De meest makkelijke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cobon, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Hallo!

    Ik heb een ByKay click carrier classic, maar hij bevalt niet. Ik krijg de baby er niet goed in, en hij lijkt altijd binnenstebuiten te zitten. Het zou me niet lukken om de baby vanuit de bakfiets erin te krijgen bijvoorbeeld.

    Ik zoek dus een nog makkelijkere draagzak. Sowieso niet eentje die je moet knopen dus. Ze is nu 4 maanden en 8 kilo, als dat van belang is. Budget voor bijvoorbeeld een artipoppe is er echt niet.

    Kleine sidenote; ik ben door een aandoening erg slap in armen/handen/schouders, dus met echt makkelijk bedoel ik ook écht makkelijk; draagzak om, baby erin, click click klaar, zegmaar ;)

    Welke zou je aanbevelen?
     
  2. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Ik zou naar een draagconsulente gaan, in jouw situatie lijkt me dit zeker het allerbeste advies.
    Ik heb een manduca en vind deze voor mij erg fijn. Heb hem toentertijd ook gepast bij zon consulente en vond hem het fijnst.
     
    Vero0504 en Cobon vinden dit leuk.
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    Ik heb er een van kokadi , die ik heel erg fijn vind. Maar zoals het advies hierboven, ik zou echt naar een draagconsulente gaan, zo zweren super veel mensen bij Tula, bij mij zat deze echt niet lekker.

    Bij een draagconsulente kan je veel soorten passen en ze helpt je ook zoeken naar de juiste voor jou en je kindje.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  4. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ook eens met bovenstaande!

    Wij hebben de Ergobaby Adapt, heel fijn en gemakkelijk..
    Maar zoals je ziet zijn er zoveel dus fijner als je toch ergens even wat verschillende kunt zien en passen:)
     
    Cobon vindt dit leuk.
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja jullie hebben gelijk hoor, maar ik moet er niet aan denken om dit met een wildvreemde die in m'n aura staat te gaan doen ;) vandaar dat ik dat ook nog niet gedaan heb..
     
  6. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Begrijpelijk en je moet zeker doen wat goed voelt;)
    Mocht je wel wat online willen kopen, kan ik dus de Ergobaby Adapt aanraden.
    Van geboorte tot geloof ik 20 kg, en mijn man en ik vinden hem beide fijn dragen!

    Misschien op YouTube wat filmpjes kijken van verschillende draagzakken die je aanspreken :)
     
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja, ik denk dat ik die dan op marktplaats koop, je kan ze toch altijd wel ongeveer voor hetzelfde geld weer verkopen :) dank voor de tip!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  8. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Bij mij is het alweer jaren terug, maar het was toen ook al coronaproof.
    Ik kreeg een babypop bij gebrek aan eigen baby en bovendien kun je beter je pop laten vallen dan kind, dus mogelijk krijg je ook een pop als je wel een baby meeneemt. Ik kon gewoon zelf testen met de pop en ze keek vanaf een afstand toe. Ik denk dat als je het meld je het ook zeker coronaproof kunt doen, moet ook gewoon natuurlijk.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik vind de tula ftg best simpel.
     
  10. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Niet echt goedkoop, maar wel héél fijn: een Wompat Carrier.
     
  11. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.810
    2.405
    113
    Limburg
    Ik had een wrap conversion (draagzak gemaakt van een draagdoek) en die zat echt heerlijk! Daarvoor had ik een boba, maar die haalde het lang niet bij de wrap conversion.
    Het is wel erg persoonlijk wat iemand fijn en niet fijn vindt zitten en er zijn vele soorten en maten.
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Marsupi is echt erg makkelijk.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hier een tula ftg fan, heel makkelijk en wij kunnen hem allebei gebruiken. En je bent dan niet veel tijd kwijt aan hem opnieuw instellen. (M’n vriend is 30cm groter dan ik). Laats zat de jongste van bijna 2 er nog heerlijk in op de rug bij m’n vriend.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  14. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Het is de tula free to grow geworden en ben er héél blij mee :)

    Bedankt voor jullie reacties!
     
    MB91, Spectre, Lies1611 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina