De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

  1. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ahh leuk! Geloofde jij het direct?
    Ik had zoiets van het is zeker weten een jongen, wij zullen nooit een meisje krijgen haha.

    Heb 4 echo's nodig gehad om het te geloven :oops::o:
     
  2. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Welkom! En gefeliciteerd! Lijkt me inderdaad erg wennen om na al die jongens een meisje te krijgen. Gaat verder alles goed met jou?

    @Nina Sanders, hoe gaat het vandaag? Heeft het strippen nog wat in gang gezet?

    Ik had vanochtend ineens een vlaag van misselijkheid, dus was alweer bang dat ik weer buikgriep zou krijgen. Zo geen zin in, heb al een fobie voor overgeven en ik heb vanmiddag voor het eerst sinds tijden met twee vriendinnen afgesproken. Gelukkig is de misselijkheid weer redelijk weggetrokken. Net een boterham gegeten, even kijken of dat goed gaat. En hopelijk kan ik dan vanmiddag gewoon lekker bijkletsen.
     
  3. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    10-9 - Mell0408 - 3e kindje
    20-10 - Nina Sanders - 4e kindje
    25-12 - WinMom90 - 4e kindje
    27-12 - Secret Promise - 2e kindje



    Meisje (4) Jongen (0) Weet/zeg ik niet (0)

    Bevallen:
    Datum - moeder - kind - termijn

    Juni:
    ❤08.06.2022 -
    inaya1991 - jongen - 38+3
    ❤20.06.2022 - Kimmetjuh90 - jongen - 38+6
    ❤21.06.2022 - Lovieyou - meisje

    Juli:
    ♥️02.07.2022 - Ploop - jongen (1e kindje) - 38+1
    ❤16.07.2022 - Leraje - meisje - 42+4
    ❤24.07.2022 - Bubblybaby - meisje - 40+3

    Augustus:
    ♥️03.08.2022 - Marlena - jongen (1e kindje) - 39+3
    ❤️30.08.2022 - DCG -
    jongen - 38+2

    September:
    ♥️ 12.09.2022 - PerfectChaos - meisje - 38+2
    ♥️ 13.09.2022 - Cobon - jongen - 38+5
     
  4. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.048
    1.026
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier nu mee ♡?
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee joh, ik geloof het nog steeds niet ;). Maar pas na echo 4 dacht ik ‘oké, nouja als ze het zeggen dan zal het wel zo zijn’.

    Hier geen verandering hoor. Wel nog steeds verlies van delen van de slijmprop en ‘s avonds regelmatig harde buiken maar verder niets. Omdat ik haar vandaag minder voel bewegen lig ik nu wel even voor de zekerheid aan de ctg. Een half uurtje ongeveer dus een extra controle. Man is thuis bij de jongens.

    Hoe gaat het hier verder?
     
  6. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jaa echt heel erg wennen. Zal straks nog wel meer zijn als ze er eenmaal is haha.
    Maar spulletjes aanschaffen vond ik voor een meisje wel veel makkelijker haha!
    Voel mij verder best goed.

    Een wat lage bloeddruk, maar dat is te doen. En vandaag teveel gedaan dus enorm veel last van mijn liezen etc nu haha.

    Jij ervaring met buikgriep? Wel minder zeg! Hoe voel je je nu?
     
  7. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb eigenlijk op de echo van donderdag pas echt zelf kunnen zien dat het een meisje is haha.
    Heel onwerkelijk na 3 jongens inderdaad.

    @Nina Sanders Wanneer was je gestript? Ik voor de laatste 2 bevallingen gestript en bij beide heeft het effect gehad. Of het was toeval haha.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Geodriehoek bah I feel you. Hier heel erg last van emetofobie al sinds kinds af aan (laatste keer dat ik moest overgeven was toen ik 6 jaar oud was - ik ben nu 32). Toevallig ben ik hier van dec 2021 tot mei 2022 voor in therapie geweest omdat ik merkte dat het weer de hele verkeerde kant op ging. 3 kleine kinderen, pas bevallen (M was 5 maanden toen ik weer zwanger werd), allerlei emoties en ik ging ook weer zo veel dingen vermijden dat ik dacht ‘nee dit kan zo niet langer’. Mijn middelste is ook een makkelijke spuger bijv en dat leverde ook vaak nare situaties op, voor ons beiden. Ook wilde ik niet meer met hem in de auto want snel wagenziek.. dat soort dingen. Kortom:
    Ik moest echt íets doen. Wat ben ik blij dat ik die stap heb genomen want het gaat nu stukken beter. Wellicht ook iets voor jou om in je achterhoofd te houden. Ik denk niet dat ik er ooit helemaal vanaf kom. Ik zal altijd wel lichte paniek voelen denk ik. Maar zó angstig als dat ik was ben ik niet meer. Ik leef niet meer in een continue staat van alertheid, onder behoorlijke spanning. En dat geeft ook rust. Het maakte van mij gewoon echt een somber en pessimistisch persoon, die voortdurende angst en bagage. Dus ik wil je als tip meegeven dat mocht je er echt (in de toekomst) meer last van ondervinden: trek aan de bel!
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou, het strippen lukte niet helemaal hoor. Want het hoofdje zat nog best ver naar boven. Ze voelde wel ong 2 cm ontsluiting maar mijn bmh was nog niet verstreken. Het kan natuurlijk snel gaan maar 37 weken is wel vroeg. Komende do ben ik 38 wk en word ik ingeleid en komende di gaan we nog een keer proberen te strippen. Hopelijk gebeurt er daardoor wat voorwerk wat de inleiding bevordert (als in: dat mijn bmm rijp genoeg is en ik geen ballon of tabletten nodig heb).
     
  10. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Wat balen dat je er zo’n last van hebt gehad en fijn dat de therapie je geholpen heeft. Hier gaat het echt in fases. Meestal gaat het prima en weerhoudt de angst me niet om iets te doen. Maar zodra mijn zoontje of vriend moet spugen, raak ik wel echt in paniek en wil ik alleen maar zo snel mogelijk weg uit huis. Laatst had mijn zoontje buikgriep en kreeg ik het zelf een paar dagen later ook. Zo ellendig!

    Gisteren bleef het gelukkig bij die ene vlaag, maar de paniek versterkt dat gevoel natuurlijk enorm. Ik heb gelukkig wel met mijn vriendinnen af kunnen spreken, gaf ook weer goede afleiding. Vandaag nergens meer last van, dus de paniek is weer over.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Ik kom hier af en toe spieken of er al nieuws is @Nina Sanders. Hopelijk heb je je dochter al in je armen! ♡
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    :(
    Nou, het heeft een iets andere wending gekregen hier. Er was geen plek bleek terwijl ik al aan het ctg lag :(

    zie hier een update; 2 cm ontsluiting maar onrijpe baarmoedermond

    Morgen een extra strippoging bij de vk en hopen dat wat extra tijd wat meer voorwerk betekent. De inleiding staat nu gepland op zaterdagochtend!
     
  13. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oh dat is wel vervelend! Zal zo je update even lezen in het topic.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Ach nee! Wat een rare wending. Wat een teleurstelling. Hopelijk gaat het zaterdag extra vlot! Sterkte! Ik las dat je veel lichamelijke klachten had. ♡
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Dat is balen zeg! Hoe voel je je nu? Ik duim dat er zaterdag plek is!
     
  16. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Ik ben vanochtend ook weer bij de verloskundige geweest voor de tweede groeiecho. Helaas met een iets mindere uitkomst, want de groei lijkt toch wat af te buigen. De kleine wordt op p8 geschat. We zijn nu doorverwezen naar het ziekenhuis voor een extra echo met doppler meting om te kijken of de doorbloeding van de placenta goed is. De afspraak staat voor begin volgende week gepland, dus we hoeven niet te lang te wachten. Op zich hebben we er wel vertrouwen in dat alles goed is, maar we laten het toch maar even controleren.
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Goed dat je het laat controleren @Geodriehoek zou ik ook doen!

    Hier terug van de vk. Ik heb even een kleine update geplaatst in mijn eigen topic bij 'bevalling' om te voorkomen dat ik herhaaldelijk dezelfde posts doe in verschillende topics ;)
     
  18. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oh wat een spanning dan weer he! Goed dat je toch even laat controleren. Kan toch vaak even rust geven.

    Ga ik zo even in je eigen topic spieken!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    O bah, wat vervelend die afbuiging:$ Hopelijk zijn de dopplers keurig en is de kleine gewoon letterlijk een beetje een kleintje:thumup:
    Ik herken het wel helaas, onze meid wordt ook gemiddeld wat kleiner geschat (p15). Heb ook inmiddels 2 metingen in het ziekenhuis gehad (groei, vruchtwater en dopplers) en gelukkig elke keer prachtige metingen en 'gewoon' op haar eigen lijntje. Met 32 weken moet ik nog een keertje terugkomen in het ziekenhuis voor een (hopelijk) laatste check! Hopelijk gaan onze kleintjes even een mooie groeispurt in:rolleyes: Kom maar door met die spekkies hoor:D
     
  20. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Ik zit je topic ook te volgen:p Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en heb je al bijna je kleine meisje in je armen! Succes:thumup:
     
    bluedrake en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina