DE oplossing voor een schimmelnagel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fireangel, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireangel

    Fireangel Bekend lid

    12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Wie weet de oplossing voor een schimmelnagel. Heb er al jaren een op mijn grote teen. Heb lamisil, lamisil once, daktarin zalf en nagellak, tea tree olie, sodabadjes en nagel kort houden geprobeerd. Enige keer dat het bijna over is geweest was op een lange vakantie met veel strand en zeebezoekjes. Maar nooit helemaal weg geweest. Heb er niet veel last van maar vind het gewoon lelijk.

    Huisarts gaf aan dat hij tabletjes kon voorschrijven. Maar bijwerkingen konden zijn beschadiging van lever en (tijdelijk) verliezen van smaak. Besloten om dit niet te doen, dat vond ik het niet waard.

    Wie heeft DE oplossing voor een schimmelnagel? Wat heeft er bij jou wel gewerkt??
     
  2. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Ik! Ik heb de oplossing. Je doet natuurazijn in een spuitfles en spuit dit iedere dag een beetje op je nagel, snachts kun je er ook een watje op doen gedrenkt in azijn. Volhouden en iedere week zie je verbetering.
    Totdat de schimmel verdwenen is blijf je doorgaan. Mijn moeder is er zo eindelijk vanaf gekomen. Ze heeft zelfs die tabletten geslikt maar ook die hielpen niet voldoende. Ik heb deze tip ooit eens ergens gehoord en hij werkt.
    Oja, ik zou ook geen schimmels ( champions) schimmelkazen etc eten.
    Succes!
     
  3. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Laatst was op dit is mijn lijf een man met een kalknagel veroorzaakt door een schimmel. Is dit bij jou wel eens getest of komt het misschien door een gist?
    Anders hebben die middeltjes natuurlijk geen zin.
    Die man kreeg ook een kuur om het te verhelpen dus denk dat dat je enige optie nog is!
     
  4. Juli2009

    Juli2009 Niet meer actief

    Pure tea tree heeft hier geholpen! Met 3 mnd was ik ervan af. Of had je dat al geprobeerd? (dus niet wat je bij de drogist kan kopen, maar 100% pure tea tree)
     
  5. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Een kalknagel ís een schimmel. Je kunt van die pennen krijgen in de drogist. Ik zou als dat niks doet wel aan de tabletten gaan, want het is ook nog eens besmettelijk. Let dus ook even op waar je met je blote voeten heen gaat, in welke schoenen je stapt enz. Je kunt jezelf op die manier blijven besmetten, ook andere nagels of andere delen van je lijf of zelfs iemand anders binnen je huishouden.
     
  6. nailner kalknagels stift.
    Mijn man gebruikt het nu bijna 3 maanden, en het is enorm verbetert.
     
  7. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Het enige wat bij mij heeft geholpen is een kuurtje.
     
  8. tijdvoormezelf

    tijdvoormezelf Niet meer actief

    als je zo;n spul wilt gebruiken zoals nailner enzo laat dan geregeld door een pedicure een laag van je nagel affrezen want anders dringt het niet diep genoeg door.
    Ik heb ok die pillen via de ha gehad maar werd daar zo misselijk van dat is gestopt ben. Heb bij de pedicure de nagel heel kort laten knippen en steeds laten frezen. Nu is hij weg.
    Tip van de pedicure: geen nagellak gebruiken want dan komt er geen zuurstof bij en komt het steeds terug.
     
  9. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Gewoon azijn.....al die andere dingen helpen niet
     
  10. bonita

    bonita Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts zei dat een schimmelnagel geen kwaad kan, dat het alleen lelijk uit ziet. Ik heb ook Daktarin geprobeerd en Nailner, maar dat werkt niet goed bij mij. Ik las op internet ergens de tip om er Vicks Vaporub op te smeren (heeft iets te maken met de kamfer die daarin zit). Dat ben ik nu een tijdje aan het doen en het lijkt wat minder te worden. Of het uiteindelijk helemaal weg zal gaan van de Vicks weet ik niet.
     
  11. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Hier ook eigenlijk alles wel geprobeerd (heel consequent en voor langere periodes), maar het enige wat echt werkte waren de pillen van de huisarts.
     
  12. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Hier werkte ook uiteindelijk alleen maar een kuur vd huisarts :)
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Als je hele nagel aangetast is, kun je er in de meeste gevallen alleen nog vanaf komen met zo'n pillenkuur. Maar inderdaad, het is nogal een paardenmiddel, dus denk er goed over na.
    Verder, je nagel groeit heel langzaam en de schimmel groeit er ook heel langzaam uit, dus geduld is heel belangrijk, je bent zo 9 maanden tot een jaar zoet met zo'n nagel als een groot gebied is aangetast. Als je niets meer ziet, altijd nog een maandje ofzo doorbehandelen, want de schimmel kan er nog zitten.
    Geen nagellak, de aangetaste delen door de pedicure zoveel mogelijk weg laten halen en dan inderdaad druppelen of smeren met iets. Zelf had ik goede ervaring met Dactarin applicatievloeistof, wat je met zo'n kwastje erop smeert. 1 à 2 keer per week is voldoende.
    Was je sokken op 60 C of hoger en doe eens per maand antischimmelpoeder in al je schoeisel. Daarnaast is het handig om om de maand foto's te maken van de nagel. Het groeit zo langzaam er uit, dat je zelf vaak weinig resultaat ziet, totdat je de foto's naast elkaar gaat leggen, dan zie het beter of het werkt of niet. Succes!
     
  14. Koali

    Koali Fanatiek lid

    1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde. Huisarts vertelde ook dat welk smeerseltje dan ook de schimmel niet weg zou nemen. Omdat de schimmel van binnenuit komt en niet op de huid zit. Ze gaf ook bij mij aan dat de tabletten de enige optie waren, maar dat je je af moet vragen of je dat wel wil voor één lullige nagel. Ik besloot ook om dat niet te doen.
     
  15. ladys1987

    ladys1987 Fanatiek lid

    24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

    Herken de ellende...ik kom er maar niet vanaf! Nu ben ik bezig met een middel van scholl....en het lijkt te wereken....maar even afwachten heb dit vaker gedacht. Ik ben jaren naar de pedicure gegaan....werd erger. Spul dat ze me af werkte voor geen meter. Ikheb ook de pillenkuur gedaan.....dat had ik niet meten doen. Ben er erg ziek van geworden. Is ook echt megaslecht voor je lever!
     
  16. meid

    meid Fanatiek lid

    14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ja ik heb de tip...........neem nou maar gewoon die pillen van de ha!
    ik had aan een klein teentje, al jaaaaren 1, nouja prima, toch altijd nagelak op dus maakte me niet zo veel uit, tot dat nagel nummer 2na paar jaar ook ging meedoen...toen was de maat vol, alles gesmeerd wat los en vast zat, alles wat op het net te vinden is, erop gesmeerd, vicks vaporub, daktarin, nailer, azijn, thee trea olie, enz enz.
    niks hielp, de nagel werd er alleen maar brozer van, dus echt lelijk! na de ha geweest, pilletjes gehad, als ik het nog goed weet, 1wk pillen, 6wk niet, en zo 3 keer [kuur] en sinds dien, heb ik mooie nageltjes, had het veeel eerder moeten doen, o enne niks gemerkt van mijn lever of smaak o.d.
     
  17. misschien was het enorm toeval, maar ik baalde van mijn kalknagel en heb hem dus eerst aan de bovenkant gevijlt zoodat ie dunner werd en toen gepolijst zodat ie ging glimmen. toen zag ie er gewoon weer mooi uit. heb dit later nog een keer gedaan en eigenlijk blijft ie nu mooi . geen kalknagel meer te bekennen. mocht het toeval zijn kan je het toch proberen, een verbetering is het sowieso.
     
  18. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    mijn vader heeft lamasil tabletten geslikt en is er helemaal van af , heeft veel mooiere voeten en had geen bijwerkingen
     
  19. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    mn moeder vertelde me laatst ook dat haar kalk nagel verdween met azijn!!
     
  20. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    een vriendin van mij heeft 2 maanden lang elke dag tea tree oil van de kruidvat in pipetflesje 2 keer per dag 1druppel op haar schimmelnagel gedaan en daarnaast smeerde ze ook vaporub er op als ze ging slapen.
    Binnen 2 maanden groeide er gewoon een gezonde nagel bij de nagelriem.
     

Deel Deze Pagina