de eerste iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bipi, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bipi

    bipi Lid

    28 aug 2006
    84
    0
    0
    hallo dames

    zijn er nog meerdere onder jullie die voor de eerste iui gaan?
    Vind het allemaal erg spannend hoor.
    Zijn nu 2 jaar aan het proberen voor een kleintje, dus hopelijk kan dit ons verder helpen.
    Heeft iemand nog adviezen?
     
  2. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    Wij gaan ook voor de eerste IUI. Maandag heb ik een laparoscopie. Als het goed is wordt ik in de week erna ongesteld en kunnen we starten met de eerste IUI.
    Hoe is bij jullie de planning?
     
  3. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Succes dames!
     
  4. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wens jullie heel veel succes, en hopelijk raken jullie dmv iui snel zwanger ;)
     
  5. bipi

    bipi Lid

    28 aug 2006
    84
    0
    0
    bij mijn volgende menstruatie moet ik op dag 3 of 4 een echo hebben, dan hormooninjecties en geregeld echo's om te kijken wanner de eisprong is.
    Wens je veel succes, hopelijk lukt het

    Liefs
     
  6. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    Ik moet op de eerste dag dat ik ongesteld ben (volgens de regels van het ZH: bloed moet echt rood zijn, en de menstruatie moet optreden vóór 18.00 uur) met hormonen. Ik moet Gonal-F en Lucrin spuiten.
    Ik begin de eerste menstruatiedag met Lucrin, en vanaf de 4e dag ook Gonal-F erbij. Pas op dag 9 staat er een echo gepland. Raar dat het overal zo anders is, he!

    Liefs terug!
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik wens jullie veel succes!
    Ik hoop dat het snel raak is!
     
  8. Daan81

    Daan81 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo,

    Bipi, spannend hoor! Mag ik vragen waarom jij moet beginnen aan de IUI? Weet je al wanneer het ongeveer gaat zijn?

    Kuipersl, succes maandag bij de laparoscopie! Spannend allemaal! Waarvoor is Gonal-F en Lucrin?

    Bij mij is PCO geconstateerd, ik heb nu 1 ronde Clomid 50 mg, gehad en daarna 2 rondes Clomid 100 mg gehad. Clomid doet kennelijk niets voor me. Gezien de samenlevingstest negatief was, de zwemmers niet optimaal en de Clomid niet aanslaat gaan we nu voor IUI. Ik heb maandag een HSG gehad, was helemaal goed. Gisteren prikles, stelde gelukkig ook niets voor. Ik moet dagelijks gaan injecteren met Puregon en voor de eisprong Pregnyl.
    Ik zou het leuk vinden om mee te schrijven!
    Gr. Daan
     
  9. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    ook ik ga binnenkort voor iui.
    ik heb mn eigen topic mocht je het willen lezen tot nu toe.
    ook ik schrijf hier graag mee.
     
  10. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook wij gaan zeer binnenkort met IUI beginnen. Morgen horen we wanneer precies. Waarschijnlijk bij de volgende cyclus..........spannend. Allemaal veel succes.

    liefs vruchtje
     
  11. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    ik zou vandaag ook te horen krijgen wanneer ik mocht beginnen.
    maar met een dode mus stond ik weer buiten.
    ik kreeg me toch een woede aanval.
     
  12. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jeetje wat teleurstellend zeg dat je zomaar weer buiten stond. Maar wat was de reden dan?
     
  13. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    nou het is veel typwerk dus wil je aub mn laatste berichtje lezen in ESTHERindeMMM aub.
    dat kletsen we hier verder.
     
  14. bipi

    bipi Lid

    28 aug 2006
    84
    0
    0
    nou ik ben dus zeker niet de enige zie ik al.
    Spannend hoor voor iedereen

    @Kuipersl: inderdaad raar dat het in elk ziekenhuis weer anders gaat, succes maandag met de laparoscopie, zal voor je duimen

    @Daan: mijn hubbie en ik zijn langer dan 2 jaar bezig,zijn allebei grondig onderzocht en er blijkt niets aan de hand te zijn,de gyn wil het nu zo proberen,ook omdat ik al 36 ben.Zit nu op dag 17 en als we gaan beginnen moet ik op dag 3 of 4 een echo laten maken

    @vruchtje: succes,laat je nog even weten wanneer julliegaan beginnen?

    @esther: had jouw topic nog niet gelezen,zal dat nu gelijk doen,wens je veel sterkte

    liefs allemaal
     
  15. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    hoi bipi.
    bedankt voor het reageren in mn topic.

    ook jij heel veel succes.

    omdat we allemaal aan het begin staan klets ik hier graag met jou en de rest verder.
     
  16. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    en oja.

    ik laat vanmiddag weten wat de gyn heeft te melden op ons besluit.

    tot straks, vorige keer belde hij pas s'avonds maar je hoort me
    i.i.g. vandaag.

    x
     
  17. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Daan81:Hierbij antwoord op de vraag...

    Gonal-F: Gonal F bevat het geslachtshormoon FSH (eiblaasjes[=Follikel] Stimulerend Hormoon) dat er voor moet zorgen dat er meerdere eiblaasjes gaan rijpen in de eierstokken.
    Onder invloed van dit hormoon vindt groei (rijping) plaats van een eiblaasje (follikel) om de eicel.
    In een eiblaasje bevindt zich een eicel.

    Lucrin: Dit medicijn zorgt ervoor dat de geslachtshormoonproductie van de vrouw zelf, ter hoogte van de hypofyse, onderdrukt wordt.
    Dit hormoon wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat er niet spontaan een eisprong kan optreden tijdens de behandeling op een ongewenst moment

    Met andere woorden: Ze gaan er 'kunstmatig' voor zorgen dat een of twee eiblaasjes zich ontwikkelen, maar dat je nog geen eisprong krijgt. Als ze op de echo zien dat een eiblaasje groot genoeg is, dan moet ik een ander hormoon spuiten en dat zorgt er dan weer voor dat je binnen zoveel uur een eisprong hebt. In die periode plannen ze de IUI. Dan weten ze zeker dat ze de IUI uitvoeren in een periode dat je ook vruchtbaar zou moeten zijn.

    @Esther 7: snap heel goed dat je je zwaar klote en heel erg machteloos voelt. Ik ken het gevoel maar al te goed. Hou de moed erin, meid!

    Kimmy
     
  18. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    nou ja zeg hij heeft nog niet gebeld.

    hij zou het toch niet vergeten zijn he?
    ik kreeg trouwens via de post een formulier om chlamydia te testen.
    met een sticker van gisteren erop,

    dat waren ze dus gewoon vergeten mee te geven of te melden.
    er zit niet eens een briefje bij ofzo.
    of de tijden dat ik kan komen prikken.

    dus echt alleen een formulier met het kruisje bij chlamydia.
    weer heel vreemd mijn vertrouwen neemt langzamerhand wel af op deze manier.
     
  19. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0

    en?
     
  20. Daan81

    Daan81 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Vruchtje, hoe was het vandaag? Ben je iets wijzer geworden? Is er een datum geprikt?

    Bipi, dus je wacht nu op de :evil: en dan beginnen? Doe je de IUI gewoon in je eigen cyclus, dus zonder hormonen? Succes!

    Esther, heb jij nog wat gehoord? Ik hoop dat je wat duidelijkheid hebt gekregen, maar kan me inderdaad voorstellen dat je er op deze manier minder vertrouwen in krijgt. Beetje raar dat het formulier voor chlamydia gewoon per post kreeg en dat ze je daar niet over ginformeerd hadden! Succes!

    Kimmy, bedankt voor je antwoord. Ikzelf begin met het spuiten Puregon, zelfde doel dus als Gonal-F als ik het zo lees. Tevens moet ik pregnyl spuiten voor de eisprong. Heb jij al prikles gehad?

    Morgen mijn laatste pilletje duphaston en dan wachten op de :evil: !

    Hoe zit het eigenlijk bij jullie met de verzekering, ik heb namelijk woorden met de mijne... Ik wacht nog op een uiteindelijke beslissing. Spannend dus!
    Allemaal nog een fijne avond!
     

Deel Deze Pagina