De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    @Katie88 oh ja dat slapen is echt rot indd, ik had het bij de eerste ook. Tot gisteren sliep ik super goed nog, afgelopen nacht kwam ik maar niet in slaap. Ben in mn hoofd alleen nog maar bezig met de baby, alles wat nog af moet, al die afspraken (vaccinatie, bloedprikken, suikertest etc). Hoe ver ben jij nu?

    @Dastoch3 Ja 10 kilo klinkt ook zo veel hè, ook al hebben sommige vrouwen het geluk dubbel zoveel of meer aan te komen. Gelukkig ben je al wat verder, dus echt heel veel zal er misschien niet meer bij komen?:)

    @Ongeduldig90 Ja joh, ik ben 18 december 'pas' uitgerekend, sommigen van jullie zijn al bijna 40 weken! :D November duurt niet lang meer.. :)

    @Spectre ik kan me dat ook wel voorstellen hoor. Je moet nog even indd. Ik had rond 34 weken bij de eerste ook wel zoiets van, moet ik nog zó lang?! De laatste 10 weken duren denk ik wel het langste, en zeker als je je lichamelijk niet lekker voelt. Deze zwangerschap valt mij ook een stuk zwaarder. En toch zal ik geduld moeten hebben... ik wil echt niet ingeleid worden!

    @Yesera yess, mooie mijlpaal die 37 weken! Je bent er biijjnna!

    @duitshollandsmeisje wat fijn dat ze zo goed drinkt en groeit! Aan melk geen gebrek zo te zien haha. :thumup: Speentje is ook geen ramp. Mijn dochter was alleen tevreden met zuigen op mn vinger, dat was pas vermoeiend.:roflmao:

    @zonnetje2015 nou nog even volhouden dus.. :rolleyes: als je je zo voelt weet je dat het er bijna op zit! Maar des te verder je bent, des te langer het lijkt te duren he..
     
    zonnetje2015, Dastoch3 en Ongeduldig90 vinden dit leuk.
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113

    Niet schuldig voelen! Als t jou zwaar valt, dan is dat zo, kan je niks aan doen. Ik vind t nu ook zwaarder dan bij de eerste, maar wel nog te doen gelukkig.

    @Yesera : jippie, weer een mijlpaal! Benieuwd of je baby nog 12 dagen blijft zitten... zou toch wel bijzonder zijn als de laatste het langste blijft zitten!

    Fijn dat t zo goed gaat @duitshollandsmeisje ! Hopelijk kan je lekker genieten!

    Vervelend @zonnetje2015 , dat je er zo klaar mee bent. Hopelijk maakt die kleine spoedig aanstalten om tevoorschijn te komen!

    Slapen: hier nog geluk als ik bij jullie lees, maar misschien moet ik nog niet te vroeg juichen... wel plaspauzes s nachts, maar val meestal ook weer vlot in slaap gelukkig.
    Ben s middags vaak wel doodmoe, en dan s avonds juist weer te wakker om ik tijd naar bed te gaan :rolleyes:

    Ik ga zo eens aan de babywasjes! Flink uitzoeken eerst... ik dacht dat ik t redelijk logisch had weg gestopt op zolder, maar t is toch meer verspreid dan gedacht.
    En vanmiddag ook naar de drukker om eindelijk eens met een geboortekaartje aan de slag te gaan!
     
    Katie88, Spectre, Starfire en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar. En dan moet ik nog wat langer.
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Spectre en @Soturi, is het ook niet gewoon dat jullie toe zijn aan verlof? Ik vond het vanaf 25 weken tot mijn verlof ook heel zwaar. Mijn lichaam werkte niet mee, was constant moe en kon me nergens toe zetten. Heb vakantie voor mijn verlof geplakt, zodat ik vanaf 31,5 week al vrij was. Eerst even 1 à 2 weken echt goed uitgerust en nu vind ik het zwanger zijn weer heerlijk en niet meer zwaar. Van mij mag het echt nog wel even duren.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Dat kan het ook goed zijn. Ik ben net nu weer 2 dagen aan het werk na 3 weken vakantie en het valt me erg zwaar. Nog 2,5 week werken, aftellen!! Gewoon het niks meer moeten is een fijn vooruitzicht indd
     
    Yesera vindt dit leuk.
  6. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Lin18 vindt dit leuk.
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik vond dat ook hoor. Ik werkte vanaf het begin van Corona thuis en moest dat ook blijven doen. Dat in combinatie met een tijd thuis lesgeven, het huishouden, de jongste gewoon thuis, zwanger zijn en het afnemen van je conditie door weinig activiteit vond ik erg zwaar. Het is nu heerlijk om niks te hoeven. Ik zorg dat het huis een beetje aan kant is en probeer met de jongste naar het park of de speeltuin te gaan. Mijn to do lijst is af, dus ik hoef verder lekker helemaal niks.
    Hopelijk vliegen die laatste 2,5 week toch een beetje om voor je!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik werk niet. Dus dat kan het hier niet zijn.

    Maar mijn lichaam heeft het er sowieso zoveel zwaarder mee als bij mijn oudste. Dat maakt wel het verschil denk ik
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ah ja dan is dat bij jou idd niet het geval. Vaak zijn volgende zwangerschappen idd wat zwaarder voor je lichaam, zeker als ze dicht op elkaar zitten. Je lichaam weet wat het moet doen, dus de boel verweekt sneller. En als je dan een kleintje hebt om voor te zorgen en die ook nog veel getild wil worden is het sowieso zwaarder. Ik merk het deze keer ook dat het anders is dan de eerste 2 zwangerschappen. Bij de eerste nog alle vrijheid om extra te rusten etc. Bij de 2e was de oudste al 5,5 jaar oud, dus ook nog veel ruimte om extra rustig aan te doen. Nu loopt er een 2,5 jarige rond, die nog veel getild wil worden, dus dat is zwaarder.
    En soms heb je de ene zwangerschap ook meer pech qua klachten dan de andere. Hopelijk kun je toch nog een tijdje genieten ook.
     
  10. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Ahh! Heb met je te doen. Hormonen zijn een bitch hè.
    En lekker geïrriteerd doen hoor, je hebt er recht op;) hartstikke zwaar zo'n baby uitbroeden en je bent er bijna! Sterkte nog even, de laatste dagen.
     
  11. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Oh heb je nog zoveel afspraken etc? Medische indicatie of niet?
    Ik morgen weer een echo, voor ligging en groei.
    Deze beeb is kleiner dan de vorige 3.
    Ik ben nu 36+1. Heb geen geduld meer hoor:D
     
  12. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    @Spectre en @Soturi
    Het is ook zwaar dat laatste trimester! En al andere kinderen rondlopen, corona tijd,met de kinderen thuis, etc. Ik vond het ook super zwaar.
    Soms is het volgens mij een soort fase overgang. Ik kon me ineens super slecht voelen, en dan een paar dagen later leek het alsof ik weer gewend was aan een nog zwaardere buik of de moeheid, en dan kreeg ik weer wat meer energie.
    Ik hoop dat dat voor jullie ook geldt! Sterkte
     
    Kikki1, Spectre en Starfire vinden dit leuk.
  13. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    #2093 Starfire, 17 sep 2020
    Laatst bewerkt: 17 sep 2020
    Nee geen medische indicatie gelukkig. Hopelijk blijft dat zo.
    Zoveel afspraken is een beetje gevolg van toeval, en mijn vk's die overal heel laat mee zijn. Ik ga overstappen naar een andere vk die hopelijk ook wat beter kan plannen hahaha. :p
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  14. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.894
    3.375
    113
    Vrouw
    Hier weer een wakkere nacht gehad :confused:
    En nu ben ik heel moe, pffff....
    Nou de kids zo naar school en rustig aan doen maar, ff bijslapen.
     
  15. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Pff vreselijk he. Hier was t ook weer geweldig :roflmao::confused:

    Hopelijk kun je straks wat bijslapen :thumup:
     
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Vermoeiend zulke nachten! Hier ook even wakker gelegen ditmaal. Normaal voel ik de baby altijd gelijk als ik s nachts wakker wordt en nu was t rustig, dus ik gelijk in de paniekstand.. Ben even op links gaan liggen en toen ging ik langzaamaan wel weer wat beweging voelen gelukkig. En viel ik ook weer in slaap. Vanochtend baby ook wel weer gevoeld, maar toch lijkt t rustiger in mijn buik. Ik hou t maar even goed in de gaten vandaag!
     
    Spectre en mum2be2 vinden dit leuk.
  17. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Oh das idd even schrikken. Gelukkig toch wat beweging. Zou het even in de gaten houden en anders vk bellen. Beter een keer teveel bellen.
     
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Gebroken nachten.. ik ken helaas de afgelopen jaren niet anders..

    hier sinds gisterenavond ontzettende last van m’n bekkenbodem. Kan gewoon niet meer lopen. In en om huis en verder kom ik niet meer..
     
  19. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wat naar! Geen fijne laatste loodjes meer zo... kom maar gauw baby!
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  20. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Baby gedurende de dag wel weer gevoeld gelukkig! Dus ik ben wel weer gerust gesteld.

    Alle babywasjes hangen nu te drogen inmiddels. Morgen of overmorgen alles netjes vouwen en opruimen en dan kan er weer een vinkje op mijn to do list. Wel bijzonder al die mini kleertjes weer en dat daar dan een baby’tje in gaat binnen nu en een aantal weken... :)

    Bij lopen krijg ik snel steken in mijn liezen. Herkent iemand dit? Banden ofzo denk ik?
     
    Lin18, Spectre en Starfire vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina