de placenta aan de voorkant van je buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bianca24, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    hoi dames

    ik heb de placenta aan de voorkant van mijn buik liggen, ik verneem nu wel kleine schopjes , zacht.
    maar met name is dit alleen s'avonds, soms lig ik steeds te wachten totdat de beeb schopt, maar ook niet iedere avond schopt hij.

    wie heeft hetzelfde?
    maakt me best wel onzeker dit...
     
  2. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hey ja ik lees mee want ik heb dus ook gehoord dat hij waarschijnlijk aan mijn buikkant lig ben dus ook nieuwschierig
     
  3. Shaas

    Shaas Actief lid

    23 feb 2008
    136
    0
    0
    Hoii

    Bij mij hetzelfde maar ik begin hem nu wat vaker en ook harder te voelen schoppen en ik voel hem ook wel een paar keer per dag dus daarom maak ik me niet zoveel zorgen..

    Groetjes Shaass
     
  4. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Je placenta kan zich zowel voor als achter vestigen, is dus heel normaal dat je placenta aan de voorkant zit. Ik ben 23 weken zwanger, mijn placenta zit ook voor en ik voel mijn kind ook niet altijd even goed, maar het zal vanzelf meer worden. Hij moet immers door de placenta en de buikwand heen schoppen, daar moet je best groot en sterk voor zijn. Maar komt echt vanzelf!
     
  5. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ha die vlinder > jouw herken ik ;)

    ik weet dat de placenta overal kan liggen..ook aan de zijkant van je buik, overal....en ook dat de beeb door de placenta heen moet schoppen, voordat je iets verneemt, maar toch :(

    hahaha, zullen wel de hormonen zijn.
     
  6. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn placenta ligt ook aan de voorkant indd kan het zijn dat je het niet zo heel goed voelt in het gebin maar daar komt echt verandering in hoor hoe verder je bent hoe meer je je kindje gaat voelen geloof me ben nu 32 weken en soms denk ik lieve meid blijft er van binnen nog wel wat heel
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik had de placenta ook aan de voorkant. Helaas maakt dat nou eenmaal dat je je beebje minder goed en vaak voelt. Vanaf week 28 moet je je baby iedere dag voelen. Vaak slaapt de baby 3 kwartier en is dan weer 3 kwartier wakker. Als je hem.haar wil voelen, kan je het beste rustig op de bank gaan liggen. Als je beweegt, wiegt de baby in slaap. Vaak voel je je beebje op dezelfde momenten van de dag. Dat is zijn haar slaap/wakkerritme.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb hem ook van voren maar ik word lens getrapt elke dag. Het is voor iederene verschillend :) Met 15 weken voelde ik em ook al, toen werd er gezegd dat mn placenta waarschijnlijk achter lag, maar die lag dus aan de voorkant!
     
  9. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    ik heb de placenta ook voor liggen en ik voel de kleine al met 15 weken en mijn vriend zelfs al met 19 weken maar is ook echt uitzonderlijk.
    VK heeft het ook gevoeld en zij zei ook al dat het echt uitzonderlijk is.
    Je zult het iets minder voelen maar wacht maar als je kleine minder ruimte heeft ;)
     
  10. Jeslin79

    Jeslin79 Actief lid

    24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    hier ook de placenta aan de voorkant, het duurde bij mij best een tijd voor ik de beeb echt voelde, ik geloof zo rond 19 weken...

    Maar hoe verder je komt in de zwangerschap, des te meer je de baby gaat voelen hoor ( die wordt natuurlijk sterker)...dont worry...soms meer dan je lief is :D
    x

    Ps: het scheelt ook als je op je zij gaat liggen, meestal voel je dan meteen schopjes ..althans ik wel...daar zit natuurlijk geen placenta vandaar
     
  11. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    mijn placenta ligt ook voor en ik voel de kleine nu erg goed maar dta heeft ook even geduurd tot 20 weken maar nu voel ik haar heel vaak
     
  12. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Ik heb het ook gehad en ik voelde Remy ook pas in een later stadium erg goed. Tot die tijd blijft het een dof gevoel.
     
  13. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    dit is mijn tweede kindje en ik voelde al heel licht beweging met 13 weken toen wist ik nog niet dat me plancenta aan de voorkant lag
     
  14. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Dit heb ik idd ook ervaren!
    dan leg ik mijn hand aan de vrije kant van mijn buik en dan krijg ik er echt een voetje ingeduwd.. hihihi!

    Ik voelde onze kleine ook al rond 15 weken, maar vooral heel laag in mijn buik.
    De schoppen tegen de placenta aan voel ik nu ook wel van binnen, maar niet van buitenaf...

    Het komt vanzelf hoor! je kindje zal je straks als een ware voetbal gebruiken als hij/zij nog wat sterker is en dan zal je af en toe vragen of het iets minder mag ;)
     
  15. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Bereid je er maar op voor dat het zo kan zijn dat je weinig blijft voelen. Bij mijn eerste lag de placenta ook voor. Mijn man heeft haar nooit kunnen voelen schoppen, ikzelf voelde wel beweging, maar nooit aan de buitenkant. Helaas! Ik hoop dat deze keer de placenta wel lekker aan de achterkant ligt. Lijkt me geweldig!
     
  16. shania2004

    shania2004 Actief lid

    25 okt 2007
    216
    0
    0
    hallo

    bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant
    maar moet nu zeggen dat ik het echt wel goed kan voelen ook
    mijn man kan het goed voelen
    en aan de buiten kant kan je het ook zien bewegen,

    bij mijn eertse was het allemaal nog niet iets beter maar ik heb niet het idee dat ik wat mis :p :p
     
  17. Anneke99

    Anneke99 Bekend lid

    18 dec 2007
    613
    0
    0
    ik heb ook een voorliggende placenta en voel met 18weken nog niets van de baby jammer genoeg :(
     
  18. April1

    April1 Fanatiek lid

    5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :D

    Bij mij ligt de placenta ook voor en ik voelde mijn kindje pas veel duidelijker bewegen met 20 weken. Schoppen werd ook steeds duidelijker vanf toen. Toch merkte ik achteraf,dat ik hem al eerder had voelen bewegen, zo rond de 17 weken, maar dat was zo in de verte dat ik het toen niet goed kon plaatsen, terwijl het hetzelfde gevoel was als later met 20 wkn. Maar ja, die bevestiging kon ik mijzelf dus later pas geven.

    In elk geval, het is dus niet gek als je je kindje nu nog niet zo heel goed en vaak voelt. Echt waaar, je wordt straks beloond met een heel trappelfestijn in je buik, dat wordt genieten! (althans, ik blijf het geweldig vinden)

    Zelf ging ik 's avonds als ik in bed ging liggen, rustig liggen met mijn kussen tegen de muur en dan legde ik mijn handen op mijn buik. Was iedere avond om dezelfde tijd, dus had er een beetje een gewoonte van gemaakt en dat deed ik dan een kwartiertje en ging dan met een grote glimlach slapen. :D

    Fijne zwangerschap, geniet ervan! :D
     
  19. Babylicious08

    Babylicious08 Actief lid

    25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Ik ging er vanuit dat ik de beeb pas veeeel later zou voelen, maar gelukkig voelde ik het eerste plopje met 18 weken! Sindsdien voel ik de kleine steeds vaker en vandaag voelde ik dat de kleine een draai maakte, wat ik zelf als minder prettig ervaarde. Mijn man kan de kleine nog niet voelen, maar hopelijk duurt dat ook niet lang meer!
     
  20. baby blue

    baby blue Fanatiek lid

    24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en het heeft me zo nu en dan toch behoorlijk onzeker gemaakt. Aan de linkerkant was alles goed te voelen(zelfs in een heel vroeg stadium al), maar zodra de kleine zich omdraaide naar de rechterkant, dan voelde ik nauwelijks wat.

    Uiteindelijk heb ik met 20 weken toch een angelsound gekocht. Gewoon om mezelf gerust te stellen. Nu ik 34 weken ben, is beeb (ondanks de ligging van de placenta) heel goed te voelen en hoef ik me geen zorgen meer te maken.

    Ik kan je je gevoel dus heel goed voorstellen... Misschien is de angelsound voor jou ook wel een idee. Kun je altijd wanneer je wilt toch het hartje horen. ;)
     

Deel Deze Pagina