De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Dames bij deze een topic in gezellig verder te kletsen nu we allen bevallen zijn! Hieronder de actieve leden van nu, maar wees vooral welkom ook na een tijdje stilte :)

    @Din - 22 juli - Fleur
    @Lska - juli
    @Floortje86 - 26 juli - Lars
    @FreeRose - 27 juli - Kiyara
    @Sugarsnap - 28 juli - M.erlijn
    @Zuri - 28 juli - L.iselot
    @Hope2022 - 2 augustus - S.erena
    @Marlena - 3 augustus - S.acha
    @Mangoeste - 6 augustus - E.
    @Sannetijd - 11 augustus - F.inn
    @Nananie - 13 augustus - E.smée
    @Angelmom1 - 15 augustus- J.ouke
     
    Din, Nananie, Mangoeste en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles heel goed bv loopt super goed en hij is pas 2 dagen oud. Borsten voelen al echt vol aan.
    Ook slaapt hij super goed zoet kind.
    Mijn herstel gaat ook super had ik ook bij andere bevallingen dus past wel bij me.
     
    Din, Nananie, Zuri en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.478
    1.641
    113
    Jaaaa leuk!!!! Ik lees en schrijf weer mee!
     
  4. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik doe zeker weer mee! Hier gaat alles goed, ben blij dat het niet meer zo warm is. Kleine meid is af en toe erg driftig, lekker temperamentvol :o: ze spuugt meestal wel 1x op de dag (bijna) de hele voeding eruit. Dan zit ik helemaal onder en zij ook :roflmao: Alleen gister voor het eerst niet. Ik maak me er niet zo druk meer om. Leer haar steeds beter kennen, ook haar huiltjes etc. Grappig hoe snel je dat gaat leren kennen ook al is het m’n eerste kind.
     
    Mangoeste vindt dit leuk.
  5. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Gezellig weer! Hier weer volledig overgestapt op borstvoeding en hij doet het super! Morgen is hij alweer 1 week oud en gaan we voor het eerst met z’n alle naar buiten! Vrijdag hebben we een afspraak in het gemeentehuis voor de aangifte dus een mooie oefening! En… mijn hond komt vrijdagmiddag eindelijk weer thuis!
     
    Nananie en FreeRose vinden dit leuk.
  6. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij hadden we hier vandaag trouwens te maken met een regeldag. Jeetje wat was mevrouw AAN de hele dag. Ben nu ook al de hele avond elk uur aan het voeden. Ik zit te slapen in de stoel en zij gaat maar door met drammen o_O
     
    Din, Angelmom1 en Zuri vinden dit leuk.
  7. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wat fijn dat de borstvoeding goed loopt! En spannend hoe jullie hond gaat reageren op de baby..

    Hadden jullie uitstel aangevraagd voor de aangifte? Ik dacht dat je binnen 3 dagen na de geboorte al aangifte moest doen...

    Hier ben ik nog niet verder dan de tuin gekomen met E. Ben al wel met onze peuter op stap geweest, maar ik zie er toch een beetje tegenop om met 2 kinderen weg te gaan. Normaal luistert onze dochter buiten best goed, maar sinds de geboorte is ze toch wel van slag en ondeugender dan anders. Binnenkort toch maar eens gaan proberen..
     
  8. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Best spannend inderdaad met twee kleintjes de deur uit. Gewoon gaan wanneer het goed voelt voor je dan komt het wel goed!
     
  9. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zit hier nu met een diep slapende baby op me hangend na een voeding, dan word ik weer zo verliefd op dr en vergeet ik die vreselijke bui die ze gisteravond de HELE avond had :roflmao:
     
  10. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Mangoeste ja is ook spannend enerzijds maar anderzijds nu je niet meer zwanger bent ren je er wel weer makkelijker achteraan denk ik. Of anders een meerijdplankje bestellen? Weet niet hoe oud de oudste is?

    Hier nieuw dilemma waar ik ABSOLUUT niet op zat te wachten dus ik dacht het goed geregeld te hebben!!! De gastouder die we gevonden hebben ziet er toch vanaf... :evil: dit is zooo k*t he. Hier bij ons is echt een gigantisch tekort aan opvang en nu moet ik snel wat vinden kan wel janken. Gelukkig zeiden 2 buurvrouwen direct dat ze wilden helpen en zou ik dan enkel de dinsdag over houden, 1 dag onbetaald verlof oke. Maar ik vind het nogal wat elke week beroep doen op een buurvrouw en hoe lang blijft dat leuk he? Dus ga vandaag als een gek rond bellen.. dit wilde ik dus juist niet... nouja ons eigen dorp kan ik vergeten. hopelijk in de grotere steden eromheen. Eventueel bij m'n man z'n werk...

    Nouja genoeg geklaag voor vanochtend. Ik heb iig erg onrustig geslapen erdoor maar hopelijk kan ik het snel oplossen.
     
  11. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou wat raar zeg van die gastouder, dat kan toch niet zomaar zou je denken in deze tijd van opvang crisis. Misschien de buurvrouwen als tijdelijk en in de tussentijd hopen op andere plekjes. Succes ermee in ieder geval!
     
  12. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nee.... ben ook wel beetje pissig... gekke is ik had al zo'n gek onderbuik gevoel bij haar. Weet niet waarom.. maar zei al tegen m'n man ik moet leren naar m'n onderbuik te luisteren. Vanaf feb 2024 kan ze terecht bij m'n huidige gastouder maar we moeten tot die tijd overbruggen. De huidige woont tegenover ons en hebben een super fijne goeie klik, dus ik wil daar sowieso heen tzt maargoed ze zit voor nu vol met baby's. Mag er natuurlijk maar 1 hebben op een dag.
     
  13. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    @Zuri Wat ruk dat de je nu geen opvang hebt! Dat is een hoop stress nu, hopelijk hebben ze ergens nog een plekje.

    @Mangoeste We hebben uitstel aangevraagd voor de aangifte omdat F. Mijn achternaam krijgt en we niet wisten dat je daarvoor een speciale akte moet laten opstellen (breek me de bek niet opej grrrrr). Dus morgen gaan we dat allemaal regelen.

    F. Is weer goed aangekomen nu hij heel de nacht de borst heeft gehad (echt heerlijk om in bed te voeden dan op de bank midden in de nacht te kolven haha), vandaag ook laatste dag kraamzorg. :cry:
     
  14. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    Ik zag dat mijn naam er niet bij stond maar mag ik weer met jullie meekletsen? Vond het zo leuk! :)
     
    Angelmom1, Nananie en Zuri vinden dit leuk.
  15. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Sannetijd meen je dat nou?! Haha waarom dat dan.... ik had het ook graag gewild! Of beide achternamen... maar helaas niet meer mogelijk achteraf. Had ik het toen geweten, hadden ze mijn achternaam gehad... we hekelen het echt dat ze de familienaam dragen van een familie die ze nog nooit gezien hebben en nooit zullen zien.

    @annavdx ja enige wat ik heb gedaan is lijstje kopiëren! Dus tuurlijk!!!

    Nou hier weet ik niet of ik mag juichen of dat dit te gemakkelijk ging... eerste bureau die ik belde heeft een plek op ma Di do. Mag vanmiddag gastouder bellen voor kennismaking. :eek::thumup: wel in de stad waar de kids ook op school zitten. Geef het in ons dorp geen schijn van kans dus geen energie in gestoken
     
    Angelmom1, Nananie en FreeRose vinden dit leuk.
  16. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onderbuikgevoel volgen is soms zo lastig en achteraf denk je: waarom doe ik dat nou niet gewoon :$ hopelijk vind je gauw iets! Wel heel lief van je buurvrouwtjes trouwens
     
    Zuri vindt dit leuk.
  17. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.478
    1.641
    113
    @Zuri jemig wat stom zeg.... Had ze dat niet ff wat eerder kunnen zeggen... Hopelijk gaat het lukken een fijne opvang te vinden!

    Hier ook nog geen opvang. Bij 5 kdv ingeschreven direct na positieve test maar nog altijd nergens plek. Ben benieuwd over 2,5 maand wat we gaan doen. We gaan nu ook maar op zoek naar gastouders maar echt moeilijkkkk in Amsterdam. Zware tekorten. Nou goed scheelt dat we beiden voornamelijk thuiswerken en ook flexibele uren hebben (werken beiden in de IT).

    @annavdx jaaa gezellig, kom vooral meekletsen!

    Ik zit echt met een dilemma. Dacht van tevoren: ik ga borstvoeding proberen maar mocht het niet lukken ook prima. Dacht echt dat ik er geen moeite mee zou hebben maar nu merk ik dat ik het toch zwaarder vind dan ik dacht om een keuze te maken. Het oefenen gaat echt voor geen meter. S raakt alleen maar gefrustreerd en boos, of, als het aanleggen een keer (1 op de 10 pogingen) wel lukt, valt hij na 3 minuten in slaap. Lactatie kundige zegt dat hij het prima kan leren en mijn borsten prima werken. Maar, het kost me zoooooveel energie en tijd om te oefenen. En daarnaast steeds de teleurstelling als S weer boos en gefrustreerd raakt. Voelt echt bijna als een afwijzing keer op keer. Aan de ene kant denk ik: ik moet doorzetten, uiteindelijk zal het toch wel een keer lukken? Aan de andere kant wil ik veel liever mijn energie steken in lekker met hem kroelen en knuffelen en andere dingen met hem doen. Heeft iemand advies? Ik vind het zo zonde om het op te geven maar aan de andere kant zal het echt veel rust geven...

    PS. Met opgeven bedoel ik gewoon kolven (dus wel bv geven maar dan uit de fles)
     
  18. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hou nog even vol met bv geven zou ik zeggen. Misschien kan je voor jezelf een doel stellen, als het nog steeds niet lekker loopt als die kleine 1 maand oud is dan kan je alsnog stoppen. Ik vind het ook nog steeds wel pittig soms als ik zelf moe ben en zij helemaal driftig is, maar ‘s ochtends geniet ik echt van ons momentje samen! Dat gun ik iedereen :oops:
     
  19. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja dat is vlink balen hopelijk vind je snel iets
     
  20. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    @Zuri ja! Echt belachelijk, ben helemaal uitgescheurd en nog krijgt die automatisch de naam van m’n man. :roflmao: Las wel op de website dat het binnenkort mogelijk is om een dubbele achternaam te nemen van kinderen geboren vanaf 2019. Mijn man en ik hebben beiden een dubbele achternaam en zou leuk zijn als F dat ook krijgt, maar voor nu alleen mijn achternaam.

    @Marlena borstvoeding is ook ongelooflijk zwaar en zeker als de kleine net goed aanhapt en dan alsnog in slaap valt, misschien is het dan gewoon wat te zwaar en vermoeiend voor haar. Je kan altijd nog gewoon gekolfde melk geven en dan lekker huid op huid, dan heb je toch nog die nabijheid maar zonder de frustratie voor jullie beiden.
     

Deel Deze Pagina