De tijd gaat me nu echt te snel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladydi85, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

    Ladydi85 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Er zijn vast wel meer meiden die het hebben: zwanger van de tweede (derde, vierde, noem maar op) en dan sta je veel minder stil bij het zwangerzijn dan bij de eerste. Over twee dagen ben ik zeventien weken zwanger en ik weet niet waar de tijd blijft. Het lijkt vorige week dat ik mijn vorige vk-afspraak had, maar dat is toch echt al bijna vier weken geleden.

    Ik heb zo uitgekeken naar deze zwangerschap en ik wil er zo graag van genieten. Maar het lukt gewoon niet. Ik heb ook niet echt het gevoel zwanger te zijn, zoals ik bij mijn zoontje wel had. Ik voel de kleine al wel, maar het doet me veel minder dan de vorige keer. Iemand die dit herkent? En wat kan ik doen waardoor ik wel wat meer kan genieten? Voor ik het weet is het eind april en is die kleine er. En zal ik (waarschijnlijk) nooit meer zwanger zijn.

    Klinkt wel raar hè? Ik snap er ook echt niets van. Zo naar uitgekeken, dan ben ik zwanger en dan kan ik er niet eens van genieten. Terwijl ik vaak genoeg er bewust aandacht aan probeer te geven. Babbelen tegen de kleine, mijn zoontje erbij betrekken, tijdschriften lezen over zwanger zijn, over namen nadenken. En toch voelt het heel oppervlakkig...
     
  2. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Het is onze eerste.
    Maar het gaat mij ook veel te snel!!
    Ik geniet volop ( erg jammer dat je dat nu niet kunt:()
    Maar ik ben ook bang dat ik te weinig geniet.

    Hopelijk kun je snel ook genieten:D
     
  3. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Ja ik herken het volledig!!! Het is nu allemaal wat 'normaler' geworden. Het gaat idd veeeel sneller.


    En ik HAAAAT dat! Dit zal mijn laatste zwangerschap zijn en ookal heb ik veel klachten, het gaat mij te snel.
    Ik zal dit nooit meer meemaken. En wou er extra van genieten.
    Ik geniet vollop hoor, maar het lijkt zo weinig, het lijkt zo kort!
     
  4. bar20

    bar20 Actief lid

    12 okt 2010
    102
    0
    0
    hoogvliet
    Hai meid , ik ben over 2 dagen 16 weken en bij mij vlieg de tijd ook . Het is mijn eerste en ben super blij ! Maar ik heb ook bepaalde momenten dat ik er niet zo veel aan denk . En dan is het goch het is weer woensdag weer een week erbij en zou ook super graag Willen weten wat ik kan doen om er meer van te genieten grietjes bar
     
  5. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Oh ik herken het helemaal. Heb zelf ook echt niet het idee dat ik zwanger ben, al wijzen de 3 echo's er toch echt op dat er een ukkie van 12 weken in mn buik zit.

    Hopelijk kan je binnenkort wel gaan genieten van je zwangerschap!
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Zoooo herkenbaar! Voor mij is het ook de laatste zwangerschap en het idee dat de schopjes en groeiende buik straks definitief verleden tijd zijn zorgen er bij mij ook voor dat ik veel meer wil genieten dan ik al doe.
    Ben ook bang dat ik het er erg moeilijk mee ga krijgen straks na de bevalling, dus probeer om speciale momenten vast te houden en dergelijke.. maar dat is toch een stuk lastiger met kleine kinderen in huis.
     
  7. Boeketje

    Boeketje Actief lid

    30 nov 2009
    430
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik herken het ook helemaal. Ik vergeet soms gewoon dat ik zwanger ben (bijna 16 wkn). Geen/weinig klachten, dus ook die herinneren mij er niet aan...
    Het is idd jammer aangezien dit mijn laatste zwangerschap kan zijn (zijn er nog niet helemaal uit).
     
  8. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Ja ik denk ook dat ik het heeel moeilijk ga krijgen met het feit dat ik nooit meer zwanger zou zijn! Juist die zwangerschap vind ik zoooo speciaal! Het is een proces die niet te verklaren valt.
    Ook zou ik nog een wel zo'n wondertje willen krijgen.. Maar ja, het is in onze situatie zowiezo beter dat het onze laatste is. En die keuze accepteer ik volledig.

    Dus ik denk dat ik op de moeilijke momenten gewoon heel erg vast moet houden aan de feiten die ons hebben doen besluiten om het hierbij te laten. En dan maar hopen dat er niet teveel moeilijke momenten gaan komen want 1 ding weet ik zeker, het zwanger zijn ga ik enorm missen!
     
  9. kappiegirl

    kappiegirl Bekend lid

    5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier gaat het ook zo snel! Ben nu 27weken en ik heb het idee dat ik er pas 17 heb gehad! Het gaat zo enorm snel het is onze 3de en we zijn super blij maar voor we het in de gaten hadden is het al bijna februari en is er nog geen dakraam en nog geen kamertje dus deze week word het kamertje gemaakt met extra licht en komt van het voorjaar het dakraam erin want dat gaan we echt niet meer redden nu.
    Ik geniet wel volop van mijn zwangerschap en de kinderen ook. Voor ons is het ook echt de laatste want deze zwangerschap en de aankomende bevalling hebben en nemen veel risico´s met zich mee.
    Ik sluit ook elke week af met het idee jeetje weer een week voorbij gevlogen waar blijft de tijd!
    Maar ook kijken we allemaal heel erg uit naar de goede afloop en naar het prachtige eindresultaat...

    Probeer zoveel mogelijk stil te staan bij het wonder wat groeit in je buik die kleine momenten dat de baby even van zich laat voelen. Sta er even bij stil wat er gebeurt daarbinnen, dan zal het gevoel straks echt wel weer goed komen en dan kun je volop genieten van je zwangerschap.
     
  10. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik heb ook precies hetzelfde gevoel, en ook omdat dit zeker mijn laatste zwangerschap is wil ik er juist van genieten.

    Bij de eerste zwangerschaps heb ik zwangerschapsyoga gedaan en was ik van plan dit bij deze zwangerschap niet nog een keer te gaan doen maar misschien om toch wat bewuster te genieten en dat je dan echt een moment met jezelf en je zwangerschap bezig bent ga ik het toch wel doen denk ik.

    Misschien ook een idee voor jou (als je dat dan al niet van plan was) om een cursus te gaan doen
     
  11. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Hier ga ik geen cursus doen. Vind het toch wat teveel geld voor iets waar ik mij niet 100% thuis zou voelen.
    Ik denk dat ik ga zwemmen.
     
  12. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Hier ook zo, alleen 'mogen' jullie allemaal nog veeeeeel langer dan ik ;) Ik heb nog vanalles op het lijstje staan, oa ook 'genieten van de zwangerschap'. Tja.. daar komt waarschijnlijk helaas niets meer van. Vind het echt heel jammer, want dit is zeeeeer waarschijnlijk de laaste keer.
     
  13. Ladydi85

    Ladydi85 Niet meer actief

    Aiii, bij jou komt het inderdaad wel heel dichtbij. Wat spannend! En ik denk dat ik voor ik het weet ook net zo ver ben als jij als ik zo door ga. Ineens heb ik dat kleine poppie vast en dan is de zwangerschap voorbij :(

    Zoals iemand hierboven al zei: het voelt heel normaal. Ik denk dat dat de goede woorden ervoor zijn. Het voelt alsof het gewoon zo hoort, het voelt niet als iets bijzonders. Terwijl het dat toch echt wel is. Hoe krom kun je denken... Maar blijkbaar ben ik dus echt niet de enige ;)

    Een zwangerschapscursus wil ik wel weer gaan volgen, juist ook om deze reden. Om er toch twee maanden elke week bij stil te kunnen staan. Maar welke ik ga doen, daar ben ik nog niet over uit. Zwemmen lijkt me wel wat, maar ik háát die kleedhokjes. De vorige keren dat ik ging zwemmen (niet zwanger) ben ik er gauw mee gestopt, omdat ik altijd in de knup kom in die veel te krappe hokjes. Laat staan als ik ook nog een dikke buik mee moet sjouwen.

    Morgen heb ik weer een controle bij de vk. Ik ga het eens aankaarten, misschien heeft zij een idee om er wat meer van te kunnen genieten :)
     
  14. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik denk dat je bij een tweede de zwangerschap sowieso anders beleefd. (niet dat ik dat weet, omdat dit mijn eerste is, maar daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen).
    Wel jammer dat je er niet zo van geniet.. wellicht heeft de vk idd wat tips? En misschien moet je er ook niet te zwaar aan tillen (mss wel makkelijk gezegd). Dat de tijd snel gaat, is juist misschien ook wel lekker. Dat zegt wel iets over de klachten die je dan ws niet echt hebt etc..

    Ik hoop dat het genieten alsnog mag komen!! Succes! :)
     
  15. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben eigenlijk pas met een week of 20 gaan genieten van deze zwangerschap. Toen begon ik de frummel eindelijk een goed te voelen en was ook het schuldgevoel naar mijn eerste dochter toe een beetje voorbij.
    Ik heb me dit keer ook expres voor een cursus zwangerschapsgym/voorbereiding opgegeven, zodat ik iedere week een uurtje of wat toch echt even stil kan staan bij mijn wondertje.
    Overigens begint het nu wel zwaarder te worden met een (bijna) dreumes die hier rondkruipt, waardoor ik mijn energie goed moet verdelen.
     

Deel Deze Pagina