De wens is zo groot! Ik wil graag contact!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Esprit, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hoi,

    Op 8 juni kreeg ik een miskraam, hebben een week moeten wachten op uitslag of het vruchtje echt weg was...een helweek.... :cry: :confused: :(
    Nu net mn eerste menstruatie na MK achter de rug...jammer genoeg kreeg ik voor ik ongesteld moest worden allerlei symptomen. Vooral mn borsten voelden strak en pijnlek en had een wegenkaart aan aders op mn borsten lopen ( nu nog steeds). Ik heb een test gedaan en die bleek negatief :cry: , was ook wel te verwachten, maar ja de wens om zwanger te worden is zo groot!
    Iedereen zegt dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn, een "vriendin" zei zelfs dat ik op deze manier wel schijnzwanger kon gaan worden! Of een andere reactie: wanneer je er zoveel mee bezig bent dan is de kans dat het niet lukt ofzo.... :evil:
    Maar jeetje...het is toch logisch dat je er mee bezig bent?
    Ik probeer er niet te veel aan te denken en mn leven rommelt verder wel lekker door, maar op de dagen dat je de eisprong kunt verwachten en tegen de tijd dat je je menstruatie kunt verwachten is het o zo moeilijk om die gedachte aan zwanger worden uit je hoofd te zetten.
    :(

    Ik zou graag met iemand willen chatten/msnen/mailen die hier ook door heen gaat. Want de mensen om me heen begrijpen me niet.
    Ik heb wel een hele lieve vriend, die erg zijn best doet, maar die staat er emotioneel anders in en voelt niet wat ik voel hè...

    Groetjes Vera
     
  2. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Ik wil jou in ieder geval heel veel sterkte wensen!
    Mijn situatie is op dit moment heel complex dus zwanger worden is geen prioriteit op dit moment!

    En succes met het zwanger worden!
     
  3. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Dank je!

    Voelde jij je ook machteloos?

    Is het bij jou zo fout gelopen dan? Weet niet hoor, maar de curettage is nu een maand geleden...

    Of ben je er nu ff klaar mee met zwanger worden?
    Bedoel dat het zoveel pijn doet en je nu ff afstand neemt van de wens?
     
  4. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Ik voelde me ook heel machteloos en soms krijg ik dat gevoel nog terug!
    Ik werd in het begin zo boos, er was zoveel woede!

    Mijn kinderwens heeft alles te maken met mijn relatie die nu net verbroken is... (Mijn vriend vond het nodig om ergens anders een kind te krijgen, geboren eind april, kwam ik vorige week achter!)
    Dus ik ben vrijgezel! ;)

    Kan jou vriend jou er goed in steunen?
     
  5. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Jeetje wat een rotzak!
    Wat moet dat een dreun in je gezicht zijn geweest zeg!?

    Mijn vriend steunt me super, gelukkig, hij vindt mij lastig te lezen...heb nog wel is van die buien dat ik erg verdrietig ben en hij is wat nuchterder dan mij...
     
  6. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Ja dat waren 2 flinke klappen in 1 maand tijd!


    Maar wat fijn dat je vriend je goed steunt..
    Mannen zijn er toch wat nuchterder onder!

    Was de miskraam bij jou vanzelf op gang gekomen?
     
  7. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Ja, wist niet wat me overkwam...
    Dacht eerst nog dat het innesteling was, maar kreeg na een dag toch echt wel wat meer bloedverlies...nog een beetje hoop gekregen toen doe huisarts zei dat ik mogelijk zwanger was van een 2-ling en dat 1 vruchtje afgestorven was, maar na bloedtest zekerheid...spontane miskraam noemen ze dat dan...
    Ik was 4/5 weken zwanger, nog zo pril, maar toch al heel speciaal!

    Maar jij was al een eindje verder...
    Was je ex toen wel steunend dan? Of bedonderde hij de boel toen ook al?
    Ik vind het zo erg voor je!
     
  8. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Jeetje zeg! Wel heftig hoor!
    Ik heb in oktober ook een spontane miskraam gehad!
    waren jullie al lang bezig om zwanger te raken?
    En wil je er meteen weer voor gaan?

    Ik was 15,6 weken zwanger! Hij steunde me toen wel goed, dat wel, maar achteraf gezien had ie toen ook al een gezonde dochter gekregen!
    Ik neem aan dat hij wel oprecht was bij mij, want hij heeft het idee: als je zwanger bent, moet je wel bij mij blijven, of als je een kind hebt... En nu kon hij het natuurlijk helemaal niet meer aan me vertellen dat hij een dochter had gekregen, want dan zou hij mij helemaal kwijt zijn!
     
  9. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Wat een smeerlap zeg....wat gemeen ook tegenover jou! Hoe had hij dit vol willen houden dan? In 2 gezinnen papa zijn? Het lijkt wel GTST!

    Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil.
    We gaan er weer helemaal voor, er is geen reden om te wachten...DE WENS IS ZO GROOT!

    Ook ik heb mn portie wel gehad en had gehoopt dat het geluk nu is een keer bij me zou blijven...en toch weer verdriet...denk nu maar zo: mijn lichaam is klaar voor zwangerschap, moet nu nog leren het vruchtje vast te houden ;) .....ik ben er van overtuigd dat mn vriend en ik over een poosje weer staan te huilen bij een positieve test!

    Liefs
     
  10. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Ja ik heb ook het gevoel in een soap terecht te zijn gekomen! Bah! Maar goed ik kom er wel over heen! ;)

    Als er geen reden is om te wachten zou ik er ook voor gaan en ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben!
    Vaak hoor je wel dat het snel raak is na een miskraam! Laten we het hopen voor jullie!

    Moet je nog op een na controle komen? Of is dat inmiddels gebeurt?
     
  11. Versch

    Versch Lid

    22 jun 2007
    18
    0
    0
    Hallo meiden,

    Beiden heel veel sterkte allereerst en succes!

    Het is inderdaad soms niet meer om aan te horen 'je bent er te veel mee bezig', 'je moet ontspannen'. Maar vele schieten vaak snel raak en fietsen de zwangerschap door als een soepele Tour de France! Dan kijk je daar ook anders tegenaan denk ik.

    Heb vertrouwen in je eigen lichaam!

    Dat is een opmerking die ik wel erg kon waarderen! Wellicht hebben jullie er ook wat aan!

    Gr. A.
     
  12. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Ik hoef niet meer op controle te komen, de bloedtest zei toen genoeg en heb nu weer een menstruatie gehad, ben al weer aan t afbouwen ;)

    Vertrouwen hebben in mijn lichaam is wel lastig hoor, heeft me nu ook weer voor de gek gehouden met de zwangerschapssymptomen! :rolleyes:
    Maar we zijn positief!

    We gaan volgende week met vakantie, dus we maken een vakantie-kindje! :oops: :) :D

    Liefs
     
  13. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Op vakantie heb je natuurlijk ook alle tijd om te klussen! Dus ik zou zeggen: geniet ervan!
     
  14. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mannen ervaren dit zooooooooo anders, dat is ook mijn ervaring.
    Dat zie ik om me heen ook.
    Wij haden het geluk een stel om ons heen te hebben waarbij het totaal niet gaat lukken door medische redenen. Dat stel en wij hebben veel steun aan elkaar gehad.
    Bij hem en bij mijn man was duidelijk te merken dat zij er zo anders in staan.

    Bij een vrouw begint het met het zwanger willen zijn, dan gaat het nog niet eens om het kindje wat je aan einde van d erit eraan over zult houden.
    IN de 1e plaats is het de zwangerschap, het ultieme vrouw zijn. Is ook een oerinstinct in een vrouw.

    Hoe groot je wens ook is, is het altijd verstandig om gewoon door te gaan met je leven zoals deze nu is. IN het begin stelde ik dingen uit of deed ik dingen niet voor het geval ik dan zwanger zou zijn.
    Daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt. Hoe groot de wens ook is, je leven is nu ook goed. Mag het verrijkt worden met een kind, is dat natuurlijk fantastisch, maar als dat niet gebeurt, moet je ook door kunnen met je leven.....
    Dat is een besef wat mij de laatste jaren is gaan dagen. En het heeft wel geholpen.
    natuurlijk heb je het op momenten zwaar, heb je huilbuien enz. Maar er zijn ook momenten waarop je gewoon happy kunt zijn met je huidige leven.

    Veel sterkte!
     
  15. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo

    Ik ben nu bijna 1,5 jaar bezig en ben nu aan het bijkomen van een curretage/miskraam met 8 weken. Ik wilde het niemand vertellen dat we bezig waren maar het kwam zo naar boven door gezondheids problemen en daarna had iedereen steeds hetzelfde verhaal inderdaad. Met je bent er teveel mee bezig als je dat niet meer bent ben je zo zwanger. Nou niet dus. Dit jaar eindelijk zwanger en niet veel mensen verteld alleen de naaste familie en vrienden en dan een miskraam dat valt zo zwaar. Mijn vriendin en ik waren ongeveer tegelijk gestopt met de pil en zij heeft een kind van 2 maanden en ik kan niet eens zwanger worden/blijven. Ik ga het straks weer proberen maar of ik net zo blij kan zijn over deze zwangerschap als de vroige is nog maar de vraag.
    Heel veel sterkte toegewenst en ik zal voor jullie duimen dat het wel snel lukt.

    Ik weet wel dat ik het getroffen heb met mijn mannetje. Hij is echt de allerliefste en begrijpt me lijkt het helemaal en staat steeds voor me klaar. Ik weet niet of ik het allemaal had kunnen verwerken zonder hem.
     
  16. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hoi esprit
    Ik kan mij helemaal inleven in jouw situatie.
    Mijn kinderwens is ook heel groot.
    Dus als je wilt msnen stuur maar een pb.

    En clau: ik wil jou sterkte wensen meid.
    Ik kreeg kippevel toen ik het las. Jeetje zeg!

    En acciseje: Mijn vriendin en ik waren bijna tegelijk zwanger (ik was 2 dagen eerder uitgeteld).
    Bij is blijft alles goed gaan, gelukkig maar!
    Ik gun het haar van harte!
    En vandaag werd ik gebeld door mijn vriendin (zij had mij vorige week al gebeld met de medeling dat zij zwanger is).
    Zij was vandaag naar de gynaecoloog geweest om te kijken hoever zij was.
    Zij is nu 6 weken en 4 dagen, ze heeft ook het hartje zien kloppen.
    Op dat moment deed ik het heel vrolijk naar haar, is logisch toch?
    Maar toen ik mijn vriend even later had gebeld, begon ik te huilen.
    Hij zij nl de woorden: zij wel.
    Ja toen hield ik het niet droog.
    Mijn vriend mij troosten van bij ons komt het ook wel goed!
    Nou ik hoop het echt!

    Liefs
     
  17. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    bij mij ook verschillende mensen in de omgeving zwanger buren collega.
    dus hoe kan ik er nou niet mee bezig zijn als ik het bijna de hele dag zie :(
    Ik moet ook wel even slikken als nu iemand zegt ik ben zwanger. ben dan blij maar eenmaal alleen komen de emoties wel.

    kom gewoon lekker op het forum schrijven als je je hart wil luchten of gewoon wat wil weten het helpt mij ook heel erg ook om te weten dat je niet de enige ben.

    succes
     
  18. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Ik was ook erg blij voor mijn vriendin haar hele zwangerschap door alleen soms dacht ik het wel zij wel ik niet. Ik ben onwijs gek op haar dochtertje en weet ook wel dat het me ooit overkomt. Toen ik mijn vriendin vertelde dat het dan toch zo ver was was ze zo blij voor me en stond ze te huilen en toen het mis ging was zij er ook voor mij, maar ooh wat ben ik jaloers.
    Ik ben zelf niet tegelijk zwanger geweest met haar maar ik kan me voor stellen dat het voor jouw verzorginsmiep nog erger moet zijn. Jullie waren ongeveer tegelijk zwanger. Wij zaten te fantaseren iedere keer over samen op vakantie gaan en de kids die vriendjes werden omdat ze even oud waren. Nu zit er minstens een jaar tussen als het niet langer word. Nou ja positief denken en het komt voor ons allemaal goed dat weet ik zeker.

    Gr
     
  19. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hoi accisej
    Ik weet ook zeker dat het met ons allemaal goed komt.
    Ik ben al blij dat de gynaecoloog verder geen afwijkingen heeft ontdekt.
    Dus we gaan er weer voor na mijn menstruatie.
    Houd je mij op de hoogte, want dat zal ik wel leuk vinden?
    Liefs
     
  20. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hoi

    Ja ik hou je op de hoogte alleen als jij mij ook op de hoogte houdt. Ik zie nog 14 dagen op je banner staan dus je gaat er weer voor. Ik moet nog afwachten wanneer ik weer ongesteld word en dan wil ik ook weer starten.

    Ik wil het liefst nu al weer beginnen maar mijn mannetje wil nog niet. Zo wie zo is hij volgens mij bang geworden voor sex de komende tijd vanwege de curretage.
    Nu maar duimen draaien en hopen dat mijn cyclus snel weer op schema loopt.

    Gr
     

Deel Deze Pagina