De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Ik ben ook helemaal fan van the originele @Nina Sanders, al kan ik ondertussen de afleveringen wel dromen.

    Ik ben ook zooo benieuwd naar de reacties op de naam die wij hebben voor onze kleine meid

    Echt sneu, net mijn vriend wakker gelachen. Chanante bevallingsverhalen topic is echt niet goed voor je hoor... :rolleyes:
     
    Kolibrie2, Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Helaas geen babynieuws zo te lezen, hier komen en gaan de harde buiken. Kleine gister heel actief maar de dag ervoor minimale bewegingen. Ging ervan uit dat de bewegingen minder werden door ruimtegebrek maar blijkbaar ene dag meer actief als de ander.

    Gister nog even naar de kapper geweest, stond hoog op mijn lijstje. Uitgroei bijgewerkt en goed in model laten knippen. Heerlijk gevoel dat dat nu gedaan is.
    Verder ben ik zo goed als klaar, huis is aan kant. Oven moet alleen nog een beurt krijgen en misschien dat ik nog 2 maaltijden kook voor in de vriezer voor de kraamweek.
    En als laatste nog een Wax beurt voor down under maar die plan ik voor 38 weken. Daarna mag hij komen en ben ik er helemaaaaaaaal klaar voor.

    Las iets over vluchtkoffer in en uitpakken. Ook ik doe dat hoor. Nieuwe dingen erbij of pyjama’s veranderen, zo besluiteloos ben ik maar dat wijt ik aan de zenuwen.
     
    Dikkiedikk en Poolvos vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier ook alweer wakker. Eventjes lekker alleen opstarten met even koffie en ontbijt voordat het hele huis wakker wordt haha.

    Over die vluchtkoffer. Vorige keer heb ik gewoon het hoognodige erin gegooid. Wij wonen vlakbij het ziekenhuis en mochten we echt nog dingen nodig hebben dan zijn die zo op- of bij gehaald. Ben wel op zoek naar een aantal wijde nachthemden met lange mouw. Vorige keer in de zomer bevallen en toen had ik korte mouwen, maar nu in nov is het een stuk kouder en wil ik voor de zekerheid een nachthemd met lange mouw in de tas erbij doen. Liefst katoen en met knoopjes voorkant. Ga ik wel naar op zoek tijdens verlof. Sowieso ook lekker voor de nachten nu.

    Vandaag dagje kantoor. Hopelijk gedraagt mijn hoest zich een beetje.

    Kleine tip: de zara heeft online erg veel leuke en betaalbare winterjasje voor kinderen. Heb zojuist even zitten kijken en heb voor O een winterjas, polo met lange mouwen en een sweater besteld voor 30€! Valt mee toch?
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Poolvos Ik zat te wachten tot jouw activiteit haha, wist gewoon dat jij al actief was..
    Screenshot_20190919-062321_Chrome.jpg
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  5. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hahaha! Hoe grappig!
    Ik krijg trouwens geen meldingen van “likes” - alleen als ik word getagt of een topic volg (als dat werkt dan).

    Ik was ook alweer even wakker. Maar de rest begint nu ook wakker te worden. Zo lekker samen ontbijten

    Mega goede tip van Zara. Om een of andere reden vergeet ik altijd dat die winkel bestaat - maar ze hebben zoveel leuks!! Winterjassen van Zara gaan t hier niet worden alleen :D -20 is niet vreemd hier in de ochtend. Dus we kopen voor L een winteroverall.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Poolvos snap ik met die temperaturen haha. Maar sowieso hebben ze soms echt goede koopjes!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Dochter op dagen dat ze naar psz of opvang moet; niet wakker te krijgen rond half 8/kwart voor 8.

    Dochter op dagen dat ze kan uitslapen; 6.30 u 'mamaaaaa ik ben wakkerrrrrrr'

    Ze doen het er om, die peuters. Ik zweer het je. :o:
     
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Hier is ‘t gewoon iedere dag tussen 5.30 en 6.30. Ook als we d’r later in bed leggen - dan wordt ze gewoon minder blij om 6u wakker :rolleyes:
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  9. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Oh my die banken :| gelukkig zie er de humor van in.

    @Luna87 Welkom! Leuke uitgerekende datum!

    Vluchttas
    Die staat hier grotendeels klaar. De camera en e-reader gaan er nog in. Mn man weet dat hij daarnaast ook mijn gewone tas moet pakken ivm idkaart enzo. Telefoonlader komt wel desnoods nemen mn ouders er een mee.

    @wolkje1994 gelukkig is alles goed met de kleine. Kan me voorstellen dat overtuigd gaan mentaal niet te doen is. Bespreek dat met je vk. En vraag of ze bereidt zijn daar rekening mee te houden.

    @Magnolia29 Zo herkenbaar. Hier zijn ze ook met regelmaat vroeg wakker als we kunnen uitslapen. Gelukkig zijn ze ouder en gaan ze vaak al zelf naar beneden.

    Naam
    Die houden wij geheim tot na de geboorte. Ook onze kinderen weten de naam nog niet. Ben zo benieuwd naar de reactie van iedereen op de naam.

    Hier een mega drukke werkweek waarin ik alles overdraagt aan mijn vervanger. Vandaag afspreken hoeveel uur ik volgende week per dag ga werken. Hele dagen red ik echt niet meer.
     
    Magnolia29 en Poolvos vinden dit leuk.
  10. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @jvsd92 succes met de suikertest!

    @Marsepein ik ga ook nog zeker een bezoekje aan de kapper brengen in de laatste weken! Zal er daarna toch even geen tijd meer voor hebben :roflmao:

    Als aller eerst: Wiehoe! 30 weken bereikt! :D
    (Mijn banner klopt niet helemaal)

    Ten tweede: heeeerlijk geslapen! Mag ook wel na die verschrikkelijke nacht van gisteren! :p

    Ten derde: eindelijk vandaag weer een afspraak staan bij de gynaecoloog na 3 weken! Hoop dat ik na vandaag toch wat vaker langs mag komen. Ik vind de afspraken altijd spannend maar toch verheug ik me er ontzettend op! :o: Daarnaast wil ik ook heel graag mijn gynaecoloog haar advies horen mbt mijn rug en bekken klachten die letterlijk erger en erger worden

    Maar eerst, lekker een ontbijtje naar binnen werken :p
     
    Marsepein, jvsd92 en Poolvos vinden dit leuk.
  11. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @jvsd92 heel veel succes vandaag met de suikertest! Hopelijk ben je de nacht een beetje goed doorgekomen :thumup:
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  12. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben de vorige keer in november bevallen, maar zweette me een ongeluk door al die hormonen. Dus moet er echt niet aan denken lange mouwen te dragen. :oops:

    Hier weer een slechte nacht. Maagzuur, niet goed kunnen omdraaien, plassen. Nog even volhouden! Vanmorgen wel een paar keer harde buiken, maar mijn baby is al een dag of 2 zo druk dat het gewoon pijnlijk is. Mijn man dacht gisteren al dat hij weer om ging draaien, zo zag het uit. Maar ja, de kans is toch al heel groot dat ik een keizersnede krijg, dus op zich niet zo'n probleem als hij draait. :roflmao:
     
  13. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Vluchttas: ik ben daar nooit zo moeilijk in, ziekenhuis is nog geen 5 minuten rijden en bij de eerste moesten we onverwacht 4 dagen blijven, tja, je gaat ook niet voor 4 dagen inpakken. Mijn man is tussendoor naar huis geweest om een was te draaien en nieuwe spullen te halen. Dus ik stop er alleen het hoognodige in (een nachthemd, ondergoed, extra warme sokken, kleren voor weer naar huis, schoon setje voor man, toiletspullen voor mij en deo voor mijn man, 2 setjes babykleding (een 50 en een 56), 2 rompers, een mutsje en sokjes. En wat te eten en drinken voor tussendoor. De rest hebben ze in het ziekenhuis wel
     
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Er waren twee dames die een suikertest hadden vandaag toch? Succes ermee :cool:

    @Dikkiedikk jaaa 30 weken dansje! Wat een mijlpaal weer he?

    Wat zijn jullie plannen vandaag dames?

    Hier lekker niks! Gisteren druk geweest en vandaag best last van m’n bekken. Dus ik ga zo nog even lekker terug in bed voor een dutje. Daarna gewoon wat rommelen in huis - voor zover dat lukt. Een beetje wassen en opruimen.
    Morgen is de opvang van L gesloten en heeft m’n man ook vrij genomen - dus na vandaag hebben we lang weekend! :D
     
    jvsd92, Dikkiedikk en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  15. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hier een onrustige nacht, maar door nachtmerries. Al nachten zit er iemand achter mij aan die mij wilt doden. Echt bizarre wendingen gaan mijn nachtmerries krijgen, in het verleden zelfs therapie voor gehad het was te bizar voor woorden. Heeft wel goed geholpen.Maar denk dat de zwangerschapshormonen het een tikkie overhoop hebben gehaald, iedere avond ga ik ook slapen met het gevoel ‘waaah ik ga een kind krijgen en ik kan dat toch helemaal niet?’:oops:

    @Poolvos heerlijk een lang weekend zeg. Hebben jullie plannen?
    Mijn vriend heeft het heel druk met het bedrijf en maakt nu zoveel uren. Kan niet wachten tot november, dan zal alles rustiger worden. Komen ook de lange weekenden weer :thumup:

    @Dikkiedikk succes vanmiddag! En je kan altijd vragen of er wat minder lang tussen de afspraken kan zitten?

    @Averna balen van je nacht zeg! Misschien maagzuur wel door je drukke baby? :confused:

    Ik ga hier echt niet in een nachthemd bevallen, is sws al niet mijn ding:oops:. Ik heb een hemd met bredere mouwen. Voor na de bevalling een zwangerschapsjogger met hemd en vest of een lekkere hoodie. :D
     
    Averna, Poolvos en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  16. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    *37 weken dansje*
    Komt u maar:p:D
     
  17. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @Poolvos wat heerlijk, lang weekend! Ik en de kinderen ook, zij zijn maandag vrij van school vanwege een studiedag :)

    Bij mij komt straks een vriendin helpen met het huishouden, ik kan en mag het niet zelf vanwege mijn bekken. Omdat ik niet kan toekijken hoe een ander mijn huis poetst, heb ik mijn man gevraagd om de schone was een beetje op te sparen, die heeft hij vanmorgen beneden gezet, zodat ik kan vouwen, terwijl mijn vriendin de keuken doet.
     
  18. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Nina Sanders , ik vond het ziekenhuis zoooo benauwd en warm. Ongeacht de maand waarin je ebvalt is het volgens mij altijd warm dus zou zeker ook iets luchtigs inpakken. Ik zweette me een ongeluk en vond het echt niet fijn. Helaas konden ze de temperatuur niet anders instellen. Had ik ook nog om gevraagd.

    Allemaal heel veel succes. Eerste iitslag is trwns geen blaasontsteking. Wordt nu op kweek gezet maar daarnaast... Klachten lijken ineens weer over. Dus dat is fijn.
     
    Nina Sanders, Eliesjee en Poolvos vinden dit leuk.
  19. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nachthemd: draag ik ook echt nooit, heb er toen ik zwanger was van de eerste 9 jaar geleden 2 gekocht voor het bevallen en die heb ik bij beide kinderen alleen voor het bevallen gedragen en die liggen nog in de kast, dus die gaan nog 1x mee en dan in de prullenbak :roflmao: ik vind zo’n lang nachthemd met bevallen wel fijn, omdat je na het breken van het vliezen over het algemeen wel in je blote kont loopt en zo’n nachthemd valt er nooit overheen, iets meer bedekt
     
    wolkje1994 en Eliesjee vinden dit leuk.
  20. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    De nacht gelukkig doorgekomen. Stond wel om 5.30 al naast mijn bed. Inmiddels voel ik me behoorlijk gaar. Net bloed geprikt en het drankje gedronken. Drankje vond ik reuze meevallen. Heb hem ge-at. Net alsof het een vies shotje is. Nu wachtte tot 10.10 :o:
     
    Nina Sanders, Magnolia29, Kirzy en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina