De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Jaa ik kan zeggen dat het nu de goede kant op gaat. Ik vond de eerste week erg zwaar. Nu alleen nog last van een aambei maar de hechtingen voel ik gelukkig niet meer. De kleine was bijna 10% van zijn geboortegewicht afgevallen maar eergisteren was hij nog maar 65 gram van zijn geboortegewicht af. Dus dat was heel fijn. Het gaat nu de goede kant op. De bijvoeding heb ik ook gestopt, alleen nog de borst en zelfs het kolven heb ik kunnen stoppen. De borstvoeding is sinds drie dagen heel goed op gang gekomen.

    Fijn dat het bij jullie ook goed gaat. Ik moet ook rustiger aan doen maar ben blij eindelijk weer wat te kunnen. Dus naast rusten draai ik een wasje of gooi m in de droger, vul de vaatwasser en ruim wat op. Alleen koken heb ik nog niet gedaan.
     
    Kolibrie2, Marsepein en MotherOfAnAngel vinden dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Siepie85 ik denk dat het ook normaal is dat ze wat jaloers zijn ed. Het is echt een grote omschakeling voor iedereen.
    Fijn dat je man nu nog een week verlof heeft. Heeft hij gewerkt in de kraamweek dan? Slim eigenlijk.

    Hier blijft mijn man de eerste 2 weken sowieso thuis. Hij krijgt 10 dagen na de geboorte. Daarna hebben we dus nóg 480 dagen ofzo, maar we mogen er 30 (dacht ik?) tegelijk opnemen. Betaald dan. :)
    We hebben afgesproken dat hij kijkt hoe t gaat en afhankelijk daarvan wel/niet gaat werken. Hij gaat sowieso maar 3 dagen per week werken, die eerste maanden. :thumup:
     
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Ah oke. Dat ie hier de 4kg hft aangetikt was ook echt even niet leuk bij de bevalling en met mijn smalle postuur. Het is dus goed dat ik niet veel langer over tijd liep. Las ergens dat ze 30 gram per dag aankomen, als hij was blijven zitten tot 42 weken zou hij bijna 4,5kg zijn geweest.
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ja hij is expres gaan werken in de kraamweek juist omdat het de tweede is. De vorige keer heeft ie 2 weken vrij genomen. Maar ja Zweden is het veel beter geregeld hè, hij kan daarna gewoon weer fulltime aan de bak en ik mag 06-01 weer beginnen.

    @Boordevol ondanks m’n bloedtransfusie die dag had ik nul productie heb ik vanaf vorig weekend bij kunnen voeden met m’n eigen melk en vanaf vorige week maandag helemaal niet meer hoeven doen. Echt was zo verbaasd prematuur en dan zo goed doen, onze dochter was veel problematischer ook idd 10% afgevallen wilde niet aan de borst. Ook fijn dat met de stomme aanloop van opnames etc dat hij het goed doet.
    ik mag echt nog niks ivm keizersnede eigenlijk maar heb net beetje was gevouwen en opgeruimd. M’n vriend is nu aan het schoonmaken want de schoonmaakster was precies deze week ziek....
     
  5. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Handig joh zo’n magnetronsterilisator van difrax, speciaal voor s-flessen, waarbij de s-flessen er niet goed inpassen:roflmao: ben blij dat ik nu al een beetje aan het puzzelen ben want anders had ik gek geworden haha
     
    Kolibrie2, Boordevol en Jo913 vinden dit leuk.
  6. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Wat een verbouwplannen allemaal!! Wij hebben ook een oud huis maar doen alles rustig aan, hebben nu niks concreets op de planning maar wel heel veel plannen voor 'later'. Ergens wel fijn dat we niet constant in de rommel zitten en iets doen wanneer het uitkomt maar aan de andere kant schiet het natuurlijk totaal niet op. Gelukkig stoor ik me er al niet meer aan.

    En ik heb dus sinds een paar nachten echt flink last boven in mijn rug, vooral als ik op mijn linkerzij lig en dan heb ik last links boven in mijn rug. En links boven in mijn buik, net onder mijn borst zegmaar. Als ik op rechts lig heb ik hetzelfde maar dan slechts een beetje zeurend hetzelfde aan de rechterkant. Zodra ik op mijn rug ga liggen is het allemaal weer weg...... en overdag heb ik er geen last van. herkent iemand dit?
     
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Siepie85, hij hapte wel goed aan maar viel te snel in slaap en had bijna geen productie ondanks weinig bloedverlies. Wel was ik super gestrest en heeft dat ook invloed gehad op mn productie. Ik ben dus gaan bijvoeden met flesvoeding en ernaast gaan kolven en de borst blijven aanbieden. Uiteindeijk heeft het wel gewerkt want de flesvoeding en het kolven hoeven niet meer. Ik had pas op dag 9 iets wat op stuwing leek.

    Fijn dat jouwe het ondanks alles zo goed doet!
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    zo herkenbaar dit van onze dochter dat is 8 weken drama geweest en ik heb veel gekloft toen. Pas na 8 weken viel het kwartje bij der. Nu gewoon zo fijn na alle ellende dat hij het goed doet ik geniet ervan! De eerste 4 dagen heeft hij ook kv als bijvoeding gehad hoor.
     
  9. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @Siepie85 en @Boordevol wat fijn dat de borstvoeding nu goed loopt. Bij mij is ook beide keren wat bijvoeding nodig geweest in het begin. Ik ben zelf kraamverzorgende en het gebeurt echt heel erg vaak dat een beetje bijvoeden nodig is, sterker nog, vaker wel dan niet. En dat geeft helemaal niet, het geeft net het kindje vaak even net dat zetje extra energie om krachtiger aan de borst te gaan drinken. Jullie doen het super :thumup:
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    dank je, absoluut hoor en omdat hij bij 36 weken geboren is moest hij ook gevoed worden anders zou hij echt teveel afgevallen zijn en geen energie hebben. En ik heb helaas ook nog een bloedtransfusie gehad na m’n keizersnede. Dus al met al was m’n productie uiteindelijk op dag 3 al op gang dus niks te klagen! vandaag ga ik een voeding kolven en dan mag ie uit de fles! Gaan we dan elke dag 1 voeding zo doen want geen zin in een fles weigeraar aangezien ik straks weer 4 dagen werk.
     
    Boordevol en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  11. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Asjemenou, ik heb gewoon donderdag een sollicitatiegesprek :eek:

    Ik ben kraamverzorgende en heb de afgelopen 3 jaar bij een kleine regionale organisatie gewerkt. Nadeel was echt dat we altijd maar beschikbaar moesten zijn en Nee werd niet echt getolereerd, ik werkte me 30 slagen in de rondte en wist nooit waar ik aan toe was. Was vaak 3 weekenden per maand ook nog aan het werk en dat met 2 kinderen die mama dus ook maar steeds moesten missen. Een jaar geleden gaf ik aan graag minder te willen gaan werken (ik had een contract voor 90% en wilde graag naar 70%), maar dat kon echt niet, want ze kwamen al mensen te kort, dus werd eigenlijk gepusht om deze uren te blijven werken. Toen ik zwanger raakte was dit werkritme helemaal niet meer vol te houden, wat me niet in dank werd afgenomen. Met 17 weken moest ik echt de ziektewet in vanwege bekkenklachten en een week later kwamen ze met de mededeling dat mijn contract niet werd verlengd.

    Nu zag ik gisteren een vacature van een grote, bekende kraamzorgorganisatie. Ze bieden gelijk een contract voor onbepaalde tijd en de mogelijkheid om te werken op een 4- of 8-daags rooster. Met straks een baby erbij is dat voor mij de ideale situatie, door op rooster te werken weet ik precies waar ik aan toe ben en ik kan ervoor kiezen om 4 dagen aaneengesloten te werken i.p.v. 8. Dat zou mij zo ontzettend veel rust geven. Dus ik dacht ik solliciteer gewoon en benoem er eerlijk bij dat ik zwanger ben en in de ziektewet vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten en dat ik per 1 maart graag een frisse start zou willen maken bij hen. Ik dacht: dat wordt niks, maar dus binnen een dag een uitnodiging :eek: spannend!!!
     
  12. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Wat een verbouwingsplannen! Ook wij hebben die! :roflmao: We willen graag de keuken verbouwen maar door de extreme hitte van afgelopen zomer hebben we toch eerst besloten om meerdere airco’s aan de schaffen.

    Willen niet meteen al ons geld opmaken ivm calamiteiten dus de keuken moet even wachten aangezien we ook nog overal rolluiken willen gaan plaatsen een van deze maanden. De keuken hoeft niet perce vervangen te worden.. maar het is gewoon niet onze stijl :)

    Hier een onrustige nacht. Voelde telkens een kramp in mijn kuit opkomen dus ik werd telkens vlak van tevoren wakker.
    Vandaag gaan we eens kijken naar een geboortebord. Ik wou hem in eerste instantie zelf maken maar na de fotobehang en geboortekaartjes vind ik het wel even goed zo.

    Hopelijk krijgen we deze week babynieuws! :rolleyes:;)
     
    Boordevol en Jo913 vinden dit leuk.
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Heerlijk al die verbouw plannen, wij houden er van :D
    Het gedeelte van ons huis dat we nieuw hebben gebouwd is bijna klaar. Ik denk nog 2 weken, dan kunnen we er in. Zo blij mee! Lekker alles nieuw. Mijn man is gisteren begonnen met de keuken plaatsen. Ik had al maanden geleden een Boretti fornuis gekocht via mp, maar hem nooit gezien, mijn man had hem goed ingepakt opgehaald. Maar nu hij er staat ben ik er nóg blijer mee, zo gaaf!
    Wij hebben overigens ook zwart sanitair in de badkamer, maar met goed zoeken zijn we uitgekomen op 4000 euro voor materiaal, bad, wasbakken met dubbele onderkast, kolomkast, inloopdouche met wanden, en tegels. Geen idee wat het inbouwen kost, dat zit gewoon in het grote budget van het hele huis.

    Vandaag is het heerlijk weer, vanmorgen op terras van mijn ouders doorgebracht, dochter gaat koken zo, ideaal. Vanmiddag vooral lekker buiten hangen en na de kerk nog even langs een jarige bewoner van mijn werk. Leuk hoor, dat verlof, maar echt loslaten kan ik het nog niet :D

    Fijn dat het goed gaat met jullie kindjes boordevol en siepie! Elke keer als mijn zusje fotos stuurt van haar moppie van nu 6 dagen oud krijg ik echt heerlijke kriebels, nog een paar weken, dan hebben wij ook weer zo'n hummeltje. Jammer dat ik niet dagelijks bij mijn zusje langs kan, daarvoor is het net te ver, en twee kinderen hoesten verschrikkelijk dus die mogen sowieso niet mee. Hopelijk volgend weekend...
     
  14. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik denk dat dat dan bij de organisatie is die bij mij komen straks. Zag op hun Facebook al een paar keer een vacature langskomen met precies dit aanbod(4 of 8 daags rooster enzo). Is mijn eerste, dus verder totaal nog geen ervaring mee.
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  15. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb zelf 2x kraamzorg gehad van deze organisatie waar ik ga solliciteren en dat was ook helemaal prima. Ook toen we de eerste keer niet tevreden waren de eerste dag werd er oprecht naar onze bezwaren geluisterd en kregen we de dag erop iemand anders. De kraamverzorgsters zelf waren ook positief over hun werkgever. Degene die we bij onze tweede hadden was ook overgestapt van de kleine organisatie waar ik gewerkt heb naar deze grotere en was erg blij met haar overstap, dus ben benieuwd
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  16. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    @kwebbelsnoes gefeliciteerd, wat leuk!! Heerlijk vooruitzicht met een baby op komst.

    @Nina Sanders die onrust is heeeeeeel herkenbaar. Gelukkig is sinds vorige week hier alles in huis klaar. Schilder schoot ook maar niet op maar dat is inmiddels nu ook klaar, zo fijn. Alles is opgeruimd en in orde gemaakt. Geeft zoveel rust. Kon er op een gegeven moment niet meer van slapen (nu sliep ik zoiezo al niet haha).
     
    Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja vreselijk. Ik zit mezelf ook echt in de weg merk ik. Alles irriteert me, ik heb weinig geduld, ik heb geen zin meer om te werken, alles kost me meer moeite.. dat soort dingen. Mijn humeur is dan ook niet al te best. Ik kan me bij O vlak voor mijn verlof ook nog wel zo'n periode herinneren trouwens. Al gingen we toen nog verhuizen :o:
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  18. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Nog even dames.. Ik benijd jullie niet :oops:.

    Onze eerste wandelingetje buiten gemaakt :roflmao:. Geweldig. Voel wel mn rug dus we hebben het (sowieso) kort gehouden. Baby heeft lekker liggen slapen en de kids vonden het geweldig.
     
    Kirzy, Siepie85, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @kwebbelsnoes, ik vond de bijvoeding ook helemaal niet erg. Ik vond het feit dst de borstvoeding niet op gang kwam wel erg. Maar het is goed gekomen. Vandaag dag 11 en het is alsof het nooit anders was. De bus melk blijft dicht en de flesjes gaan weer de kast in. Uit een fles drinken zat wel goed hier. Eerst nog even alleen de borst en over een maandje pakken we de fles er weer bij.
     
    Siepie85 en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  20. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @kwebbelsnoes wat een fijn nieuws zeg! Heerlijk idee! Dan mag je jezelf nu helemaal wel trakteren op een nieuwe iPhone ;). Ik ben vanmiddag de 11 gaan halen, vond het ergens heel moeilijk. Geef niet makkelijk geld aan mijzelf uit, daarom kon het ook prima eigenlijk. Vriend gaf mij het laatste zetje! En nu super blij met mijn eigen traktatie voor mijzelf ;)

    @Nina Sanders vergeet ook niet dat je O ook nog om je heen hebt lopen, vraagt ook meer energie!

    Hier straks heerlijk zondagavond. Lasagne aan het maken die vanavond heerlijk op eten tijdens het programma ‘onze boerderij’:D
     

Deel Deze Pagina