Jullie ook zo'n dochter? _Mama, mama, mag ik een toetje? Even wachten I, tot we allemaal klaar zijn met eten. _Mama, mama, nu dan? nee, we zijn nog niet klaar. _mama,mama nu dan? Etc... Mama,mama,mama,mama.. MAMA, WIL JE NOU EENS ANTWOORD GEVEN! Stoot met haar hand tegen de stoel: WEEEEEEH, AUUWWWW,WEEEH niet te zuinig wat een lawaai! Mama,mama, kom je nu eens met mij spelen? Nu dan? En nu? En dat bovenstaande komt dan zo'n 15 keer op een dag langs.... Maar oe, als ze dan fris in haar bedje ligt en met haar duim in haar mond over mijn hoofd aait en zegt:'ik hou heel veel van jou hoor,mama' Heerlijk om mama te zijn van een ongeduldige, brutale en luidruchtige dramaqueen
haha herkenbaar hoor. Zeker als er iemand op bezoek is. Echt op schoot komen zitten mijn gezicht pakken en naar haar draaien, als ik niet meteen reageer. Hihi!
En zich niet af laten schepen met 'weet ik nog niet', want dan vraagt ze 2 minuten later 'mama, heb je er al over nagedacht? weet je het al?'
Hahahaha! Heel herkenbaar! Honderd keer per uur 'mama' en als je niet snel genoeg reageert 'MAMAAAAA' en als het antwoord niet naar zijn zin is 'Auuuw....buikpijn' En dan draait ie zich om, als hij merkt dat ik er geen aandacht aan geeft, gaat spelen, en roept weer 'Maaamaaaaa' En dan ook nog zo vaak roept ie, en dan zeg ik 'ja' en hij weer 'mama', ik 'ja' enz. En dan gewoon pas na een paar keer iets zeggen. Of soms helemaal niets! Hahaha@
Hier ook zo. Zwaar ongeduldig, en 10.000x per dag MAMAAAA KOM IS! roepen. En woest worden als je zegt dat je even bezig bent. Ook vaak: mama!! Ik wil.... eh... ik wiiiilll....eh eh... Eerst roepen dat je iets wilt, en daarna gaan bedenken wat dan precies
mamma? mamma? MA- MA! mamahahahahahahahahahah kohohohohom nouhouhou hihi ik vind het soms echt bloedirritant maar kan er wel om lachen geen greintje geduld. Alles moet NU. ze kan soms huilen omdat ik zeg even wachten mamma komt je zo drinken geven. Maar ik wil nu drinkennn!!! ik heb ZO"N dorst! (alsof ze nooit wat krijgen) gaat vast wel over. maar af en toe!
Ik denk dat ze je antwoord niet snapt! De eerste Mama mag ik een toetje en jouw antwoord straks als we allemaal klaar zijn. Ik denk dat een tegenvraag helpt; is papa al klaar met eten? Nee, papa zijn bord is nog niet leeg, is broertje/zusje al klaar met eten? Ja die wel. Is mama al klaar? Nee mama wil nog een beetje. Als papa, broertje/zusje, mama hun vork neergelegd hebben dan zijn we klaar en mag jij een toetje. Mama wil je nu met mij spelen? Nee mama is nu even aan het koken/bellen/lezen/stofzuigen en als dat klaar is heb ik alle tijd voor jou. Jij moet even wachten tot *dit* klaar is. Hand stoten. Ach jee, kindje toch, jouw handje doet pijn want je hebt hem gestoten. Kom kusje erop dan gaat de pijn weg. Is de pijn nu weg? Doordat je erkent dat het pijn zou kunnen doen neem je al de helft van de pijn weg. Aldus mijn pleegzorg kleine ukkies opleiding .
inderdaad heel de dag door MAMA!!!!! maar verder niet door vragen... Als papa ook thuis is is het MAMA PAPA MAMA PAPA MAMA PAPA. MAMA SPELEN MAMA TOREN MAKEN MAMAMAMAMAMAMAMAM! Soms denk ik... poeh heb je geen andere naam... hahah!
Yup hier ook Wordt er soms gek van.... De hele dag mama, mama, maham, mama maaaaammmmaaaaaa..... En ook bij nee gewoon doorgaan, en als ie dan straf krijgt dan heeft ie ineens pijn of vindt ie dat ik te hard praat en beginnen de tranen en het gekrijs...
Leuk is anders. Als je net je ogen open hebt en dan gelijk van alles willen. Er is dan maar een ding wat ik op dat moment wil en dat is een kop koffie om even wakker te worden. Ze is gelijk klaar wakker terwijl zoon en ik echt even de tijd nodig hebben om wakker te worden haha. Dus ja heel herkenbaar. Mama ik wil boterham( ze zegt bobo) mama drinken mama kom mamamamamamamamamam