De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    heel goed dat je jezelf even verwend hebt!! Geniet van je nieuwe telefoon hehe. Wij hebben hier net zelf gemaakte pizza van onze black bastard gegeten. Gisteren al een lekkere bavette plus gegrilde groente ervan, zo fijn om alles weer te kunnen eten. En ik geef ook toe een biertje meteen na de voeding gisteren erbij. Van genoten ik weet het de borstvoedingsmaffia zou er schande van spreken ik heb der heeeerlijk van genoten!

    @Boordevol ja ik doe het wel want teveel in m’n omgeving gezien dat ze er tot na 4-6 weken mee wachtte en een fles weigeraar kregen. Dat kan echt niet bij ons omdat ik straks weer 4 dagen ga werken, dus net zoals bij onze dochter elke dag 1 Voeding met de fles. Nu alleen nog even zoeken hoeveel, ik heb net 120cc gekolft en hij dronk er 90 van dus zal morgen 90 geven. Als dat zo gaat dan heb ik straks weer een heerlijke voorraad in de vriezer!
     
    Kirzy, Magnolia29 en Poolvos vinden dit leuk.
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Siepie85 , ik heb dus wel de fles gegeven de eerste dagen en hij was al lui maar dronk zo een fles meteen leeg. Ik ga straks ook weer aan de bak maar ben niet echt bang voor een flesweigeraar.

    Hoe bouw jij een voorraad op? En waarin en hoe bewaar jij het?
     
  3. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Hello ladies, rustige dag hier.

    Hondje 's ochtends alleen uitgelaten. Wasje gedraaid en eigenlijk daarna merendeels op de bank gelegen want ik voel me zo futloos dus heb weer even bij getukt.
    Ik voel me de hele dag echt al vreemd. Echt veel last van maagzuur. Een heel zwaar en drukkend gevoel in mijn onderbuik, geen pijn. (harde buiken misschien? Geen idee hoe het aanvoelt) Net het idee gehad alsof ik moest spugen en dan nog eens as casual de rugpijn erbij. Aankomend griepje? :eek:

    In ieder geval, de mama mazzeldagen zijn online begonnen dus ik heb even rond gekeken. Moet mezelf zo weerhouden om niet meer kinderkleertjes te shoppen :oops: Wij hebben heel veel kleding gekregen en weinig zelf gekocht. Dus eigenlijk is het zonde om dan nog meer kleding te halen. Dus heb ik maar voedingsbh's en tops besteld want die had ik nog niet. O ja en een vlaggenlijn, voor die 2 euro laat ik het ook niet liggen :roflmao:
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  4. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Haha, ik heb de baan nog niet he? Eerst gesprek door, maar vind het al heel wat dat ze me uitnodigen.

    Goed gedaan, jezelf verwend! Welke kleur heb je gekozen? Ik ga denk ik ook voor de 11, maar twijfel tussen rood en groen :p
    Maar heb nog tot vrijdag, dan heb ik cursus in Nieuwegein en daar zit ook een Mediamarkt, dus heb nog 5 dagen om te beslissen
     
    jvsd92 en Siepie85 vinden dit leuk.
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik ga die medela zakjes weer kopen en doe dan denk ik nu paar dagen verzamelen en dan invriezen. Kijken of ik iets van 100cc minimaal in een zakje kan krijgen. Ook fijn als ik zelf even een dagje weg ben etc. Met E had ik echt teveel door kolven, was wel handig maar liep beetje uit de hand ik kolf en kolfde toen te makkelijk.
    Hier drinkt ie echt verbazing wekkend rustig maar heb het hem wel therapeutisch gegeven, dus hij zijwaarts liggen en de fles dan ook zo dat ie echt moeite moet doen.

    Wat fijn dat je al buiten bent geweest ik moet nog even wachten tot einde van de week was advies van de Kraamzorg. Ze vond namelijk dat ik nu al teveel deed dus vind dat ik rustiger aan moet doen.
     
  6. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Oke, en hoeveel dagen spaar je? Sorry voor de vragen maar heb nooit een voorraad hoeven opbouwen. En begreep dat de bv ongeveer drie dsgen in de koelkast kan blijven. Spaar je dan bv 3 dagen en daarna vries je het in of moet het wel op dezelfde dag nog ingevroren worden? En heb je dan een apart vriesvak voor de voeding? Mijn vriezer zit behoorlijk vol.
     
  7. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @kwebbelsnoes Wat leuk! Daar woon ik. :)

    Wij hebben hier vanmiddag ons berghok even uitgeruimd. Nu staan er echt alleen nog maar spullen die we nodig hebben/bewaren. Scheelt met verhuizen. Of als we niet op tijd kunnen verhuizen hebben we tenminste ruimte over voor babyspullen. Heerlijk gevoel wel!

    Ik heb net ook even een bestelling geplaatst. Ik had al een verlanglijstje van spulletjes die ik graag wilde bestellen. Onder andere een draagzak, lakentjes en nog wat kleding. Ga van de week nog wel even langs de winkel. Ook zo’n fijn gevoel dat we nu zo goed als het meeste hebben.:D
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    Je kan de melk 6 dagen goed houden in de koelkast. Wij hebben 2 koelkasten dus hier bezet ik minimaal opgeven moment 1 la. En de vorige keer heb ik dat langer zelfs dan 1 jaar kunnen gebruiken.
     
  9. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hahaha maar alsnog een reden! Ik heb voor zwart gekozen, wil het over een jaar nog leuk vinden. Kleuren gaan mij vervelen op den duur. En ik ben van de mooie hoesjes :)
    Ik zou dan voor groen gaan:|
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dan woon je niet ver bij mij vandaan ;)
    Het zijn trouwens de mama mazzeldagen bij prenatal komende week.
    Dus als je nog iets nodig hebt zou ik daar even kijken.
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  11. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh wat toevallig!

    Klopt, daar heb ik ook mijn bestelling geplaatst haha! Ik had 56,- korting. :thumup:
     
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Siepie85 @Boordevol Wat fijn om te lezen over jullie bv ervaring, ben echt zo benieuwd of het dit x wel gaat lukken
    Stelt me gerust om te lezen dat bijvoeding (mocht het nodig zijn) heel normaal is en je daar ook weer mee kunt stoppen.

    @wolkje1994 Ahhh toch gekocht, super! En zp ook weer gevonden, dus hij werkt prima denk ik ;)

    @Poolvos Nog 3 dagen met z'n 3en en donderdag is het dan gewoon zo ver! :eek: Heb je nog bepaalde dingen die je deze dagen nog wilt doen? Wat heerlijk dat je man zoveel verlof kan opnemen, wat dat betreft is Zweden echt enorm vooruitstrevend!

    Wij hebben een heerlijke dag gehad. Vanochtend bij mijn oma (omi genoemd door dochter) op visite geweest, daarna doorgereden naar een meertje hier in de buurt om de laatste buikfoto's te maken. Vervolgens heerlijk geluncht met z'n 3en en vanmiddag in de tuin gezeten. Net man weer uitgezwaaid voor het werk, dochter naar bed gebracht en ik zit nu op de bank Expeditie Robinson te kijken :D.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  13. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Hier een mijlpaal! De kinderwagen is besteld! Ook al krijgen we hem van mijn ouders, toch maar even gewacht op de mega mazzeldagen. Scheelt ze toch weer 127,40. Het is een Bugaboo Fox geworden in gemêleerd blauw. Donderdag komt hij binnen!

    Verder gister de kast voor op de babykamer gehaald en vandaag begonnen met in elkaar zetten. Nog lang niet klaar, maar dat komt vanzelf.

    Ook m'n eerste babywasje draaien. Had een boodschappentas vol rompers, slabbers en wat mutsjes gekregen van een vriendin maar rook niet helemaal fris(haar zoon is al bijna 4, dus niet heel gek). Dus nu maar vast een keer gewassen.
     
    Magnolia29, kwebbelsnoes en jvsd92 vinden dit leuk.
  14. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Irene2 Leuk!! Wij hebben dezelfde gekregen, ook van mijn ouders. Alleen dan helemaal in het zwart, met donkerbruine handvaten. Hij stond zo ineens bij mijn ouders in elkaar als verrassing op ons te wachtte een paar weken terug. (Foto) Hij is daar ook nog even gebleven ivm verhuizen enz.

    Bekijk bijlage 628356
     
  15. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ook mooi! Wij vonden dat handvat niet zo fijn met dat gestikte. Hebben dus gewoon de standaard.

    Over woonplaats gesproken trouwens @jvsd92 en @Lotion, ik woon ook redelijk in de regio. Iets noordelijker. Grappig, zo dicht bij elkaar.
     
  16. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Siepie85 dan kom ik ook met een vraag, mag je dan de melk van die zes dagen bij elkaar doen en dan in de vriezer?
    Ik moet me er nog een beetje in gaan verdiepen :oops:
     
  17. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh maar dit is ook de gladde! Dit is een donkerbruine, zelfde als de zwart leren handvaten. Niet die cognac kleur, die vond ik niet zo mooi.

    En dat is wel heel toevallig haha!
     
  18. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier hele volle maar leuke dag gehad.
    Vanmorgen kennis langs geweest met haar 2 kinderen. Meisje van 4 en zoontje van 7 weken.
    Meisje heeft lekker met mijn zoontje gespeeld en ik lekker gekoeld met de baby. God wat is dat dan weer klein.

    Vanmiddag ben ik verrast met een babyshower. Leuke cadeautjes gekregen. T was super gezellig. Heeft mijn man goed geheim gehouden.

    En wat sneak peak foto's binnen gehad van de fotoshoot van vrijdag.

    Krijg nog veel meer foto's. Maar die moeten allemaal nog bewerkt worden enzo.

    37 weken.


    Screenshot_20190922-125938_One UI Home.jpg Screenshot_20190922-130011_One UI Home.jpg Screenshot_20190922-151520_One UI Home.jpg
     
    Kirzy, USAbaby, wolkje1994 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hier ook een bestelling geplaatst bij de prenatal! Toch weer bijna 85euro korting! En ook wel een lekker gevoel dat we nu echt bijna alles al hebben. Het is wat vroeg, maar dat past helemaal bij mij :rolleyes:

    Wanneer doen jullie de babywas? Het is best veel en dacht als ik nu elke week een wasje doe is het wat meer verdeeld.. maar dan ligt het dus wel weer 3 maand. Ook niet handig zeker?
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  20. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik ga deze week beginnen met de babywas :):D
     

Deel Deze Pagina