De wondere wereld van AD(H)D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door KleineLai, 20 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Hi,

    ik ben opzoek naar mede ad(h)d’ers om een clubje mee te starten.

    Ik ben sinds een paar dagen weer begonnen met medicatie en ik merk dat ik behoefte heb om erover te praten. Ervaringen uitwisselen, niet alleen over medicatie hoor maar over alles wat bij ad(h)d komt kijken. De good and the bad … and the ugly. Want dat is het soms.

    Wie o wie? I know you’re out there! :D

    Als we elkaar hebben gevonden dan kan dit topic verplaatst worden naar clubs denk ik? Mag hij tot die tijd nog even in de Lounge blijven @Beheer ?
     
  2. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.383
    2.548
    113
    Wat leuk!!

    Ik ben een ADD'r weet dat het nu niet meer gediagnosticeerd word. In mijn tijd wel.
    Medicatie gebruikt maar werd er te vlak van, ben op mijn 8ste al gediagnosticeerd. Ondanks het heerlijk was soms, mis ik dan het echte diepen gevoel. ' klinkt zweverig ik weet het' soms zoek ik nu wel eens rust in mijn hoofd want deze staat natuurlijk altijd aan. Vooral savonds leverde dat problemen op. Maar met melatonine is het ver in bedwang.

    Mijn grootste val kuilen zijn in 100 sloten tegelijkertijd lopen. Ik ben echt met van alles en nog wat bezig, kan dat de controle verliezen en dan alles vergeten.Of nergens meer aan toe komen.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik heb zelf geen ADHD, wel 2 kinderen met.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Welkom :o:

    Is dat zo dat ADD niet meer bestaat? Valt dat nu gewoon onder adhd spectrum of iets?

    Ik be gediagnosticeerd op mijn 18e. Toen ook een paar jaar medicatie gebruikt. Vooral op werk had ik het wel nodig, in het dagelijks leven niet zo. Ik was alleen verantwoordelijk voor mezelf, woonde bij mijn ouders, dus dat was met mijn ongemotiveerde opgejaagde rusteloze altijd moe- hoofd wel te doen. En ook weet je niet echt beter. Het is normaal.

    ik ben toen gestopt omdat de dosis niet meer aansloot. Ik was veel afgevallen dus dat liep niet meer goed. De bijwerkingen wogen niet meer op tegen wat het bracht.
    Na mijn emigratie geprobeerd aan de ritalin te komen maar in FR bestaat add (en adhd) niet echt in volwassenen. Het is vooral een druk jongetjes probleem.
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    [
    En een partner met vermoedelijk adhd, toch? … het moet ergens vandaan komen haha
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Haha ja dat kan bijna niet anders, maar niet officieel de diagnose. Maar hij kan alle vakjes aanvinken.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.585
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    *raises hand*

    Hier ook een ADHDer.
    Ik heb mezelf laten testen nadat mijn zoon de duagnose kreeg en ik veel overeenkomsten zag.
    Dat was op mijn 31e dus pas.

    Heb een tijdje medicatie gebruikt, maar ik kon totaal niet goed tegen de rebounds, dus ben daarmee gestopt.

    Vreemd genoeg kan ik beter functioneren als het enorm druk is met veel verschillende dingen (chaos). Ik kan dan heel goed het overzicht houden.
    Juist als het rustiger is, dan ga ik me snel "vervelen" en laat ik werkzaamheden eerder liggen verstoffen en maak ik het niet af.
    Dat icm mijn soms wat te erg dromerige karakter (tja, vissen), maakt dat ik echt heel erg in mijn eigen fantasiewereld leef en kan ik strontchagerijnig worden als ik terug naar mijn realiteiten leven wordt getrokken.
    Hyper ben ik alleen als ik erg moe ben (slaap).
    Dan ga ik nog sneller praten dan ik normaal al doe :)
     
    Asil vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    zou hij in de toekomst een diagnose willen? Voor bijv medicatie?
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Hi! :D

    nee hoor dat is heel normaal dat je op je best bent in stress situaties. Ik ben super rustig tijdens drukte. Dan opeens gaan die prikkelcellen netjes dus werk doen lijkt wel, haha.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Nee hoor, hij heeft er zelf geen last van;), behalve 2 dagen voor we op vakantie gaan.
    Hij heeft zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, en voor hem werkt dat.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Vraagje aan jullie:

    mbt eten: wat voor adhd’er zijn jullie? Vergeet je eerder te eten? Of eet (snack) je juist eerder teveel?

    Wat ik zie is dat er weinig adhd’ers zijn die een goede balans hebben daarin.

    Ik val in de groep die vergeet te eten, en met medicatie heb ik ook nog eens geen trek. Dat is geen goede combinatie en in het verleden een oa reden geweest om te stoppen met medicatie. Ik wil daar nu goed op letten maar gisteren heb ik naast het ontbijt, slechts een paar happen avondeten en een koekje op. Eh.. ja dat gaat dus alweer verkeerd zie ik.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ben getrouwd met een adhd'er. Die is nu al dagen met de vakantie bezig in zn hoofd en de planning :|

    En we hebben nu al een aantal keer gehoord van oa kinderarts en cb arts of adhd in de familie voorkomt want de jongste is nogal eh aanwezig :roflmao: en mijn schoonmoeder zegt ook: net zn vader, t is net een vlo die overal snel heen hupt.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mijn man vergeet te eten of vreet de kasten leeg. Geen middenweg zeg maar.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.585
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Eten gaat hier prima gelukkig. Geen gekke dingen.
    Wel merk ik dat het veel lastiger is om van een verslaving af te komen en dat adhd-ers sneller verslaafd kunnen raken aan iets.
    Zoals bijv suikers eten en ook roken, drinken etc.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  15. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.383
    2.548
    113
    Ik kan uit verveling gaan eten ' prikkel zoekend' maar als dus heel druk ben en veel prikkels vergeet ik te eten.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  16. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.383
    2.548
    113
    Dat heb ik dus ook. :rolleyes:
     
  17. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.383
    2.548
    113
    Dat zeggen ze hier over de jongste, er groeien geen appels aan perenbomen. Maar de jongste is echt super hyper, maar ook een peuter. Dus het is afwachten of het een 'fase' is.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Hier 1 kind met de diagnose ad(h)d (zonder hyperactiviteit dus) en ik kan ook zo’n beetje alles aanvinken voor mezelf, maar ben nooit onderzocht.
    Het was juist een paar jaar geleden toen ik over adhd las ‘dat ben ik gewoon’, zo herkenbaar! En ik overweeg soms om me te laten onderzoeken, maar ik zie niet echt wat het voor mij nog toevoegt. Ik ben iemand die van medicijnen vaak allerlei bijwerkingen krijgt en ik heb al veel manieren gevonden om er redelijk mee om te gaan.

    Qua eten, ik at als kind weinig, had ook ondergewicht. Ben later echt gaan vreten, juist het tegenovergestelde, kon me totaal niet inhouden, werd echt te dik. Nu weer een gezond gewicht, maar het blijft een strijd.
     
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Het zou mij niet veel verbazen als mijn peuter add heeft. Hij is pas 2 natuurlijk dus er valt weinig te diagnosticeren op dit moment. Maar ik hou hem in de gaten, haha :D
     
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Komt hij er een beetje uit of blijft het vooral malen voor hem?
     

Deel Deze Pagina