De juiste school kiezen, waar op letten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mila24, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik mag mijn dochter 1 maart inschrijven op de peuterschool en ik vroeg me af waar jullie op letten bij zo een school.
    Ik wil het liefste dat de school kleine klassen heeft ( als dit tegenwoordig nog mogelijk is).
    Ik woon trouwens in Belgie dus daar is het systeem wat anders dan in Nederland.
    Ik zit zelf te denken aan de Pulhof in Berchem, kent iemand toevallig deze school? en weet iemand ook of kinderen daar halve dagen naar school mogen want dat vindt ik wel belangrijk anders blijft Yildiz nog een jaartje thuis namelijk.
     
  2. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    je bedoeld toch gewoon het kleuterklasje als ik het goed heb?

    Elyesa mag ook in september gaan, als hij zindelijk is want dat is tegenwoordig een vereiste op de kleuterscholen.
    wij hebben ook moeite gehad met zoeken maar met veel rondvragen en te praten met de scholen hebben we eindelijk een schooltje gevinden het is enkel een kleuter/basisschool dus zonder een middelbaar erbij en dat vind ik wel leuk.

    een klein klasje vinden is een hele opdracht tegenwoordig, er waren nu al 20 kindjes ingeschreven voor september daar komen er nog bij en na de paasvakantie meestal nog een paar werd ons verteld... ik hoop er dan ok op dat de klasjes gesplitst worden maar dat zal waarschijnlijk zo wel zijn.

    jij kiest zelf of je je kleintje hele of halve dagen laat gaan dat is op iedere shool zo. ze zijn namelijk niet schoolplichtig tot 6 jaar.
    wij gaan kijken wat Elyesa ervan vind in het begin laten we hem halve dagen gaan maar als hij zelf hele dagen wil gaan mag hij dat gerust. het is kortbij en ik kan hem smiddags gaan halen om thuis te eten.

    de school die je aangeeft ken ik niet (woon in limburg) maar misschien kun je eens kijken of ze een website hebben.

    veel succes met het zoekn van een schooltje het is echt een hele opdracht.
     

Deel Deze Pagina