De geboorte van Judith

Discussie in 'De bevalling' gestart door brigitte22, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

    brigitte22 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Op donderdag 31 augustus komen de eerste tekenen van de naderende geboorte van onze dochter. Om ongeveer half 10 in de avond verlies ik mijn slijmprop. Dit hoeft nog niets te betekenen en de bevalling kan dan ook nog best een tijd op zich laten wachten, maar het begin was er.

    Nog geen anderhalf uur later (michiel is inmiddels terug van de sportschool) breken spontaan de vliezen............... Jemig het gaat nu ineens toch wel even erg snel...... onze kleine gaat gewoon binnenkort geboren worden. We maken alles in orde en zetten de spulletjes klaar voor het geval de bevalling vannacht gaat beginnen en gaan dan naar bed.

    De hele nacht gebeurt er niets en om iets na 8 uur bellen we met de verloskundige om te melden dat de vliezen gebroken zijn. Ze komt aan het einde van de ochtend om half 12 langs om te kijken hoe het ervoor staat. Op dat moment nog steeds geen enkel teken van een echt begin van de bevalling maar volgens de verloskundige kan dat allemaal nog komen in de loop van de dag. De kleine doet het nog goed in de buik. We wachten maar af wat de dag en nacht ons gaat brengen........

    De hele rest van de vrijdag nog steeds geen enkel teken op wat licht bloedverlies na om ongeveer half elf in de avond......... als het zaterdagochtend om 8 uur nog niet begonnen is dan moeten we ons melden bij het ziekenhuis.

    En inderdaad op zaterdag gaan we met een weekendtas met kleren en spullen naar het ziekenhuis. Eerst krijg ik een CTG van een half uur om te kijken naar de hartslag van de kleine in mijn buik en naar de weeen-activiteit. Dan een inwendig onderzoek om te kijken of er al ontsluiting is. Zo niet dan moet er eerst met een gel aan de slag gegaan worden en duurt het allemaal nog een dag langer. Maar gelukkig.... er is 2 centimeter en we kunnen aan de slag. Om ongeveer kwart voor 9 wordt het infuus aangesloten. Iedere 20 minuten wordt het infuus verhoogd en de weeenactiviteit op de monitor neemt toe...... ik voel alleen nog helemaal niets gebeuren....
    Om ongeveer 14 uur volgt weer een onderzoek en helaas is de ontsluiting nog niets opgeschoten en zitten we nog steeds op 2 centimeter.... pffff er zit niet veel schot in en ik vraag me af of het uberhaupt vandaag nog gaat komen met dit tempo....

    Dan komen langzaam maar zeer zeker de weeen opzetten en is het hard werken geblazen... Om 16 uur is de ontsluiting al verdubbeld naar 4 centimeter... gelukkig we doen het niet voor niets... Ondertussen wordt het infuus steeds verder omhoog geschroefd. Weer 2 uur later om ongeveer 18 uur hebben we al 7 centimeter ontsluiting (het is echt afzien met ook nog eens been- en rugweeen) en een half uur later zitten we ineens al op 9 centimeter... wow het gaat nu even erg rap..... het gaat dan toch nog echt vandaag gebeuren.... Inmiddels zitten we in een het einde van de ontsluiting en om half 8 is het volledig.....

    We mogen proberen te persen maar het hoofdje moet eigenlijk nog wat dieper dus we moeten puffen en puffen en puffen..... maar om ongeveer 20 uur mag het dan toch... Alleen nemen de weeen in sterkte en kracht langzaam af en vordert het niet snel genoeg. De gynaecoloog wordt gebeld en die is er om 20.50 uur. Alles wordt in gereedheid gebracht voor een vaccuumpompbevalling en uiteindelijk wordt onze mooie dochter om 21.07 uur geboren.......... Judith Elise

    Vanwege de langdurig gebroken vliezen en de vacuumbevalling moeten we een nachtje in het ziekenhuis blijven...... Gedurende de nacht heeft Judith het niet makkelijk. Ze heeft tijdens de bevalling bloed binnengekregen en moet daar de hele nacht van spugen. Tijdens het badderen in de ochtend is ze ook nog steeds erg misselijk en spuugt ze 2 keer. Het lijkt daarna of ze het kwijt is en ligt lekker te slapen als de oma’s, opa’s en oom en tantes haar komen bewonderen.

    Na het bezoekuur krijgt ze wat blauwkleuring op haar voorhoofdje en ligt ze wat te puffen met haar ademhaling en ze wordt naar de verloskundige gebracht, waar nog een keer 20 cc oud bloed uit haar maagje wordt gezogen. Maar dit helpt haar nog niet echt....... en in overleg met de kinderarts wordt ze om half 2 toch even opgenomen op de kinderafdeling om haar aan de monitor te leggen en wat extra in de gaten te kunnen houden.
    Ze ligt gelukkig niet zo lang op de kinderafdeling en ze mag maandag 3 september om 10.15 uur weer mee naar de kraamafdeling. We moeten wel een dagje extra in het ziekenhuis blijven zodat ze Judith nog een beetje in de gaten kunnen houden. Maar dinsdagochtend 4 september komt de fijne boodschap dat we ’s middags naar huis mogen......

    Om 14.43 uur komen we dan eindelijk met zijn drietjes thuis!
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Van harte proficiat met jullie dochter! Goh, hoor je niet vaak meer een kindje dat nu geboren wordt en dezelfde naam heeft als ik :D Leuk :D Geniet van kaar!
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mooi verhaal! Van harte met jullie prachtige dochtertje Judith! Geniet lekker!
     
  4. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Gefeliciteerd met jullie dochtertje. Dat was dan nog ff schrikken. Gelukkig gaat het nu weer goed. Geniet van je hummeltje.
     
  5. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi Brigitte,

    Mooi verhaal hoor, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Geniet er maar lekker van!

    Liefs Kari
     
  6. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ze heeft jullie wel even laten wachten en even laten schrikken, maar geniet nu maar lekker van jullie mooie meisje! Gefeliciteerd!
     
  7. jinx

    jinx Actief lid

    26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    gefeliciteerd!en nu maar lekker genieten :D
     

Deel Deze Pagina