De spruitjes, het vervolg...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ja ja, we gaan gewoon lekker hier verder
     
  2. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Speelgoed opruimen hier ook zo'n probleem. Hebben al van die lade bakken van de leen B, maar die zijn nu zo overvol dat we voor iets anders rondkijken. Zal een probleem blijven denk ik.
    (voor dat we kids kregen; jee ons kids krijgen echt niet zo veel speelgoed hoor..... sure......)
     
  3. ientje

    ientje Fanatiek lid

    7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    En weer heb ik iets melancholieks hoor, bij het afsluiten van een topic. Onze beebjes zijn intussen allemaal alweer een jaar oud, en dus geen beebjes meer! *snik*
     
  4. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zo ik heb jullie ook weer gevonden! Bd ik vind het een top naam voor dit topic!

    Ien, S ook al aan de wandel, goed zeg!

    Meid, hier ook de box opgeruimd en er zwerft nog wat speelgoed hier en daar. B heeft een soort van eigen hoekje, dat gaat wel goed maar de duplo-verslaving van manlief is wat erger, het is echt idioot veel, maar wel leuk, met allemaal poppetjes, beestjes en kleurtjes.

    Hier, manlief belde net verontwaardigd waarom hij vandaag nog geen update van zn dochter had gehad. Noujaaaaa zeg :) Ik was nog aan het werk dus vandaar. Moet zeggen dat het me best meevalt, alleen het ophalen van het kdv en daarna koken is wat chaotisch, B moe en honger en ik snel koken. Maar met enige voorbereiding lukt ook dat wel.
    Vandaag maar eens op tijd naar bed, als twee nachten niet echt lekker geslapen. Dus dat ga ik nu maar doen, truste!
     
  5. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Anke; je man een duplo verslaving? Weet je wat nog erger is; een Lego verslaving. Al dat kleine spul. En oh wee als je het op stofzuigt, nou dan krijg je het te horen pffffc. Mijn hub vind het ook helemaaaaaal niet erg dat we twee boys hebben ;)

    Maar duplo is erg leuk. Wij hebben zo ongeveer de hele collectie haha. Wel makkelijk voor M, die kan er nu mee spelen. Broer is nu aan de Lego
     
  6. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja hoor, gewoon alweer een heel topic volgepraat!

    Zo, even een paar pagina's terug gelezen. Jullie hebben toch meer zitten kletsen dan ik eerst dacht, dus sorry als ik het een en ander even heb over geslagen.

    Om te beginnen: Alle spruiten die ik nog niet heb kunnen feliciteren, bij deze van harte gefeliciteerd!

    Ien: wat betreft die slaapjes overdag, ik weet niet hoe het nu is, maar hier wisselt het ook van dag tot dag. En inderdaad, D leg ik soms ook nog om 5 uur op bed, omdat hij dat gewoon echt nodig heeft!
    Waaaah, ik ben net bij jou 'speciale' berichtje aangekomen! Wat gaaf! Helemaal spontaan? (mag je dat vragen aan iemand, of is dat onbeleefd?) Hoe voel je je?
    S helemaal speenloos? Knap hoor! Hier nog alleen in bed. Ik deel jouw mening over kindjes met speen helemaal, dus hierdoen we er veel aan om dat te verkomen!
    Hier ook een manneke die soms enthousiast zit te drinken om alles vervolgens uit z'n mond laat lopen.

    Meid: Paar stapjes loslopen, wat goed! En ook al zelf eten! En je oudste ook nog eens naar de basisschool! Hoe vond hij het?

    Anke: Moest erg lachen dat jouw meid op het KDV naar buiten was gekropen! Jullie zijn flink aan het slopen geweest, lees ik! Wel wat laten staan van dat huis hoor!
    Rijden met aanhanger, die uitdaging ben ik ook (een tijd terug) aangegaan, met dezelfde gedachte als jij: gewoon zorgen dat je niet achteruit hoeft te rijden. Hahaha!
    En 2000 verschil is niet niks, lijkt bijna wel oplichting zeg! Gelukkig zit jij er bovenop!

    Fles: Waarschijnlijk doordat we op de vakantie een heel ander ritme hadden, heeft D de fles gewoon helemaal vaarwel gezegd. Hij krijgt melk in een drinkbeker of tuitbeker en hij vind het helemaal prima. Nu thuis merk ik niet dat hij de fles mist, dus laten we het zo. Het is trouwens niet zo dat we bewust geen flesjes meer gaven, het liep nou eenmaal zo.
    Hij krijgt nu ook gewone melk trouwens, en geen babyvoeding meer. Hier is hij ook helemaal tevreden over. (ahum, en ik dus ook :D)

    BD: Zoontje uit het gips, en wel zo fijn dat het nog voor de vakantie is! Heeft het resultaat gehad? Of is dat nog niet te zeggen?

    Juul: Fijne vakantie gehad lees ik! Geen ervaring met de schommel van je link, maar ik had die ook al op het oog!

    Pina: Wat een naar verhaal dat de VK het hartje niet kon vinden. Ik neem aan dat je ondertussen alweer een echo hebt gehad, maar kan me goed voorstellen dat een week dan lang duurt. Ah, goed nieuws, kloppend hartje! Je kan samen met Juul een nieuw topic voor februari 2013 mamma's openen. ;) (of gewoon lekker hier blijven kletsen, natuurlijk))

    Daffie: Hoe gaat het met de sollicitaties? En ook nog eens verhuisd en druk bezig met klussen. Klinkt als een volle agenda! J heeft eindelijk uitgevonden hoe ze vooruit moet kruipen, goed joh! Zo zie je maar, elk kindje heeft z'n eigen tempo!

    Spruitenmeeting: Prima idee eigenlijk om de dierentuin te bewaren voor een andere keer, als de spruiten er wat meer aan hebben. Een lekkere high tea is ook niet verkeerd ;)

    Whahaha, ja, geef mij maar de schuld van de mislukte zwaaidates! Ik ben niet degene die een foto heeft gemaakt van de boot die precies achter ons voer! :p

    Vakantie: Zo enorm veel meegemaakt! Voor ons beiden was dit de eerste keer dat we zelf met de boot zo'n lange tocht gingen maken.
    Dag voor de vakantie D's verjaardag gevierd en hij was flink verwend door iedereen! De heenreis naar het Grevelingemeer heeft wat langer geduurd dan gedacht, omdat we in best stormachtigweer terecht kwamen (windkracht 7, de boot kan het hebben, de kleine jongen kan het hebben, maar ik niet!).
    Het Grevelingemeer zelf is echt helemaal geweldig. Zout water, dus heel anders dan wat we zijn gewend op de Westeinderplassen. Krabben vangen was mijn nieuwe vakantiehobby. Het is net als eendjes vissen op de kermis, maar dan nog leuker! :p (Juul: misschien iets voor jouw jongens?)
    Ik ben nog een nacht gruwelijk ziek geweest (wat op zich al niet fijn is, maar zo op de boot, met beperkte faciliteiten helemaal een ramp), vriend heeft ons toen midden in de nacht naar een dichtsbijzijnde haven gevaren 'just in case'. Later hoorde we verhalen van mensen dat het te maken kan hebben met het zoute water en dat het vaker bij mensen voorkomt :$. Heb ik weer! Ik was wel weer snel opgeknapt, gelukkig!
    D vond het allemaal super! Hij kon lekker met water spelen, dus dan is het al snel goed. Wel viel het me op dat hij snel leert! Aan het begin van de vakantie konden wij hem nog gewoon binnen in de boot zetten, als wij even onze handen vrij moesten hebben (voor sluis of brug), maar al snel leerde meneer klimmen. Nu klimt hij met gemak van binnen naar buiten (en dat is nog best een flink stuk!). Dus nu echt permanent zwemvest aan!
    Arme jongen is op een van de laatste dagen helemaal lek geprikt door muggen :x :( Ziet er zo zielig uit, ook vrijwel allemaal in z'n gezichtje. We hebben een creme van de huisarts gekregen, en D lijkt er verder weinig last van te hebben.

    Ik zou nog heel veel meer kunnen typen over onze vakantie ervaringen, maar hier laat ik het bij! (in ieder geval voor nu)

    Ik stort me weer even op de was. Ik ben er bijna doorheen, nog 2 of drie draaien te gaan. De bank ligt volgestort met wasgoed wat opgevouwen moet worden, dus hopelijk komt er een goede film op tv vanavond :p
     
  7. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goh toevallig gisteren nog met B. een hele dierentuin "geduplood", hier ook 2 grote bakken vol. 'kleine' lego, zoals dat hier wordt genoemd is ook in, maar vooral bij de oudste, die weet gelukkig ook erg goed dat hij daarmee alleen aan tafel mag, tenzij Y slaapt, dan op de grond. :) Handy!

    Vanmiddag werken, nu lekker vrij met maar 1 kind thuis en mijn hub ook nog eens vrij. Wat een luxe :)
     
  8. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh ja, hierbij antw vanuit dat cafe in Amersfoort:

    "Dit is goed mogelijk. Je kunt hiervoor kostenloos een deel van de lounge reserveren. Die ligt op de kinderverdieping. Er is daar ook een grote tafel waaraan 8 stoelen staan We hebben ongeveer 6 kinderstoelen plus 6 wipstoeltjes. Vrij rondkruipen kan ook op deze verdieping. Reserveren is mogelijk op elke dag behalve zaterdagen."
     
  9. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

    Dat klinkt helemaal goed, toch? Ik ben voor!
     
  10. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh Nova, klinkt als een heerlijke vakantie! Hier is iemand heeeeuuuuuul jaloers! Vraagje he, hebben jullie een zeilbrevet of iets dergelijks? Mijn bulgaarse echtgenoot gaat er namelijk vanuit dat je na aanschaf van een boot er zo mee weg kan zeilen, zonder papiertje op zak. Ahum, ik dacht t niet?! Heb ooit in Friesland eens aan zo'n zeilkamp meegedaan, zelfs dat was voor een of ander brevet, geen idee meer hoe of wat trouwens - ik was geloof ik een jaar of 10. Jij weet vast meer!

    Jij dus ook die schommel op t oog, voor binnen ook? Buiten lijkt me niet erg ideaal gezien het materiaal. Ik heb voor de 'hang aan mijn been tijdens koken' momenten hub lief aangekeken en die heeft zowaar direct een paar gaten in het plafond in de keuken geboord. Nu hangt er tijdelijk even een andere schommel aan, ook babyproof, maar deze prul klimt echt overal op en uit, en zo doet hij ook serieuze pogingen om uit de schommel te klimmen, ieks!

    Ik vind hem wel vrij prijzig trouwens, maar aan de andere kant hangt ie wel in mijn (open) keuken, dus zie ik dat ding dagelijks 350x.

    @Zwaait naar Daffiee, hoe gaat t ermee?

    En zwaait naar rest! Doeii
     
  11. Sucre

    Sucre Fanatiek lid

    1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee lieve meiden!!

    Ik meld me ook weer eens.
    Hoe gaat het hier? Alle kindjes zijn inmiddels alweer 1, wat gaat het snel he! :$ Leuke verjaardagen gehad? Kindjes goed verwend?

    Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie. Voor de vakantie een drukke periode gehad, Daan osteopaat, gedoe op het werk, dus ff geen puf voor forum.

    Ik zag even snel dat er alweer 3 mama's een kindje verwachten, wat verschrikkelijk gaaf!!!! Van harte ien, Juul en Pina!!!
     
  12. Sucre

    Sucre Fanatiek lid

    1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    By the way, is er al een datum voor de meeting?
    Lijkt me nog steeds leuk om af te spreken...
     
  13. ientje

    ientje Fanatiek lid

    7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ha die Sucre! Leuk dat je dr weer bent, heeft osteopaat nog veel kunnen doen voor D? Hoe is het nu met hem?

    Ja, spruitenmeeting staat op 7 oktober :)

    Later meer, nu weer werken..
     
  14. Sucre

    Sucre Fanatiek lid

    1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Na de eerste behandeling leek het beter te gaan, maar we zijn gewoon weer terug bij af. Slapen blijft een drama. Per nacht moeten we er gemiddeld 3x uit. Soms vaker, heel soms minder vaak. Tijdens de vakantie heeft hij alleen maar tussen ons in geslapen, anders schreeuwde hij de hele camping bij elkaar. Niet echt bevordelijk voor de romantiek, haha :p

    7 oktober, ik zet het op de kalender!

    Hoe gaat het met je? Erg zwanger?
    Ging het zwanger worden bij jou de vorige keer niet moeilijk? Wat een stomme vraag eigenlijk... Vroeg me gewoon af... zo leuk, de kindjes kort op elkaar :)
     
  15. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Juul: Ik stuur je straks even een pb, anders zit ik dit topic vol te spammen :D

    Sucre: He balen zeg, dat er nog niet echt vooruitgang is! Wat zegt de Osteopaat ervan?
     
  16. meid

    meid Fanatiek lid

    14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik heb jullie ook weer gevonden!

    wow dit is echt het 3e topic al....wat lullen we een eind weg zeg, hahaha!

    @sucre, leuk dat je je zo nu en dan even meld, ik heb wat foto's op fb gezien, leuk hoor.
    jammer dat het met de kleine man nog niet zo lekker wil. en 3keer op een nacht eruit, dat is toch niet vol te houden??!!!
    vergeet je niet aan jezelf te denken? doen hoor! hopelijk kan je een tijdje teren op jullie vakantie!
    ik zat even je banner te kijken, maar geef jij nog steeds borstvoeding?

    @nova, klinkt goed die vakantie, lijkt me heerlijk om te varen, die rust op het water, maar tegelijk, wil ik ook altijd graag van alles zien, dus voor mij zou er dan een auto mee moeten op de boot, whaha.
    dus maar niet met een boot op vakantie.

    @anke, super leuk speelgoed, duplo en lego, maar ik begrijp dat je hub dus regelmatig op regenachtige dagen op de grond door brengt tussen 'zijn' duplo blokken.
    hier heeft de oudste al een curver box vol met lego, hij vind het ook zo leuk en zijn vader ook..zijn ouders hebben ook aardig wat lego van hem op zolder staan en dat komt naar beneden als Y daar is.

    ik ga even thee drinken.
     
  17. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    #17 AnkeM, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt: 7 aug 2012
    Hee Nova, lekkere vakantie gehad dus! Een van mijn collega's was ook al zo enthousiast over het Grevelingenmeer, maar dan een stukkie lager want hij was er aan het duiken. Het schijnt inderdaad helemaal vol te zitten met krabben en andere beestjes. Die D, lekker klimmen. Heel herkenbaar, trouwens. Wel balen dat je ziek was, dat hoort niet op vakantie.
    En nog gefeliciteerd met D, ook al zo verwend!

    Bd, Lego had manlief al maar dat was opgeborgen vanwege het gebrek aan ruimte. Nu had ie een mooi excuus om Duplo te kopen. Enne, hoezo is dat voor jongens? Ben bang dat B alleen maar lego etc krijgt, niemand die het hier leuk vindt om haar poppen kado te geven, hihihi.
    En ja we laten wat staan, we zijn wel zo'n beetje uitgesloopt. Hoewel, de aannemer moet ook nog wat doen.

    Juul, goed idee van die schommel. Dat koken is wel een ding, ik heb hier meestal ook een chagrijnig kind naast me zitten. Hoewel het nu wel redelijk gaat. Overigens nu wel het meest lastige moment van de dag, zonder manlief. Ah, de lounge reserveren, goed idee!

    Sucre, zag al wat doto's voorbij komen, lekker gehad dus. Wat balen van het slechte slapen van D zeg. En ook balen dat die osteopaat niet helpt. Lijkt me erg zwaar, dus ik hoop dat je snel de oplossing vindt.hoe gaat dat 's nachts eigenlijk, is D echt uren wakker of valt ie meteen weer in slaap zodra je hem oppakt?

    Hier, haalde B vanmiddag op, was ze met haar neus ergens op gevallen en d'r eerste bloedneus opgelopen ;). Verder geen gemiep gelukkig maar het is weer een mijlpaal ;)
    Ah mijn laptop is opgestart dus ik kan nog even werken.
    Oja, duimen jullie voor ons, we hebben donderdag weer een kijker!
     
  18. Sucre

    Sucre Fanatiek lid

    1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Supernova, we zijn 3x bij de osteopaat geweest. Daan vond het elke keer verschrikkelijk, het was 1 grote schreeuwpartij, verschrikkelijk vond ik het. De 3e keer heeft ze niks gedaan, omdat ze het zelf ook op mishandeling vond lijken. :( Ik moest laten weten hoe het ging, maar ivm vakantie heb ik nog niks laten weten, morgen maar eens mailen...
    Jouw D ook al zo'n klimgeit? Ik heb onze D al een paar keer betrapt op de bank, de tafel, staand op een stoel. Oeioeioei :D

    Meid, dat is idd niet vol te houden. Ik ben ook echt chronisch vermoeid, de vakantie heeft niks van die vermoeidheid weggenomen. Maar wel enorm genoten en mijn hoofd weer lekker leeggemaakt. Maar men, wat snak ik na enkele nachten met slaap...
    En ja, ik geef nog steeds BV. Enerzijds uit noodzaak, meneer wil niet zonder, weigert de fles en drinkt weinig tot niets als ik er niet ben.

    Duplo/lego, hier alleen nog duplo. bewust voor gekozen, omdat D alles in zijn mond stopt haha. En L vindt het echt geweldig!!!

    Anke, voorheen kon ik Daan altijd wakker in bed leggen rond 19.00 uur. Nu valt hij alleen nog aan de borst in slaap. Dan na een half uur wordt hij overstuur wakker. Kan alleen aan de borst weer tot rust komen. Dan na 2-3 uur weer overstuur. Gaan we niet naar hem toe, dan blijft hij uren huilen. Proberen we hem te troosten, dan gaat hij niet slapen, leg ik hem aan, dan komt hij meestal wel tot rust. Gewenning? Ik weet het niet meer, mogelijk speelt dat een grote rol...of speelt er toch wat anders?

    Ahhh, een bloedneus, arme B! Hier ook een mijlpaal, 2 nachten geleden D uit ons bed gevallen. Ook al zo sneu :(

    Wouw, een kijker!! Ik duim! Wij hebben ons huis ook te koop staan, maar helaas nog geen kijkers gehad. Flink balen hoor.
     
  19. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Sucre; snachts huilen, ik weet er alles van helaas. Gelukkig (klopt heeeeeel hard af) gaat het de laatste weken iets beter. Hij kan heel soms zelf al weer in slaap vallen. Eerst hetzelfde wat jij aangaf; huilen, krijsen, gillen gewoon twee uur lang aan een stuk, verschrikkelijk.
    Breekt je gewoon echt op. Valt niet mee meid, probeer zo veel mogelijk rust te pakken waar nodig.
     
  20. ientje

    ientje Fanatiek lid

    7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zo hehe, ik heb eindelijk even tijd om een fatsoenlijk bericht te typen!

    Bd, jij had het er toch over dat je je nog niet voor kon stellen dat M stapjes zou gaan zetten?
    Het begon hier ook met aan de tafel staan, even loslaten en helluuuuup-ik-sta-los-grijpdetafel! Daarna steeds langer los staan, dan een klein ministapje tussen tafel en bank, met handen ver uitgestrekt. Dan 1 stapje en bij de 2e direct neervallen, en nu was het ineens een stel stappen achter elkaar! Ging ineens zó hard!

    Duplo, hier ook al 2 dozen vol, op de koninginnemarkt een doos vol gescoord voor een prikkie en een bak bij de action gekocht. Ideaal! Hij doet er nu nog niet zoveel mee, maar dat komt vast wel :)

    Nova, zo, jij bent weer terug en we hebben gelijk weer 2 pag's vol! :D
    Haha, nee hoor das niet onbeleefd! (ik las laatst op een ander forum de vraag: is het gepland? Dat vond ik wel wat onbeleefd ;))
    Maar het is idd helemaal spontaan, geen ziekenhuis, geen meds, niks! :)
    Voel me best goed, af en toe een dagje misselijk, maar heb nog geen innige relatie met de wc pot gelukkig :) Maandag eerste echo, ben erg benieuwd!!

    Vind het trouwens echt stoer dat jullie gewoon effe 3 weken met de boot weg zijn geweest!
    Ik heb vanavond samen met S mn moeder naar de boot van mn ouders gebracht, mn vader was al aan het varen met 2 neefjes. Wij heel even aan boord geweest, maar ik zag in dat halve uurtje al overal leeuwen en beren, hahaha, laat staan als ik 3 weken aan boord zou zijn met hem!

    Juul, leuk dat café! Ik ben ook voor!

    Sucre, ook thx voor feli's :)
    Wat onwijs rot dat het slapen nog steeds zo'n drama is! :( Chronisch vermoeid, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
    Ergens wel lastig dat hij nog zo afhankelijk van je is door de bv, zo kun je ook gewoon niet een nachtje bijtanken.
    Heb je al tuitbekers en rietjesbekers, of gewone bekers geprobeerd? Vast wel, maar anders zou je dat misschien nog kunnen proberen om hem toch nog wat binnen te laten krijgen.
    Wil hij ook geen speen?
    Leef met je mee meid, is effe geen pretje zo voor je! *knuf*
    Ineens schiet me te binnen dat mn tante voetreflexologe is. Zou dat misschien een idee zijn om een reflexologe in de buurt te bellen om te kijken of zij misschien iets kan? Ik weet eerlijk gezegd niet of die iets voor jou en hem kan betekenen hoor, maar misschien is het a shot worthy?

    Anke, ach, eerste bloedneus! Sielug!
    Joepie, weer een kijker! Ik duim!

    Hier gaat alles wel z'n gangetje, slapen gaat wel redelijk meestal, als S doorslaapt ligt z'n moeder wakker, en andersom ongeveer ;) Heb ook echt de naarste dromen. Zo droomde ik vannacht dat ik S alleen thuis had gelaten en dat ik zelf met de fiets weg was gegaan. Was ik ergens op een half uur fietsen afstand en raakte ik ineens in paniek omdat ik hem had thuisgelaten, met de nodige worst case scenario's in mn hoofd. Pff, het zweet stond op mn rug toen ik wakker werd, en vervolgens dus niet meer kon slapen! ;)
    Verder is MvM gisteren geweest, een knaller van een test, geeft weer wat geruststelling. Maar blijft nog steeds spannend tot de echo!

    Oh, Sucre, idd raakte ik van S niet zomaar zwanger, met behulp van Clomid was het in de eerste ronde raak. En nu gewoon zonder! Hoe speciaal is dat, en vooral omdat ik op S' eerste verjaardag een posi test in handen had :)

    Nou meiden, ik stop met typen hoor, anders is dit topic ook zo alweer vol ;) Trusten!
     

Deel Deze Pagina