De "grote" afvalrace (30+ kg)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door fien2808, 24 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fien2808

    fien2808 Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Goedemiddag!

    Zijn er nog dames die eigenlijk erg veel zouden "moeten" afvallen? Het leek me leuk hierin lotgenoten te zoeken. Om een gezond BMI te hebben, zou ik in totaal 41,9 kg moeten afvallen. Waarvan al 0,8 achter de rug :roflmao::roflmao:

    Ik schrik er altijd van hoeveel "te zwaar" ik officieel ben. Blijkbaar zie ik er volgens sommigen wel slanker uit dan dat. Nou, lucky me :o: Ik ben 1m73

    Ik ben begonnen met Weight Watchers. Een tiental jaar geleden volgde ik het ook een tijdje met succes, maar omdat ik nog thuis woonde en dus niet zelf moest betalen, liet ik me weer gaan. Deze keer betaal ik het zelf en dat motiveert denk ik wel. Zo ben ik vorig jaar effectief een jaar naar de Basic Fit gegaan met mijn jaarabo. Nadien heb ik dat wel opgezegd omdat ik verhuisde van job (was daar in de buurt).

    Misschien is een lijstje interessant. Nu maar hopen dat er volk op afkomt. :p

    ~ De "grote" afvalrace ~
    ***
    fien2808, 27 jaar, WW, -0,8kg, nog 41,1kg te gaan
    ***​
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    O Ik zou voor een gezond gewicht (dwz een bmi onder de 25) eigenlijk ook zo'n 40kg moeten afvallen. Maar zelf wil ik niet meer dan 25-30 afvallen. Dan zou het voor mij echt dikke prima zijn. Maar op het moment kan ik écht geen motivatie vinden...
     
  3. fien2808

    fien2808 Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ik zie mezelf ook echt geen 75kg wegen, @Ligero . Dat lijkt me zo gek! Ik zou al heel graag terug 85kg ofzo wegen, dus dat is ook richting 30kg afvallen. Maar wie weet ben ik tegen dan wel verslaafd aan afvallen. Stel je voor :roflmao:

    Hoe komt het dat je de motivatie niet vindt? Of hoeft het gewoon nu even niet?
     
  4. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik sluit me graag aan. Voor een gezond gewicht moet ik 37 kg afvallen waarvan ik er inmiddels 2,3 kwijt ben. Ik doe dit door minder koolhydraten te eten. Overigens ben ik met minder dan 37 kg afvallen ook wel tevreden. Als ik er 25 afval ben ik al heel blij.
     
  5. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Tot vorige week ofzo hoefde het gewoon even niet. Nu knaagt het toch weer. Niet eens om figuur, kledingmaat of gewicht. Maar meer omdat ik weet hoeveel positief effect afvallen heeft op mijn energiepeil, mijn humeur, gemoedstoestand etc. En ik weet dat ik het kan als de knop om is, soms is het gewoon ook ineens zo dat die om is, maar hij blijft nooit om. Het blijft keihard werken tegen een verslaving en ik heb nog nooit gewonnen, val altijd terug. Ik zal ook niet zeggen dat ik nu ineens 30kg ga afvallen. Ik ga wel zeggen dat ik vanaf nu weer kei- en keihard mn best ga doen om gezonder te leven, voor mij, voor mijn kindjes. En ja misschien hoort daar op den duur professionele coaching bij (van een verslavingscoach? Lifestyle coach? Psycholoog? Diëtiste?) Maar misschien moet ik dat maar eens accepteren...
     
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hallo

    Ik ben sinds 28 december bezig (omdat ik niet van nieuwe jaar- goede voornemens hou, maar 31 december wel oliebollen gegeten^^). Ik moet 33 kilo afvallen, ik ben er inmiddels 6 kwijt.
    Ik doe dit door middel van minder koolhydraten eten en meer gezonde vetten, ketogeen dieet dus. Tot nu toe gaat het heel goed en ben ik nog steeds gemotiveerd.
    Ik ben maar 1m60 en met mijn gewicht lijk ik dus echt een propje. Maar ik heb al zolang overgewicht, eigenlijk vanaf mijn kindertijd al. Ik kan me niet voorstellen hoe ik eruit zie met een gezond gewicht.

    Ik heb in het verleden al vaker pogingen gehad maar hield het nooit vol. Dit keer merk ik wel dat er echt een knop is omgegaan. Ik heb een app waarin ik dagelijks invul wat ik eet, alle voedingswaarden worden dan automatisch berekent, dit werkt goed voor mij

    Ik heb nog een lange weg te gaan maar als mijn motivatie blijft zoals het nu is moet het goed komen.
     
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.806
    7.136
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik zou graag willen meepraten hier :)
    Ik heb al jarenlang overgewicht. Ben een 'emotie eter' en sinds het overlijden van mijn vader in 2009 zijn de kilo's eraan gevlogen. Paar jaar geleden wel 10kg afgevallen door medicijnen waar afvallen een bijwerking van was maar is er toch weer aangekomen (en meer ook nog :oops:). Maar nu ik na jaren weer lekker in mijn vel zit en de knoop defintief heb doorgehakt om alleen voor een kindje te gaan wil ik echt veel gezonder gaan leven en afvallen.

    Voor een gezond gewicht/gezonde bmi zou ik 30-35kg moeten afvallen. Ik ben ook niet echt groot; 1.56m.
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik schrijft graag mee! Moet zo’n 20 kg kwijt voor een gezond gewicht. Streven is er om er 15 af te vallen. Ben net weer begonnen met hardlopen, heb de eerste lessen erop zitten.
    Woog altijd rond de 75 kg maar zit nu al een tijd rond de 90. Ben een ontzettende emotieter en heb een paar vervelende jaren achter de rug. Voel me nu al een tijd niet goed in mijn vel, kleren zitten niet lekker etc. En t helpt vast ook niet met ons traject van zwanger worden/blijven. Dus knop om en hopelijk een kilo of 15 eraf.
     
  9. fien2808

    fien2808 Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ja ik ook. Ik denk, als ik ooit weer onder die 100kg raak, zal het echt een verademing zijn. Het liefst weeg ik terug 85kg, dat is volgens het bmi nog altijd 10kg te veel, maar dat is voor mij echt al skinny. Dus die 40kg hoeft niet, maar het kan.

    Ik herken me heel erg hard in wat je zegt... Mijn problemen liggen niet aan kennis over eten. Ik lees, studeer en verdiep me heel hard, al jaren. Ik wéét wat kan en wat niet kan, wat goed is en wat "niet". Mijn problemen zijn psychologisch, gedragsproblematieken, verslavingen, bingen... Dàt zijn mijn valkuilen.

    Wow echt goed bezig! Fijn om te lezen dat je knop om is en dat dit voor je werkt!

    Dat herken ik! Ik wil ook geen tweede overwegen vooraleer ik weer op een gezonder gewicht zit. Ik ben er nog altijd ergens van overtuigd dat mijn eerste bevalling iets vlotter had kunnen zijn (en dan heb ik het niet over tijd), had ik een gezonder gewicht gehad...

    Ik snap het! Toi toi! Knop om!

    ~ De "grote" afvalrace ~
    ***
    fien2808, 27 jaar, WW, -1,1kg van de 41,9kg
    Anita1983, kha, -2,3kg van de 25/37kg
    Ligero, 25/40kg
    maliro, keto, -6kg van de 33kg
    Mim89, gezonder leven, 30/35kg
    xxmoixx, 15/20kg
    ***
    Ik was in week 2 800gr afgevallen, maar in week 3 weer 500gr bij. Brengt me op 1,1kg afgevallen. Mijn "geluk" is dat ik voor 7 maanden een abo betaal bij WW, dus ik heb bijna geen andere keus dan gewoon verder doen, ook al gaat het niet altijd zoals gehoopt.

    Ik steek nu ook per 500gr afgevallen €1 in een spaarpot. Daar koop ik dan wel eens iets leuk mee. Maar nog niet na 5kg, met €10 koop je nog niet erg veel :roflmao:

    Hoe gaat het bij jullie?
     
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.806
    7.136
    113
    Vrouw
    Pff tja lastig. Mijn eetgewoontes zijn gewoon al jaren niet goed dus moet helemaal omschakelen. Al moet ik zeggen dat de gedachte aan een kindje wel een enorme stok achter de deur is :):)
     
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zie nu pas dat er +30 kg staat. Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik mee blijf schrijven!
    Alweer een paar dagen gezond gegeten en morgen beginnen met week 2 van start to run! Wil ook mijn gewicht gaan bijhouden. Elke maandagochtend ofzo wegen en een lijstje ophangen :)
     
  12. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wat een goed idee, deze manier van 'belonen '
    Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik ben inmiddels 3,5 kg kwijt. Daar ben ik echt superblij mee. Mijn grootste valkuil is ook emo eten dus ik hoop dat ik het dit keer goed vol kan houden. Gister had ik best wel een off day en ik stond mezelf daarom toe om te cheaten maar dat heb ik vrij bescheiden met 3 chocolat cookies gedaan (ipv het hele pak)
     
  13. maliro

    maliro Niet meer actief

    Wat betreft prima hoor!
     
  14. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik vergeet dit topic een beetje merk ik.
    Maar het onderwerp houdt me nog wel bezig. Pas de vraag gekregen: 'Wat betekent zelfliefde voor jou?' En ik antwoordde: 'goed voor jezelf zorgen' en besefte tegelijkertijd dat dat iets is wat ik niet doe. En dat ik best eens in mezelf mag en moet investeren. Op welke manier dan ook.
    Ik heb me daarom ingeschreven bij een soort sportgroepje wat hier in de speeltuin tegenover ons huis 2x per week een soort hiit-training doen olv een sportcoach/trainer. Ik doe deze en volgende week 1x mee en daarna 2x per week (deze 2 weken nog even tijdgebrek voor de 2e x omdat er al andere verplichtingen stonden).

    Wat betreft eetpatroon weet ik niet goed wat ik wil. Ik heb ene tijdje keto gedaan en dat ging op zich goed en snel maar vond ik soms ook echt wel veel werk met salades enzo klaarmaken voor lunch, na een half jaar werd ik het zat. Een boterham is toch sneller klaar dan een kipfiletje bakken, spekjes uitpakken, allerlei groenten snijden etc voor de salade. Dus of ik dat weer wil opstarten weet ik niet, hoewel het op zich wel gemakkelijk vol te houden was toen ik in ketose was. Dus daar nog een beetje zoekende in. Ik heb mijn 'oude' ontbijt (2 boterhammen met hagelslag) voor nu even ingeruild voor overnight oats. Past niet in een ketodieet maar vult me goed en ik vind het lekker en is allicht gezonder dan 2 boterhammen met zoet
     

Deel Deze Pagina