Iloon; Hoe gaat het nu met je meid? Had het zo gehoopt voor je. Hopelijk vinden jullie steun bij elkaar en heb je niet te veel pijn. Kaat; Hoe gaat het met jou, goed voor kleine mini zorgen he. Is de pijn al minder? Nikita; Goed aan het groeien daar binnen bij jou? Nog maar een paar weekjes en je bent al op de helft! Wat gaat het snel he. Hier; Veel last van mijn rug al ruim een week, maar de afgelopen 2 dagen heel erg. NIet gewerkt ook, baal ik ook fijn wilde mijn weken nog graag vol maken. Gister echt een rotdag gehad qua rugpijn. Heb verschillende momenten zo'n pijn gehad dat ik niet meer wist wat te doen, niks hielp. Maar heb zo om 10.00 uur een afspraak bij een therapeut. Een vriendin loopt daar ook voor haar rug en ze geeft ook curcussen aan zwangere vrouwen, ze doet Mensendieck en Cesar. Ben zo blij dat ik snel kan komen, hopelijk helpt het! Vriendlief gaat mee want kan niet autorijden met de rugpijn, gelukkig doen ze op zijn werk niet moeilijk hierover. Vannacht eigenlijk best goed geslapen, weinig last van mijn rug. Gister controle bij vk, bloeddruk was iets verhoogd tov vorige week en alle andere metingen, urine weer gecheckt maar geen eiwitten. Ze denkt dat rugklachten niet in verband staan met de bloeddruk maar laten me morgen wel terugkomen voor bloeddruk en urinecheck. Hartje van de kleine klonk weer goed (en mooi) en ze denkt dat ze met hoofdje naar beneden ligt. Oh ja heb nog een buikfoto gemaakt, gaat zo hard nu! Meiden, dikke knuffel voor iedereen! x
Meiden, Onwijs bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb vanmorgen weer getest en het ziekenhuis gebeld. Test (digitale) nog steeds positief en vloei nog steeds.(nu niet meer zo erg) wat een K....ziekenhuis is het toch ook hè, nu moet ik vrijdag weer testen en vrijdag bellen ze mij weer. Ze had het over de pregnyl die nog in m'n lichaam zou zitten... Ik zei dat ik geen pregnyl heb geprikt, dan van de ovitrelle zei ze... Ik heb 20 dagen geleden de ovitrelle geprikt...dit kan toch niet meer??? Nog langer in onzekerheid dus... Pffff... Ben gisteren en vandaag thuisgebleven om even bij te komen, morgen ga ik weer werken. Ik zal vanavond even op iedereen reageren! Dikke kus!
Lieve Iloon, wat een zware dobber! Bah! Onzekerheid is soms erger dan zekerheid ook al is de zekerheid nog zo hard. Vind het echt heel erg naar voor je. Dikke digiknuf van iemand die precies weet hoe je je voelt. xxx
Mooie buik blondje!Wauwie! Wat er niet aan komt hoeft er ook niet af...hihi @lfn heerlijk aan het breien? Ik en bezig met een babydeken voor de baby van mijn zusje. Wat een werk! Ik haak met een kleine naald allemaal vierkantjes. Het effect is schattig en heel mooi, maar ben nu nog maar op één tiende deel en ik heb nog maar een maand...zucht,.... @kaatje wat een goede score meis. Ik ben zo benieuwd! Hopelijk wordt alles ingevroren. AL nieuws van je solli? @ Iloon, vind het zo verdrietig voor je. Het is niet eerlijk! Ik had voor jou zoveel hoop (ook omdat ik ook endopatient ben) maar helaas...gaat het een beetje??? @ maria en Sjak, zijn jullie gevlogen naar het aanstaande mamaforum? begrijpelijk hoor, zolang je hier maar af en toe eens komt babbelen! Ik zal trouwens nog vertellen hoe het bij mij in het zh was. Eigenlijk kwamen we een beetje voor niets want het UMC had de foto's van de MRI te laat opgestuurd. Die waren nog niet bekeken. Verder afgesproken om een baarmoederfoto te laten maken. Had het UMC nog nooit gedaan. Manlief was zo boos. Elke keer komen er weer dingen naar boven die zijn blijven liggen bij het UMC. Terwijl wij meerdere keren gevraagd hebben of alles onderzocht is. Wij werden elke keer met een kluitje het riet in gestuurd. Maar uiteindelijk blijkt ons voorgevoel juist te zijn geweest. Nu wachten tot de menstruatie doorzet en dan moet ik een afspraak maken. Hebben jullie ervaring met zo'n foto? Doet het pijn? Vorige week was ik jarig. Een dubbel moment. Vroeger had je zo'n plaatje in je hoofd dat je voor je dertigste wel moeder zou zijn. Nu ben ik 29 en als ik voor mijn dertigste moeder wil zijn moet ik binnen drie maanden zwanger zijn. Dream on...dat gaat niet meer gebeuren. Wie vroeg dat laatst over adoptie? Wij zijn er wel serieus mee bezig. Maar nu twijfel ik weer. Vrienden van ons (ongewenst kinderloos) hebben net een pleegdochtertje gehad van vijf maanden. En ik voel er niets bij. Ik vind het eerlijk gezegd heel raar en nu ben ik bang dat ik dat ook straks bij adoptie heb. We gaan binnenkort denk ik de bijeenkomsten volgen. Hadden uitstel aangevraagd en ondanks dat we bezig zijn met het ziekenhuistraject gaan we ons al wel orienteren. Ik kan me niet voorstellen dat wij (kindervrienden ten top) nooit papa en mama zullen worden. Maar.....eerst mag ik een hondje uitzoeken. Verjaardagscadeau van manlief! Joehoe! Wilde ik zal zolang...maar ben wel een beetje bang voor haren, stank en hondenpoep =( Ik kijk wel uit naar lange wandelingen, liefde en iemand waarvoor ik kan zorgen. Tante van manlief benoemde dat ik geen hond wilde maar een kind. Aangezien een kind wat lastig is...ene oor in en het andere oor weer uit. Zo ga nu in de pan roeren, want anders is het eten zo zwart tot snel xxx
Liefjes, Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties!!! Blondje...Je buik is prachtig!!! Hoe was het bij de therapeut? Hopelijk heeft het geholpen!!! xxx Kaat: Gefeliciteerd met je emmy!!! Hopelijk bij jou een beter resultaat! Ik ga voor je duimen hoor mop!!! xxx Nik: Leuk dat je in het theater bent geweest zeg!! Die cheffin is en blijft een trut!!! Leuk he dat iedereen aan je buik wilt voelen...lijkt mij in ieder geval wel!!! xxx Snoes: Jij ook bedankt voor je lieve berichtjes!!! Die baarmoederfoto is een HSG neem ik aan, dan gaan ze contrastvloeistof door je eileiders spuiten en tegelijkertijd maken ze een foto... Ik wil je niet bang maken, maar bij mij was het hels! Ik kreeg deze na de 3e iui en de uitslag was dat alles er goed uit zag en mn eileiders goed doorgankelijk waren... Na de volgende 3 iui's en ivf 1 bleek uiteindelijk toch wel anders... Ik wil dit ook nog eens gaan bespreken met mn arts... Want na de HSG was al vocht gespot in mn baarmoeder en heb ik vermeld hoeveel pijn ik had en voel me dus niet echt serieus genomen daar. Maar er zijn ook genoeg meiden die de HSG niet pijnlijk vonden, dus hoop voor jou dat het meevalt! Maar een hondje uitzoeken...zo leuk!!! Ik heb 2 jaar geleden een hondje cadeau gekregen van manlief en het is nog steeds het mooiste cadeautje dat ik ooit heb gehad! Een chihuahua...zo schattig en lief en makkelijk!!! Als ik en manlief aan het werk zijn kan ie gewoon thuisblijven en zet ik de kattebak binnen en plast ie op het bakkie...ideaal!!! Nog geen moment spijt gehad van het beessie!!! View attachment 191310 Dikke knuf voor jou Snoessie!!! Hier gaat het wel weer een beetje... Heb nog even de bijsluiter van de ovitrelle opgezocht, deze geeft dus aan dat ovitrelle tot 10 dagen na injectie een vals positieve test kan geven. Het is inmiddels 20 dagen geleden dat ik de ovitrelle geprikt heb!!! Is toch achterlijk dat het ziekenhuis dat dan toch zegt he!!! En overigens werden de streepjes van de KV 2v5 testen steeds donkerder! Dat kan dan toch ook niet? Nou ja, in ieder geval weer geduld hebben tot vrijdag! Fijne avond allemaal!!! xxx
Meiden, Vanmorgen weer een testje gedaan en de teststreep is weer donkerder...??? Is dit niet raar??? xxx
Iloon; Oh wat een ellende die onzekerheid! Dat is idd het ergste als je niet weet waar je aan toe bent. Groot gelijk dagje een dagje extra thuis bent gebleven van je werk. Thanx, buikje gaat hard nu hoor! Wat een lief hondje! En een klein hondje lijkt mij wel makkelijker en die kun je ook lekker op schoot nemen. Snoes; Dank je. Geen ervaring met zo'n foto, wel goed dat ze het checken lijkt me. Nog gefeliciteerd meid! En wat gaaf een hondje, echt heel lief van je man! Weet je al wat voor hondje het gaat worden? Ben gister bij de oefentherapeut Mensendieck geweest, heel lief mens ze geeft ook zwangerschapscursussen dus dat was fijn weet ze er veel van af. Volgens haar worden rugklachten veroorzaakt door het groeien van mijn buik, waardoor je hol gaat staan met je rug, dit geeft druk op spieren en vergroot deze, en daardoor zit er een zenuw klem. Ik heb geluk dat mijn buik nog niet groot is voor de termijn en pas recent is gegroeid, anders had ik er eerder last van gehad. (heb een slechte rug, nooit last van door veel te sporten) Oefeningen mee gehad 4x per dag en het advies verder te blijven bewegen, zwemmen, wandelen en fietsen. Ga dus zo baantjes zwemmen, ben benieuwd. Ben blij dat ik nu weet wat het is en wat ik er aan kan doen, zal niet overgaan want mijn buik groeit ook door, maar verlichting zou fijn zijn. Kan nu niet zelf auto rijden, geen houding lang volhouden (moet ook veel afwisselen) en heb momenten van pijn dat ik niet weet wat te doen. Werken kan deze week iig niet, misschien vanaf volgende week halve dagen, had het nog graag volgemaakt tot 36 weekjes maar ja ff afwachten. Mag vrijdag weer terugkomen bij haar voor nog wat tips mbt tillen en een evaluatie van hoe het is gegaan met de oefeningen en het zwemmen etc. Vanmiddag ook naar vk, bloeddruk was maandag iets te hoog dus houden ze even in de gaten, ook urine mee nemen. Maar al 32 weken vandaag! En ons kleine meisje merkt hier allemaal niks van die heeft het prima naar haar zin in mijn buikje, en dat is toch wel het allerbelangrijkste!! xxx
Ohw Iloon, dat is zeker een onzekerheid! Wat heb je hierover kunnen vinden op het internet? Er zijn toch wel vaker vrouwen die iets vloeien? Is het veel of heel weinig? Ik denk ook niet dat je na 20 dagen nog vals positief kunt testen. Snoes: Die baarmoederfoto, ja, dat deed pijn! Maar het duurt maar 5 seconden ofzo, je hebt de puncties doorstaan, dan kan je dit ook! Ze spuiten de contrasterende vloeistof naar binnen, dan doen ze je baarmoeder 'even' vacuum trekken, fotootje en klaar.... Pijn is betrekkelijk en dat kunnen we aan! Tjakka! Blondie; rugpijn is heel erg vervelend! Goed je oefeningen doen en lekker zwemmen (en dan even ter ontspanning in het bubbelbad) (of mag dat al niet meer?). Kaatje: heb je teststress? Hoe voel je je? Het blijven rotweken die wachtweken! Hier; gisteren is MvM geweest en de test was nog steeds positief! Toch wel weer spannend als je weer moet testen... Volgende week woensdag ga ik beginnen met in potten piesen! Het is een eer het te mogen doen. Ik kreeg een leuk armbandje en wat nog leuker: een groot, dik boek! De grote geboorte gids. Verder geen kwaaltjes, niet misselijk alleen boobies die mijn bh uitgroeien, maar waar je niet eens naar mag kijken, AU! (o ja en plassen, maarja, dat moet je anders ook alleen wat minder vaak...) XX
Haai Lievies, Blondy wat een mooie buik maar wat vervelend van je rugklachten zeg.. Snap heel goed dat je je weten wilt vol maken maar wat niet gaat gaat niet he.. Iloon wat raar allemaal zeg.. Ik zou echt een bloedtest eisen hoor.. Daar kunnen ze tog meer op zien.. Vloei je nu nog steeds.? Veel of weinig.? Super klote dat je zo in de stress blijft zitten he, dat w88 stopt ook nooit.. Hele dikke knuffel iig.! Wat een super cute hondje btw. Snoes over de echo ja die deed bij mij ook pijn maar was ook mij eerste inwendige echo OOIT, dus zoweiso al stijf van de spanning en me bm lag gedraait dus je hebt niet heel veel aan mij verhaal.. Trouwens egt belachelijk dat het vorige ziekenhuis al deze dingen nooit bekeken heeft ja.. Sjak oow wat goed dat je gaat piesen voor MvM.! En je hebt alleen maar last van de leuke kwaaltjes beter tog.. Alleen zere boobs is wel heel irritant.. Nu even lunchen straks meer over me..
Nou over mij.. Ik ben aangenomen joepie voor 28 uur.. Werk nu 36 dus kan 8 uurtjes op de groep blijven tot wanneer ik wil.. Heb nog wel last van me stokkies en voel af en toe was rommelen in me buikje, dus wel goede hoop maar niet te veel hoop (hoop ik..) Ben snik en snik verkouden en dus goster door me baas naar huis gestuurd en ik mag deze week nog niet komen, wat ik natuurlijk stiekem wel heel fijn vind, maar mij ook wel een beetje verveel thuis.. Ook al niet mag sporten van manlief vooral nu in het begin niet, dus ja heb wel wat werk meegenomen naar huis dus daar vanochtend mee bezig geweest en zo meteen hier Antilliaanse kippensoep maken.. Dus al met al wel goed.. Nu nog geen testdrang hoor, omdat ik gewoon weet dat dat nergens op slaat.. Zal volgende week wel erger worden, maar heb donderdag (12 dagen na tp) al me bloedtest dus das best snel en hoop het wel uit te houden tot dan en anders miss 1 dag eerder testen..
Rommelen in buik is goed, maar verkouden zijn worden ook heb ik begrepen! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Kantoor? Goed te combineren met het aankomende kindje!
Sjakkie ja ik was vorige keer toen het raak was ook verkouden maar niet zo erg als nu.. Hem wel meer dingetjes dat ik denk ja het zou best kunnen, maar ook wel (vooral vanochtend dan) het gevoel ik weet niet of het OOIT wel gaat lukken, nu wel weer wat positiever hoor, maja w8weken zijn niet leuk.. Ja het is een baan als planner, dus kantoor.. En als het kindje komt wil ik idd daar 28 uur en dan niet meer extra erbij op de groep, zou perfect zijn.. Dus nu nog huisje en dan zijn we er helemaal klaar voor.. Perfect voorbereid.. Iloon hoe is het bij jou vandaag.? Hoe voel je je en nog getest.?
H! meiden... Hmmm...nog altijd moe hier...heb de afgelopen dagen gewerkt ´s ochtends, en had ´s middags dan echt geen zin om online te gaan...en ´s avonds alleen met manlief voor de tv gehangen... Vandaag lekker vrij, en dan nog één dagje werken en het is week-end...heerlijk, manlief is ook vrij, dus lekker genieten...boodschapjes doen, en lekker thuis rommelen, opruimen, koken enenenenen...slapen... Iloon...lieverd...hoe gaat het met je?? tsja, die test geeft dan toch weer hoop hé...er zijn immers genoeg vrouwen die bloeden in het begin en 9 maanden later een gezond beebje vasthouden...ben erg benieuwd...en blijf ook voor je duimen hoor... wat een schetig hondje heb je...en wat praktisch dat hij het in de kattebak doet...hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Snoes, die deken klinkt leuk...dat zijn granny´s geloof ik hé...die je haakt...en dan met fijn garen...oeioei...dat duurt lang ja...ben wel benieuwd hoe hij is als hij af is...wil ook nog altijd een mooie sprei eruit maken...maar heb nog geen materiaal gevonden, en vind kleinere projektjes op het moment leuker...al heb ik hier ook al wel eens een half jaar aan een kleed gewerkt...dus ik kan het wel... Blondje...hopelijk helpen de oefening, en dat zwemmen is idd. goed...wil ik ook gaan doen strakjes...misscheun zelfs wel zwangerschapszwemmen ofzo... Ben benieuwd naar je buikje hoor...over een week ofzo maar weer eens een foto spammen... Sjak...goed hoor MVM...en fijn ookd at die tes positief was...die reaeren heel moeilijk heb ik wel eens gelezen... Kaaatje...PROFICIAT hoor... wat goed van die baan... En zo te zien houd je het ook nog uit in de wachtweken ondanks thuis zitten...hopelijk gaat het snel beter met je verkoudheid...een lekker soepje zal wel smaken dan....dat is idd. snel die bloedtest zeg... Ow ja...jullie huisje...gaat het wonen bij je ouders nog goed?? Daar woonden jullie toch op het moment...ohohoho....dat zou bij ons nooit goed gaan...hopelijk vinden jullie snel een mooi stekkie...
Blondje: Fijn dat je zo'n goede therapeut hebt en hoop dat de oefeningen helpen!!! xxx Sjak: Tuurlijk heb ik vanalles op internet gevonden...ik google me suf, heb er alleen niet veel aan... Er zijn goede en slechte verhalen! Heb bij elkaar zo'n anderhalve dag gewoon echt gemenstrueerd...vrij veel bloed dus! Maar niet veel pijn en normaal ven ik zo'n 4 a 5 dagen ongie... Maak me gek!!! Super dat je in potten gaat piesen (haha) voor MvM!!! Fijn dat je je goed voelt! xxx Maria: Lief dat je nog voor me duimt!!! Hie is het met jullie kleine meisje? En hebbie een mooi buikie??? xxx Kaat: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Super zeg!!! Ik plan ook 28 uurtjes in de week...lekker hoor!!! Jij krijgt snel je bloedtest...das wel fijn! Scheelt gewoon 6 dagen met wanneer ik mag testen!!! xxx Nik: Hopelijk neemt de vermoeidheid snel een beetje af...begrijp dat je na werk geen zin meer hebt om online te komen en liever lekker met manlief op de bank hangt!!! Straks lekker genieten van je weekend!! Die testen geven inderdaad wel hoop ja, zal aan het eind mn test van vanmorgen ff neerzetten. Mn hondje heb ik vanaf het eerste moment dat we met hem thuiskwamen gewoon op de kattenbak (kattenbak zonder bovenkant hoor) gezet en vanaf dag 1 plast ie dus daarop!!! Echt superhandig voor als we niet thuis zijn! xxx Hier: Geen verandering...nog steeds ongeduldig aan het afwachten, morgenochtend weer testen en dan hopen dat het ziekenhuis een beetje op tijd belt, maar hun kennende wordt dat weer ergens einde middag en kan ik dan pas weer na het weekend terecht mochten ze iets willen doen.... Ik word hier toch wel echt gestoord van...ik had nog liever op die zondag dat ik ongie werd gehoord dat het een vmk was en dat het echt game over is dan dat ik nu weer ruim een week in onzekerheid zit volgens mij...maar stiekem hoop ik toch een beetje dat alles nog oke is daarbinnen en dat ik gewoon een geval apart ben! Wishfull thinking noemen ze dat he... View attachment 191916 Dit is dus de test van vanmorgen... Wat denken jullie nou meiden??? Dikke kussss!!!
Jeetje Iloon, dat is een flink positieve test! Hier zou ik ook helemaal gek van worden!! En ook veel donkerder geworden... Ik hoop dat ze je morgen wat duidelijkheid kunnen geven in het zh. Dikke kus
Meiden, Heb net weer een digitale met indicator gedaan en hij geeft nog steeds 1-2 weken aan, dus nu is voor ons wel zeker dat het niet goed zit.... xxx
Lieve Iloon, Ik begrijp je onzekerheid heel erg goed. Wat vreselijk! Ik hoop dat je vandaag eindelijk duidelijkheid krijgt. Ik duim in ieder geval heeeeeel hard voor je! Je hebt wel een heel snoezig hondje...wauw! Wij willen een iets groter formaatje: een golden retriever. Haha echt een reus in vergelijking met die van jou... Jeeeeeej kaatje, van harte met je nieuwe baan> En ook nog wel leuk dat je op de groep mag blijven staan lijkt me. Is een baan als planner ook regelmatiger? Lijkt me wel. Wat heerlijk voor je @lfn is inderdaad een dekentje van granny's. Wordt wel echt leuk. Ik heb namelijk zelf bedacht hoe ik er een bloemetje op kan haken. Als ie af is (hopelijk is dat ooit eens het geval) zal ik een foto posten @sjak ben je al lekker in potjes aan het pissen hihi. Knap dat je dat ook nog doet. WIj weten als geen ander hoe fijn het is als je iemand kunt helpen. @ego ik lig op bed nu. Gisteren dagje Den Haag met twee vriendinnen en dat was iets teveel van het goed. Heb de hele dag op ibuprofen geleefd. Tsja en dan pluk ik daar de dag erna de vruchten van hè? Maar het dagje Den Haag was gezellig en leuk. Lekker veel lol gehad. Vandaag zou mijn schoonzusje komen maar ze heeft niets laten horen. Ik wacht wel gewoon af maar hoop op een dagje alleen zijn. Net zoals LFN beetje rommelen in huis, boodschapjes doen. En daarna lekker lasagne maken. Manlief moet werken nl en dan eet ik lekker waar ik zelf heel veel van houd Fijne dag meiden xxx