De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    [QUOTE="

    @spannendetijden, dat naar lucht happen klinkt inderdaad eng. Misschien moet je met een tennisbal op je rug slapen:p Heb je daar vaker last van Of alleen vannacht?

    Hier vandaag weinig plannen. Mijn zus past normaliter altijd op op woensdag, dus die neemt zo jongste mee naar de bieb. Oudste is tot 1230 op school en ga ik daarna mee naar de fysio. Ik kan zowaar een beetje lummelen, al hou ik wel een soort takenlijstje bij op mijn telefoon voor wat ik nog moet/kan doen In mijn verlof. Misschien zo de kolfspullen eens uitkoken.

    Wat doen jullie verder ter voorbereiding voor de bevalling? Lezen jullie nog een boek oid? Aan de ene kant wil ik het gewoon maar over me heen laten komen, en aan de andere kant wil ik goed voorbereid zijn. Maar meer dan een aantal eisen/wensen voor in het ziekenhuis heb ik eigenlijk niet. En de opvang tijdens de bevalling zal wel lukken op 1 of andere manier. Verder doe ik al een tijdje yoga, zodat ik hopelijk niet in paniek raak omdat ik niet meer weet hoe Ik moet ademen (dat had ik bij de bevalling van mijn jongste). Maar echt voorbereiden op de pijn kan ook niet volgens mij, behalve misschien wat houdingen opzoeken waarin je weeën kunt opvangen?[/QUOTE]

    dat naar lucht happen merk ik laatste tijd wel vaker maar niet als ik “gewoon” wakker ben zeg maar. Tis voornamelijk snachts of savonds op de bank als ik dan in slaap val

    lekker dat rommelen voor de laatste dingen
    Ik kook de flesjes en kolf enzo pas uit in mn verlof (laatste 4weekjes)
    Ga ook dan pas mn koffer inpakken en zn kamer vullen/opmaken enzo
    En dan weet ik ook of ik nog eea moet aanschaffen of alles wel heb.

    qua voorbereiding doe ik dit keer niet zoveel eigenlijk. Na 4x weet ik inmiddels wel dat ik het gewoon over me heen laat komen en t gaat zoals t gaat!
    Sowieso weet ik ook nog niet of t natuurlijk of ks wordt. Als t ks wordt wil ik me wel ff inlezen zeg maar want daar heb ik geen ervaring mee
     
  2. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    van een krappe 2, naar een ruime 2cm. Wel weer goed gestript geworden! Rommelt goed nu, maar durf niet meer ervan uit te gaan dat het doorzet.

    hier de cursus hypnobirthing gevolgd ! Vond ik wel heel interessant, boeken ervan ook trouwens!
     
    Lies1611, JupitR, Friezin87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    ahhh spannend. Hoop dat je de uitslag op tijd binnen hebt!
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  4. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Zoals het nu staat mag ik morgen naar de vk. Ik heb een negatieve uitslag. Mijn man heeft de uitslag nog niet.dus het blijft nog even spannend
     
  5. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    @spannendetijden brrrr dat klinkt eng, dat naar lucht happen. Als het komt doordat je op je rug rolt in je slaap dan kun je daar denk ik vrij weinig aan doen.. Vervelend!

    @JupitR, jeetje minstens vijf keer plassen in een nacht, dat is wel heel veel :eek: Fijn in ieder geval dat je jongste inmiddels een uurtje langer slaapt alhoewel ik van 6 uur ook nog steeds niet erg vrolijk zou worden :p

    Mijn zoon is 9 jaar en mijn bonuszoon is 6 jaar, wij zijn een samengesteld gezin of zoals mijn man het altijd noemt: een bij elkaar geraapt zooitje ;) (bonuszoon woont ook bij ons, om het weekend een omgangsregeling met zijn moeder).

    Wat betreft de voorbereiding op de bevalling, ik pas de struisvogeltechniek toe: kop in het zand. Een cursus heb ik bij mijn zoon wel gehad maar is nu hier in de regio nergens ivm corona en online zie ik niet zitten. Verder denk ik dat je heel veel kunt willen maar dat het toch komt zoals het komt en dat zie ik dan wel weer. Misschien dat ik er over een paar weken anders over denk, ik moet nog wat langer dan jij ;)

    @Mama to B aah fijn dat er toch iets meer ontsluiting is en dat het strippen goed gelukt is! Hoe gaat het nu met het rommelen, zet het een beetje door of is het weer afgezwakt?

    @Friezin87 fijn dat de uitslag van je test negatief is! Hopelijk die van je man straks ook.
     
    Friezin87 en JupitR vinden dit leuk.
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Precies:roflmao: ik doe wel wat en anders grijpen ze maar in. Heb er nu 2 gehad en waren heel verschillend. Het word max 72u afzien:thumup:
     
    Soturi vindt dit leuk.
  7. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Hello dames, wat is er alweer een boel gekletst!
    @Mama to B succes! Hopelijk zet het door.
    @Friezin87 nou, dat de uitslag maar snel mag komen!

    Hier een productieve dag gehad. Vanmorgen dochter naar de peuterspeelzaal gebracht en thuis alles opgeruimd, stofgezogen en gedweild. 2,5 km met de hond rond gewaggeld en daarna naar paard gegaan. Ze stonden allemaal nog op stal dus heb ze een voor een naar buiten gezet. Daarna stal gedaan en toen dochter opgehaald. Nu lekker met haar op de bank, genoeg gedaan!!

    oh en alle Sinterklaas cadeautjes zijn binnen gekomen vandaag. DHL en PostNL bezorgden vandaag totaal 12 pakketjes, haha. Met kerst krijgen de vaste bezorgers hier van mij een kerstpakket, wel verdiend.
     
    Maev, Friezin87, JupitR en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Nou dames, ik kan opgelucht adem halen.. mijn uitslag en die van mijn man zijn beide negatief. Hele opluchting. Maar stiekem hadden we het wel gedacht dat het een gewone verkoudheid was ;)
     
    Dogpaw, Soturi, RLSD en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Super fijn!!!!
    ook hier hebben ze/we allemaal de hoest!
    Maar na dagje citrosan / antiflu en hoestdrank is t al bijna weer weg !
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  10. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    gelukkig! Wat fijn!! Morgen met gerust hart naar de vk
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  11. Afr2310

    Afr2310 Actief lid

    8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    WoW veel om bij te lezen weer. Degenen die bevallen zijn: gefeliciteerd!!

    ik heb zojuist weer controle gehad en wederom een hoge bloeddruk. Ben naar huis gestuurd met de mededeling dat ik moet bellen als ik klachten krijg, maar merk nu dat dit niet fijn voelt. Waarom niet even urine testen? Of denk ik nu te simpel?

    Ik vind dit echt wel spannend merk ik...
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  12. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik snap dat je het spannend vind, tsja misschien denk je te simpel. Maar wie zal t zeggen?

    Hopelijk heb je ondanks de spanningen een goede nacht
     
  13. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    niet fijn nee. Hoe hoog was je bloeddruk en hoe ver ben je nu?
     
  14. Afr2310

    Afr2310 Actief lid

    8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    135/88 en ik ben nu 37 weken en 5 dagen.
    maar ik heb altijd juist een lage bloeddruk gehad (90/55 zelfs, maar vaak onderdruk in de 60). Vorige week was ie 135/83..
     
  15. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Okee, de onderdruk is nog onder de grens van 95 die ze aanhouden. Hou het inderdaad in de gaten en als je twijfelt, mag je gewoon bellen hè. Dan doen ze nog een extra controle.

    ik had op jouw termijn ook ineens hoge bloeddruk, 155/110 en toen kreeg ik klachten zoals hoofdpijn, duizelig en trillende handen.
    Let goed op jezelf
     
  16. Afr2310

    Afr2310 Actief lid

    8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    Ja ik voel me gewoon een zeur, maar toch. Volgens de vk houd ik geen vocht vast oid. Ik ben meer dan 5kg aangekomen in 2 weken... dit weet zij niet want ik kwam daar zelf gisteren pas achter toen ik thuis op de weegschaal ging staan. Terwijl ik in de 4 weken daarvoor maar 1kg was aangekomen. Zou ik gewoon weer bellen en toch nog een keer vragen om die urinetest of heeft dat echt geen zin?
     
  17. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Als je zorgen maakt zou ik zeker bellen! Stress is ook niet goed voor je bloeddruk!
     
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Bellen hoor! Dan maar een zeur zijn (al ben je dat niet).
     
  19. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Precies, je kan gewoon bellen en je zorgen uiten! Hoge bloeddruk is niet goed voor jou en je baby dus het is ook logisch dat je je druk maakt!
    Laat je ons even weten wat er werd gezegd?
     
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Ik heb zojuist mijn kolfspullen en 30 kolfflesjes uitgekookt. Ook leuk:p Ben benieuwd of mijn kolf het nog een kind volhoud. Heb hem bij mijn oudste tweedehands gekocht, en bij oudste en jongste 2-3 keer gekolft op werkdagen, van 4 tot 12 maanden. Dan zijn toch flink wat kolfsessies allemaal bij elkaar.
     
    spannendetijden, Lies1611 en RLSD vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina