De symptomen bij elkaar opgeteld, slecht nieuws of geen reden tot zorg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maya1982, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maya1982

    Maya1982 Actief lid

    7 okt 2014
    140
    0
    0
    Ik ben nu 6 weken en drie dagen zwanger. Door een historie rondom vruchtbaarheidsproblemen in de familie, een zus die na 10 jr mmm 'uitbehandeld' is en mijn eigen mmm traject met steeds tegenvallend nieuws (zeer lage AMH, bijna afgebroken ivf traject ivm lage respons, ongunstige vooruitzichten), ben ik heel wantrouwig en sceptisch geworden in het hele zwangerschapsgebeuren. Mogelijk totaal niet realistische of helpend, maar ergens steeds het gevoel dat het gewoon niet gaat gebeuren, dat het niet voor niets is dat het zo uitermate moeizaam gaat...

    Dat deze niet al te positieve houding niet helpend is, weet ik ook wel. Moeilijker nog is om soort van objectief naar signalen te kijken zonder direct ervan overtuigd te zijn dat het nu dus mis gaat.
    Mogelijk dat anderen mij dus kunnen helpen.... Lijken mijn signalen onschuldig of toch mogelijk voortekenen van een komende mk?

    Wat zijn die signalen:
    - zaterdag hele dag buikkrampen, niet heel erg hevig, wel vervelend en zeurderig gevoel. Warme kruik gaf wel wat verlichting
    - zaterdag begin van de avond trof ik op toilet een dieprode vlek aan op m'n inlegkruisje en bloed bij afvegen.
    - Rest van de avond (en tot nu toe) geen bloed meer
    - zaterdagavond en gisteren wel paar keer nog wat licht bruine afscheiding bij afvegen.
    - zondag ochtend in alle onzekerheid nog een kv 2v5 test gedaan. De teststreep was opeens erg licht. Zichtbaar, maar wel zeker de helft lichter dan de testen aan het begin (die in de dagen na NOD)
    - maandag (vandaag) weer wat uurtjes buikpijn, zelfde als zaterdag. Niet heftig wel vervelend.
    - kwalen van pijnlijke borsten en misselijkheid waar ik afgelopen 2 weken erg last van had, zijn er nog wel maar zijn wel minder geworden.

    Alles afzonderlijk lijkt nog wel een soort van te verklaren te zijn, maar het is die optelsom die mij zorgen baart en het mij heel moeilijk maakt om positief te zijn. Ik heb. 24 april pas eerste echo (9wkn).

    Wat is jullie eerder indruk of gedachte hierbij? Kijk ik door sceptische houding te gekleurd of zien jullie hier ook ongunstige signalen opstapelen?
    Zou het de moeite waard zijn om eerder een echo te vragen? Iemand deze signalen zelf ook gehad en hoe verliep dat?
     
  2. BVS

    BVS Bekend lid

    28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik zou vragen voor een echo eerder, desnoods betaalde ik hem zelf. Bij 6 weken zou er een hartslag moeten zijn. De stress die je rondom dit alles hebt is ook niet goed natuurlijk. Mijn "symptomen" gingen ook op en af dus daar kan ik geen eerlijk antwoord over geven, al is bloedverlies natuurlijk niet echt positief. Tevens had ik ook veel buikpijn en krampen gepaard met veel diarree.

    Succes ermee! Ik hoop dat je een plakkertje hebt :)
     
  3. bepje

    bepje Lid

    18 aug 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou als ik jou was gewoon je verloskundige of gyn. bellen, en even overleggen.
    zij kunnen je ongerustheid wegnemen en eventueel al een echo maken om te kijken of het goed of fout zit.
    zo vanachter de computer is dit toch niet goed te bepalen.
    kan zowel zijn dat er een adertje gesprongen was of dat er wat anders aan de hand is.
    succes!
     
  4. BVS

    BVS Bekend lid

    28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Je bent trouwens geen echt stolsel verloren? En heb je gemeenschap gehad die vrijdag of zaterdag? Na de seks kan het ook weleens zijn dat je wat bloed verliest.
     
  5. Maya1982

    Maya1982 Actief lid

    7 okt 2014
    140
    0
    0
    Dank voor jullie reactie. Nee geen seks gehad daarvoor en geen stolsels verloren...
    Zal morgen idd even overleggen met zkh.
     
  6. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Zou even bellen met je vk of gyn,zeker met je geschiedenis,dan even een echo ter geruststelling,je zou een kloppend hartje kunnen zien op dit termijn
    Succes en duim voor een mooie beeb!
     
  7. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Inderdaad even vragen om een vroege echo.
    Je blijft anders ongerust tot 9 weken en dat is ook niet goed.
     
  8. BallerinaN

    BallerinaN Bekend lid

    6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Zou ook vragen om een echo. Vind het trouwens eigenlijk wel gek dat je met jou voorgeschiedenis niet zoiezo al een vroege echo krijgt... Succes, hoop dat het goed zit!
     
  9. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Het begin is gewoon heel onzeker. De kwaaltjes kunnen van dag tot dag verschillen en bloedverlies komt ook vaker voor. Ik heb zelf ook bloedverlies gehad en de eerste maanden vond ik zenuwslopend...net al hierboven al is gezegd, zou je het beste kunnen vragen om een vroege echo. Al deze stress is ook niet goed. Succes meid!
     
  10. Tralalala

    Tralalala Fanatiek lid

    29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Die krampen hoeven absoluut niks te betekenen. Hebben zeer veel vrouwen in het begin van de zwangerschap (en later ook nog wel, ik heb er nog steeds af en toe last van). Is gewoon het groeien van je baarmoeder. Het bloedverlies kán een slecht teken zijn maar hoeft niet, kan inderdaad ook gewoon een gesprongen adertje of iets dergelijks zijn.

    Ik zou zeker vragen om een echo komende week, er zou nu al een hartje zichtbaar moeten zijn en dat geeft dan toch weer wat vertrouwen!
     
  11. Maya1982

    Maya1982 Actief lid

    7 okt 2014
    140
    0
    0
    Dank voor al jullie reacties! Advies is duidelijk om toch voor vervroegde echo te gaan... Ik ga morgen bellen! Dank nogmaals.
     
  12. Poppenkop

    Poppenkop Fanatiek lid

    2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier ook lang in de mmm gezeten en vele teleurstellingen te verwerken gehad. Daar word je nu eenmaal niet optimistischer van.
    Ik vond het ook heel erg moeilijk om positief te blijven, zeker gezien ik ook meerdere mk's heb gehad.
    Omdat de voortplantingsafdeling van mijn z'huis dit weet, krijgen alle vrouwen daar al een echo rond de 6 weken.
    Ik hoop dat je dit ook voor elkaar kunt krijgen bij jouw z'huis, dit geeft je zekerheid en houdvast.
     
  13. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Veel succes! Verbaasd mij wel. Bij mij was het de gewoonte om tussen de 6 en 7 weken een echo in te plannen als je via de voortplantingsgeneeskunde zwanger bent geraakt.

    Nu bij de tweede ook weer met 6 weken vanwege mijn voorgeschiedenis.

    Ik snap je zorgen. Bij elkaar zie ik alle dingen staan die vertellen dat het mis is. Tenminste...als je gaat googlen ;)
    Hier ook symptomen op en af, bloedverlies, dagen bruinverlies, nooit buikpijn dat pas met 12 weken. Maar tot nu toe gaat alles goed.

    Gebruik je utrogestan? Dat kan ook wat bloedverlies veroorzaken. Het is tenslotte een weekmaker en de zwangerschap zelf zorgt ook voor verweking. Dubbel op dus. Die adertjes rond de bmm zijn dus lekker week.
    Nouja...we kunnen gissen en twijfelen en je opbeuren... ik denk dat een echo het antwoord geeft.

    Als je een hartje ziet, geef dan aan dat je verschrikkelijk onzeker bent en vraag of je nog een keer mag komen over een weekje.
    Het begin is het gewoon zo zenuwslopend. Zeker als een zwangerschap zo moeilijk verkregen is.

    Succes meid! Knuffel van een 'mede lage amh-er'.
     
  14. Maya1982

    Maya1982 Actief lid

    7 okt 2014
    140
    0
    0
    @poppenkop en MI87: fijn dat jullie dit gevoel kunnen begrijpen. Het is toch anders als het allemaal zo moeizaam gaat he...

    Ja ik gebruikte utro. Mocht van zkh al stoppen op dag 18 na punctie, maar veel over gelezen en voelde niet goed al te stoppen. Had nog genoeg (zus had over) dus door gegaan op dosering 2 x 2 per dag. Die zaterdag dat ik ook wat bloed zag, besloot ik ook met utro te stoppen.

    MI87 wat super dat jij ondanks laag AMH nu spontaan zwanger bent!
     
  15. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Succes meid,hopelijk krijg je de echo eerder!
     
  16. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Niemand meldt echter iets over je lichter wordende testen.

    Vanaf 6 weken worden testen sowieso lichter vanwege het zeer hoge HCG-gehalte welke de testen niet meer aan kunnen. Let wel, het tweede streepje blijft de gehele zwangerschap, maar het is alleen lichter dan rond je NOD.

    Vanaf 6 weken kun je dan ook beter stoppen met testen.

    Verder hoop ik dat je snel terecht kunt voor een echo.
     
  17. flowerpower

    flowerpower Bekend lid

    7 feb 2011
    557
    0
    16
    Dat was inderdaad iets wat ik ook wilde melden, dat op een gegeven moment de testen lichter worden omdat de testen de hoge hoeveelheid hcg niet meer aankunnen, wat betreft misselijkheid dat kan ook erg variëren. Wel goed dat je hebt gebeld voor een eerdere echo, want die onzekerheid is slopende veel sterkte en ik hoop op een mooie echo voor je!
     
  18. Maya1982

    Maya1982 Actief lid

    7 okt 2014
    140
    0
    0
    Nou ik heb gebeld vanochtend. De ass. aan de lijn en die zei gelijk dat het niet goed klonk. Vrijdag ochtend echo. Rekende er wel op dat het niet goed zou zijn maar als zo'n assistente dat dan vrij stellig zegt, fan keert je maag toch weer een beetje om.. 😢
     
  19. BVS

    BVS Bekend lid

    28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Jesus zeg wat een ***wijf van een assistente om zomaar aan te nemen dat het niet goed is. Lekker gevoel heb je dan!

    Succes vrijdag, laat even weten hoe het gegaan is.
     
  20. opnaarnr1

    opnaarnr1 Actief lid

    14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte! Zal duimen voor goed nieuws vrijdag!
     

Deel Deze Pagina