles pyjama papje.
    Alleen omdat ze slecht drinkt overdag.
    Zodra dat weer beter gaat stoppen we daarmee.

    L is vandaag 6 maanden, HOE DAN?!
    Gelukkig is het nog echt onze kleine baby/
    Ze heeft nergens haast mee en naast der flessen eet ze alleen een paar lepels fruit.
    Zouden jullie wel al brood proberen? Of even wachten tot ze groente eet?
    Bij de andere 2 heb ik hier nooit over hoeven na denken, dat waren net vuilnisbakken :p
     
    Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  14. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hier heeft L weer doorgeslapen! Van 20uur tot 05.30 uur! Daarna alleen vertikken om te gaan slapen na haar fles, maargoed de kippen hielden ook een party dus kon het wel begrijpen. Hoop wel eenmalig, tot 07uur slapen is toch wel lekker. Maar al lang blij dat ze door heeft geslapen !

    @Lotion L heeft alleen nog een beetje pap en verder niks aan dikker of vast voedsel. Op aanraden van de huisarts ook voorlopig niks geven. Zelf zou ik geen korstje geven, eerst maar groente of fruit hap. Korst is denk meteen zo grof ?

    @Imona ohh wat balen zeg! Misschien een sprongetje ?
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  15. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Baby E heeft besloten dat ze geen derde dutje hoeft te doen. Maar eigenlijk heeft ze die powernap nog wel nodig.

    nu ga ik maar rond half 5 met haar wandelen. Dan slaapt ze nog steeds niet. Maar dan ligt ze tenminste even rustig.

    ze zit net in die overgang van dat derde dutje niet meer lukt, maar ze het nog wel nodig heeft. Zo irritant die tussenfase.
     
  16. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier krijgt hij alles door elkaar en hoe wij het eten maar dan op baby maat gesneden. Een snee brood doen we dan in reepjes met eventueel wat notenboter op. Hij zuigt er dan op en trekt er stukjes van. Maar volgens mij zitten we hier wel met een zogenaamde vuilbak.
     
  17. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    De koorts is gezakt. Heeft nog 38. Maar wat een nacht. Dat ze hier maar geen gewoonte van maakt. Niet in haar bed willen. Onmiddellijk krijsen. Heeft dan maar bij mij geslapen maar zelf zo alle 30 à 45 min wakker. Alle posities heeft ze geslapen. Dacht dat de slapeloze nachten over waren.
     
    BlauwBeertje vindt dit leuk.
  18. BlauwBeertje

    BlauwBeertje Niet meer actief

    Dus onze kleine man laat ik nu eens in de ochtend liggen. We gaan richting de 2 uur :oops: om 11:00 moet ik hem wel echt wakker maken aangezien ik in de middag moet werken en nog de hond uit moet laten :oops:
     
    wolkje1994, Poolvos en RoseMurphy vinden dit leuk.
  19. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Pap heb ik nog niet geprobeerd, ze slaapt het klokje rond, en drinkt netjes 4 flessen op een dag, meestal 2 van 180 +6 en 2 van 210+7. Ze krijgt zo af en toe wat in haar hand aan fruit of groenten, maar niet dagelijks. Zo lang ze hier genoeg aan heeft vind ik het wel prima zo.

    Vanmorgen heeft ze de inentingen gehad. Ze weegt nu 6,8 kilo. Hoofdomtrek en gewicht beiden gemiddeld. Lengte is niet gemeten.
    Ze is wel vreselijk eenkennig. Ze komt ook nergens anders nu dan bij ons. Eerst al brullen toen ze de assistente bij het cb zag, daarna weer bij de verpleegkundige en toen nog die inentingen. Arm ding. Thuis maar lekker in haar bed, en ze sliep zo.

    Vandaag weer genieten van het heerlijke weer, met dit weer is het prima te doen, het thuisleven :)
     
  20. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Hier ook een slaperige baby! Ook al vanaf 9. Ik maak hem om 11.00 ook wakker denk ik. Zelf lekker in bad gezeten:o:
     
    BlauwBeertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina